obnovení provozu tzv. Kozí dráhy (či její zánik na úkor cyklostezky)

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Vedoucí centrálních orgánů, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
majercik
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 40
Registrován: 25 zář 2020, 02:58
Dal poděkování: 8 poděkování
Dostal poděkování: 13 poděkování

obnovení provozu tzv. Kozí dráhy (či její zánik na úkor cyklostezky)

Příspěvek od majercik »

Musím zde citovat komentář z pod příspěvku Pirátů Děčín na FB od Rostislav Kolmačka:

""Až donedávna jsem měl za to, že jsou Piráti perspektivní stranou se vcelku rozumnými názory (ač bych je skrz kontroverzní osobu v čele a název znamenající zlo asi nevolil), ovšem tento příspěvek mne přesvědčil, že opravdu zlo jsou a chovají se jako skuteční piráti (i když třeba mají takto sebevražedné názory opravdu jen Piráti Děčín).

1) Nechat zaniknout železnici (jakožto součást nějakého uceleného dopravního systému) kvůli cyklostezce, kterou je - narozdíl od železnice - možno postavit kdekoliv (klidně i podél té železnice), to je opravdu hluboce promyšlený tah, zejména s ohledem na budoucnost, kdy bude role železnice obecně stále více narůstat...

2) Je chvályhodné, že jsou SŽ (pozn. Správa železnic -donedávna SŽDC - Správa železniční dopravní cesty), potažmo stát, ještě v dnešní době schopné a ochotné napravit svou chybu (spočívající v tom, že svévolně přestali trať udržovat a tato se dostala do aktuálního stavu, do kterého vůbec neměla dojít) a nutno se na věc dívat tak, že avizované (a jako vždy výrazně přestřelené) náklady na obnovu trati jsou jen jednorázovým uhrazením nákladů, které by stála průběžná údržba trati = STÁT TO NESTOJÍ NIC NAVÍC (hrubým odhadem, možná je to o něco víc či míň, nevím).

3) V obrázku výše zmíněný provoz 4 párů vlaků je jen volbou kraje, klidně jich může být i 10 denně 365 dní v roce - to už je jen a pouze na rozhodnutí objednatelů. Důležité je, aby byla infrastruktura použitelná a kdykoliv k dispozici. Totéž platí pro nákladní dopravu. Fůra obcí dnes "bulí", že přes ně jezdí fůra kamionů, ale zároveň jsou klidně schopny/ochotny obětovat železnici (která je za předpokladu naplňování Dopravní politiky státu schopna tyto náklady převézt) ve prospěch cyklostezky, která - připomínám - se dá postavit i kdekoliv jinde. A teď nemluvím jen o stavu současném, ale i budoucím. Protože tu železnici zrušíte jednou provždy - a přitom je jednoznačně zřejmé, že dnes už jsou silnice/parkoviště/související infrastruktura na vrcholu kapacit a nemají kam dále se rozvíjet (a ani to není v zájmu společnosti, ekologie atd.), tedy na ty železnice už brzy příjde řada - ať se to (nejen) cyklistické a kamionové loby líbí či ne. Ona i ta "hloupá" EU ví, proč na rozvoj železnic tak tlačí...
Zde ilustrační snímek z Telnice z roku 2007, kdy se začalo mluvit o uzavření trati. Vyrazil jsem se na druhý konec republiky podívat - podobně jako v případě řady jiných tratí - jak to doopravdy je s "nevyužitím" vlaků cestujícími, jak se to rádo do medií publikuje. Ve spoji jelo tenkrát 22 lidí, což mi úplně málo nepřijde, ale samozřejmě jsem mohl mít kliku na vytíženější spoj...""

Za sebe musím zde vzpomenout obnovení provozu jíné dráhy v Ústeckém kraji - tzv. Švestkové, a to s vědomím, že byla nejen opravena, ale rovnou zmodrnizována svým novým soukromým vlastníkem a díky jeho dohodě právě s Ústeckým krajem na ní zavedeny pravidelné spoje za řazené do integrovaného systému kraje.
Budu velmi rád, když zde budou uveřejněny/odkázány releventní data z provozu těchto spojů - kolik jich využívá lidí (nejlépe i alespoň s jimi průměrně ujetou vzdáleností a časem k tomu potřebným) a kolik to stojí kraj jako objednavatele tét dopravy na dorovnání nákladů.
Tito uživatelé poděkovali autorovi majercik za příspěvek:
David.Schindler
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“