Plnění: https://redmine.pirati.cz/issues/18598Program píše:Podpoříme stavbu metra D. Spojení Prahy 4 a 12 metrem D patří mezi prioritní dopravní stavby v Praze. Metro D nebude další sestra Blanky.
Dochází zde ke smíšení původního programového bodu, kde byla jasně definována potřebnost metra D v oblasti Prahy 4 a Prahy 12 se zcela spornou trasou na Náměstí Míru. Aby bylo dosaženo splnění transparentního přístupu, mělo zahájení prací na severním úseku předcházet vyhodnocení možných řešení, dokud je na to prostor. Členové KETu opakovaně upozorňovali na kontroverzi úseku Pankrác - Náměstí Míru - Náměstí Republiky a problém absence tangenciálních spojení.
Přesto ke zpracování žádné objektivní studie a exaktnímu vyhodnocení přínosů nedošlo a dochází k pokračování v projektu dle plánu našich politických předchůdců, o jehož vhodnosti či nevhodnosti nemáme dostatečné exaktní podklady.
Projekt severní části metra D je v nepřímém rozporu s podstatou celostátního programu dopravy, který by v podmínkách Prahy asi měl být použit přiměřeně:
Přitom tento úsek metra D byl navržen pouze na základě rozhodnutí politiků (otázkou je, s jakým pozadím), v 80. letech mělo vést metro D v tangenciální trasy směrem na Žižkov a Vysočany. Tento koncept nikdy nebyl revidován prostřednictvím objektivní studie. O jasných cílech a kritériích nemůže být ani řeč. Skutečně chceme lidem říct, že změníme koncept dálniční sítě, když v námi vedené Praze pokračujeme ve sporných politických projektech bez těchto podkladů?Restart koncepční výstavby dálniční sítě. Plánování musí probíhat nezávisle na vrtoších politiků s jasnými cíli a kritérii úspěšnosti. Jen tak lze do roku 2040 potřebných 1000 km dálnic dostavět.