Podpoříme stavbu metra D - programový bod

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Podpoříme stavbu metra D - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Program píše:Podpoříme stavbu metra D. Spojení Prahy 4 a 12 metrem D patří mezi prioritní dopravní stavby v Praze. Metro D nebude další sestra Blanky.
Plnění: https://redmine.pirati.cz/issues/18598

Dochází zde ke smíšení původního programového bodu, kde byla jasně definována potřebnost metra D v oblasti Prahy 4 a Prahy 12 se zcela spornou trasou na Náměstí Míru. Aby bylo dosaženo splnění transparentního přístupu, mělo zahájení prací na severním úseku předcházet vyhodnocení možných řešení, dokud je na to prostor. Členové KETu opakovaně upozorňovali na kontroverzi úseku Pankrác - Náměstí Míru - Náměstí Republiky a problém absence tangenciálních spojení.

Přesto ke zpracování žádné objektivní studie a exaktnímu vyhodnocení přínosů nedošlo a dochází k pokračování v projektu dle plánu našich politických předchůdců, o jehož vhodnosti či nevhodnosti nemáme dostatečné exaktní podklady.

Projekt severní části metra D je v nepřímém rozporu s podstatou celostátního programu dopravy, který by v podmínkách Prahy asi měl být použit přiměřeně:
Restart koncepční výstavby dálniční sítě. Plánování musí probíhat nezávisle na vrtoších politiků s jasnými cíli a kritérii úspěšnosti. Jen tak lze do roku 2040 potřebných 1000 km dálnic dostavět.
Přitom tento úsek metra D byl navržen pouze na základě rozhodnutí politiků (otázkou je, s jakým pozadím), v 80. letech mělo vést metro D v tangenciální trasy směrem na Žižkov a Vysočany. Tento koncept nikdy nebyl revidován prostřednictvím objektivní studie. O jasných cílech a kritériích nemůže být ani řeč. Skutečně chceme lidem říct, že změníme koncept dálniční sítě, když v námi vedené Praze pokračujeme ve sporných politických projektech bez těchto podkladů?

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Podpoříme stavbu metra D - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

říjen 2021:

Příprava stavby metra D v úseku mezi Prahou 4 a Prahou 12 pokračuje.

Zdůrazňuji, že pokračuje příprava, geologické průzkumy v žádném případě nelze vykládat jako součást realizace stavby.

Probíhá výběrové řízení na zhotovitele, avšak pouze pro dopravně zcela zbytečný úsek Pankrác - Olbrachtova. Důvod rozdělení stavby na takto malé zakázky, je nejasný, Piráti v minulosti vystupovali proti salámovým metodám, které zejména u staveb drážní dopravy mají často diskutabilní přínos a nezřídka mohou zvýšit celkové náklady realizace.

Lze konstatovat, že podstatná část bodu plněna je. Sporné je plnění obecného prohlášení ,,Metro D nebude další sestra Blanky." v kontextu salámové metody soutěžení.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“