Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Vedoucí centrálních orgánů, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od Michael.Polak »

Napadá mi, že třeba pro chodce je určitě snažší a bezpečnější překonávat jediný izolovaný tramvajový pruh, než dva protiběžné vedle sebe, ale kombinovaný provoz s auty je zcela určitě nesmysl.

Vzhledem k tomu, že v horní části byly dosud pro auta vyčleněny v podstatě skoro až 3 pruhy, nejen 2, mi kompromis na 1 pruh auta 1 pruh tramvaje v každém směru a to vše oddělené pěší zónou (dokonce možná ještě s ostruvkem mezi auty a tramvajemi, aby to přebíhání bylo pro chodce fakt bezpečné) přijde asi fakt nejlepší. Úplné vytěsnění aut z horní části náměstí si představit neumím - v dolní části náměstí k němu již de-facto došlo a expanze pěší zóny z Příkopů mi tam dává trochu větší smysl, než návrat tramvají až na Příkopy (i když samozřejmě, v budoucnu kdo ví)

Zatím by mi fakt přišlo nejlepší dostat tramvaje aspoň do horní poloviny Václaváku, ta chybějící propojení např. ve směru z našeho břehu Vltavy (P7, P6, P5, Malá Strana) směrem k Hlavnímu Nádraží fakt citelně chybí (tady je třeba podotknout, že nápad vést trasu A mimo Hlavní nádraží byl fakt neprozíravý - na vlak se MHD opravdu dojížídí trochu častěji, než do Muzea, motivací sice zřejmě tehdy bylo odlehčit nástupištím sloužícím k přestupu, ale dnes začínají větší roli než přeplněnost MHD hrát dojezdové časy a ty jsou dnes ve směru na Hlavní nádraží tristní)

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 129
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 130 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od michalci »

Zdravím všechny,
nevím, jestli to již nepsal některý z pirátů dříve, ale proč se během letošní rekonstrukce tramvajové trati ve Vinohradské ulici nepostaví kolejové křížení směrem na Václavské náměstí (aktuálně jsou koleje u Národního muzea mimo stávající kolejovou síť)? Chápu, že rekonstrukce ve Vinohradské ulici je primárně určena pro vodovodní řad, ale proč to neudělat najednou?

Tito uživatelé poděkovali autorovi michalci za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Michael.Polak
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

michalci píše: 19 črc 2021, 13:57

Zdravím všechny,
nevím, jestli to již nepsal některý z pirátů dříve, ale proč se během letošní rekonstrukce tramvajové trati ve Vinohradské ulici nepostaví kolejové křížení směrem na Václavské náměstí (aktuálně jsou koleje u Národního muzea mimo stávající kolejovou síť)? Chápu, že rekonstrukce ve Vinohradské ulici je primárně určena pro vodovodní řad, ale proč to neudělat najednou?

Toť otázka. Ale upřímná odpověď: TSK dosud neumí zajistit koordinaci s ostatními investory, i kdyby tu byla vůle i cesta.

Já jsem se už před lety divil, proč když byla na rok uzavřená Prosecká kvůli komplexní opravě kanalizace, byl povrch ulice jen zalit záplatami v místě stavebních jam. Přitom bylo dost času a prostoru udělat opravdu komplexní opravu. K té dochází až nyní, tj. po nějakých 5-6 letech. A to prosím mluvím o jedné a té samé ulici, kde máš dole kanalizaci, nahoře povrch a z toho povrchu tam děláš výkopy, přičemž ulice připomíná tankodrom. Proti tomu koordinace opravy na Vinohradské s přípravou na tram trať je úplně jiná liga. To přece nemůže obyčejného českého politika / úředníka napadnout :(

Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
michalci

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 129
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 130 poděkování
Dostal poděkování: 65 poděkování

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od michalci »

Ondrej.Kalis píše: 19 črc 2021, 16:29
michalci píše: 19 črc 2021, 13:57

Zdravím všechny,
nevím, jestli to již nepsal některý z pirátů dříve, ale proč se během letošní rekonstrukce tramvajové trati ve Vinohradské ulici nepostaví kolejové křížení směrem na Václavské náměstí (aktuálně jsou koleje u Národního muzea mimo stávající kolejovou síť)? Chápu, že rekonstrukce ve Vinohradské ulici je primárně určena pro vodovodní řad, ale proč to neudělat najednou?

Toť otázka. Ale upřímná odpověď: TSK dosud neumí zajistit koordinaci s ostatními investory, i kdyby tu byla vůle i cesta.

Já jsem se už před lety divil, proč když byla na rok uzavřená Prosecká kvůli komplexní opravě kanalizace, byl povrch ulice jen zalit záplatami v místě stavebních jam. Přitom bylo dost času a prostoru udělat opravdu komplexní opravu. K té dochází až nyní, tj. po nějakých 5-6 letech. A to prosím mluvím o jedné a té samé ulici, kde máš dole kanalizaci, nahoře povrch a z toho povrchu tam děláš výkopy, přičemž ulice připomíná tankodrom. Proti tomu koordinace opravy na Vinohradské s přípravou na tram trať je úplně jiná liga. To přece nemůže obyčejného českého politika / úředníka napadnout :(

To chápu..... Spíš si kladu otázku, jak je možné všemu předejít a "obyčejného" českého politika/úředníka změnit.... Vím, je to dlouhodobý proces, ale mohla by to být naděje na lepší budoucnost....

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Je to dlouhodobý proces, ale pokud to bude pro politika (zde náměstka pro dopravu) jedna z klíčových otázek, podstatnější než kdo dostane jakou zakázku a kde se pro koho udělá kšeft na míru, aby to vypadalo ještě legálně, tak je možné to postupně změnit. Lze očekávat, že zpočátku se to neobejde bez reakce až po zahájení stavby, kdy už nepůjde nic změnit, ale postupnými kroky lze dovést investory ke koordinaci.

Nakonec, Piráti mají koordinaci infrastrukturních staveb (a zdaleka nejen ji) jako podstatnou součást programu do sněmovny.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Řešení tramvajové tratě na Václavském náměstí

Příspěvek od Michael.Polak »

Ondrej.Kalis píše: 19 črc 2021, 16:29
michalci píše: 19 črc 2021, 13:57

Zdravím všechny,
nevím, jestli to již nepsal některý z pirátů dříve, ale proč se během letošní rekonstrukce tramvajové trati ve Vinohradské ulici nepostaví kolejové křížení směrem na Václavské náměstí (aktuálně jsou koleje u Národního muzea mimo stávající kolejovou síť)? Chápu, že rekonstrukce ve Vinohradské ulici je primárně určena pro vodovodní řad, ale proč to neudělat najednou?

Toť otázka. Ale upřímná odpověď: TSK dosud neumí zajistit koordinaci s ostatními investory, i kdyby tu byla vůle i cesta.

Tady je zajímavé, že když jde o soukromé subjekty, např. telekomunikační sítě, tak se ta koordinace docela řeší, jsou pak nějaké stavební uzávěry, apod.

Takže se docela divím, že Dopravní podnik si tu koordinaci neumí vynutit taky, navíc s vodaři se koordinuje skvěle, oni jsou většinou rádi, když se jim jakkoliv sníží náklady (Dopravní podnik mohl přispět např. na ty povrchy...)

Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvek:
Ondrej.Kalis

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“