ROZHODNUTÍ
ZASEDÁNÍ KOLEJE MZV RUSKÉHO MZV
K vyjasnění prioritních oblastí práce centrálního aparátu, zahraničních institucí a podřízených organizací MZV Ruska ve světle schválení nové Koncepce zahraniční politiky Ruské federace
11. dubna 2023
PŘEDSTAVENSTVO BERE NA VĚDOMÍ:
Dekretem prezidenta Ruské federace ze dne 31. března 2023 č. 229 byla schválena aktualizovaná Koncepce zahraniční politiky Ruské
federace. Tento základní směrný dokument shrnuje a upřesňuje strategické priority jednotného kurzu zahraniční politiky, stanovené v programových projevech prezidenta republiky a ministra zahraničních věcí, zakotvené ve Strategii národní bezpečnosti Ruské federace ze dne 2. července 2021 a dalších. dokumenty strategického plánování na federální úrovni.
Koncepce slouží jako aplikovaný základ pro plánování a rozvoj praktických opatření CA a RZU ve všech funkčních, regionálních a venkovských oblastech ve střednědobém horizontu (3-6 let). Sledování naplňování Koncepce (tj. hodnocení efektivnosti a efektivity práce v každé funkční a geografické oblasti) je prováděno v rámci komplexního hodnocení stavu národní bezpečnosti a je promítnuto do „mezinárodní“ sekce výroční zpráva.
Tajemník Rady bezpečnosti Ruské federace prezidentovi Ruské federace.
Úkoly formulované v Koncepci musí být realizovány v kontextu vleklé multidimenzionální konfrontace s kolizí nepřátelských států v čele se Spojenými státy.
Cílem protiruské aliance je oslabit naši zemi a připravit ji o roli jednoho z globálních rozhodovacích center. Nezávislá politika Ruska je považována za hrozbu pro západní hegemonii. Výsledek speciální vojenské operace do značné míry určí obrysy budoucího světového řádu. Masivní podpora kyjevskému režimu je součástí širší snahy Západu čelit Rusku. Washington a jeho spojenci vyvíjejí na naši zemi politický, finanční, ekonomický, vojenský, právní, informační, psychologický a další tlak. Důraz je kladen na vytváření rozporů uvnitř ruské společnosti a státu. Aby se omezily vztahy Ruska s mezinárodními partnery, jsou přijímána opatření k zapojení sousedních zemí, Asie,
Středního východu, Afriky a Latinské Ameriky do protiruské kampaně a ke splnění jednostranných restriktivních opatření. Vyvíjejí se plány na vytvoření nových hrozeb pro bezpečnost Ruské federace po celém obvodu jejích hranic. Touha geopolitických odpůrců vytvořit nerovný systém mezinárodních vztahů podkopává strategickou stabilitu, snižuje efektivitu multilaterálních asociací a přispívá ke zvyšování napětí v různých regionech světa. Za stávajících podmínek bylo považováno za vhodné věnovat zvláštní pozornost následujícím oblastem zahraničněpolitické činnosti. Je třeba nadále upravovat přístupy k budování vztahů s nepřátelskými státy. Je důležité vytvořit mechanismus pro identifikaci zranitelných míst v jejich zahraniční a domácí politice s ohledem na vypracování praktických kroků k oslabení ruských odpůrců.
Komplexní omezení nepřátelských zemí musí být provedeno prostřednictvím útočných informačních kampaní a dalších opatření
dohodnutých v mezirezortním formátu a zahrnujících vojensko-politické, obchodně-ekonomické, informačně-psychologické, hodnotové a další oblasti. Audit „přidané hodnoty“ pokračující účasti v mezistátních sdruženích pod faktickou kontrolou Západu zůstává z hlediska možností ochrany ruských zájmů stále žádaný. Veškeré akce v západním směru musí být podřízeny úkolu vytvořit podmínky pro to, aby kolektivní Západ opustil svůj protiruský kurz a vstoupil do modelu soužití, který zaručí bezpečnost Ruska a jeho spojenců. Hlavní příležitosti pro konstruktivní mezinárodní spolupráci v této historické fázi zůstávají mimo euroatlantický region, kde se nachází většina ruských partnerů a podobně smýšlejících lidí. Bezpodmínečnou prioritou by mělo být prohloubení interakce mezi zeměmi, které Severní vojenský okruh podporují nebo s ním sympatizují, při zachování vysoké dynamiky politického dialogu a praktické spolupráce se všemi konstruktivně smýšlejícími státy a sdruženími. Vysokou prioritou jsou cíle vytvoření sítě finančních a ekonomických mechanismů bez účasti Západu, zvýšení euroasijské infrastrukturní konektivity a zahájení dialogu s partnery o budování udržitelné architektury bezpečnosti a spolupráce v Eurasii. Tyto snahy jsou zvláště důležité ve vztahu k prosazování strategických zájmů Ruska v SNS a v blízkém zahraničí obecně. Podpora iniciativy prezidenta Ruské federace k vytvoření Velkého eurasijského partnerství by se měla etablovat jako vlajkový projekt zahraniční politiky.
Ve spolupráci se státy Asie, Blízkého východu, Afriky a Latinské Ameriky bude věnována velká pozornost úkolu posílit jejich suverenitu k překonání neokoloniální závislosti na Západě. Tendence k hledání alternativních, účinnějších způsobů zajištění jejich bezpečnosti a socioekonomického pokroku sílí. Naše schopnost využívat tento zdroj má přímou projekci na vyhlídky na vytvoření široké škály států na obranu Charty OSN a prosazování právních základů multipolárního světového řádu. Na řešení těchto problémů by měly být přeorientovány personální, finanční a organizační zdroje ministerstva. Představenstvo považuje za mimořádně důležité urychlit proces přizpůsobování ruské diplomacie ve Středisku i v zahraničí strategickým prioritám zakotveným v nové Koncepci zahraniční politiky.
V tomto ohledu na základě výsledků diskuse
KOLEM (asi chybný překlad) SE ROZHODLA:
1. Centrální aparát a zahraniční agentury by se ve své činnosti měly řídit aktualizovanou Koncepcí zahraniční politiky Ruské federace a považovat ji za ideový rámec pro rozvoj praktických opatření ve všech funkčních, regionálních a venkovských oblastech ve střednědobém horizontu (3 -6 let).
Odpovídá: V.G Titov, náměstci, DVP, územní a funkční odbory, Rossotrudničestvo, RZU Termín: trvale.
2. Zohlednit změny priorit v práci MZV, vyplývající z aktualizované Koncepce zahraniční politiky Ruské federace, při realizaci usnesení Kolegia MZV ze dne ???
Ruská vize budoucí architektury mezinárodní spolupráce v různých oblastech s cílem posílit intelektuální vedení Ruska při prosazování jednotící a konstruktivní agendy na světové scéně.
Odpověď: V.G. Titov, DVP
Termín: do roku 2023
6. Připravit návrhy na audit účasti Ruska na činnosti mezinárodních sdružení a organizací, včetně možnosti změny formátu, pozastavení či ukončení účasti na jejich práci a financování, a to na základě užitečnosti takových struktur pro národní zájmy naší společnosti. země.
Zodpovídá: V.G Titov, náměstci, DVP, DMO, DES, územní a funkční odbory, RZU
Termín: do 1. července 2023