Revitalizace stanice Kačerov

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 608 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Revitalizace stanice Kačerov

Příspěvek od Michal.Stepan »

Usnesením představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy, akciová společnost (dále jen „DPP“) č. 9/2009/4.7 ze dne 20. 7. 2009 byl schválen záměr odprodeje zbytného nemovitého majetku ve vlastnictví DPP. Předmětem odprodeje byl zbytný nemovitý majetek, který byl shledán z hlediska zajištění bezproblémového provozu městské hromadné dopravy, jako hlavní činnosti DPP, nepotřebný, ekonomicky zatěžující, nevyužívaný a do budoucna neupotřebitelný.
Předmětem byl i návrh na odprodej pozemků a budov – funkčních celků stanic metra
Vysočanská, Českomoravská a Kačerov.

Podkladem pro obchodní veřejnou soutěž na odprodej pozemků v lokalitě stanice metra Kačerov byl znalecký posudek č. 4447-245/2010 ze dne 27. 7. 2010 vypracovaný Ing. Janem Melšem, znalcem pro obor ekonomika a stavebnictví, jenž stanovil administrativní cenu prodávaných pozemků ve výši 28.565.544,- Kč.
Usnesením představenstva DPP č. 6/2010/8 ze dne 3. 5. 2010 byl schválen záměr prodeje pozemků ve vlastnictví DPP v k. ú. Krč a Michle, obec Praha (dále jen „Pozemky“) u stanice
metra Kačerov zařazených do zbytného majetku DPP, přičemž metoda prodeje nebyla konkrétně určena.
DPP se rozhodl pro formu obchodní veřejné soutěže (dále jen „OVS“), kterou realizovala
společnost PESKIM s.r.o. Cílem OVS byl prodej Pozemků a zároveň zajištěnínejvýhodnějšího výběru návrhu na revitalizaci stanice metra Kačerov spočívající v zajištěníjejí společensky a technicky vhodného využití v souladu s územním plánem. Součástí OV S mělo být uzavření smluvní dokumentace vedoucí k majetkoprávnímu vypořádání pozemků,staveb a technologií ve vlastnictví DPP jakož i ošetření přístupu a průchodu ve prospěch DPP formou zřízení věcných břemen.Dne 4. 8. 2010 byla v Obchodním věstníku uveřejněna OVS pod názvem: „Revitalizace stanice metra Kačerov“. Do OVS byly podány celkem dvě nabídky, a to od společnosti CRESCON ALFA, s.r.o. (nabídka kupní ceny ve výši 30.000.000,- Kč) a FINEP CZ a.s. (nabídka kupní ceny 29.200.000,- Kč).
Vítězem se stala společnost CRESCON ALFA, s.r.o., která získala celkem 78,5 bodů oproti FINEPU CZ a.s., jenž získal 52,5 bodu. Nabídka od této společnosti obsahovala mj. i závazný příslib ze strany společnosti CRESCON, a.s. (mající 50 % obchodní podíl ve společnosti CRESCON ALFA, s.r.o.), že je připravena v rámci plnění OVS v plném rozsahu zajistit plnění uchazeče, včetně případného uzavření smluvní dokumentace s DPP. Návrh na realizaci OVS byl schválen představenstvem DPP usnesením č. 1/2011/8.5 ze dne 17. 1. 2011. Je pozoruhodné, že stanice metra byla představenstvem DPP shledána nepotřebným a do budoucna neupotřebitelným majetkem.

Od roku 2009 došlo k posunu ve vnímání řešení dopravy na územní města. V roce 2009 byla městská doprava a železniční doprava chápány jako zcela nezávislé nespolupracující systémy. Dnes dochází k určitému posunu vnímání, na základě zahraničních zkušeností se ukazuje, že bez spolupráce městské a železniční dopravy může veřená doprava ve větším městě těžko fungovat.

Na Kačerově jsou koleje metra a železnice od sebe vzdáleny necelých deset metrů. Vybudování přestupní stanice železnice s nejzatíženější linkou metra se přímo nabízí. Byl vybudován provizorní přestup, který je dost krkolomný, cestující musí překonat více než třicetimetrový výškový rozdíl a překonat poměrně velkou vzdálenost. Vybudovaní pohodlného přestupu by jistě stálo nejméně stovky milionů korun, ale pokud je žádoucí vybudování fungujícího dopravního systému, tak asi jiné cesty není.

Současné představenstvo DPP se rozhodlo v projektu, který vznikl na základě podivuhodného zařazení stanice metra do nepotřebného majetku pokračovat a tak zřízení pohodlné přestupní stanice navždy zablokovat. Pochybnosti budí i samo výběrové řízení ze dvou uchazečů, kteří podali velmi podobné nabídky.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 6):
Jan.Mejsnar, Karel.Nejedlik, Ladislav.Dvorak, Jan.Hora, Ladislav.Kos, Ondrej.Kalis
Uživatelský avatar
Ladislav.Kos
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 210
Registrován: 07 zář 2017, 08:47
Profese: konzultant online marketingu
Bydliště: Praha 11
Dal poděkování: 506 poděkování
Dostal poděkování: 365 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Revitalizace stanice Kačerov

Příspěvek od Ladislav.Kos »

Ahoj Michale,
díky za informování z DR. Jelikož si toto vlákno čtou i lidi mimo stranu z různých kruhů s různými zájmy, rád bych je touto formou pozdravil a vzkázal, že Piráti jsou v politice od toho, aby o věcech informovali, ne je tutlali.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ladislav.Kos za příspěvky (celkem 3):
Ondrej.Kalis, Ladislav.Dvorak, Michal.Stepan
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 608 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Revitalizace stanice Kačerov

Příspěvek od Michal.Stepan »

Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Ladislav.Dvorak
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 608 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Revitalizace stanice Kačerov

Příspěvek od Michal.Stepan »

Dne 25. 1. 2021 byla uzavřena mezi DPP a CRECSON, a.s. "Smlouva o zástavbě lokality Kačerov a spolupráci".
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Ladislav.Dvorak
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“