Budeme usilovat o posílení konkurenčního prostředí v regionální silniční dopravě - koaliční bod

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Budeme usilovat o posílení konkurenčního prostředí v regionální silniční dopravě - koaliční bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Programové prohlášení píše:

Budeme usilovat o posílení konkurenčního prostředí v regionální silniční dopravě.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Budeme usilovat o posílení konkurenčního prostředí v regionální silniční dopravě - koaliční bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Stav k říjnu 2021:

Bod programového prohlášení není dostatečně plněn.

V březnu 2021 KET doprava důrazně upozornil na dva závažné problémy z hlediska zadání výkonů objednávaných SčK v silniční dopravě osob:

1) Připravuje se přímé zadání od Středočeského kraje pro DP Praha na příměstských linkách formou de minimis. Z hlediska KET doprava je toto zcela nepřijatené - de minimis pro obřího dopravce, ještě k tomu velmi drahého. Jednalo by se o krok v ostrém rozporu s programem Pirátů, který podporuje otevřené soutěže a otevření tržního prostředí i pro menší firmy.

2) Samotná výběrka navrhují na cca 35 balíčků na celý kraj, pro nás je nějak skousnutelné tak cca 60 - 70 balíčků (srovnatelný model použil úspěšně Jihomoravský kraj), abychom dali aspoň nějakou šanci menším dopravcům. Akceptovali jsme, že některé konkrétní balíčky je třeba vypsat v 7/2021, ale to jsou převážně stejně ty, který budou vždycky největší (hlavně silný linky z Prahy a jejich přípoje), ale ostatní je možné vypisovat postupně o trochu později.

I přes toto důrazné upozorňování ze strany Pirátů nedošlo k přehodnocení jak přímých zadání, tak ani velikosti soutěžených balíčků.

Příliš velké balíčky jdou proti proklamovanému cíli posílení konkurenčního prostředí!

Téma je podrobněji řešeno zde: viewtopic.php?f=1277&t=56687

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“