V diskuzi jsem sliboval, že případně připravím protinávrh, tak pro pořádek;
Cílem je, aby volební program přece jen byl stálý a změna byla vskutku řádně odůvodněná a byla na ni pevná shoda.Republikový výbor doplňuje nový odst. (3) do § 12 volebního řádu, který zní:
(3) Volební program lze v daném volebním období změnit jen zásadním rozhodnutím. Ustanovení o předložení programu k volebnímu dohledu(§ 17) pro takto změněný program platí.
To platí i pokud by v průběhu volebního období snad shledal RV nové mimořádné důvody pro změnu např. krajského programu.
Zároveň platí, že program je třeba předložit po změně RV k dohledu.
Vzhledem k tomu, že obecně platí při předkládání programů (a listin), že se považují za schválené, pokud se RV nevyjádří jinak, necítí potřebu předepisovat nějakou zásadní lhůtu pro vyjádření RV. Na druhou stranu, z hlediska jistotu orgánů schvalujících program by to bylo vhodné, možná i upravit obecně.
(A jinak v § 13 chybí číslování odstavců, tak jestli se dostanem k nějaké zásadnější formulaci změn, tak by bylo fajn to technicky napravit.)