Hyperloop Brno - Vídeň
Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci
-
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 1036
- Registrován: 28 úno 2018, 10:54
- Profese: programátor
- Bydliště: Vracov [HO]
- Dal poděkování: 2798 poděkování
- Dostal poděkování: 1488 poděkování
Hyperloop Brno - Vídeň
Ahoj,
jakkoli je tubusová doprava zatím scifi, je to jeden z možných směrů, kam by se mohla doprava v budoucnosti vyvíjet a bylo by dobré se připravit na možnost, že v budoucnu se to stane realizovatelné. Pokud by se splnily dnešní předpoklady (rychlost cca 600 km/h), cesta z Brna do Vídně by zabrala ani ne půlhodinu, což by úplně změnilo například pracovní možnosti, možnosti cestování za kulturou, nákupy apod.
Již dnes vzniká studie proveditelnosti trasy Praha - Brno - Vídeň - Bratislava, nevím, zda je hotová, ale mělo by být možné ji od krajského úřadu vyžádat.
Já bych navrhoval se zasadit o to, abychom prosazovali zakreslení územní rezervy minimálně pro trasu Brno - Vídeň do ZÚR JMK.
Považuji to za takové celkem vizionářské téma, což v oblasti dopravy, která je dnes synonymem stavění, může být plus.
jakkoli je tubusová doprava zatím scifi, je to jeden z možných směrů, kam by se mohla doprava v budoucnosti vyvíjet a bylo by dobré se připravit na možnost, že v budoucnu se to stane realizovatelné. Pokud by se splnily dnešní předpoklady (rychlost cca 600 km/h), cesta z Brna do Vídně by zabrala ani ne půlhodinu, což by úplně změnilo například pracovní možnosti, možnosti cestování za kulturou, nákupy apod.
Již dnes vzniká studie proveditelnosti trasy Praha - Brno - Vídeň - Bratislava, nevím, zda je hotová, ale mělo by být možné ji od krajského úřadu vyžádat.
Já bych navrhoval se zasadit o to, abychom prosazovali zakreslení územní rezervy minimálně pro trasu Brno - Vídeň do ZÚR JMK.
Považuji to za takové celkem vizionářské téma, což v oblasti dopravy, která je dnes synonymem stavění, může být plus.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Zbynek.Janoska za příspěvky (celkem 2):
- Vit.Fux, Lukas.Dolezal
- Ondrej.Kotas
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 29 srp 2011, 16:25
- Profese: AI tester a automatizační specialista
- Bydliště: Brno
- Dal poděkování: 4251 poděkování
- Dostal poděkování: 3815 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyperloop Brno - Vídeň
Mam pocit, ze Viden i Bratislava o hyperloop ztratila zajem a rozvazala spolupraci s HyperloopTransportation.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kotas za příspěvek:
- Zbynek.Janoska
Netrol! Trolí samo. „Kasinem se herna nestává, kasinem se rodí!“
Má koryta: stranický inkvizitor, béčko ODS, liberální konzerva a jiné nálepky „spolustraníků“
e-mail: ondrej.kotas@pirati.cz | signal/tel: +420 608 828 650 | profil: http://wiki.pirati.cz/lide/Ondrej_Kotas
-
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 1036
- Registrován: 28 úno 2018, 10:54
- Profese: programátor
- Bydliště: Vracov [HO]
- Dal poděkování: 2798 poděkování
- Dostal poděkování: 1488 poděkování
Re: Hyperloop Brno - Vídeň
Bransonův Hyperloop přepravil v testovacím provozu první lidi (rychlostí asi 100 mil/h na půl kilometru, ale i tak velký milník)
https://www.theverge.com/2020/11/8/2155 ... d-pod-tube
https://www.theverge.com/2020/11/8/2155 ... d-pod-tube
- Vit.Fux
- Příspěvky: 1319
- Registrován: 24 led 2012, 16:41
- Profese: Programátor
- Bydliště: Brno
- Dal poděkování: 9888 poděkování
- Dostal poděkování: 2538 poděkování
Re: Hyperloop Brno - Vídeň
Myslím, že zahrnout tam Prahu je moc ambiciózní (geograficky). Reálnější by bylo to vzít Vídeň-Brno-Ostrava-Katovice (nebo uhnout a vzít to přes Frýdek a Těšín na Krakov)
Nějaké peníze by se daly vzít z Trojmoří, nedávno jsem četl, že se to USA rozhodly hodně podporovat i finančně a ambiciózní propojení západu východní Evropy by se do toho dalo schovat.
Nějaké peníze by se daly vzít z Trojmoří, nedávno jsem četl, že se to USA rozhodly hodně podporovat i finančně a ambiciózní propojení západu východní Evropy by se do toho dalo schovat.
- Jiri.Kaderavek
- Republikový výbor
- Příspěvky: 8032
- Registrován: 21 dub 2009, 12:58
- Profese: programátor, hoteliér, manažer, trenér
- Dal poděkování: 2793 poděkování
- Dostal poděkování: 8202 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyperloop Brno - Vídeň
30 minut Brno-Vídeň zajistí i VRT, která je navíc integrovaná do železniční sítě. Je důvod, proč chystat hyperloop namísto VRT?
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Kaderavek za příspěvky (celkem 4):
- Marek.Lahoda, Vit.Fux, David.Schindler, Pavel.Moravec
Zakladatel České pirátské strany
„Svobodu nekoupíte, tu si volíte“
https://lide.pirati.cz/personProfile/96/
„Svobodu nekoupíte, tu si volíte“
https://lide.pirati.cz/personProfile/96/
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 258
- Registrován: 20 led 2018, 22:28
- Profese: manažer
- Bydliště: Praha 1
- Dal poděkování: 201 poděkování
- Dostal poděkování: 284 poděkování
Re: Hyperloop Brno - Vídeň
Důvody pro hyperloop jsou údajně tyto:Jiri.Kaderavek píše: ↑09 lis 2020, 18:28 30 minut Brno-Vídeň zajistí i VRT, která je navíc integrovaná do železniční sítě. Je důvod, proč chystat hyperloop namísto VRT?
- ekonomičtější investičně i provozně než VRT,
- ekologičtější provoz s menším přímým vlivem na prostředí a nepřímo tím, že bude lépe konkurovat vnitrokontinentální letecké dopravě.
Zda je to pravda, asi nikdo neví. Patrně to v současné fázi vývoje nedokáže nikdo potvrdit ani vyvrátit.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hrebicek za příspěvky (celkem 2):
- Marek.Lahoda, Pavel.Moravec
- Jiri.Kaderavek
- Republikový výbor
- Příspěvky: 8032
- Registrován: 21 dub 2009, 12:58
- Profese: programátor, hoteliér, manažer, trenér
- Dal poděkování: 2793 poděkování
- Dostal poděkování: 8202 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyperloop Brno - Vídeň
Rozumím, přesto, pokud vezmu, že VRT začali v Japonsku v osmdesátých letech minulého století a u nás se k nim dobereme tak 2030+, tak rozvíjet zde v této fázi úvahy na téma HL je tak o realizaci v roce 2070 No ofense
Zakladatel České pirátské strany
„Svobodu nekoupíte, tu si volíte“
https://lide.pirati.cz/personProfile/96/
„Svobodu nekoupíte, tu si volíte“
https://lide.pirati.cz/personProfile/96/
-
- Člen KS Jihomoravský kraj
- Příspěvky: 1036
- Registrován: 28 úno 2018, 10:54
- Profese: programátor
- Bydliště: Vracov [HO]
- Dal poděkování: 2798 poděkování
- Dostal poděkování: 1488 poděkování
Re: Hyperloop Brno - Vídeň
Vlaky maglev mají maximální rychlost cca 600 km/h, hyperloop by měl mít přes 1 000 km/h. Kromě toho je výhodou to, že je oddělený od krajiny - nehrozí tady kolize s jinou dopravou (přejezdy) a měla by tam být mnohem menší kolize s ŽP (minimální zvukové a světelné znečištění, žádné srážky se zvěří...)
Jinak to vidím spíš jako výzvu. Pokud to bude životaschopný koncept, tak ať jsme na něj připraveni a ne, abychom pak zase desítky let doháněli západ.
Jinak to vidím spíš jako výzvu. Pokud to bude životaschopný koncept, tak ať jsme na něj připraveni a ne, abychom pak zase desítky let doháněli západ.
-
- Člen KS Olomoucký kraj
- Příspěvky: 443
- Registrován: 27 dub 2009, 18:10
- Profese: webař
- Bydliště: City 17
- Dal poděkování: 739 poděkování
- Dostal poděkování: 579 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyperloop Brno - Vídeň
Pořád je ale hyperloop strašně omezený kapacitou, to množství přepravených osob vlakům konkurovat nemůže. Nezdá se mi že oproti vlaku by mohl být ekonomičtější, v kontextu 1 jízdy určitě, ale v kontextu nákladů na 1 přepraveného cestujícího, to už asi ne.
I ty nejoptimističtější odhady předpokládají přepravu pouze stovek cestujících za hodinu na celé délce hyperloopu.
Pořád jsme u známého AM/FM problému kdy porovnávám Actual Machine vs Fuckin Magic, my si můžeme představovat něco co bude lepší, jenže jsou to jen představy, nevycházíme tu z reality, která už možná tak skvělá nebude.
I ty nejoptimističtější odhady předpokládají přepravu pouze stovek cestujících za hodinu na celé délce hyperloopu.
Pořád jsme u známého AM/FM problému kdy porovnávám Actual Machine vs Fuckin Magic, my si můžeme představovat něco co bude lepší, jenže jsou to jen představy, nevycházíme tu z reality, která už možná tak skvělá nebude.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Lupecka za příspěvky (celkem 3):
- Jiri.Kaderavek, David.Schindler, Pavel.Moravec
@iiic
PGP Key IDs: 0x760CC8FBFF5A6EA7 | 0x8BC4688A2B9556EF
Co znamená mediální vyváženost? "Dnes vám zprostředkujeme rozhovor s předním odborníkem na dané téma a v rámci vyváženosti i s někým kdo nemá ani ponětí o čem mluví, ale cokoliv si vymyslí"
PGP Key IDs: 0x760CC8FBFF5A6EA7 | 0x8BC4688A2B9556EF
Co znamená mediální vyváženost? "Dnes vám zprostředkujeme rozhovor s předním odborníkem na dané téma a v rámci vyváženosti i s někým kdo nemá ani ponětí o čem mluví, ale cokoliv si vymyslí"
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyperloop Brno - Vídeň
Bylo by asi potřeba vyčkat, jestli se tato technologie vůbec někde na světě dostane do komerčního provozu. Magnetbahn v Berlíně byl v tichosti zrušen a sen o dopravě budoucnosti tak nějak zmizel.....