Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Skolstvi

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Školství. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Martin.Ulovec
Vedoucí resortního týmu
Příspěvky: 118
Registrován: 22 led 2019, 16:06
Profese: Analytik
Dal poděkování: 16 poděkování
Dostal poděkování: 139 poděkování

Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Příspěvek od Martin.Ulovec »

Ahoj Piráti, na 23.11. jsme naplánovali setkání Pirátů ke školství. Setkání proběhne v Praze od 10:00 do 16:00 v budově Nové radnice (Mariánské nám. 2, Praha 1), kde máme zarezervovanou místnost 38 (v přízemí).

Pokud se nebudete moci z časových či jiných důvodů zúčastnit, další setkání ke školství se bude konat v neděli 12.1. na CF v Ostravě.

Zde přikládám odkaz na registrační formulář k setkání. Díky a budeme se těšit na viděnou.
Uživatelský avatar
Arnost.Stepanek
Příspěvky: 434
Registrován: 19 čer 2018, 10:27
Profese: Náměstek hejtmana KHK - školství a sport
Bydliště: Hradec Králové
Dal poděkování: 527 poděkování
Dostal poděkování: 726 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Příspěvek od Arnost.Stepanek »

Martine, super,
máte k tomu nějakou agendu?
O čem chceme povídat, z čeho chceme vycházet a k odpovědím na jaké otázky se chceme dopracovat? Díky
Tito uživatelé poděkovali autorovi Arnost.Stepanek za příspěvky (celkem 3):
Petr.Daubner, Milus.Kotisova, Jan.Brizdala
Arnošt Štěpánek
**********************************************************
"Dobrý hráč hraje tam, kde je puk právě teď. Výborný hráč hraje tam, kde puk bude za chvíli"
Wayne Gretzky
Uživatelský avatar
Petr.Daubner
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 307
Registrován: 03 lis 2017, 22:08
Profese: učitel
Bydliště: Praha 9 - Vysočany
Dal poděkování: 993 poděkování
Dostal poděkování: 960 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Příspěvek od Petr.Daubner »

Připojuji se k Arnoštovi. Školství mě jako učitele zajímá velice, ale pokud mám někde strávit volnou sobotu, rád bych věděl nějaký program nebo aspoň témata, o kterých se bude jednat. Doufám, že to upřesníte a děkuji!
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Daubner za příspěvky (celkem 2):
Milus.Kotisova, Arnost.Stepanek
Uživatelský avatar
Vitezslav.Repka
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 77
Registrován: 30 říj 2017, 18:55
Profese: učitel
Dal poděkování: 103 poděkování
Dostal poděkování: 93 poděkování

Re: Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Příspěvek od Vitezslav.Repka »

Zdravím přátelé. Z rodinných důvodů se zúčastnit nemohu, ale rád bych zařadil do programu jednání - "Problematika inkluze a její změna" - jedná se o téma, o kterém všichni vědí, že nemá reálný přínos, ale stále se nic neděje. V tomto ohledu je potřeba přemýšlet nad změnou. Bohužel mě teď nenapadá, jak by to bylo snadno proveditelné, ale určitě by učitelům opět pomohly specializované instituce a odlehčení od problémových žáků, kteří narušují výuku ostatním dětem. Druhým řešením by bylo snížení počtu žáků na učitele, ale to by také bylo velice náročné. Rozhodně budu rád, když se toto téma nějak otevře a pokusíte se najít nějakou cestu. Děkuji. :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vitezslav.Repka za příspěvky (celkem 2):
Vaclav.Fortik, Petr.Daubner
Martin.Ulovec
Vedoucí resortního týmu
Příspěvky: 118
Registrován: 22 led 2019, 16:06
Profese: Analytik
Dal poděkování: 16 poděkování
Dostal poděkování: 139 poděkování

Re: Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Příspěvek od Martin.Ulovec »

Ahoj, zde přikládám návrh témat na sobotní setkání.)
Uživatelský avatar
Jakub.Dedek
Koordinátor/ka krajského sdružení
Příspěvky: 1650
Registrován: 05 led 2017, 10:46
Profese: Student matematiky
Dal poděkování: 2667 poděkování
Dostal poděkování: 2319 poděkování

Re: Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Příspěvek od Jakub.Dedek »

Vitezslav.Repka píše: 15 lis 2019, 07:20 "Problematika inkluze a její změna" - jedná se o téma, o kterém všichni vědí, že nemá reálný přínos, ale stále se nic neděje. V tomto ohledu je potřeba přemýšlet nad změnou. Bohužel mě teď nenapadá, jak by to bylo snadno proveditelné, ale určitě by učitelům opět pomohly specializované instituce a odlehčení od problémových žáků, kteří narušují výuku ostatním dětem. Druhým řešením by bylo snížení počtu žáků na učitele, ale to by také bylo velice náročné.
My se líbí jak říkáš: "všichni vědí, že nemá reálný přínos" a pak mluvíš dokonce o specializovaných institucích. Já bych se tě rád jen zeptal na několik otázek.
1. Proč v první větě "všichní vědí" používáš argumentační faul?
2. Z jakých informací čerpáš?
3. Co je pro tebe teda inkluze a co to reálně znamená?
4. Kdy podle tebe tedy začalo v ČR inkluzivní vzdělávaní?

Díky za odpovědi.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Dedek za příspěvek:
Eva.Havlova

První zásadou je, že nesmíte klamat sami sebe, a že vy jste ten nejsnazší člověk, kterého lze oklamat.

Richard P. Feynman

Martin.Ulovec
Vedoucí resortního týmu
Příspěvky: 118
Registrován: 22 led 2019, 16:06
Profese: Analytik
Dal poděkování: 16 poděkování
Dostal poděkování: 139 poděkování

Re: Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Příspěvek od Martin.Ulovec »

Já bych rozhodně netvrdil, že inkluze přínos nemá...jde spíše o to, že současné nastavení modelu inkluzivního vzdělávání trpí řadou systémových nedostatků, které školám a de facto i pedagogicko-psychologickým poradnám hodně komplikují život. A právě na ty nedostatky je potřeba se zaměřit. Mimochodem, inkluzi jsme tu měli vlastně i předtím, než se zaváděla vyhláška č. 27/2016 Sb.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Ulovec za příspěvek:
Jakub.Dedek
Martin.Ulovec
Vedoucí resortního týmu
Příspěvky: 118
Registrován: 22 led 2019, 16:06
Profese: Analytik
Dal poděkování: 16 poděkování
Dostal poděkování: 139 poděkování

Re: Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Příspěvek od Martin.Ulovec »

Ale jinak naprosto souhlasím s tím, že toto téma bychom měli začít více řešit, protože v souvislosti s rozvojem regionálního školství jde o jednu z těch stěžejních "výzev".
Uživatelský avatar
Jakub.Dedek
Koordinátor/ka krajského sdružení
Příspěvky: 1650
Registrován: 05 led 2017, 10:46
Profese: Student matematiky
Dal poděkování: 2667 poděkování
Dostal poděkování: 2319 poděkování

Re: Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Příspěvek od Jakub.Dedek »

martin.ulovec píše: 21 lis 2019, 12:55 Mimochodem, inkluzi jsme tu měli vlastně i předtím, než se zaváděla vyhláška č. 27/2016 Sb.
To já vím, ale chtěl jsem to slyšet hlavně od @Vitezslav.Repka ...

První zásadou je, že nesmíte klamat sami sebe, a že vy jste ten nejsnazší člověk, kterého lze oklamat.

Richard P. Feynman

Uživatelský avatar
Vitezslav.Repka
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 77
Registrován: 30 říj 2017, 18:55
Profese: učitel
Dal poděkování: 103 poděkování
Dostal poděkování: 93 poděkování

Re: Celorepublikové setkání Pirátů ke školství 23. 11. 2019

Příspěvek od Vitezslav.Repka »

@Jakub.Dedek
1. Myslím si, že to není argumentační faul, ale upozornění na danou problematiku, se kterou se potýkají všichni učitelé. V ČR se setkáváme se "pseudoinkluzí", jelikož nebyly vytvořeny podmínky pro její bezproblémový chod a přínos. Tento názor se mnou sdílí všichni pedagogové, které znám, a setkávám se s ním i u velké řady odborníků z oblasti školství.
2. Informace pochází od bývalých kolegů a odborné veřejnosti.
3. Inkluze je včlenění žáků s nějakým handicapem nebo talentem do obecné výuku s tím, že jsou jim vytvořeny podmínky a odstraněny překážky pro vzdělávání. Taková výuka by měla mít přínos pro všechny strany a stírat rozdíly mezi žáky.
4. Inkluzní vzdělávání v ČR mělo nastoupit zrušením specializovaných institucí a "narváním" žáků se specifickými poruchami učení, tělesným postižením apod. do normálních škol. Zde se bavíme o násilné integraci, která se maskuje pod pojmem inkluze.
Důležité pro mě bylo, aby se na toto téma vytvořila diskuze a dospělo se k nějakým stanoviskům, která by mohla situaci zlepšit. Momentálně vnímám velké komplikace, které tento model vzdělávání působí jak pro učitele, tak pro žáky.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vitezslav.Repka za příspěvek:
Vaclav.Fortik
Odpovědět

Zpět na „Školství“