Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha
Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha
Příští setkání KET doprava Praha se uskuteční tradičně v úterý- dne 3.12.2019 18:00-21:00 v PICE. Hostem bude místropředseda podvýboru pro dopravu PSP poslanec ing.Ondřej Polanský.https://www.psp.cz/sqw/detail.sqw?id=6529&o=8
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha- zápis
Zápis KET Doprava 3.12. 2019
Přítomní: Lněničková,Štěpán,Čermák,Hukal, Kříž, Charvát, Kubát, Břečka, Kryl, Brůžek, Duška, Chour, Novák, Tichavský, Zavřel, Remeš, Hřebíček
Předsedající: Michal Štěpán
Zapisovatel: Josef Kubát
Program:
1. Organizační záležitosti
2. Doprava na městských částech a HMP
3. Beseda s poslancem ing. Ondřejem Polanským o celostátních dopravních problémech
Jednotlivé probrané body programu:
1. Poslání KETů
poradní orgány na úrovni kraje (liší se jestli rezort máme v gesci, nebo nemáme v gesci)
nástroj pro komunikaci mezi MČ
2. Doprava na Praze 11
hlavní problém je, že městský organizace spolu nekomunikují (Dopravní podnik, Ropid, TSK, IPR)
Praha 11 se jako jediná MČ snaží řešit problém nedostatku parkovacích míst, připravuje výstavbu několika parkovacích domů
Aktuality
DPP se vzdal provozu linky 216 ve prospěch soukromého dopravce
Příklady řešení dopravy v evropských městech
Barcelona, Stockholm, Benátky
Dlouhodobé priority aktualizace (https://redmine.pirati.cz/projects/prog ... 5B%5D=1930)
vnitřní okruh zdraží o 20 miliard
3. beseda s poslancem Ondrou Polanským
řízení dopravy na úrovni státu
otázky:
jak probíhá výstavba letiště
v jakém stavu je zákon o vracích
je skoro hotový, v účinnosti příští rok
co zákon o liniových stavbách?
je na tom dost špatně
jak jsme na tom s legislativou o autonomních autech
snad opíšeme německou legislativu
jak je na tom Pražský okruh?
je to jak to je a druhá varianta nebude na stole
zákon o metru D (o drahách)
4. Domácí úkol
vymyslet na příště jak oslovit voliče
Přítomní: Lněničková,Štěpán,Čermák,Hukal, Kříž, Charvát, Kubát, Břečka, Kryl, Brůžek, Duška, Chour, Novák, Tichavský, Zavřel, Remeš, Hřebíček
Předsedající: Michal Štěpán
Zapisovatel: Josef Kubát
Program:
1. Organizační záležitosti
2. Doprava na městských částech a HMP
3. Beseda s poslancem ing. Ondřejem Polanským o celostátních dopravních problémech
Jednotlivé probrané body programu:
1. Poslání KETů
poradní orgány na úrovni kraje (liší se jestli rezort máme v gesci, nebo nemáme v gesci)
nástroj pro komunikaci mezi MČ
2. Doprava na Praze 11
hlavní problém je, že městský organizace spolu nekomunikují (Dopravní podnik, Ropid, TSK, IPR)
Praha 11 se jako jediná MČ snaží řešit problém nedostatku parkovacích míst, připravuje výstavbu několika parkovacích domů
Aktuality
DPP se vzdal provozu linky 216 ve prospěch soukromého dopravce
Příklady řešení dopravy v evropských městech
Barcelona, Stockholm, Benátky
Dlouhodobé priority aktualizace (https://redmine.pirati.cz/projects/prog ... 5B%5D=1930)
vnitřní okruh zdraží o 20 miliard
3. beseda s poslancem Ondrou Polanským
řízení dopravy na úrovni státu
otázky:
jak probíhá výstavba letiště
v jakém stavu je zákon o vracích
je skoro hotový, v účinnosti příští rok
co zákon o liniových stavbách?
je na tom dost špatně
jak jsme na tom s legislativou o autonomních autech
snad opíšeme německou legislativu
jak je na tom Pražský okruh?
je to jak to je a druhá varianta nebude na stole
zákon o metru D (o drahách)
4. Domácí úkol
vymyslet na příště jak oslovit voliče
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha
Příští setkání KET doprava Praha se uskuteční tradičně v úterý- dne 17.3.2020 17:30-20:30 v PICE. Hostem bude primátor HMP MUDr. Zdeněk Hřib.
https://www.pirati.cz/lide/zdenek-hrib/
https://www.pirati.cz/lide/zdenek-hrib/
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
- Ondrej.Kalis
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha
Michale, prosím zařadit na program jednání také Městský okruh, viz: viewtopic.php?f=1262&t=51159
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha
Příští setkání KET doprava Praha se uskuteční tentokrát ve středu 17.června 2020 17:30–20:30 na palubě PICE. Hostem bude primátor HMP Zdeněk Hřib.
Program:
1. Zajištění parkování pro rezidenty a modré zóny- úvodní slovo Martin Duška
2. Zajištění fukční Autobusové dopravy- úvodní slovo Ondra Kališ
3. Rozvoj tramvajové a železniční dopravy v Praze- úvodní slovo Michal Štěpán
4. Volná beseda s primátorem
Program:
1. Zajištění parkování pro rezidenty a modré zóny- úvodní slovo Martin Duška
2. Zajištění fukční Autobusové dopravy- úvodní slovo Ondra Kališ
3. Rozvoj tramvajové a železniční dopravy v Praze- úvodní slovo Michal Štěpán
4. Volná beseda s primátorem
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
- Ondrej.Kalis
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha
Příští setkání KET doprava Praha se z důvodu zaneprázdnění primátora přesouvá na úterý 8.září 17:30–19:30 na palubě PICE.
Program:
1. Zajištění parkování pro rezidenty a modré zóny- úvodní slovo Martin Duška a Tibor Vansa
2. Zajištění funkční Autobusové dopravy- úvodní slovo Ondra Kališ
3. Rozvoj tramvajové a železniční dopravy v Praze- úvodní slovo Michal Štěpán
4. Volná beseda s primátorem
Program:
1. Zajištění parkování pro rezidenty a modré zóny- úvodní slovo Martin Duška a Tibor Vansa
2. Zajištění funkční Autobusové dopravy- úvodní slovo Ondra Kališ
3. Rozvoj tramvajové a železniční dopravy v Praze- úvodní slovo Michal Štěpán
4. Volná beseda s primátorem
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha
To se už pan primátor rozhodl KET doprava ignorovat definitivně? Půl roku od původního březnového termínu to bude mít opravdu velký smysl, a nevypadá to, že by Zdeněk měl zájem cokoliv udělat. Případně by nemuselo být špatné udělat menší a rychlejší schůzku jen s nejužším týmem.Michal.Stepan píše: ↑13 čer 2020, 18:05 Příští setkání KET doprava Praha se z důvodu zaneprázdnění primátora přesouvá na úterý 8.září 17:30–19:30 na palubě PICE.
Program:
1. Zajištění parkování pro rezidenty a modré zóny- úvodní slovo Martin Duška a Tibor Vansa
2. Zajištění funkční Autobusové dopravy- úvodní slovo Ondra Kališ
3. Rozvoj tramvajové a železniční dopravy v Praze- úvodní slovo Michal Štěpán
4. Volná beseda s primátorem
Michale, prosím, bylo by možné středeční setkání KET ponechat i bez primátora? Většina z nás si udělala čas a setkání KET nebylo již několik měsíců. Navíc je potřeba si domluvit další strategii.
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha
připomínám, že příští setkání KET doprava Praha se uskuteční úterý 8.září 17:30–19:30 na palubě PICE.
Program:
1. Zajištění parkování pro rezidenty a modré zóny- úvodní slovo Martin Duška a Tibor Vansa
2. Zajištění funkční Autobusové dopravy- úvodní slovo Ondra Kališ
3. Rozvoj tramvajové a železniční dopravy v Praze- úvodní slovo Michal Štěpán
4. Volná beseda s primátorem
Program:
1. Zajištění parkování pro rezidenty a modré zóny- úvodní slovo Martin Duška a Tibor Vansa
2. Zajištění funkční Autobusové dopravy- úvodní slovo Ondra Kališ
3. Rozvoj tramvajové a železniční dopravy v Praze- úvodní slovo Michal Štěpán
4. Volná beseda s primátorem
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
- Jan.Licka, Ladislav.Kos
- Ladislav.Kos
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 210
- Registrován: 07 zář 2017, 08:47
- Profese: konzultant online marketingu
- Bydliště: Praha 11
- Dal poděkování: 506 poděkování
- Dostal poděkování: 365 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha
Ahoj, ještě doplním, že kdo nemůže dorazit osobně, bude připraven videopřenos, který byl členům KETu nasdílen v rámci FB skupiny KETu doprava Praha. Těším se na plodnou diskuzi.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ladislav.Kos za příspěvek:
- Michal.Stepan
Ing. Ladislav Kos
https://www.facebook.com/pirat.kosak
https://twitter.com/kos_ladislav
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Setkaní KET doprava a infrastruktura Praha
Zápis z jednání KET doprava Praha 8.9. 2020, 17:30 - 20:00
místo: Pirátské centrum Praha
přítomní:
Michal Štěpán (předseda KET)
Ladislav Kos
Veronika Kubíčková
Kornélia Gottmannová
Blanka Charvátová
Gabriela Lněničková
Ondřej Kališ
Petr Charvát
Jiří Brůžek
Jiří Hoskovec
Martin Duška
Tibor Vansa
Viktor Mahrik
Robert Rameš
Jan Tichavský
Jiří Belšán
host: Zdeněk Hřib
program:
Parkování
Úvodní slovo přednesli Martin Duška a Tibor Vansa. Martin vysvětlil problematiku parkování pro rezidenty na příkladu Prahy 11. Modré zóny obyvatelům nepomáhají, protože přinášejí snížení kapacity, zatímco řešením je zvýšení kapacity. Kritická situace ve většině lokalit nastává v noci, kdy v oblasti parkují jen rezidenti. Řešením je výstavba hromadných parkovišť. Je výhodnější postavit méně menších parkovišť, aby byla v docházkové vzdálenosti občanů, zejména seniorů. Teprve po navýšení kapacity je účelné parkování zpoplatnit, aby se vrátila alespoň část nákladů. Parkovné v hromadných parkovištích nesmí být výrazně vyšší, než na ulici, jinak o ně občané nebudou mít zájem Z parkování na ulici je potřeba hromadná parkoviště dotovat. Tibor upozornil na nízkou vymahatelnost parkového, kdy 20-30% parkujících neplatí parkovné. Pokuty zaplatí dobrovolně jen asi polovina lidí. Zdeněk zmínil, že magistrát připravuje opatření na zvýšení represe. Zvýšená represe přinese víc peněz do městské pokladny, ale parkování nevyřeší. Účastníci se shodli, že pro občany je únosné parkovné do cca 10 tis. korun za rok.
Autobusová doprava
Úvodní slovo přednesl Ondra Kališ. V Praze dochází k omezování nabídky autobusové dopravy, zatímco by ji bylo potřeba spíš posilovat. Náklady na vozokilometr jsou vyšší u DPP, než u soukromých dopravců. Řešením je zvýšení počtu soutěžených linek, tak jak to dobře funguje v řadě jiných měst. Jiří Hoskovec upozornil na negativní zahraniční zkušeností s privatizací dopravy.
Kolejová doprava
Úvodní slovo přednesl Michal Štěpán. Moderní tramvajová doprava funguje na samostatném tělese oddělená od automobilové dopravy s maximální rychlostí 80 km/h (Ostrava), s provozem vysokokapacitních souprav dlouhých 40-60 m (Brno, Dresden, Munchen, Berlin, London, Paris, Budapest).
Nedostatečná délka souprav je problémem tramvajové i železniční dopravy. Ve většině měst se délka nástupišť prodlužuje, v Praze se zkracuje na železnici i u tramvají a tím rostou nároky na automobilovou dopravu. Omezením rozvoje kolejové dopravy v Praze je Plán udržitelné mobility, proto je potřeba se snažit prosadit jeho změnu a uvést ho do souladu s naším programem.
4)Komunikace KET doprava - zastupitelský klub-poradci primátora
Byla projednáno nastavení komunikace KET doprava - zastupitelský klub -poradci primátora. KET bude dále sloužit jako poradní sbor zast. klubu. Klub bude KETu naslouchat. Komunikaci bychom měli vést prioritně v takové duchu, aby mohla být dále publikovatelná veřejně na fóru.
Zapsali: Michal Štěpán
Ladislav Kos
místo: Pirátské centrum Praha
přítomní:
Michal Štěpán (předseda KET)
Ladislav Kos
Veronika Kubíčková
Kornélia Gottmannová
Blanka Charvátová
Gabriela Lněničková
Ondřej Kališ
Petr Charvát
Jiří Brůžek
Jiří Hoskovec
Martin Duška
Tibor Vansa
Viktor Mahrik
Robert Rameš
Jan Tichavský
Jiří Belšán
host: Zdeněk Hřib
program:
Parkování
Úvodní slovo přednesli Martin Duška a Tibor Vansa. Martin vysvětlil problematiku parkování pro rezidenty na příkladu Prahy 11. Modré zóny obyvatelům nepomáhají, protože přinášejí snížení kapacity, zatímco řešením je zvýšení kapacity. Kritická situace ve většině lokalit nastává v noci, kdy v oblasti parkují jen rezidenti. Řešením je výstavba hromadných parkovišť. Je výhodnější postavit méně menších parkovišť, aby byla v docházkové vzdálenosti občanů, zejména seniorů. Teprve po navýšení kapacity je účelné parkování zpoplatnit, aby se vrátila alespoň část nákladů. Parkovné v hromadných parkovištích nesmí být výrazně vyšší, než na ulici, jinak o ně občané nebudou mít zájem Z parkování na ulici je potřeba hromadná parkoviště dotovat. Tibor upozornil na nízkou vymahatelnost parkového, kdy 20-30% parkujících neplatí parkovné. Pokuty zaplatí dobrovolně jen asi polovina lidí. Zdeněk zmínil, že magistrát připravuje opatření na zvýšení represe. Zvýšená represe přinese víc peněz do městské pokladny, ale parkování nevyřeší. Účastníci se shodli, že pro občany je únosné parkovné do cca 10 tis. korun za rok.
Autobusová doprava
Úvodní slovo přednesl Ondra Kališ. V Praze dochází k omezování nabídky autobusové dopravy, zatímco by ji bylo potřeba spíš posilovat. Náklady na vozokilometr jsou vyšší u DPP, než u soukromých dopravců. Řešením je zvýšení počtu soutěžených linek, tak jak to dobře funguje v řadě jiných měst. Jiří Hoskovec upozornil na negativní zahraniční zkušeností s privatizací dopravy.
Kolejová doprava
Úvodní slovo přednesl Michal Štěpán. Moderní tramvajová doprava funguje na samostatném tělese oddělená od automobilové dopravy s maximální rychlostí 80 km/h (Ostrava), s provozem vysokokapacitních souprav dlouhých 40-60 m (Brno, Dresden, Munchen, Berlin, London, Paris, Budapest).
Nedostatečná délka souprav je problémem tramvajové i železniční dopravy. Ve většině měst se délka nástupišť prodlužuje, v Praze se zkracuje na železnici i u tramvají a tím rostou nároky na automobilovou dopravu. Omezením rozvoje kolejové dopravy v Praze je Plán udržitelné mobility, proto je potřeba se snažit prosadit jeho změnu a uvést ho do souladu s naším programem.
4)Komunikace KET doprava - zastupitelský klub-poradci primátora
Byla projednáno nastavení komunikace KET doprava - zastupitelský klub -poradci primátora. KET bude dále sloužit jako poradní sbor zast. klubu. Klub bude KETu naslouchat. Komunikaci bychom měli vést prioritně v takové duchu, aby mohla být dále publikovatelná veřejně na fóru.
Zapsali: Michal Štěpán
Ladislav Kos
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvky (celkem 2):
- Ondrej.Kalis, Ladislav.Kos