Přetisknu ze Zulipu i sem, ať nejsem pro nezulipující jen anonymní sloupeček v anketce.)
Do účasti na kampaňovém streamu jsem se taky jako adept přihlásil, byť nejsem markeťák ani žádnej stranickej "šíbr". Myslím si, že ale dokážu v případě zájmu zprostředkovat pohled voličské skupiny, která nám vzhledem k aktuálním trendům v kampani a komunikaci strany strašlivě utíká, a to jsou progresivně smýšlející voliči.
Ono být "progresivní" je už pomalu i v našich kruzích z nějakého důvodu zprofanované sprosté slovo, ale troufnu si tvrdit, že takoví Piráti od počátku existence měli a chtěli být. A byli. Veškerý volební i nevolební úspěchy vyplynuly z autenticity, odvahy jít proti proudu, vůle zastat se slabšího a vytvořit si ne třeba tolik širokou, ale o to věrnější (a na své nerozhoupané okolí mnohem vlivnější!) základnu lidí, kteří té autenticitě fandí. Lokálně jsme při držení téhle linie nadále úspěšný- když se nebojíme otevírat třeba otázky dostupnosti bydlení, nakládání s veřejným prostorem a životního prostředí. Nerozumím, proč Olga, naše obrovská osobnost sociálních věcí, se kterou by se daly představovat naše programové body pro mladé rodiny, důchodce a další, zalévá v kampani kytky v kanclu. Nerozumím, proč jsou Ivan s Rakušanem marketovaný jako pojišťováci z OVB, když naši voliči CHTĚLI UŽ KONEČNĚ NĚKOHO, KDO NENÍ POJIŠŤOVÁK Z OVB.
Nemůžeme hodnotit kampaň už jen podle počtu roznesenejch novin (btw- v Poděbradech jsme rozdali, díky za optání). Aktuálním přístupem hrozně plýtváme potenciál, který mohl pramenit z toho, že jsme alternativou nejen k Babišovi, ALE i k ODS, ČSSD a dalším stranám, který tady bohorovným přístupem svých špiček za poslední roky a dekády nasekaly obrovský množství zla.
Věřím, že někdo na průzkumy kouká nejenom jako na "výsledek práce", ale i jako na materiál k analýze, co je vlastně špatně. Procenta s blokem SPOLU máme dohromady snad každý průzkum naprosto stejná, ale neměli bychom mířit "slušností a seriózností v obleku" na ně. Pro pravicově smýšlející voliče jsme přinejlepším oproti SPOLU nevyhraněná a nevolitelná strana, přinejhorším neomarxisti (lol). Reálně máme obrovský potenciál přesvědčit některé voliče ANO a zejména ty, co nechtějí jít k volbám. Ty totiž tyto volby rozhodnou.
A pro ně musíme předkládat (odborně opravdu dobře) připravené materiály z našeho programu. Jet mnohem víc "popirátsku" než nicneříkajícím stylem "nenadchne, neurazí". Nechci jmenovat jednotlivé kampaňové faily a vozit se na nich. Naopak bych jako dobrou praxi a příklad super formy třeba vypíchl originální video z automatový maringotky- který ale cílením čistě na dobrovolníky přeci jen nemá takovej "přemlouvací" dopad. To je cesta. A ne chlapíci s namířenou kuší a výběry ze Shutterstocku s generickými hláškami.
Do kampaně vstupujeme jako nejsilnější opoziční strana po státně naprosto příšerně nezvládnutým roce a půl s koronavirem. Nemůžeme se nechat školit "uprchlíky od Babiše". Neschopnost establishmentu vyřešit zdravotní krizi nás stála zbytečně moc životů lidí. Ostatní sice mají COVIDu už plné zuby, ale stejně tak mají plné zuby nefunkčních a disproporčních systémů zákazů, příspěvků a podpor, bezzubých a podfinancovaných hygien (které je stojí čas a třeba zbytečné pracovní neschopnosti) a rozloženého zdravotního systému, kde kvůli nepřipravenosti čekají na plánované medicínské zákroky třeba roky navíc. Ať už se nám COVID zajídá sebevíc (a věřte mi, že mě po roce a kusu na lůžkovejch covidovejch zařízeních taky), tak tam musíme zaútočit. Udělat z této odpovědnosti téma. Babišova neschopnost zabíjí. My ne.
Nechci opisovat ostatní rozzlobený názory, co tady v diskuzi padají, ale s většinou se plně ztotožňuju a určitě je jsem schopen obstojně předat dál. Základ je, abychom věřili vlastní kampani. Možná je to z mé strany selektivní bias těchto diskuzí, ale já si myslím, že jí aktuálně nevěříme moc ani my sami. A jestli chceme změnit zemi k lepšímu, tak se nemůžeme hnát jen za procentama v prognózách a průzkumech, ale za tématy, které Česku umíme dát a vyrvat v nich lidem trny z pat.)