Ahoj Jani,
je super, že ses také zapojila do diskuse o budoucnosti krajského mediálního zázemí.
Trochu mě mrzí, že jsi svoje připomínky do diskuse vnesla až teď těsně před koncem rozpravy, když od zveřejnění návrhu nového statutu ve fóru kMO už uběhlo 42 dní, po které bylo možné a velmi žádané návrh připomínkovat.
Ke Tvým podnětům:
Jana.Leitnerova píše: ↑15 črc 2021, 13:55
- v dokumentu mi chybí, kdo rozhoduje o tom, jaké komunikační kanály bude KS JmK využívat a jak na ně budou vynakládány prostředky (finanční i lidské)
Mix komunikačních kanálů je určitě jednou z věcí, která by měly být na základě dat (zejména analýzy cílovek) rozpracována v komunikační strategii. Strategii bude mít podle statutu za úkol sestavit podpůrný tým (samozřejmě ve spolupráci s členskou základnou, která je v podstatě zadavatelem), ale schvalovat samozřejmě musí KF.
Jana.Leitnerova píše: ↑15 črc 2021, 13:55
- zřízení redakční rady považuji za dobrý nápad, ale nemyslím si, že je vhodné, aby v ní sedělo 50 lidí (což se může stát). Pokud by byl návrh například za každé MS/za každý zastupitelský klub/atd., určitě jsem pro, ale neumím si představit, že se budu s 30 lidmi přít třeba o to, kdy má jít post a kdy ne.
Publikační proces v takřka identické podobě už funguje dva měsíce v signal chatu MO JmK, ve kterém je 45 lidí a nezaznamenal jsem jediný problém. Pokud by členská základna trvala na nějakém delegátském systému, představit si to asi dovedu, ale velkou slabinu vidím v tom, že delegátský systém bude na úkor nebrněnských buněk, které nemají vlastní místní sdružení.
Krajské komunikační kanály a značka s nimi spojená jsou hodnotou a v podstatě i "majetkem" nás všech, členů. Nemyslím si proto že by mělo být komukoli upíráno právo se k formování naší společné identity na společných kanálech před publikací příspěvků vyjadřovat.
Jana.Leitnerova píše: ↑15 črc 2021, 13:55
- jak může redakční rada rozhodovat o vizuální podobě prezentace? Opět, popření případné odbornosti. Budeme dělat anketu, zda se nám logo líbí více dole nebo nahoře? Tohle je mikromanagement, který měl díky profesionalizaci kMO přece zmizet.
Jaképak popření odbornosti? Po odborné stránce návrh vizuální stránky prezentace přece sestavuje podpůrný tým, redakční rada následně pouze rozhoduje o použití. Profesionalizace přece neznamená, že řekneme dodavateli "dělej si co chceš". Analogicky to funguje i u Vás na radě kraje, kam odbory (složené z odborníků) předkládají odborně zpracované návrhy, ale rozhoduje rada složená z neodborníků. Nevidím v tom žádný mikromanagement -> snad nikdy se nestalo, že by někdo řešil, jestli má být logo nahoře nebo dole. Ale klidně se může stát, že nějaký vizuál vzbudí mezi členskou základnou kontroverze a pak je za mě určitě lepší odchytit to před publikací, než po ní.
Jana.Leitnerova píše: ↑15 črc 2021, 13:55
- když se red.rada neshodne, tak se to předává výše. OK, chápu, ale komunikace nepočká a hlasování KF JmK se řídí nějakým jednacím řádem a taky se může stát, že budeme hlasovat 6x do měsíce, protože se red. rada neshodne. Je to něco, co chceme?
Znovu, publikační proces, který navrhuji ve statutu, byl provizorně zaveden a funguje bez jediného problému poslední dva měsíce, tedy Tvé obavy o šesti hlasováních KF měsíčně považuji za nedůvodné. Ale pokud přece jen nějaká kolizní situace nastane, pak se domnívám, že je lepší hledat konsenzus interně před publikací, než publikovat na sílu něco, s čím se pak část členské základny nedokáže identifikovat. (Navíc platí, že komunikace na osobních kanálech nijak regulovaná není, tedy pokud by někdo nebyl ochotný chvilku počkat na interní vyřešení, může si komunikovat po vlastní ose.)
Jana.Leitnerova píše: ↑15 črc 2021, 13:55
- pokud tomu rozumím dobře, tak redakční rada fakticky nahrazuje politické vedení (nyní vedoucí kMO) a rozmělňuje je mezi kohokoli. Je to opravdu cesta profesionalizace a nebo spíš snaha o vzdání se zodpovědnosti za vedení něčeho tak důležitého, jako je mediální oblast? Funguje takový model někde jinde nebo to testujeme teď my jako KS JmK?
Není to nahrazení jedna ku jedné. Současný vedoucí mediálního odboru má kompetence, které statut rozděluje mezi redakční radu, vedoucího podpůrného týmu a PKS způsobem který reflektuje dodavatelskou roli podpůrného týmu (posun od doby, kdy dělali všechno dobrovolnicky členové strany) a zároveň reflektuje limitované časové možnosti PKS a členské základny. Rozhodování kolektivním orgánem na základě odborných podkladů je model hojně používaný snad úplně ve všech oblastech lidské společnosti od úřadů veřejné správy, přes vedení soukromých firem, až po univerzitní a neziskový sektor.
Jana.Leitnerova píše: ↑15 črc 2021, 13:55
- ad publikační proces, teď to vypadá, že tedy budeme chtít v pátek posbírat vše na další týden, během víkendu budeme chystat mediaplán a redakční rada ho bude muset velmi rychle zase schválit. Je nutné mít ve statutu zmíněno, že PR call probíhá v pátek? Je to velmi na hutno a znamená to víkendovou práci (a teď mi řekněte, kdo o víkendu bude reagovat na PR síly a schvalovat citace? Jistě, ad hoc je-li to nutné, tak ano, ale KAŽDÝ TÝDEN?)
Zmínka pátku ve statutu nutná není, ale jelikož je tam zpravidla, nepovažuji zmínku pátku za limitující -> můžeme se odchýlit.
Mediaplán by měl být hotový v pátek odpoledne, víkendy by podle mě neměly být pracovní, není-li to nutné.
Citace mediaplán neobsahuje, tedy Tvojí poznámce o schvalování citací v kontextu mediaplánu bohužel nerozumím.
Jana.Leitnerova píše: ↑15 črc 2021, 13:55
- nesouhlasím s tím, abychom ve statutu měli 30 minut časové okno na kontrolu postu a schválení/okomentování red.radou. Najímáme-li profesionály, kteří nám mají poradit a pracovat pro nás v oblasti PR a marketingu, proč jim zase vezmeme kompetenci v oblasti podoby postu a necháme to na neprofesionálech z redakční rady? Zajímalo by mě, jaký má smysl tento časový prostor a čeho tím chceme docílit? Pokud korektury, tak ta má probíhat předem. Pokud kontroly faktičnosti, opět, předem.
Časové okno 30 minut slouží k tomu, aby měli členové v redakční radě trochu prostoru na návrh příspěvku zareagovat, ale zároveň nebyl publikační proces blokován zbytečně dlouho. Po 30 minutách bez připomínky nastává "fikce souhlasu" (opět podobně, jako ve veřejné správě po uplynutí správní lhůty). Těch 30 minut je výkop, který mi připadá odpovídající, ale samozřejmě to není dogma.
Jana.Leitnerova píše: ↑15 črc 2021, 13:55
- každá změna mediálního plánu zase podléhá schválení red. rady. Takže když se v pondělí v 9 něco stane a my na to budeme chtít rychle reagovat, tak než se schválí změna plánu (nedojde-li ke konsensu, tak musí hlasovat KF?), pak 30 min příspěvek na schválení red. radě, když se zase neshodne, tak je středa a celé to bylo zbytečné...
Když se v pondělí v 9 něco stane a Ty na to budeš chtít okamžitě reagovat, tak na své stránce klidně můžeš. Nezapomeň ale, že tady se bavíme o společných kanálech všech členů KS JmK a pokud tou okamžitou reakcí zasahuješ do poctivě naplánovaných příspěvků jiných členů, tak je slušnost se nejdřív dohodnout. Opět platí, že důvodných operativních změn v mediaplánu už několik proběhlo od zavedení nového publikačního procesu, pokaždé byly odkomunikovány v chatu MO JmK (ekvivalent budoucí redakční rady) a nikdy nebyl problém. Pokud by však s navrženou změnou mediaplánu členská základna problém (vyjádřený alespoň skupinou členů) měla, pak je za mě správný postup netlačit změnu na úkor části členské základny na sílu, ale hledat společnou shodu. Účel nesvětí prostředky.
Jana.Leitnerova píše: ↑15 črc 2021, 13:55
zažijete spoustu kritických chvílí, kdy vám prostě musí klient věřit a nechat to na vás jako odbornících
Zodpovědný člověk i k názoru odborníka musí přistupovat s jistou mírou kritického úsudku. Když si vzpomenu, jak nám odborník Bartík radil, ať koupíme na vrakovišti za 20 tisíc karavan a polepený ho dáme na Svoboďák místo našeho klasického volebního stánku od BVV, tak jsem moc rád, že členská základna tehdy odmítla slepě věřit názoru odborníka a tento nápad zkorigovala.