Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Myslím, že zatím můžeme SčK za opatření relativně pochválit. Hlavně doufám, že cestování zdarma skončí okamžitě, jakmile bude povolen volný pohyb osob (aktuálně se jezdí bezplatně v autobusech asi v celém kraji). Zejména ale chválím, že vedení Kraje odmítlo tento velmi nedomyšlený návrh vedení Prahy a opravdu se stydím, že pod něčím tak diletanstským jsou spolupodepsaní Piráti: https://benesovsky.denik.cz/z-regionu/p ... 00326.html

Více jsem o tom napsal zde: viewtopic.php?f=550&t=51728&p=688207#p688207

Takže aspoň za jednu věc můžeme současné vedení Středočeského kraje ocenit. Doufám, že pirátské vedení Kraje by bylo stejně rozumné.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2827
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7363 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Ahoj, jsou někde veřejné statistiky využití spojů? a to mimo koronavirovou dobu?

Moje zkušenost je, že autobusy v obcích nejsou využívané.

A v tuto chvíli samy České dráhy volají po tom, aby jezdilo méně vlaků. https://zdopravy.cz/podivna-zatvrzelost ... mita-45599

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Jiri.Snizek píše: 27 bře 2020, 08:25 Ahoj, jsou někde veřejné statistiky využití spojů? a to mimo koronavirovou dobu?

Moje zkušenost je, že autobusy v obcích nejsou využívané.

A v tuto chvíli samy České dráhy volají po tom, aby jezdilo méně vlaků. https://zdopravy.cz/podivna-zatvrzelost ... mita-45599
V PID data máme, mimo PID moc ne. Bohužel ve velké části SčK je nabídka nedostatečná (obejemem, provázaností atd.), a proto není využívaná, naopak situace v PID je většinou výrazně lepší a počty cestujících narůstají. Cesta tedy rozhodně není ve škrtání (naopak ta vede ke snížení udržitelnosti dopravy, auta z vesnic jezdí do menších i větších měst, kde se koncentrují a tam způsobují problémy, ne v těch vesnicích, tam je problém, že se naopak nedostane člověk bez auta), ale naopak v integraci, promyšleném posilování, zvyšování konkurenceschopnosti veřejné dopravy, to je podle mě úkol pro Piráty.

Jako jasně, že aktuálně jsou ty spoje nevytížené (i když na služební + průzkumné cestě ve středu jsem žádným ze čtyř spojů nejel sám), převážně jsem viděl max. jednotky lidí, ale to je dáno zákazem volného pohybu a tím strachem, co naše vláda šíří (z viru, z policie atd.). V běžném stavu fakt můžeš vidět výrazný rozdíl mezi oblastmi, kde VHD dobře funguje a kde nikoliv - tam jsou lidi nuceni jezdit autem.

České dráhy ať si volají, po čem chtějí, jsou jen dopravce. Zaplaceno dostanou. Osobně Kraj naprosto chápu, že nechce omezovat, na většinu vlaků navazuje nějaký autobus nebo jiný vlak a možná se budeš divit, ale i z vesnic ve Středočeském kraji dojíždějí mnozí lidé, kteří jsou pro chod státu důležití (třeba do nemocnice, vodárny, prodejny atd.), a asi chceme, aby se dostali.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Jan.Licka

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2827
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7363 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Příspěvek od Jiri.Snizek »

A kde jsou tedy veřejná data využití PID? Pokud nejsou veřejná data využití spojů, tak nikdo z veřejnosti nemůže kroky politiků posoudit a tohle vlákno je jen plácnutí do vody.

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Jiri.Snizek píše: 27 bře 2020, 08:49 A kde jsou tedy veřejná data využití PID? Pokud nejsou veřejná data využití spojů, tak nikdo z veřejnosti nemůže kroky politiků posoudit a tohle vlákno je jen plácnutí do vody.
Promiň, nepřečetl jsem ,,veřejná". Bohužel data má ROPID a veřejně je neposkytuje... Jsou dost skoupí poskytnout je aspoň ke studijním důvodům, celý kraj určitě ne. Jelikož máme nějaké zastupitele, můžeme si vyžádat data z těchto oblastí (ta nám dají určitě), případně bych asi v omezené míře mohl získat něco, o co bychom měli speciální zájem.

Vlákno je o aktuální situaci, přepravní průzkumy se teď předpokládám neprovádějí (ani by neměly moc velký smysl). A obecně si nemyslím, že by veřejnost měla detailně posuzovat, jak kvalitně dělá organizátor svoji práci. Možná se to nezdá, ale i na dopravu je potřeba určitá odbornost, což je asi hlavní důvod, proč ROPID průzkumy nezveřejňuje, akorát by měli víc podnětů od laické veřejnosti, z nichž většina by byla věcně mimo. Nicméně jak jsem řekl, zastupitelé nemají problém data obdržet a pracovat s nimi, a dopraváci si je pro konkrétní projekt většinou také obstarají.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2827
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7363 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Ok, takže ty oceňuješ současné vedení kraje na základě tvého názoru a nikoli dat.

Tvoje důvody pro nezveřejňování dat pro mě nejsou dostatečné. S připomínkami může kdokoli, kdo má rozhodovací pravomoc, naložit jakkoli.

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Jiri.Snizek píše: 27 bře 2020, 09:08 Ok, takže ty oceňuješ současné vedení kraje na základě tvého názoru a nikoli dat.

Tvoje důvody pro nezveřejňování dat pro mě nejsou dostatečné. S připomínkami může kdokoli, kdo má rozhodovací pravomoc, naložit jakkoli.
Data mít v tuto chvíli ani nemusíš - jezdí výrazně méně lidí, jak jsem psal, ve většině spojů, které jsem viděl, max. jednotky osob. Ale nyní jde o něco zcela jiného než optimalizaci kapacity. Navíc v některých oblastech bys v podstatě zrušil dopravní obslužnost, v jiných by to přineslo zase další komplikace. A také riziko, že neudržíš dostatečně nízkou obsazenost, protože nějakou perfektní optimalizaci celého kraje za týden rozhodně nepřipravíš.

K tomu připočti, že máš objednané nějaké výkony, pokud je zrušíš, minimálně musíš kompenzovat vzniklé vícenáklady. Jelikož řidičů má většina dopravců aktuálně přebytek, šli by někteří, již mají plný úvazek, na překážky v práci na straně zaměstnavatele s právem na 100 % náhradu platu, tudíž bys ušetřil jen a pouze za naftu (protože platy řidičů by dopravce chtěl po Kraji, který si ho objednal a pak objednávku dočasně zúžil). I z tohoto hlediska je rozhodnutí Kraje rozumné.

To nejsou moje důvody pro nezveřejňování. :) Jen jsem chtěl říct, že je docela chápu. Nicméně pokud by bylo na mně, tak asi zveřejním vše, ona se v tom většina kaštanů stejně hrabat nebude. A dopraváci by nemuseli data shánět po všech čertech. ;) Ovšem pokud se něco má zveřejňovat, nejsou to primárně data o vytíženosti, která umí vyhodnotit pár lidí, ale hlavně připravované změny, a ty se mají s veřejností důkladně projednávat. A taky jsme pro jejich zveřejňování docela hodně udělali. :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Jiri.Snizek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2827
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7363 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Příspěvek od Jiri.Snizek »

https://zdopravy.cz/praha-zacina-rusit- ... can-45691/

Stále považuješ postup středočeského krizového štábu za rozumný?

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Jiri.Snizek píše: 28 bře 2020, 07:14 https://zdopravy.cz/praha-zacina-rusit- ... can-45691/

Stále považuješ postup středočeského krizového štábu za rozumný?
S tím, co bylo zrušeno, v zásadě souhlasím, jsou to spoje, na které nejsou žádné systémové návaznosti, nebo jen zcela okrajové. Jak už jsem řekl v sousedním vlákně, omezení na páteřních trasách si určité omezení představit dovedu, pokud neohrozí návazné spoje. Že něco navrhuje ROPID a IDSK neznamená, že to budu považovat za slovo boží, nicméně lze věřit, že se bude jednat o spoje, kde omezení bude snesitelné. ;)

Jenže jsem člověk zaměřující se zejména na okrajové, nikoliv páteřní, relace, a proto vidím hlavně tuto problematiku. Tam by omezení bylo často značně komplikující pro ty uživatele, kteří prostě potřebují cestovat. Rozhodně mi ale hodně vadí, že se do toho míchá svými vyjádřeními vedení Prahy, pokud jde o linky, které Praha platí jen z malé části, nebo vůbec. Rozhodnutí krizového štábu SčK (jakkoliv také není zrovna dopravně odborný) chápu a považuji ho za v podstatě správné, byť moc radikální. A trochu při slovech Scheinherra si vzpomínám na @Jan.Korbel a jeho narážky na Prahu, protože mám velmi podobné pocity, a málem se stydím, v jakém městě to žiju. :lol:

V každém případě jsem přesvědčen, že by měla být co nejdříve zrušena totalita a uvolněn volný pohyb osob. V tu chvíli se dostaneme opět do jiné situace, spoje budou plnější a omezování bude spíše nemyslitelné, aby byly zachovány co největší odstupy (s tím, že část lidí zůstane doma nebo se bude bát jezdit VHD). Bohužel se zatím vláda s vedením Prahy místy předhánějí, kdo v současné panice vymyslí šílenější opatření.

Těžko předvídat, kdy vláda zákaz volného pohybu konečně zruší. Ale právě proto nemůžeme vědět, zda nějaká příprava omezení v dopravě, na kterém stráví projektanti třeba týden - dva, nebude v praxi platit třeba zase jen týden. Proto bych kdyžtak doporučoval taková opatření, která jsou jednoduchá nebo již připravená - zavedení prázdninového provozu, zrušení posilových spojů (ty většinou nemají moc návazností), v Praze dřívější zahájení nočního provozu (který tvoří ucelený systém a dá se třeba zkrátit noční interval na polovinu). Všechna tato opatření jsou relativně rychlá na přípravu. A pak tlačme na vládu, ať nám vrátí aspoň část svobody a přestane extrémně škrtit ekonomiku, což může v důsledku zabít víc lidí než celej virus.

V dnešní době, kdy nám vlivem opatření kolabuje ekonomika, mi přijde fakt absurdní řešit nějakých pár korun za naftu. Neřeknu, kdyby bylo málo řidičů, ale těch máme dostatek, brigádníci nemají práci a žerou hřebíky, protože žádné ošetřovné a podobné dávky nedostanou. Tohle jsou akutní problémy, ne placení prázdného autobusu...

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2827
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7363 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Opatření ve Středočeském kraji v době koronavirové

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Na základě opatření Vlády ČR ke snížení rizika nákazy koronavirem COVID-19 dnes Krizový štáb Středočeského kraje rozhodl o přijetí mimořádného opatření pro snížení počtů spojů a posilových vozů na území Středočeského kraje. Opatření bude platit od 3. dubna 2020. Do tohoto termínu budou změny zapracovány ve všech informačních systémech.

„K zavedení snížení spojů se Středočeský kraj rozhodl po zvážení všech aspektů, tedy obsazenosti jednotlivých spojů s ohledem na útlum výroby, zajištění dopravy do a ze zaměstnání, zajištění dostupnosti občanů Středočeského kraje k lékaři, do lékáren atd. Jedná se v podstatě o kombinaci víkendového provozu a provozu v pracovních dnech. Cílem je efektivita v zajištění železniční dopravy v této době a zároveň přiměřená dostupnost vlakové dopravy ve Středočeském kraji pro občany,“ říká radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011).

Nově budou na příměstských radiálních tratích do/z Prahy ve směrech Český Brod, Řevnice, Lysá nad Labem – Milovice (odpolední posily), ve špičkách pracovních dnů zrušeny vložené posilové vlaky (15minutový interval je prodloužen na interval 30 minut). Na příměstských radiálních tratích do/z Prahy ve všech směrech bude omezen večerní provoz v zásadě na 60-ti minutový interval; rozjezdy z odpolední směny jsou nadále zachovány. V regionu dochází ke zrušení jednotlivých vlaků, zejména vlaků sloužících primárně pro přepravu školní frekvence, příp. vložených vlaků v podvečerních a večerních hodinách (např. v úseku Kolín – Uhlířské Janovice na trati 014, Poříčany – Nymburk na trati 060, v úseku Rožďalovice – Nymburk na trati 061, Neratovice – Kralupy nad Vltavou na trati 092, v úseku Kolín – Kutná Hora na trati 230). Na dalších tratích dochází k minimálním změnám.
https://www.kr-stredocesky.cz/web/urad/ ... _count%3D1

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“