TT Sídliště Barrandov-Slivenec

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

TT Sídliště Barrandov-Slivenec

Příspěvek od Michal.Stepan »

Hlavní město Praha dostane další novou tramvajovou trať. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) 11. června 2021 u smyčky Sídliště Barrandov začal stavět 1 kilometr dlouhý úsek do Holyně. Jedná se o 1. etapu nové tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec. Problémem 2. etapy je majetkoprávní zajištění (výkup pozemků a nájemní smlouvy), tato etapa je komplikovaná, mj. zde probíhají soudní spory a dědická řízení. Stavba 1.etapy potrvá 10 měsíců, budou na ní dva páry zastávek: Kaskády a Holyně. Novou trať postaví společnost STRABAG Rail. Předpokládané celkové náklady výstavby činí 169 milionů Kč, 85 % uznatelných nákladů pokryje dotace Evropské unie, Evropských strukturálních a investičních fondů z Operačního programu Doprava 2. Cestující by se po nové trati mohli poprvé svézt nejpozději na konci dubna 2022.

Slivenec-Prehledna_situace.jpg
Slivenec-Prehledna_situace.jpg (1.62 MiB) Zobrazeno 720 x

Nová trať bude ze smyčky Sídliště Barrandov pokračovat podél Werichovy ulice ke křižovatce ulic Miloše Havla a Baarové. Zde se stočí jihozápadním směrem do plánované ulice Nataši Gollové, kterou povede až po budoucí náměstí Olgy Scheinpflugové, kde DPP vybuduje první dvojici zastávek nazvaných Kaskády. Trať v tomto úseku bude s antivibrační rohoží, na pražcích B03 s kolejnicemi 49E1 se svařovanými styky. Kolejový svršek bude až po zastávku Kaskády zatravněn, trať v oblasti samotné zastávky bude vydlážděna. DPP toto provedení zvolil kvůli maximální ochraně místních obyvatel před hlukem a vibracemi. Zatravnění kolejového svršku, jako městotvorný faktor, přispěje nejen ke zvýšení estetické hodnoty oblasti, ale také ke zlepšení místních klimatických podmínek. Stavba tramvajové tratě bude v této oblasti probíhat současně s výstavbou nové městské čtvrti.

podelny-profil.jpg
podelny-profil.jpg (2.37 MiB) Zobrazeno 720 x

Z budoucího náměstí Olgy Scheinpflugové tramvajová trať povede dále ulicí Nataši Gollové směrem k městské části Holyně k ulici U Náhonu, kde v jejím sousedství DPP vybuduje druhou dvojici zastávek Holyně a úvrať pro změnu směru jízdy. Tramvajovou smyčku ve Slivenci DPP vybuduje až v rámci stavby 2. etapy Holyně – Slivenec. Od zastávky Kaskády až po zastávku Holyně bude mít nová tramvajová trať otevřený kolejový svršek. Asfaltový povrch bude pouze na přejezdech, např. v křižovatce s Werichovou ulicí.

pricne-rezy.jpg
pricne-rezy.jpg (2.15 MiB) Zobrazeno 720 x

Příprava stavby této tratě trvala 14 let. Za tu dobu se vyměnilo 8 ředitelů DPP. S přípravou se začalo v roce 2007, v roce 2010 se změnil územní plán, v roce 2014 nabylo právní moci územní rozhodnutí, stavební povolení bylo vydáno 29.9.2020, nabylo právní moci 30.10.2020.

Stavební povolení.pdf
(414.23 KiB) Staženo 36 x

Zajímavosti stavby
Na stavbu nové tramvajové tratě bude potřeba např. 4 kilometry kolejnic, 2 561 betonových pražců, téměř 1 200 metrů kamenných obrubníků, více než 1 500 m2 různých typů dlažby nebo téměř 4 500 m3 různých typů štěrků a štěrkodrtě.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Sídliště Barrandov-Slivenec

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Na tom výkresu je krásně vidět, jak ta trať povede polem a skončí uprostřed polí. Jako fakt máme v Praze aktuálně důležitější projekty, a fakt mi nedává smysl tam dávat provizorní ukončení. Vyčkal bych na vykoupení pozemků pro smyčku, do tý doby třeba aspoň vyrostou ty baráky kolem trati.

Co se týče Holyně, zastávky jsou dost daleko od zástavby a linka 230 tam jezdí skoro prázdná, víc by místním pomohlo, kdyby se povedlo vést 230 z Barrandova přímo a nikoliv oklikou přes Slivenec, což je tak zdlouhavý, že to 95 % lidí dojde na Barrandov pěšky.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“