Podporujeme rozvoj tramvajových tratí ve všech oblastech Prahy - programový bod

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Podporujeme rozvoj tramvajových tratí ve všech oblastech Prahy - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Program píše:Podporujeme rozvoj tramvajových tratí ve všech oblastech Prahy. Prioritou je odlehčit tramvajové dopravě v centru města. Vrátíme tramvaj na Václavské náměstí a dobudujeme tramvajový okruh kolem centra města.Budování tramvajových tratí neznamená snižování počtu parkovacích míst.
Plnění úkolu: https://redmine.pirati.cz/issues/18594

K dnešnímu dni nesouhlasím s tím, že plnění je nastaveno na 10 % s jediným provedeným krokem:
Schůzka magistrátu a Prahy 12 o výstavbě tramvajové trati v Komořenské ulici. Termín realizace do 2030. V souladu s radním pro ÚR Hlaváčkem, který bude podporovat potřebné změny ÚP.
Důvody jsou následující:
1) Trať v Komořanské ulici ani zdaleka netvoří 10 % potřebné sítě, na které máme pracovat.
2) Schůzka s Prahou 12 o podpoře změn územního plánu není 10 % plnění snad ani u té samotné tratě.
3) Trať není mezi prioritními projekty v programu, naopak priority jako Václavské náměstí a tramvajový okruh nejsou v plnění uvedeny.
4) Nemáme žádnou transparentní koncepci, které další tratě chceme podporovat. Taková koncepce vycházející z exaktních podkladů měla být jedním z prvních kroků plnění pro volbu dalších bodů kromě Václaváku a tramvajového okruhu (jejichž realizaci potřebujeme maximálně urychlit a jsou relativně nesporně přínosné - přesto pro ně má existovat záměr projektu s ekonomickým hodnocením).
5) V případě části tramvajového okruhu - trati z Kobylis na Podbabu - dochází aktuálně k zápornému plnění, tedy v přímém rozporu s programem, neboť v její trase je připravována lanovka, která funkci tramvaje pro tangenciální spojení plně nenahradí. K volbě lanovky nebyla předložena exaktní technická studie, která by na základě nezkreslených podkladů porovnala relevantní možnosti.

Stav plnění by tedy vzhledem k nepodpoře tramvajového okruhu ze strany pirátských zástupců měl být snížen na 0 % a diskutováno konání proti programu.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Průběh výstavby tramvajových tratí a stav tramvajové sítě

Příspěvek od Michal.Stepan »

Programový bod "Podporujeme rozvoj tramvajových tratí ve všech oblastech Prahy" se nám kvůli odporu koaličních partnerů daří bohužel plnit jenom částečně. Z přehledu
TT stav_rizeni.pdf
(469.29 KiB) Staženo 47 x
je patrné, že DPP připravuje výstavbu tří nových tramvajových tratí a dvou smyček. Kromě uvedených tramvajových tratí se zahajuje příprava tramvajových tratí "Muzeum" a "Václavské náměstí". ostatní tramvajové tratě jsou u ledu, bohužel včetně tramvajového okruhu, zejména pro rozvoj Prahy klíčových úseků Na Veselí-Zlíchov a Kobylisy-Podbaba. Bohužel se nám nepodařilo zatím prosadit, aby pražská tramvajová síť měla parametry obvyklé v 21.století- průchodnost vysokokapacitních souprav >40m (přitom v minulosti tento požadavek splňovala), na samostatném tělese rychlost 80 km/h, v souběhu s automobily 50 km/h. Naopak jsou bohužel prováděny a plánovány úpravy, které rychlost a kapacitu tramvajové dopravy snižují. V úvodu přiloženého materiálu "Stav tramvajových tratí"
stav tramvajových tratí v Praze.pdf
(7.4 MiB) Staženo 49 x
je uveden nepravdivý údaj: Zatížení tratě ne nestanovuje jako počet projetých souprav, ale jako součet projetých vozokilometrů. Zatížení tratí je tedy větší ve městech, kde jezdí delší soupravy. Praha je tedy městem s nejhustším provozem krátkých souprav - ale proto, že to jinde nechtějí. V jiných městech, např. v Brně, Minichově, nebo Drážďanech, je prioritou pohodlná doprava sedících cestujících. Nasazení vysokokapacitních souprav by umožnilo i přepravu kol-což by bylo v kopcovité Praze určitě žádoucí. Delší soupravy znamenají i lepší efektivitu vynaložených investic- náklady na přepraveného cestujícího jsou menší. Jednou z hlavních předností tramvajové dopravy proti autobusové dopravě je její vyšší a variabilní kapacita. Je škoda tuto přednost zkracovaním souprav eliminovat. Za uskutečnění našeho programu a zajištění pohodlné a rychlé dopravy v Praze musíme tedy ještě hodně bojovat, v současnosti musíme dokonce bojovat za to, aby tramvajová doprava byla alespoň zachována na současné úrovni.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Jan.Licka
Uživatelský avatar
Ladislav.Kos
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 210
Registrován: 07 zář 2017, 08:47
Profese: konzultant online marketingu
Bydliště: Praha 11
Dal poděkování: 506 poděkování
Dostal poděkování: 365 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Podporujeme rozvoj tramvajových tratí ve všech oblastech Prahy - programový bod

Příspěvek od Ladislav.Kos »

Věc má prostou příčinu. Ve vyplňování redminu jsem velmi laxní. Pokusím se ho v brzké době aktualizovat. Těch plánovaných tratí je více a je škoda, že v tomto přehledu plnění programu nejsou.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Podporujeme rozvoj tramvajových tratí ve všech oblastech Prahy - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Ladislav.Kos píše: 22 črc 2020, 07:08 Věc má prostou příčinu. Ve vyplňování redminu jsem velmi laxní. Pokusím se ho v brzké době aktualizovat. Těch plánovaných tratí je více a je škoda, že v tomto přehledu plnění programu nejsou.
Je dobře, když Redmine aktualizuješ. Smutné je, že se připravují méně prioritní tratě místo těch klíčových. Že se zabilo zkapacitňování souprav. A že to, co se staví, se dělá tak, že to bude mít polovičatý přínos (např. trať po Václaváku společná s auty).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Michal.Stepan, anonym64374

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Podporujeme rozvoj tramvajových tratí ve všech oblastech Prahy - programový bod

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

říjen 2021:

Pokračuje příprava některých tramvajových tratí. Vyjma Václavckého náměstí se jedná o radiální traťové úseky, které neuleví tramvajím v centru města, naopak stávající tratě mohou ještě více zatížit.

Chybí exaktní strategie, na základě které by byly hodnoceny studie a záměry na rozvoj tramvajových tratí a jejich prioritizace.

V Redmine je uvedeno plnění 60 %, a to přestože některé pokroky, kterými ZK posunul plnění o 10 procentních bodů jsou značně diskutabilní. Např. považovat za jakýkoliv přínos vybudování kolejí u Muzea, které nejsou napojeny na síť, působí úsměvně, ale reálný pokrok to není. Obdobně traťový úsek z Pražského povstání na Pankrác má přínos pro síť diskutabilní a části cestujících navazující úpravy linek zhoršily dopravní obslužnost.

V programovém bodě je akcentován tramvajový okruh, v překladu budování tangenciálních tratí, které umožní dopravu kolejovou MHD částmi širšího centra. V tomto ohledu byl učiněn zásadní krok proti programu, když byla schválena lanová dráha Podbaba - Bohnice, která zkomplikuje budoucí realizaci důležité tramvajové trati Kobylisy - Bohnice - Dejvice, která by zásadně zrychlila spojení zejména mezi severem-severovýchodem a severozápadem Prahy.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Michal.Stepan

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Podporujeme rozvoj tramvajových tratí ve všech oblastech Prahy - programový bod

Příspěvek od Michal.Stepan »

Zkracovaní tramvajových zastávek je vyloženě proti programu, za to by měly být minusové body. Prodlužování některých tratí společně se zkracováním zastávek nedává smysl, protože tratě nebudou mít potřebnou kapacitu. Zkracováním zastávek se snižuje kapacita sítě a tím i efektivita tramvajové dopravy. Po Ostravě a Brně se připravuje nasazení vysokokapacitních souprav v Plzni, o zahraničí nemluvě, vysokokapacitní soupravy se stávají evropským standardem, protože bez nich dává tramvajová doprava podstatně menší ekonomický smysl. Stejný problém je v železniční dopravě, i když tam se nejedná o zachování nástupišť délky 65m, ale o potřebu nástupišť dlouhých 240-320 m. Největšími problémy dopravy v Praze jsou suburbanizace a parkování, kdo to pochopí, získá ve volbách hodně bodů.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“