Radek Vorlíček - Zájemce o členství

Moderátoři: PKS Pardubický kraj, KoKS Pardubický kraj, PMS Pardubicko

Odpovědět
radar26
Příznivec Pirátů – Pardubický kraj
Příspěvky: 2
Registrován: 02 lis 2020, 17:59
Profese: Akademický pracovník
Bydliště: Pardubice
Dostal poděkování: 6 poděkování

Radek Vorlíček - Zájemce o členství

Příspěvek od radar26 »

Milí členové České pirátské strany,

posledních cca 14 měsíců jsem oficiálním příznivcem Pirátů a nyní bych se k Vám rád přidal.
Tímto textem bych se Vám chtěl představit.

Jmenuji se Radek Vorlíček. Jsem sociální antropolog a pedagog. Pracuji jako akademický pracovník na Univerzitě Hradec Králové. Kromě toho již čtvrtým rokem spolupracuji s Agenturou pro sociální začleňování na projektu, který je zaměřený na vzdělávání. V minulosti jsem pracoval také jako knihovník a během studií jsem byl dva roky dobrovolníkem jednoho nízkoprahového klubu, který působil v sociálně vyloučené lokalitě. Doktorský titul jsem získal na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze. Během studií jsem realizoval několik studijních i pracovních stáží v zahraničí.

V současné době se zabývám vzděláváním, vědou a výzkumem. Již řadu let realizuji výzkum v základních školách v různých českých a slovenských regionech. Před rokem jsem na základě svých výzkumů publikoval knihu, která se zabývá inkluzí, tedy jedním z nejdiskutovanějších témat nejen mezi pedagogy a rodiči, ale i mezi politiky. Touto knihou jsem se snažil přispět do diskuze o fungování našeho vzdělávacího systému a poskytnout některé podněty k tolik potřebné inovaci učební praxe.

Vzdělání považuji za jednu z nejdůležitějších oblastí veřejné politiky a rád bych se aktivně podílel na rozvoji této oblasti. V rámci své práce pomáhám s přípravou budoucích pedagogů, ale zároveň bych si přál více vstoupit i do politické roviny, protože v ní se často rozhoduje o tom, jakým směrem se naše školství bude ubírat.