Soukromé střední školy.
Moderátoři: Mediální tým - KS Vysočina, PKS Vysočina
-
Toto je veřejné fórum. Stanoviska nevyjadřují názor Pirátů, pokud nebyla schválena příslušnými orgány. Stanoviska se publikují na krajském webu.
-
V anketách mohou hlasovat i návštěvníci bez přihlášení. Ankety proto nelze v žádném případě považovat za závazná hlasování.
-
Moderátorem tohoto fóra je krajské předsednictvo.
-
Toto fórum je viditelné pro návštěvníky bez přihlášení. Kdokoliv do něj může psát nebo hlasovat v anketách.
-
Registrovaní uživatelé (včetně členů a RegP) si mohou fórum zneviditelnit, viz návod.
-
- Příznivec Pirátů – Vysočina
- Příspěvky: 23
- Registrován: 29 srp 2019, 15:46
- Dal poděkování: 7 poděkování
- Dostal poděkování: 45 poděkování
Soukromé střední školy.
Abych uvedl kontext, jsem studentem střední umělecké školy v Jihlavě, kde se jako na mnoha soukromých školách platí nemalé školné. Toto školné zahrnuje ve velké části financování praktické výuky, kdy např v mém oboru to je za možnost učit se v plně vybavených ateliérech s technologií na úrovni, zkrátka a jednoduše tyto peníze platím za to, že mě v praktické části výuky učitel vzdělává v prostorech a s vybavením tomu odpovídající.
Poslední rok bohužel tyto praxe nejsou realizovány a platí se v podstatě klidně i 40 000 ročně za připojení se do hodiny z domova? Na soukromé střední školy nechodí pouze žáci z movitých rodin, chodí sem mnoho žáků ze slabého sociálního zázemí, kterým ovšem rodina či příbuzní chtějí zajistit kvalitní vzdělání.
Mnoho ředitélů středních škol ovšem nepřistoupilo k řešení této finanční stránky. Doba, kdy každý šetří kde to je možně nahrává k tomu, že zkrátka žáci někdy i nedobrovolně opouštějí školy, zázemí které si se spolužáky budovali a to z toho důvodu, že rodina nemá peníze.
Jelikož v tomto prostředí jsem, vím jak by následující možnosti mohli pomoci několika stovkám studentů a jejich rodinám. Přicházím tedy s návhry, které by bylo dobré projednat a případně i po úpravách zrealizovat.
1: Vrácení % ze školného.
Nejsem ekonom, nemohu zde tedy sázet konkrétní čísla. Ovšem první návrh si zakládá na tom, vrátit studentům určité % ze zaplaceného školného po dobu trvání nouzového stavu. Chápu i finanční situaci ředitělů, kdy se nechce nikomu vracet bohužel ani halíř. Bavíme se zde ale o tom, že se jedná na úkor jednotlivců o dobro pro většinu.
2: Stipendium pro určité % žáků.
Alternativou je na základě počtu žáků vztovři % tabulku, která bude stanovovat kolik studentům je škola povina nabídnout studijní stypendium. Rozdíl mezi těmito body je, že jen někteří studenti dostanou možnost náhrady, zato ale v plné výši. Dostanou tak možnost studenti, kteří se zapojují a mají výsledky, zaplacení celého studia jako kompenzace je tedy dle mého silná motivace.
3: spojení 1 a 2, zkrátka a jednoduše dle výše školného určit kolik % má nárok na stypendium a ostatním studentům vyplatit zpět alespoň část školného.
Aby ovšem nedošlo k nepříznivé finanční situaci u těchto institucí, nabídnout vedení úlevu ve zdanění některých náležitostí na určité časové období.
Byl bych rád, kdyby se zde začala ohledně tohoto tématu alespon diskuze. Budu rád za vaše komentáře.
- Jan.Brizdala
- Republikový výbor
- Příspěvky: 1020
- Registrován: 29 kvě 2018, 21:03
- Profese: Učitel a lektor, manažer ve vzdělávání
- Bydliště: Třebíč
- Dal poděkování: 796 poděkování
- Dostal poděkování: 1777 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soukromé střední školy.
Jan Břížďala
KS Vysočina, MS Třebíč, RT Školství
Profil na wiki.pirati.cz
- Jan.Prokop
- Místní předsednictvo
- Příspěvky: 2740
- Registrován: 22 dub 2009, 08:49
- Profese: ITak
- Bydliště: Brandýs nad Labem
- Dal poděkování: 1586 poděkování
- Dostal poděkování: 2538 poděkování
Re: Soukromé střední školy.
Tohle imho není moc politická věc, ale právní, tj poradit se s nějakým právníkem, jestli by nešlo školu žalovat např za bezdůvodné obohacení (doporučuju to každopádně až po maturitě)PospichalRichard píše: ↑06 bře 2021, 12:00 Ahoj, zdravím všechny a rád bych otevřel téma úzce související s aktuální finanční situací, která je pro mnohé kvůli pandemii kritická. Zakládám toto téma v oblastním sdružení z důvodu, že nemám absolutně ponětí jak podat takovýto návrh na republikové úrovni, no a zároveň si určitě všimnete, že se jedná zatím spíše o koncept, který bohužel sám nemohu vzhledem k opravdu minimální zkušenosti rozvíjet na úroveň, která by pro mě byla alespoň přijatelná.
Abych uvedl kontext, jsem studentem střední umělecké školy v Jihlavě, kde se jako na mnoha soukromých školách platí nemalé školné. Toto školné zahrnuje ve velké části financování praktické výuky, kdy např v mém oboru to je za možnost učit se v plně vybavených ateliérech s technologií na úrovni, zkrátka a jednoduše tyto peníze platím za to, že mě v praktické části výuky učitel vzdělává v prostorech a s vybavením tomu odpovídající.
Poslední rok bohužel tyto praxe nejsou realizovány a platí se v podstatě klidně i 40 000 ročně za připojení se do hodiny z domova? Na soukromé střední školy nechodí pouze žáci z movitých rodin, chodí sem mnoho žáků ze slabého sociálního zázemí, kterým ovšem rodina či příbuzní chtějí zajistit kvalitní vzdělání.
Mnoho ředitélů středních škol ovšem nepřistoupilo k řešení této finanční stránky. Doba, kdy každý šetří kde to je možně nahrává k tomu, že zkrátka žáci někdy i nedobrovolně opouštějí školy, zázemí které si se spolužáky budovali a to z toho důvodu, že rodina nemá peníze.
Jelikož v tomto prostředí jsem, vím jak by následující možnosti mohli pomoci několika stovkám studentů a jejich rodinám. Přicházím tedy s návhry, které by bylo dobré projednat a případně i po úpravách zrealizovat.
1: Vrácení % ze školného.
Nejsem ekonom, nemohu zde tedy sázet konkrétní čísla. Ovšem první návrh si zakládá na tom, vrátit studentům určité % ze zaplaceného školného po dobu trvání nouzového stavu. Chápu i finanční situaci ředitělů, kdy se nechce nikomu vracet bohužel ani halíř. Bavíme se zde ale o tom, že se jedná na úkor jednotlivců o dobro pro většinu.
2: Stipendium pro určité % žáků.
Alternativou je na základě počtu žáků vztovři % tabulku, která bude stanovovat kolik studentům je škola povina nabídnout studijní stypendium. Rozdíl mezi těmito body je, že jen někteří studenti dostanou možnost náhrady, zato ale v plné výši. Dostanou tak možnost studenti, kteří se zapojují a mají výsledky, zaplacení celého studia jako kompenzace je tedy dle mého silná motivace.
3: spojení 1 a 2, zkrátka a jednoduše dle výše školného určit kolik % má nárok na stypendium a ostatním studentům vyplatit zpět alespoň část školného.
Aby ovšem nedošlo k nepříznivé finanční situaci u těchto institucí, nabídnout vedení úlevu ve zdanění některých náležitostí na určité časové období.
Byl bych rád, kdyby se zde začala ohledně tohoto tématu alespon diskuze. Budu rád za vaše komentáře.
-
- Příznivec Pirátů – Vysočina
- Příspěvky: 23
- Registrován: 29 srp 2019, 15:46
- Dal poděkování: 7 poděkování
- Dostal poděkování: 45 poděkování
Re: Soukromé střední školy.
Já se nebavím pouze o svém případu, já to beru plošně. Protože tento problem je na 90% školáchJan.Prokop píše: ↑06 bře 2021, 13:39Tohle imho není moc politická věc, ale právní, tj poradit se s nějakým právníkem, jestli by nešlo školu žalovat např za bezdůvodné obohacení (doporučuju to každopádně až po maturitě)PospichalRichard píše: ↑06 bře 2021, 12:00 Ahoj, zdravím všechny a rád bych otevřel téma úzce související s aktuální finanční situací, která je pro mnohé kvůli pandemii kritická. Zakládám toto téma v oblastním sdružení z důvodu, že nemám absolutně ponětí jak podat takovýto návrh na republikové úrovni, no a zároveň si určitě všimnete, že se jedná zatím spíše o koncept, který bohužel sám nemohu vzhledem k opravdu minimální zkušenosti rozvíjet na úroveň, která by pro mě byla alespoň přijatelná.
Abych uvedl kontext, jsem studentem střední umělecké školy v Jihlavě, kde se jako na mnoha soukromých školách platí nemalé školné. Toto školné zahrnuje ve velké části financování praktické výuky, kdy např v mém oboru to je za možnost učit se v plně vybavených ateliérech s technologií na úrovni, zkrátka a jednoduše tyto peníze platím za to, že mě v praktické části výuky učitel vzdělává v prostorech a s vybavením tomu odpovídající.
Poslední rok bohužel tyto praxe nejsou realizovány a platí se v podstatě klidně i 40 000 ročně za připojení se do hodiny z domova? Na soukromé střední školy nechodí pouze žáci z movitých rodin, chodí sem mnoho žáků ze slabého sociálního zázemí, kterým ovšem rodina či příbuzní chtějí zajistit kvalitní vzdělání.
Mnoho ředitélů středních škol ovšem nepřistoupilo k řešení této finanční stránky. Doba, kdy každý šetří kde to je možně nahrává k tomu, že zkrátka žáci někdy i nedobrovolně opouštějí školy, zázemí které si se spolužáky budovali a to z toho důvodu, že rodina nemá peníze.
Jelikož v tomto prostředí jsem, vím jak by následující možnosti mohli pomoci několika stovkám studentů a jejich rodinám. Přicházím tedy s návhry, které by bylo dobré projednat a případně i po úpravách zrealizovat.
1: Vrácení % ze školného.
Nejsem ekonom, nemohu zde tedy sázet konkrétní čísla. Ovšem první návrh si zakládá na tom, vrátit studentům určité % ze zaplaceného školného po dobu trvání nouzového stavu. Chápu i finanční situaci ředitělů, kdy se nechce nikomu vracet bohužel ani halíř. Bavíme se zde ale o tom, že se jedná na úkor jednotlivců o dobro pro většinu.
2: Stipendium pro určité % žáků.
Alternativou je na základě počtu žáků vztovři % tabulku, která bude stanovovat kolik studentům je škola povina nabídnout studijní stypendium. Rozdíl mezi těmito body je, že jen někteří studenti dostanou možnost náhrady, zato ale v plné výši. Dostanou tak možnost studenti, kteří se zapojují a mají výsledky, zaplacení celého studia jako kompenzace je tedy dle mého silná motivace.
3: spojení 1 a 2, zkrátka a jednoduše dle výše školného určit kolik % má nárok na stypendium a ostatním studentům vyplatit zpět alespoň část školného.
Aby ovšem nedošlo k nepříznivé finanční situaci u těchto institucí, nabídnout vedení úlevu ve zdanění některých náležitostí na určité časové období.
Byl bych rád, kdyby se zde začala ohledně tohoto tématu alespon diskuze. Budu rád za vaše komentáře.
- Jan.Prokop
- Místní předsednictvo
- Příspěvky: 2740
- Registrován: 22 dub 2009, 08:49
- Profese: ITak
- Bydliště: Brandýs nad Labem
- Dal poděkování: 1586 poděkování
- Dostal poděkování: 2538 poděkování
Re: Soukromé střední školy.
To je jedno, je to věc spíš právní, protože žák je se školou jako právnickou osobou v určitém smluvním vztahu a do toho jaksi v rámci politiky nejde moc vstupovat, rozhodně ne na nějaké místní/krajské úrovni.PospichalRichard píše: ↑06 bře 2021, 15:34 Já se nebavím pouze o svém případu, já to beru plošně. Protože tento problem je na 90% školách
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: 01 zář 2009, 13:39
- Profese: spravce pocitacovych siti a serveru
- Bydliště: Brno
- Dal poděkování: 10 poděkování
- Dostal poděkování: 38 poděkování
Re: Soukromé střední školy.
Predpokladam, ze tato castka by mela pokryt zakladni provoz skoly a platy ucitelu na urovni platu ucitelu na statnich skolach.
Skolne pokryva pripadny nadstandardni plat ucitelu - priplacis si za lepsi ucitele, dale pak za lepe vybavene ucebny, dilny, atelier, laborator,...
V pripade distancni vyuky, maji ucitele stale stejny plat, takze tady skola nema kde usetrit.
Ale v pripade zakazane prakticke vyuky usetri na materialu, ktery by se jinak spotreboval, nebo opotreboval. (Pokud to tedy nebyly potraviny, ktere se tak jako tak zkazily...)
Takze bych videl jako ferove, aby skola dala nejakou slevu zohlednujici nespotrebovany material pri prakticke vyuce. Ale jak pisou ostatni je to soukroma firma a je to jenom o domluve mezi zaky a skolou.
- Robert.Magni
- Příznivec Pirátů – Plzeňský kraj
- Příspěvky: 6145
- Registrován: 18 led 2013, 17:08
- Profese: vrátný
- Bydliště: Břasy 264,okr.Rokycany
- Dal poděkování: 17304 poděkování
- Dostal poděkování: 3495 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soukromé střední školy.
Robert Magni
zabzicek@gmail.com
799796575
Nelíbí se vám moje názory ? Tak vypadněte na bar !
Roger Waters, Praha 2023