Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Moderátoři: KoKS Praha, Komunální zastupitelé, Krajští zastupitelé, Zastupitele - HMP

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Startuje již šestý ročník soutěže Adapterra Awards. Ocenění získá i projekt z Prahy

Soutěž Adapterra Awards vstupuje letos do šestého ročníku. Nadace Partnerství, největší česká environmentální organizace, spolu s Integra Consulting představují tři hlavní kategorie: Krajina, Sídla a Budovy, ale také jednu speciální kategorii pouze pro letošní rok: Průmysl. Již tradičně ve spolupráci s hlavním městem ocenění získá také nejlépe hodnocený projekt z území metropole. Soutěž oceňuje projekty bojující proti suchu, přehřívání měst, důsledkům přívalových srážek i erozi půdy. Realizované projekty se mohou do soutěže přihlásit už nyní na www.adapterraawards.cz.

„Soutěže jako Adapterra Awards popularizují chytrá řešení i modro-zelenou infrastrukturu a obecně všechny příklady dobré praxe vedoucí ke zmírnění důsledků klimatické změny. Praha předloni schválila vlastní klimatický plán, který má město na tuto změnu připravit, a já se ráda inspiruji u těch nejlepších. Samostatná Cena Prahy dokazuje, kolik skvělých projektů zde vzniká,“ říká náměstkyně primátora hl. m. Prahy pro životní prostředí a klimatický plán Jana Komrsková.

Vedle vysoké spotřeby vody v provozu řeší průmyslové podniky také přehřívání výrobních hal a areálů v dobách vedra nebo vysoké náklady na energie. Do nové speciální kategorie Průmysl se proto mohou hlásit projekty zavádějící opatření, která na tyto problémy reagují, ať už v samotném výrobním procesu, nebo v provozu svých areálů a budov. „Udržitelnost je v průmyslovém sektoru důležitým tématem, které rezonuje i díky nové povinnosti nefinančního reportingu. Průmyslová výroba patří mezi největší odběratele a zároveň znečišťovatele vod. Společně se zemědělstvím je také nejzranitelnějším sektorem v období sucha. Klimatická změna průmyslovým podnikům přináší nová rizika, ale i nové možnosti, jak se na její dopady připravit,“ vysvětluje vedoucí programu Adapterra Martin Ander z Nadace Partnerství, proč bude tato kategorie letos zařazena do soutěže.

Projekty z průmyslového odvětví se v soutěži Adapterra Awards objevily už v minulosti. Z pražského prostředí jsou to například květnaté louky, které už od roku 2015 vysazují ve vybraných vodohospodářských areálech Pražské vodovody a kanalizace. Na rozdíl od dříve často sečeného krátkého trávníku se jedná o porost, který zabraňuje nadměrnému vysušování půdy a pomáhá ve městě zadržovat vodu.

Hlavními kategoriemi soutěže jsou Krajina, Sídla a Budovy. Do Krajiny se mohou hlásit různorodé projekty od udržitelného zemědělství po obnovu mokřadů. Adaptační projekty na klimatickou změnu z intravilánu obcí, ať už jde o revitalizace náhonů, či hospodaření s vodou na náměstí, se mohou hlásit do kategorie Sídla. Do Budov spadají veškerá opatření na domech bez ohledu na způsob jejich využití. Finanční a věcné ceny v hodnotě 50 až 100 tisíc korun vítězům tematicky zaměřených kategorií udělí partneři soutěže.

Stejně jako v předchozích ročnících se může do soutěže zapojit také veřejnost. Prostřednictvím online hlasování od 1. srpna do 15. října 2024 vybere vítěze, který získá Cenu sympatie a výhru v hodnotě 50 tisíc korun.

Vítěze Ceny Prahy vyhlásí Nadace Partnerství ve spolupráci s hlavním městem společně s vyhlášením vítězů celostátních kategorií 6. listopadu 2024 na tematicky zaměřené konferenci v Praze.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/adapterra-awards.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Vyhledávání spojení nové generace je v aplikaci PID Lítačka přizpůsobené každému cestujícímu na míru

Pražská městská společnost Operátor ICT (OICT) spustila revoluční vyhledávač nové generace v mobilní aplikaci PID Lítačka, která slouží pro kompletní odbavení a cestování po Praze a Středočeském kraji. Vyhledávač najde nejvýhodnější a nejrychlejší spojení kombinací městské a veřejné hromadné dopravy, vlaků, taxi, chůze, sdílených i vlastních aut a kol. Unikátní vyhledávač trasy přispěje k plynulejší dopravě a napomůže snížit environmentální zátěž osobní dopravy. PID Lítačka se tak stává jedinou mobilní aplikací, která cestujícím v české metropoli a Středočeském kraji naplánuje cestu od A do Z, včetně nákupu jednotlivých jízdenek, dlouhodobých kupónů či platby za parkování, a to vše přizpůsobené na míru každému cestujícímu.

„Vyhledávač spojení nové generace v aplikaci PID Lítačka představuje revoluci v pražské dopravě. Umožní zcela nové kombinace způsobů pohybu po městě propojených do jedné trasy, které ocení všichni cestující, chodci a cyklisté v rámci úspory času. Je na místě poděkovat všem, kteří se na vývoji této nové městské inovace podíleli už od minulého volebního období, a popřát jim mnoho energie do prvních týdnů provozu vyhledávače, kdy se budou ladit praktické detaily,“ říká k vyhledávači spojení nové generace pražský náměstek pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Oproti ostatním vyhledávačům, které nabízejí trasu jen v rámci jednoho dopravní módu (např. MHD), nebo více dopravních módů, které se ale vzájemně nekombinují, je vyhledávač v PID Lítačce jednou ze špičkových inovací. Umožňuje totiž využití všech dopravních módů osobní dopravy i jejich kombinace v rámci jedné trasy. To je unikátní nejen v Česku, ale i ve světovém měřítku.

Hlavním cílem projektu bylo rozšířit aplikaci o generačně vyšší standard vyhledávání spojů a tras a zlepšit tak možnosti informování uživatel o dopravních službách a možnostech jejich elektronického odbavování.

Pražský radní pro ICT, Smart City, vědu a výzkum Daniel Mazur k novince v aplikaci uvádí:

„Vyhledávač tras nové generace je unikátní a mohl v Praze vzniknout jen díky jedinečné datové základně, ze které čerpá při počítání trasy. Je to výborná vizitka celého týmu datové platformy Golemio. Datová základna, kterou Operátor ICT pro tyto účely sdružuje, představuje téměř celou datovou reprezentaci dopravní reality osobní dopravy v Praze a Středočeském kraji. Jde o více než 30 rozdílných datových podkladů od silničních map a cystické infrastruktury přes jízdní řády, reálná data s polohami vozidel, obsazenost parkovišť, zohledňování výluk, intenzitu dopravy na silnicích až po zohlednění funkčnosti výtahů a eskalátorů v pražském metru.”

Mobilní aplikaci PID Lítačka aktuálně využívá už více než 1,5 milionu uživatelů a 1 milion uživatelů užívá aplikaci jako identifikátor. V loňském roce například prostřednictvím aplikace PID Lítačka bylo vyhledáno více než 100 milionů dopravních spojení či bylo aktivováno přes 8,4 milionů jízdenek.

„Nový vyhledávač představuje přelomové technické řešení, protože dokáže integrovat data od vícero soukromých poskytovatelů služeb, která běží na naší datové platformě Golemio a jsou využívána pro aplikaci PID Lítačka. Necelý týden po postupném nasazování nové funkcionality vidíme, že již 13 procent uživatelů mobilní aplikace PID Lítačka vyhledávač nové generace používá, a to jsme teprve na začátku,” vysvětluje Benedikt Kotmel, předseda představenstva společnosti OICT, která má provoz a rozvoj mobilní aplikace PID Lítačka na starosti.

„Oceňuji především, že záměrem OICT při vývoji vyhledávače nové generace bylo podpořit zájem obyvatel Prahy a Středočeského kraje o udržitelné a šetrné formy dopravy a snížit časovou náročnost při cestování. Využíváním veřejné dopravy se snižuje automobilový provoz ve městě, což přispívá k ochraně životního prostředí,“ připojuje náměstkyně primátora pro oblast životního prostředí a klimatického plánu Jana Komrsková.

„Vyhledávač nové generace kromě odjezdů a příjezdů informuje uživatele PID Lítačky také o zpožděních, o umístění zastávek veřejné hromadné dopravy, o místech, kde parkují sdílená kola či auta, a parkovištích, kde je možné zaparkovat vlastní auto (navádění automobilů na P+R parkoviště). Stačí zadat, jaké dopravní prostředky má vyhledávač zahrnout, a výsledkem je cesta šitá cestujícímu na míru,“ doplňuje ke spuštěné novince radní pro veřejnou dopravu Středočeského kraje Petr Borecký.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/pidlitacka.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Kobka 1 na Smíchovské náplavce hledá nového nájemce. Zájemci se mohou zúčastnit výběrového řízení

Po delší době se znovu nabízí možnost provozovat svůj podnik na unikátním místě poblíž vltavského břehu. Městská společnost TRADE CENTRE PRAHA (TCP) spravující pražské náplavky vyhlásila otevřené výběrové řízení na pronájem kobky číslo 1 na Smíchovské náplavce. Po téměř čtyřech letech je to poprvé, co mají zájemci znovu možnost ucházet se o atraktivní prostor v nábřežní zdi. Cílem výběrového řízení je atmosféru v lokalitě poblíž Palackého mostu kulturně a společensky oživit. Nabídky je možné zasílat až do 4. března 2024, s vítězným nájemcem bude podepsána smlouva na dobu neurčitou.

Plocha pronájmu kobky měří přes šedesát metrů čtverečních a v rámci jejího provozu je společně s ní možné využít předzahrádky či prostoru u vysoké nábřežní zdi, který slouží k pořádání větších akcí nebo k umístění různých panelových výstav. V rámci výběrového řízení bude primárně hodnocen provozní a dramaturgický záměr, jímž chce pronajímatel prostory užívat, dále bude hrát roli také nabídnutá cena za pronájem a předchozí zkušenosti provozovatele s podobným typem podnikání.

„Kobka 1 je společně s přilehlým okolím dlouhodobě samostatným a specifickým místem na Smíchovské náplavce se znatelně nižší návštěvností než její jižní část. Nájemce by se proto měl s tímto faktorem úspěšně vypořádat a využít pozitivních aspektů, které daná lokalita nabízí, jimiž jsou například lepší dopravní dostupnost nebo viditelnost kobky z frekventovaného Palackého mostu,“ říká pražský radní pro majetek, transparentnost a legislativu Adam Zábranský.

„Pražské náplavky jsou unikátním prostorem, který obyvatelům našeho hlavního města i jeho návštěvníkům poskytuje prostor a příležitost k relaxaci, ale také možnost k poznání ojedinělých míst v přímé blízkosti Vltavy. Takže snahy o jejich kultivaci a zodpovědné provozování místních zařízení vnímám jednoznačně pozitivně,“ uvádí primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda.

„Věříme, že zájemci uchopí možnost pronájmu jako jedinečnou příležitost k oživení významného veřejného prostoru. Je to totiž po téměř čtyřech letech vůbec poprvé, co mají možnost se o atraktivní prostor některé z kobek ucházet. Výhodou by pro ně mělo být rovněž to, že příjem nabídek nově digitalizujeme a je tak možné je podávat prostřednictví elektronického nástroje Tender arena,“ dodává tiskový mluvčí TCP Martin Boška.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/kobky-zajemci.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Pražští radní dali zelenou výstavbě městského bytového domu na Praze 7

Rada hl. m. Prahy v pondělí schválila čerpání koeficientů podlažních ploch z městských pozemků za účelem výstavby nového městského bytového domu v Holešovicích. Městská část Praha 7 díky tomu bude moci postavit o dvě patra vyšší dům.

Díky dnešnímu rozhodnutí pražských radních vznikne přibližně o 24 městských bytů více. Část z nich bude v trvalé dispozici Prahy.

„Na výstavbu bytového domu, který pomůže zvýšit nabídku cenově dostupných malometrážních bytů, schválilo zastupitelstvo ještě v roce 2021 dotaci pro městskou část ve výši 173 milionů korun z Fondu rozvoje dostupného bydlení. Podmínkou čerpání dotace je, že 30 procent vystavěných bytů bude v trvalé dispozici hlavního města Prahy,“ říká radní pro majetek, transparentnost a legislativu Adam Zábranský.

Součástí projektu bytového domu v rozvíjející se čtvrti Holešovice-Bubny-Zátory je i komplexní revitalizace ulice Za Papírnou, úprava povrchů, prověření možnosti umístění stromořadí v délce celé ulice a její příprava pro případné rozšíření v budoucnu. V parteru domu bude komerční i občanská vybavenost a vznikne zde prostor pro dětskou skupinu pro minimálně 21 dětí a hřiště na sousedícím pozemku.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/dum-praha-7.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Praha připravuje žádost o dotaci na využití 5G sítě v rámci telematických dopravních systémů

Provoz v ulicích Prahy by mohl být plynulejší s méně nehodami. Díky projektu na využití 5G sítí budou řidiči aut dostávat aktuální informace o světelných signálech na vybraných křižovatkách a jejich změnách. Řidiči tak budou moci svou jízdu díky těmto informacím přizpůsobit. Jelikož jsou data o situacích v křižovatkách velmi dynamická, je pro ně rychlý přenos naprosto zásadní, což umožní právě spolehlivé 5G sítě.

Využití 5G sítí v pražské dopravě povede ke snížení dopravních kolon, nehod a zdržení na křižovatkách, což bude mít zároveň pozitivní vliv na životní prostředí. Na tento projekt by mohlo hlavní město získat dotaci od státu.

„Jedná se o jeden z projektů, jehož prostřednictvím je v Praze naplňován koncept Smart City v oblasti dopravy. Pokračujeme tím v nastaveném trendu posledních pěti let, kdy řídíme Prahu na základě dat, a nikoliv na základě dojmů nebo populistických výkřiků. Chytré řízení dopravy je významným prvkem pro zajištění udržitelnosti, zvyšování bezpečnosti a celkovou modernizaci města,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Dílčím cílem projektu je umožnění inteligentní regulace vjezdů a výjezdů z městského okruhu na území Městské části Praha 6, a to s cílem zamezení tvorby kolon v místech, kde by mohly omezovat plynulost provozu či blokovat průjezd vozidel Pražské integrované dopravy.

Projekt „Demonstrativní aplikace využití 5G pro inteligentní monitoring, ovlivňování a řízení dopravy na území HMP“ má vysokou míru pravděpodobnosti úspěšnosti získání dotace, neboť se bude ucházet o finanční podporu alokovanou pro investice do demonstrativních projektů rozvoje aplikací pro města a průmyslové oblasti. Využití 5G sítě v rámci telematických systémů je v souladu jak se Strategií rozvoje telematiky v hlavním městě Praze, tak s Plánem jednotného evropského dopravního prostoru na úrovni Evropské unie.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/telem ... stemy.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Zakázka na komplexní rekonstrukci Divadla na Vinohradech je připravená

Rada hl. m. Prahy odsouhlasila zadání veřejné zakázky na výběr zhotovitele, který provede celkovou rekonstrukci Divadla na Vinohradech. Nadlimitní veřejná zakázka by měla být zadána do konce dubna, návrh na rozhodnutí o výběru dodavatele by měl být hotový do konce letošní července. Záměr ještě musí schválit Zastupitelstvo hl. m. Prahy. Předpokládané celkové náklady činí 2 950 000 000 Kč včetně DPH.

Divadlo na Vinohradech se konečně dočká rekonstrukce. „Mám velkou radost z toho, že jsme dnes odsouhlasili komplexní rekonstrukci Divadla na Vinohradech. Tato radost je umocněna i tím, že toto divadlo neprošlo žádnou významnější rekonstrukcí od svého otevření v roce 1907. Přitom jde o jednu z nejvýznamnějších divadelních scén v zemi, která má klíčový historický význam a kde se psaly dějiny divadla,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast kultury Jiří Pospíšil a dodává: „Rekonstrukce bude provedena s maximální pečlivostí, přičemž odhadovaná částka se pohybuje kolem dvou miliard korun. Plánujeme kompletní modernizaci divadelní technologie a výstavbu dalšího zkušebního sálu v podzemní části za divadlem, který bude rovněž sloužit jako komorní scéna s kapacitou až 200 diváků. Kromě toho dojde ke kompletní výměně vedení tepla a elektřiny a budování výtahu. Věřím, že po dokončení oprav bude Vinohradské divadlo opět dobře sloužit nejen obyvatelům Prahy, ale i občanům celé České republiky dalších 100 let,“ přeje si Pospíšil.

Zakázka zahrnuje rekonstrukci historické budovy divadla a jeho skladových prostor. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky čítající stavební práce je stanovena ve výši 2 212 000 000 bez DPH a bez činnosti správce stavby, dozoru, administrace zakázky a souvisejících činností. Celkové náklady akce, jak v pondělí vzala Rada hl. m. Prahy na vědomí, činí 2 950 000 000 Kč.

Po rekonstrukci se zvýší divácký komfort, vznikne plnohodnotná komorní scéna a zvýší se bezpečnost užívání. Jednodušší bude též transport divadelních kulis mezi divadlem a budoucí centrální kulisárnou, čímž se dosáhne provozních úspor.

„Praha je městem kultury a pokud si má tuto pověst udržet, musí o své kulturní dědictví dbát. To se týká i divadel, zvláště těch s dlouhou historií, jakým je Divadlo na Vinohradech,“ říká primátor Prahy Bohuslav Svoboda.

Divadlo na Vinohradech bylo postaveno v roce 1907 a od té doby neprošlo žádnou zásadní rekonstrukcí. Nyní se nachází v havarijním stavu a například divadelní technologii již není možné využívat.

Stavební práce by mohly začít koncem letošního roku. Koncepčně se realizace zakázky opírá o materiál „Kulturní politika hlavního města Prahy 22+”.

„Rekonstrukce Divadla na Vinohradech je nezbytná a za Piráty ji podporujeme. Poprvé bylo divadlo otevřeno před více jak sto lety. Je významným místem setkávání kulturní obce, a nejen občanů Vinohrad, na činoherní představení tam míří pravidelně návštěvníci z celé republiky i světa,“ dodává Daniel Mazur, radní hl. m. Prahy s působností v oblasti ICT, Smart City, vědy, výzkumu a inovací.

Pražští zastupitelé budou záměr veřejné zakázky na rekonstrukci Divadla na Vinohradech schvalovat na jednom z příštích zasedání.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/pripr ... adech.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Rekonstrukce Barrandovského mostu bude letos dokončena, práce se zkrátí o rok

V pondělí 11. března 2024 vyjede na Barrandovský most těžká technika a začnou tak hlavní práce třetí etapy rekonstrukce mostu. Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) prostřednictvím svého dodavatele, společnosti PORR, zahájí další etapu rozsáhlé rekonstrukce nejvytíženější dopravní tepny v České republice. Takto významné dopravní omezení je nicméně nutné připravit v předstihu a řidiči musí počítat s postupným omezováním dopravy již od soboty 9. března. Postupná instalace přenosného dopravního značení bude trvat zhruba dva dny až do pondělního rána, kdy začne samotná stavba. V letošním roce jsou naplánovány dvě poslední etapy, které na sebe budou plynule navazovat, a tím se celková rekonstrukce zkrátí o jeden rok.

Stavební práce na Barrandovském mostu díky spojení etap nebudou omezovat další stavební sezónu i jiným investorům. Práce se uskuteční na severní polovině mostu, ukončení se přepokládá na konci letních prázdnin. Jeden jízdní pruh směrem z Jižní spojky na Smíchov bude převeden do protisměru, aby mohl být zachován provoz na mostě ve třech jízdních pruzích v obou směrech.

„V souvislosti s rekonstrukcí Barrandovského mostu musím ještě naposledy požádat všechny řidiče o pochopení, trpělivost a vzájemnou ohleduplnost, protože tato uzavírka bude mít na dopravu v Praze opět velmi významný dopad, větší než dvě předchozí etapy. Stojí totiž před námi velká výzva v podobě realizace zbylých dvou etap v jedné jediné stavební sezóně, což nám umožní dokončit celkovou rekonstrukci Barrandovského mostu již v letošním roce a vyhnout se tak dalším dopravním omezením v roce příštím. Půjde o velmi náročnou akci, ale věřím, že díky zkušenostem z prvních dvou etap ji zvládneme bez výraznějších komplikací,“ uvedl Zdeněk Hřib, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.

Práce, stejně jako v minulých letech, spočívají v kompletním odstranění mostního svršku a vybavení mostu na celé nosné konstrukci. Ve III. etapě se práce dotknou severní poloviny severního mostu (blíže k Podolí) a přilehlého chodníku na římse. Jedná se o dva pravé pruhy ve směru z Jižní spojky a nájezdu z Modřanské ulice na Smíchov. Celá římsa s chodníkem, včetně vozovkového souvrství, izolace a vyrovnávajícího betonu, bude kompletně zbourána a vše bude postaveno nově. Ve IV. etapě se pak práce přesunou na jižní část severní konstrukce, tedy na dva levé pruhy od Jižní spojky na Smíchov. Dále je plánována výměna mostních dilatačních závěrů v celé šíři mostu, postaveny budou nové římsy včetně zábradlí, svodidel a svodidlového zábradlí. Na obou stranách nosné konstrukce bude položeno nové vozovkové souvrství včetně dobetonávky speciálním vysokopevnostním betonem s rozptýlenou výztuží UHPFRC (Ultra-High-Performance Fibre Reinforced Concrete), který na této konstrukci bude také sloužit jako izolace mostu. Vozovkové souvrství bude v rámci inovací pouze dvouvrstvé, namísto obvykle navrhovaného třívrstvého. V závěru etapy bude obnoveno svislé i vodorovné dopravní značení a upraveny přejezdy na most a z mostu.

Rekonstrukce se uskuteční i uvnitř mostu a vznikne zde nové předpětí, což je jednou z technologicky nejnáročnějších prací. Jedná se o vrtání otvorů v příčnících mostu, které jsou uvnitř nosné konstrukce nad podpěrami. Vrty povedou přes hustě vyztuženou a armovanou železobetonovou stěnu, s předpínací výztuží a předpínacími tyčemi. Tento systém dodatečně předepne celou konstrukci a zajistí tak jeho bezproblémové fungování na další desítky let.

Postup instalace značení třetí etapy a omezení Barrandovského mostu ve dnech 9. a 10. března 2024:

Otevření přejezdů pro převádění dopravy do protisměru a zpět na Barrandovském mostu. Omezení dopravy pro instalaci proměnného značení, které doplňuje liniové řízení dopravy v trase na Městském okruhu při příjezdech na Barrandovský most. Práce na severní konstrukci mostu a postupné převedení jednoho jízdního pruhu z Jižní spojky na Smíchov do protisměru. Následovat bude postupné omezování dopravy ze čtyř pruhů na tři.

„Po dokončení stavby dopravního opatření proběhne v neděli kontrola značení v místě mostu a na příjezdových komunikacích, kterou provedeme společně s odborem pozemních komunikací a drah pražského magistrátu a Policií ČR, abychom eliminovali možné problémy v prvních pracovních dnech po zahájení prací. Dále, stejně jako v loňském roce, budou připraveny odtahové vozy na klíčových místech tak, abychom v případě nehody nebo poruchy vozidla dokázali společně s Policií ČR rychle překážku odstranit a nekomplikovat již tak náročnou dopravní situaci. Současně bude připraveno jedno speciální vozidlo, které v případě sněžení bude odklízet sníh pouze na Barrandovském mostě. Připravujeme se i na řízení dopravy pomocí automatického systému TASS, který je připraven na tunelech Městského okruhu a navazujících světelných signalizacích, a společně s Ředitelstvím silnic a dálnic bude Praha nasazovat informaci i na informačních tabulích na nadřazené komunikační síti v Praze a na dálnicích, které přivádějí dopravu do hlavního města,“ upřesnil Josef Richtr, náměstek generálního ředitele Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a.s.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/barra ... -most.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Praha podepíše smlouvu se společností NEVAJGLUJ, hlavní město tím získá 16 milionů korun na úklid tabákových nedopalků

Hlavní město uzavře smlouvu s akciovou společností NEVAJGLUJ, která se tímto zavazuje městu hradit část nákladů spojených s úklidem a nakládáním s odpady tabákových výrobků. Praha jako sídlo nad 20 tisíc obyvatel získá od společnosti NEVAJGLUJ nejvyšší příspěvek v hodnotě více než 16 milionů korun.

„Smlouva pro město nevytváří žádný finanční náklad, ale naopak by Praha měla získat nemalé prostředky na úklid a také nakládání s odpady tabákových výrobků. Tuto povinnost výrobcům ukládá zákon o omezení vybraných plastových výrobků na životní prostředí,” říká k tomu náměstkyně pro životní prostředí a klimatický plán Jana Komrsková.

Finanční prostředky, které Praha smlouvou získá, vychází ze smluvního sazebníku ve dvou kategoriích. První kategorií je úhrada za úklid, přepravu a zpracování odpadu vyhozeného mimo místa určená k jejich odkládání. Druhou kategorií je úhrada za shromažďování odpadu ve sběrných nádobách v rámci odpadového hospodářství města.

Akciová společnost NEVAJGLUJ byla založena za účelem provozování kolektivního systému pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry podle zákona o omezení dopadu vybraných plastových výrobků na životní prostředí a za účelem osvěty. Zakladateli jsou významné firmy tabákového průmyslu, na který se vztahují povinnosti dané zákonem.

Oprávnění k provozování kolektivního systému získala společnost NEVAJGLUJ v závěru loňského roku rozhodnutím Ministerstva životního prostředí ČR.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/nevajgluj.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Základní kámen obnovy náměstí Jiřího z Poděbrad pochází z Pražského hradu

V rámci začínající kompletní obnovy náměstí Jiřího z Poděbrad poklepali dnes zástupci hlavního města a radnice Prahy 3 na základní kámen, který byl na místo přivezen z areálu Pražského hradu. Jedná se o originální dlažební kámen ze III. nádvoří, které navrhoval významný architekt Josip Plečnik, autor zároveň i kostela Nejsvětějšího Srdce Páně na náměstí Jiřího z Poděbrad. Symbolicky se tak znovu obě místa propojují.

„Náměstí Jiřího z Poděbrad je jedním z nejvýznamnějších pražských náměstí. Jsem moc rád, že se po letech a mnoha nekoncepčních úpravách konečně dočká kvalitního veřejného prostoru. Nová podoba náměstí bude reagovat i na pohled místních, kteří svoje připomínky předali během participačních setkání,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček a dodává: „Práce potrvají 33 měsíců a budou probíhat v několika etapách tak, aby co nejméně omezily běžný provoz náměstí. Přibudou nové stromy i retenční nádrže s dešťovou vodou na zavlažování.“

První etapa projektu celkové obnovy náměstí Jiřího z Poděbrad začala v lednu letošního roku, kdy bylo místo oploceno a začaly přípravné práce. V rámci obnovy bude upraven prostor před kostelem, zkvalitnění doznají pěší cesty i zeleň. Nové aleje stromů oddělí park od rušných komunikací. Práce potrvají 33 měsíců a zachovány zůstanou jak kulturní akce, tak i tradiční farmářské trhy, které se budou přesouvat po náměstí podle stavebních etap.

Základní kámen, který byl v pátek 16. února 2024 oficiálně uložen na stavbě, pochází z dlažby na III. nádvoří Pražského hradu. Hlavní město tímto symbolickým gestem navazuje na původní myšlenku slovinského architekta Josipa Plečnika, který chtěl už koncem 20. let minulého století významově propojit právě budovaný kostel Nejsvětějšího Srdce Páně na náměstí Jiřího z Poděbrad s Pražským hradem, a tak do něj nechal vložit kameny z Hradu. V éře československého prezidenta T. G. Masaryka zároveň na obnově Pražského hradu sám pracoval.

„Jako rodilému Pražákovi mi dělá radost každé zkrášlení hlavního města. U náměstí Jiřího z Poděbrad, ozdobeného působivým kostelem vystavěným podle návrhu Josipa Plečnika, mě to těší ještě víc. Je to svébytné místo setkávání obyvatel okolních čtvrtí, ale i návštěvníků z jiných koutů metropole. Takže jsem velmi zvědavý na výsledek,“ uvádí primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda.

„Benefity změn pocítí Pražané hlavně v letních měsících. V souladu s klimatickým plánem a s postupující klimatickou změnou děláme Prahu zelenější a příjemnější. Přibude na 100 odolných stromů a podél Vinohradské vznikne alej, která pomůže odclonit hluk a znečištění z provozu. Asfalt nahradí vsakovací dlažba se schopností retence vody, přesto si náměstí Jiřího z Poděbrad uchová svůj charakter moderního městského parku a přinese lidem vyšší komfort. Vzniknou pítka i nové herní prvky pro děti. Fontána dostane novou úspornější technologii. Díky rekonstrukci využije oblíbené náměstí svůj potenciál naplno,” připojuje se Jana Komrsková, náměstkyně primátora pro životní prostředí a klimatický plán.

„Jsem rád, že se nám podařilo najít finance pro renovaci celého náměstí, aby splňovalo nároky, které si toto místo bezpochyby zaslouží. Nově navržený prostor kombinuje aktuální přístupy s důrazem na zachování historického dědictví. Více zeleně a vzdušnější prostor kolem kostela vytvoří příjemné a funkční místo pro obyvatele a návštěvníky,“ doplňuje radní hl. m. Prahy pro oblast infrastruktury Michal Hroza.

Vítězný návrh revitalizace náměstí od architektonického ateliéru MCA počítá se zachováním charakteru městského parku s velkým podílem zeleně, zároveň ale rozšiřuje předprostor kostela Nejsvětějšího Srdce Páně. Trhy se přesunou ze severozápadní do severovýchodní části náměstí. Náměstí okolo kostela nebylo nikdy dokončeno jako celek a vzniklo spíše součtem dílčích úprav. Jeho nová podoba tak bude nejen ucelená, ale také jej více propojí s kostelem.

Návrh nové podoby náměstí byl vybrán v architektonické soutěži v roce 2000, zapojena byla i veřejnost, která se mohla vyjádřit přímo na místě v participačním kontejneru, který vznikl ve spolupráci Městské části Praha 3 s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Náklady akce vycházejí z veřejné soutěže na výběr zhotovitele, který byl vybrán na základě kritéria nejnižší nabídkové ceny. Cena realizace činí 477 776 488 Kč včetně DPH, v současné době jedná hlavní město s Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, které by mohlo přispět až na polovinu nákladů.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/zakla ... ebrad.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Uživatelský avatar
Jan.Louzek
Technický odbor
Příspěvky: 924
Registrován: 30 bře 2012, 21:49
Profese: zveřejňovač Zastupitelského klubu Pirátů
Dal poděkování: 13 poděkování
Dostal poděkování: 366 poděkování

Re: Mediální výstupy Pirátů na Magistrátu

Příspěvek od Jan.Louzek »

Praha dnešní blokádu magistrály zvládla jen díky zodpovědným řidičům osobních aut

Prahu opustily poslední traktory, které od brzkého rána blokovaly jízdní pruhy na magistrále. Velké poděkování za dnešní klidnou dopravní situaci patří řidičům, kteří se do hlavního města vůbec nevydali. Ráno díky tomu nenastala ani klasická každodenní dopravní špička a obecně byl v metropoli provoz jako o víkendovou sobotu. I díky těmto zodpovědným řidičům se podařilo situaci zvládnout, což ocenili i hasiči a záchranáři, kteří mohli bezproblémově vyjíždět k zásahům.

„Chtěl bych poděkovat všem Pražanům, i těm kteří do hlavního města dojíždějí, za trpělivost. Zvláště díky zodpovědnému chování řidičů, z nichž mnozí vyslyšeli výzvy a nechali auta doma, nezpůsobila blokáda zemědělců ještě větší komplikace,“ řekl primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda.

„Chtěl bych poděkovat všem obyvatelům Prahy i Středočeského kraje, kteří se dnes řídili naším doporučením a buď využili veřejnou dopravu nebo cestu do hlavního města úplně odložili. Praha se díky nim vyhnula očekávanému dopravnímu kolapsu. Velký dík patří také všem pracovníkům města i integrovaného záchranného systému, kteří byli celou dobu v plné pohotovosti připraveni kdykoliv zasáhnout,“ doplnil náměstek pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Zemědělci navíc nakonec neblokovali celou magistrálu, ale většinu doby stáli v jednom jízdním pruhu v každém směru, jen ráno blokovali dva pruhy v každém směru. Policie za stání na magistrále hned ráno rozdala pokuty a řešila mimo jiné i jednu dopravní nehodu traktoru s osobním vozidlem. Problémy v MHD byly hlavně brzy ráno na příjezdu do Prahy a následně ve Vinohradské ulici, kde šířka projíždějících traktorů nedovolovala současný průjezd tramvajím.

Někteří nemotorizovaní účastníci shromáždění před ministerstvem zemědělství se přesunuli na další shromáždění na Malostranském náměstí, kde protesty pokračují.

zveřejněno: https://praha.pirati.cz/aktuality/bloka ... traly.html

Asistent Zastupitelského klubu Pirátů, ZHMP
Odpovědět

Zpět na „Zastupitelstvo - Praha“