Hyperloop Brno - Vídeň

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 1036
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 2798 poděkování
Dostal poděkování: 1488 poděkování

Hyperloop Brno - Vídeň

Příspěvek od Zbynek.Janoska »

Ahoj,

jakkoli je tubusová doprava zatím scifi, je to jeden z možných směrů, kam by se mohla doprava v budoucnosti vyvíjet a bylo by dobré se připravit na možnost, že v budoucnu se to stane realizovatelné. Pokud by se splnily dnešní předpoklady (rychlost cca 600 km/h), cesta z Brna do Vídně by zabrala ani ne půlhodinu, což by úplně změnilo například pracovní možnosti, možnosti cestování za kulturou, nákupy apod.

Již dnes vzniká studie proveditelnosti trasy Praha - Brno - Vídeň - Bratislava, nevím, zda je hotová, ale mělo by být možné ji od krajského úřadu vyžádat.

Já bych navrhoval se zasadit o to, abychom prosazovali zakreslení územní rezervy minimálně pro trasu Brno - Vídeň do ZÚR JMK.

Považuji to za takové celkem vizionářské téma, což v oblasti dopravy, která je dnes synonymem stavění, může být plus.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zbynek.Janoska za příspěvky (celkem 2):
Vit.Fux, Lukas.Dolezal
Uživatelský avatar
Ondrej.Kotas
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 2570
Registrován: 29 srp 2011, 16:25
Profese: AI tester a automatizační specialista
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 4251 poděkování
Dostal poděkování: 3815 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyperloop Brno - Vídeň

Příspěvek od Ondrej.Kotas »

Mam pocit, ze Viden i Bratislava o hyperloop ztratila zajem a rozvazala spolupraci s HyperloopTransportation.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kotas za příspěvek:
Zbynek.Janoska

Netrol! Trolí samo. „Kasinem se herna nestává, kasinem se rodí!“

Obrázek

Má koryta: stranický inkvizitor, béčko ODS, liberální konzerva a jiné nálepky „spolustraníků“
e-mail: ondrej.kotas@pirati.cz | signal/tel: +420 608 828 650 | profil: http://wiki.pirati.cz/lide/Ondrej_Kotas

Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 1036
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 2798 poděkování
Dostal poděkování: 1488 poděkování

Re: Hyperloop Brno - Vídeň

Příspěvek od Zbynek.Janoska »

Bransonův Hyperloop přepravil v testovacím provozu první lidi (rychlostí asi 100 mil/h na půl kilometru, ale i tak velký milník)
https://www.theverge.com/2020/11/8/2155 ... d-pod-tube
Uživatelský avatar
Vit.Fux
Příspěvky: 1319
Registrován: 24 led 2012, 16:41
Profese: Programátor
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 9888 poděkování
Dostal poděkování: 2538 poděkování

Re: Hyperloop Brno - Vídeň

Příspěvek od Vit.Fux »

Myslím, že zahrnout tam Prahu je moc ambiciózní (geograficky). Reálnější by bylo to vzít Vídeň-Brno-Ostrava-Katovice (nebo uhnout a vzít to přes Frýdek a Těšín na Krakov)

Nějaké peníze by se daly vzít z Trojmoří, nedávno jsem četl, že se to USA rozhodly hodně podporovat i finančně a ambiciózní propojení západu východní Evropy by se do toho dalo schovat.
Uživatelský avatar
Jiri.Kaderavek
Republikový výbor
Příspěvky: 8032
Registrován: 21 dub 2009, 12:58
Profese: programátor, hoteliér, manažer, trenér
Dal poděkování: 2793 poděkování
Dostal poděkování: 8202 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyperloop Brno - Vídeň

Příspěvek od Jiri.Kaderavek »

30 minut Brno-Vídeň zajistí i VRT, která je navíc integrovaná do železniční sítě. Je důvod, proč chystat hyperloop namísto VRT?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Kaderavek za příspěvky (celkem 4):
Marek.Lahoda, Vit.Fux, David.Schindler, Pavel.Moravec
Zakladatel České pirátské strany
Svobodu nekoupíte, tu si volíte
https://lide.pirati.cz/personProfile/96/
Jan.Hrebicek
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2018, 22:28
Profese: manažer
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 201 poděkování
Dostal poděkování: 284 poděkování

Re: Hyperloop Brno - Vídeň

Příspěvek od Jan.Hrebicek »

Jiri.Kaderavek píše: 09 lis 2020, 18:28 30 minut Brno-Vídeň zajistí i VRT, která je navíc integrovaná do železniční sítě. Je důvod, proč chystat hyperloop namísto VRT?
Důvody pro hyperloop jsou údajně tyto:
- ekonomičtější investičně i provozně než VRT,
- ekologičtější provoz s menším přímým vlivem na prostředí a nepřímo tím, že bude lépe konkurovat vnitrokontinentální letecké dopravě.
Zda je to pravda, asi nikdo neví. Patrně to v současné fázi vývoje nedokáže nikdo potvrdit ani vyvrátit.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hrebicek za příspěvky (celkem 2):
Marek.Lahoda, Pavel.Moravec
Uživatelský avatar
Jiri.Kaderavek
Republikový výbor
Příspěvky: 8032
Registrován: 21 dub 2009, 12:58
Profese: programátor, hoteliér, manažer, trenér
Dal poděkování: 2793 poděkování
Dostal poděkování: 8202 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyperloop Brno - Vídeň

Příspěvek od Jiri.Kaderavek »

Rozumím, přesto, pokud vezmu, že VRT začali v Japonsku v osmdesátých letech minulého století a u nás se k nim dobereme tak 2030+, tak rozvíjet zde v této fázi úvahy na téma HL je tak o realizaci v roce 2070 :D No ofense :)
Zakladatel České pirátské strany
Svobodu nekoupíte, tu si volíte
https://lide.pirati.cz/personProfile/96/
Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 1036
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 2798 poděkování
Dostal poděkování: 1488 poděkování

Re: Hyperloop Brno - Vídeň

Příspěvek od Zbynek.Janoska »

Vlaky maglev mají maximální rychlost cca 600 km/h, hyperloop by měl mít přes 1 000 km/h. Kromě toho je výhodou to, že je oddělený od krajiny - nehrozí tady kolize s jinou dopravou (přejezdy) a měla by tam být mnohem menší kolize s ŽP (minimální zvukové a světelné znečištění, žádné srážky se zvěří...)

Jinak to vidím spíš jako výzvu. Pokud to bude životaschopný koncept, tak ať jsme na něj připraveni a ne, abychom pak zase desítky let doháněli západ.
Michal.Lupecka
Člen KS Olomoucký kraj
Příspěvky: 443
Registrován: 27 dub 2009, 18:10
Profese: webař
Bydliště: City 17
Dal poděkování: 739 poděkování
Dostal poděkování: 579 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyperloop Brno - Vídeň

Příspěvek od Michal.Lupecka »

Pořád je ale hyperloop strašně omezený kapacitou, to množství přepravených osob vlakům konkurovat nemůže. Nezdá se mi že oproti vlaku by mohl být ekonomičtější, v kontextu 1 jízdy určitě, ale v kontextu nákladů na 1 přepraveného cestujícího, to už asi ne.

I ty nejoptimističtější odhady předpokládají přepravu pouze stovek cestujících za hodinu na celé délce hyperloopu.

Pořád jsme u známého AM/FM problému kdy porovnávám Actual Machine vs Fuckin Magic, my si můžeme představovat něco co bude lepší, jenže jsou to jen představy, nevycházíme tu z reality, která už možná tak skvělá nebude.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Lupecka za příspěvky (celkem 3):
Jiri.Kaderavek, David.Schindler, Pavel.Moravec
@iiic
PGP Key IDs: 0x760CC8FBFF5A6EA7 | 0x8BC4688A2B9556EF

Co znamená mediální vyváženost? "Dnes vám zprostředkujeme rozhovor s předním odborníkem na dané téma a v rámci vyváženosti i s někým kdo nemá ani ponětí o čem mluví, ale cokoliv si vymyslí"
Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 369
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 607 poděkování
Dostal poděkování: 464 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyperloop Brno - Vídeň

Příspěvek od Michal.Stepan »

Bylo by asi potřeba vyčkat, jestli se tato technologie vůbec někde na světě dostane do komerčního provozu. Magnetbahn v Berlíně byl v tichosti zrušen a sen o dopravě budoucnosti tak nějak zmizel.....
Odpovědět

Zpět na „Doprava, infrastruktura, územní rozvoj a plánování“