IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Příspěvek od David.Novak »

Rád bych zde založil vlákno, ve kterém by se obecně probírala témata spojená s veřejnou hromadnou dopravou objednávanou Olomouckým krajem + MHD v tomto kraji, tedy linky integrované do IDSOK. Plus témata spojená s přípěvkovou organizací KIDSOK a jejím fungováním.

Pro začátek bych zde poznamenal pár pozitivních nedávných počinů:
  • Mapová aplikace a vyhledávač spojení CestujOK http://cestujok.cz
  • Bezkontaktní odbavení- možnost nahrát časový kupón na platební kartu, resp. zaplatit jednorázové jízdné ve vybraných vozidlech (zatím ne v MHD Olomouc).
    https://www.idsok.cz/prakticke/bezkontaktni-odbaveni/
  • Autobusové linky provozují dopravci, kteří byli vybrání v otevřeném výběrovém řízení. Sjednocení vzhledu autobusů v objednávce kraje.
Co v IDSOK není a funguje to v jiných IDS:
  • Číslování železničních linek.
  • Železniční dopravce bez soutěže, zadáno napřímo ČD na 10 let.
  • "Viditelnost" IDS ve veřejném prostoru. Např. sjednocení vzhledu zastávek, jízdních řádů, apod. Lze se inspirovat třeba u IDS JMK.
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Novak za příspěvky (celkem 2):
Vojtech.Pikal, Ondrej.Kalis

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Příspěvek od David.Novak »

(Článek) Nasazení ojetých motoráků z Německa na železniční linky v IDSOK je v ohrožení. ČD nesehnalo žádného zájemce o zakázku na jejich modernizaci.

https://zdopravy.cz/nasazeni-stadleru-d ... aci-32481/

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Uživatelský avatar
Zdenek.Zak
Místní předsednictvo
Příspěvky: 442
Registrován: 10 bře 2018, 17:48
Profese: firemní bankéř v ČS
Dal poděkování: 1114 poděkování
Dostal poděkování: 600 poděkování

Re: IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Příspěvek od Zdenek.Zak »

Plán dopravní obslužnosti území Olomouckého kraje: https://mrak.pirati.cz/f/256024
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zdenek.Zak za příspěvek:
David.Novak

II. místopředseda MS a zastupitel v Olomouci,
člen krajské a městské dopravní komise,
zdenek.zak@pirati.cz, telefon: 777 080 459

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Díky, jsem rád, že Piráti Olomouckého kraje aktivně přistupují k řešení veřejné dopravy, velmi rád také osobně pomůžu (byť spíše zkušenostmi odjinud, nebo naopak v souvislosti s nějakým zcela konkrétním řešením, protože OlK znám jen velmi okrajově). Zejména k marketingu by asi bylo možné zprostředkovat nějaké pozitivní zkušenosti z ROPIDu (Praha a SčK), kde se na marketing hodně dá a podobně jako v Jihomoravském kraji je to hodně znát - můžeš realizovat sebelepší dopravní řešení, ale pokud ho lidem dostatečně neodprezentuješ, jeho reálný efekt může být naprosto minimální.

Ke konkrétním bodům:
1) Číslování železničních linek, mezi dopravní veřejností není vnímáno zcela jednoznačně, má svá pozitiva, ale i negativa (např. není provázáno v rámci celé republiky). Největší přínos je samozřejmě v případech, kdy některé linky nekopírují zcela železniční tratě. Užitek se projevuje také v příměstské dopravě (myšleno vyloženě v blízkosti větších měst) a v rámci města, pokud vlak plní funkci MHD, na což má zrovna v Olomouci trať 275 slušný potenciál. Naopak zanedbatelný přínos je zejména ve venkovských oblastech, kde tratí není tolik, vlaky převážně trať kopírují a marketing stejně neuděláš tak, aby si lidé vůbec pořádně nového čísla všimli, navíc číslování už bývá v těchto oblastech složitější a skoro nikdo si ho nebude pamatovat, využívání prvků jako jsou zastávkové JŘ apod. je v těchto případech víceméně nelogické, když tu budeš mít třeba jednu linku s hodinovým taktem - nebo hůř s ne zcela pravidelným provozem (kde už linkový JŘ nelze použít nebo velmi omezeně). Osobně si třeba čísla železničních linek dál od Prahy absolutně nepamatuju, přitom třeba čísla tratí ve SčK ve většině případů dám dohromady (i proto, že číslování tratí je spíše logičtější a má celostátní systém). Reálně stejně hodně lidí používá vyhledávače, a tam je číslo železniční linky v podstatě nadbytečná informace (už proto, že vlak samotný podle něj téměř nikdy nepoznáváš na rozdíl od autobusu, tramvaje, trolejbusu, číslo vlakové linky slouží především pro orientaci ještě před cestou.
Takže určitý smysl to má, ale taky je to trochu šoto téma a neřešil bych ho úplně jako prioritní. :)

2) Železniční dopravci bez soutěže jsou samozřejmě problém, který by Piráti měli vyřešit, bohužel až za hodně dlouho. Obecně přímá zadání jsou podle mě velmi bolavý bod české dopravy (i když podle mě máme jasné důkazy, že ji lze kvalitně soutěžit). Tam spíš pozor na chyby, které nastaly v některých krajích (třeba JčK a jeho šumavské tratě).

3) Ano, je to na jednu stranu důležitý prvek, a je fakt, že červená zastávka PID tě prostě ,,praští do očí", na druhou stranu nepodceňujte fakt, že je to neskutečně drahé vzhledem k tomu, kolik zastávek po síti máte. Určitě je potřeba si promyslet, které doplňkové prvky v systému chcete požadovat a financovat a které pro vás budou nadbytečné nebo třeba jen doporučené. Vzhled autobusů IDSOK mi přijde zrovna jako trochu potenciálně bolavé místo, bílá barva je snad horší než dát dopravcům volnost. Nenapadá mě, jak marketingově využít bílý nátěr. Třeba v Ústeckém kraji zvolili zelenou, což je ne tak obvyklá barva, a pak můžete ze zeleného autobusu udělat určitý marketingový prvek, laikovi skvěle srozumitelný. Ale bílé autobusy? Takže bych si kladl otázku, zda do příští soutěže nepřipravit třeba alespoň nějaký výraznější estetický prvek, který trochu zvýrazní IDS v provozu (logo u dveří nebo na panelu fakt nestačí). :)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Příspěvek od David.Novak »

Ondrej.Kalis píše: 30 srp 2019, 09:25...
Díky za reakci.
KIDSOK je v porovnání s ROPIDem vlastně taková úplně jiná organizace. Menší, skromnější, s daleko menším rozpočtem. Upřímně, obdivuji každý krok který vede k pozitivní změně a který se jim povede prosadit. Obzvlášť v OLK, kde všechno je "politické" a máloco je "odborné".

1) Číslování linek by bylo podle mě vhodné, protože tu funguje průjezdní model dvou páteřních linek s uzlem v OL-Hl.n. Do toho regionální trať směr Senice na Hané, kde už se v minulosti vlastně měnilo číslování tratí aby odpovídalo vedení osobních vlaků, tedy v úseku Senice-Drahanovice je souběh čísel 273 a 275. Nevím o žádné jiné trati v ČR, kde by to takto fungovalo.
Linka osobních vlaků Kouty nad Desnou-Nezamyslice, pokud dobře počítám, jede po 3 tratích. Ono to rozlišení železničních linek určitě někde interně fungovat bude, ale neprezentuje se to veřejnosti. Škoda, ale jedná se o detail.

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

David.Novak píše: 30 srp 2019, 10:50 1) Číslování linek by bylo podle mě vhodné, protože tu funguje průjezdní model dvou páteřních linek s uzlem v OL-Hl.n. Do toho regionální trať směr Senice na Hané, kde už se v minulosti vlastně měnilo číslování tratí aby odpovídalo vedení osobních vlaků, tedy v úseku Senice-Drahanovice je souběh čísel 273 a 275. Nevím o žádné jiné trati v ČR, kde by to takto fungovalo.
Linka osobních vlaků Kouty nad Desnou-Nezamyslice, pokud dobře počítám, jede po 3 tratích. Ono to rozlišení železničních linek určitě někde interně fungovat bude, ale neprezentuje se to veřejnosti. Škoda, ale jedná se o detail.
Pak to má určitě opodstatnění. Těžko říct, jak si interně vlaky označují, ale pokud s tím chceš jít na veřejnost, musí mít číslování aspoň nějakou logiku a být trochu srozumitelné. Pro mě třeba i to, co udělalo MD je peklo, značení zejména linek R nikomu nic neřekne a navíc jak to veřejně protlačili silou, tak padlo dříve logické regionální číslování typu S4 = osobák, R4 = rychlík/spěšňák na téže trati. Dnes jsou linky R na regionální úrovni nesrozumitelné (včetně spěšňáků) a snižuje to i hodnotu označení linek S. :(

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Příspěvek od David.Novak »

Pozitivně vyznívající reportáž z lokálky Kojetín-Tovačov, na které je od roku 1981 zastavena pravidelná osobní doprava.

P. Kolmačka ze sdružení Kroměřížská dráha, které zde vypravuje zvláštní osobní vlaky, věří v budoucnost pravidelné osobní dopravy na této trati. Vidí to nadějně zejména ve spojitosti s připravovanou rekonstrukcí tratě mezi Brnem a Přerovem, čímž by se zvýšila i atraktivita lokálek do této trati napojených. SŽDC v tomto roce provedla obnovu nástupišť v zastávkách a stanicích (pozn.: to znamená, že nástupiště jdou odplevelená a je na nich upraven štěrkový povrch. Nepředstavujte si moderní panelové nebo dlážděné perony :-) ) a trať je zcela provozuschopná.





ROPID má podobné turistické zvláštní linky integrované, stejně tak DÚK (linky T1-T8) nebo ODIS

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Příspěvek od David.Novak »

V tomto příspěvku navážu na svůj první příspěvek, konkrétně na tuto část:
Co v IDSOK není a funguje to v jiných IDS:
Abstrakt: Olomoucký kraj patří do většiny českých krajů, které hraničí se sousedním státem. (Výjimkou jsou pouze Vysočina, Středočeský kraj a Praha.) Olomoucký kraj je jediný z těchto krajů, kde přes tuto hranici nefunguje (až na jednu speciální výjimku, viz dále) spojení VHD. :(

Olomoucký kraj sdílí severní hranici s Polskem, konkrétně se jedná o okres Jeseník a jeden silniční přechod v okrese Šumperk (Kladské sedlo). Okres Jeseník je svým způsobem specifický v celém Česku. Demografické a hospodářské údaje a jejich trend nejsou zrovna příznivé - ještě více smutný je fakt, že se dělá pouze málo pro to, aby se tento nepříznivý stav narovnal. Okresní město Jeseník má např. suverénně nejdelší dojezdovou vzdálenost do svého krajského města ze všech okresních měst v Česku. Historicky je okres Jeseník území Slezska, část Nisko, jehož správním městem bývalo historické sídlo Nysa. Toto město je nyní v Polsku, má 43. tis. obyvatel a je blíže k Jeseníku než např. Šumperk. Nejbližším sídlem s více jak 100 tis. obyvateli je pak polské Opole.
Samotné údolí řeky Bělé se svažuje na sever a odtíká do Polska. Severní část okresu s městy Javorník a Vidnava je pak nížina zcela otevřená do Polska - při pohledu z Polska nepoznáte, kudy probíhá hranice mezi státy. Na rozdíl od příjezdu z česko-moravského vnitrozemí, kde musíte překonat hřeben Hrubého Jeseníku.
Proč o tomto píši? Protože přes tuto správní hranici, která nás v dnešní době naštěstí už příliš neodděluje a neomezuje nás v pohybu, nevede žádná linka veřejné dopravy - ani dálková doprava, ani regionální. Před několika lety ještě fungovalo přímé železniční spojení Jeseník-Opole přes stanici Głuchołazy, dnes neexistující. Abych byl přesný, existuje jedna výjimka. Díky peážní trati Jeseník-Krnov mají cestující rychlíkové linky R27 možnost vystoupit ve stanici Głuchołazy ve 4 párech vlaků denně. Bohužel, spojení z tohoto města dále je možné jen o víkendu nebo autobusem - bez integrace, bez pohodlného přestupu, jen pro zkušené cestovatele/dobrodruhy.
Přeshraniční spojení by mohlo přinést nový impuls do tohoto okresu, který se v brzké době zřejmě jen tak nedočká skokového zlepšení spojení do "zbytku Česka" a stejně tak skokového zlepšení vlastní vnitřní infrastruktury. Občanům po obou stranách hranic se otevřou nové pracovní možnosti, stejně tak se firmám v regionu otevře nový pracovní trh. Díky větším městům na polské straně hranice se otevřou obyvatelům Jesenicka možnosti využívání služeb a obchodů, které v okrese nemají. A zejména to bude velké zlepšení služeb pro turisty, oboustranně. Polští turisté se určitě rádi dostanou pohodlně do Hrubého Jeseníku, na polské straně Rychlebských hor jsou lázeňská městečka a rozvíjející se lyžařská střediska - vzájemné přeshraniční propojení může být velkým přínosem.

I) Jak to funguje v jiných krajích na hranici s Polskem
Liberecký kraj
Na CZ-PL-DE trojmezí funguje německé sdružení ZVON, které přispělo k integraci linek v příhraničí těchto tří států, kde můžete cestovat na jednu jízdenku tzv. Euro-Nisa Ticket. Přes hranici do Polska se dostanete třemi autobusovými regionálními linkami a jednou regionální železniční linkou na nedávno obnoveném hraničním přechodu Harrachov-Szklarska Poręba. Díky návaznosti vlaků v Porębě můžete bez problému dále cestovat do Wałbrzychu nebo Wrocławi. Můžete také využít dopravního uzlu v německém Zittau a odtud jet vlakem třeba do polského Zgorzelce. Vše na jednu integrovanou jízdenku (a tím nemyslím absurdní mezinárodní žel. tarif, který považuji na regionální cestování po Evropě za neakceptovatelný).

Královéhradecký kraj
Zde je přístup méně systematický a více "místní", přesto i zde se dostanete přes hranici tam, kde je to potřeba. Místní IDS IREDO má tarifní zóny i na polském území, kam se můžete dostat na jednu jízdenku. Výchozím městem je Náchod odkud vyjíždí 3 autobusové linky směr Kudowa a dále.
Železniční dopravce GW Train Regio provozuje přeshraniční spojení na přechodu Královec-Lubawka (u Trutnova) a víkendové vlaky z Wałbrzychu přes Meziměstí do Adršpachu.
Specialitou je zajíždění polské linky MHD Wałbrzych číslo 15 až do Meziměstí, a to 4krát denně.

Pardubický kraj
Ač má pouze krátkou hranici s Polskem, tak může těžit ze žel. hraničního přechodu Lichkov-Międzylesie, kudy probíhá trať dále do území Kladska. Dnes zde nejsou provozovány žádné dálkové vlaky a regionální osobní vlaky ve směru z Ústí nad Orlicí umožňují přestup dále do Polska buď v české nebo polské pohraniční stanici. S nadcházejícím JŘ ovšem přišla změna dopravce, kdy PCE kraj vysoutěžil na tuto trať soukromého dopravce Leo Express. Ten bude mimo osobních vlaků provozovat také rychlíky mezi Prahou a Wrocławí a to částečně objednané jako vlaky ve veřejné službě Pardubického kraje. Pro Pardubicko se tedy doprava přes tento přechod zlepší. Bohužel, návaznost časová a tarifní pro cestující z Olomoucka nebude zrovna ideální a díky (ne)dopravě na trati Hanušovice-Lichkov nebude využit potenciál zlepšení ani při dopravě do této části OL kraje.

Moravskoslezský kraj
Přeshraniční tarifní integrace zde bohužel nefunguje. Regionální osobní vlaky fungují ze stanice Bohumín přes přechod Chalupki. Osobní dopravu přes přechod Petrovice u Karviné reprezentují pouze vlaky kategorie IC a vyšší, i když zastavují také ve více menších stanicích na obou stranách hranice, takže jsou využitelné pro regionální dopravu. Od roku 2015 byl také obnoven provoz osobních vlaků mezi Českým a polským Těšínem, dnes zde co 2 hodiny zajíždí Regionovy z Frýdku-Místku. U nádraží v Cieszyně je potom autobusák, ze kterého se dá cestovat dále.

II) INTERREG CZ-PL
Nyní lehce odbočím od dopravy. :) Málokdo ví, že v Olomouci sídlí sekretariát dotačního programu Evropského fondu pro reg. rozvoj řízeného MMR ČR Interreg V-A Česká republika – Polsko. Tento program je určen pro finančí podporu projektů v česko-polském příhraničí a je v něm alokováno více jak 212 mil. Euro. Jedním z hlavních cílů programu je samozřejmě také rozvoj infrastruktury.
Doporučuji si nastudovat různé projekty, které byly z tohoto programu financované a osobně si zhodnotit, do jaké míry přispívají skutečně k rozvoji přeshraniční spolupráce a do jaké míry jen nahrazují prostředky do zanedbané vnitrostátní infrastruktury. Jaké částky jsou vynaloženy na projekty, jejichž cíly jsou propagační spoty, informační tabule, multimediální lavičky, roadshow, aj.

Fakt je ten, že autobusem ani vlakem se přes hranici na Jesenicku nedostanete.

III) Vize
Mou vizí je taková mezistátní regionální doprava, která bude i navzdory hranicím fungovat jako síť. Která bude klást co nejmenší překážky cestujícím a otevře Jesenicko a Olomoucký kraj světu.
IDS a linky VHD nebudou končit se státní hranicí, ale budou pokračovat do nejbližšího uzlu na druhé straně hranice, kde bude umožněný přestup na další směry. V místech se zvýšeným turistickým potenciálem pak bude fungovat taková doprava, která turistům umožní spojení mezi turistickými středisky s co nejméně přestupy. Nejlépe na jednu jízdenku, alespoň právě do té uzlové stanice.

Konkrétní kroky navrhuji následující:
Železnice
V prvé řadě využít toho, co již existuje. Rychlíková linka Jeseník-Krnov by měla být tarifně integrovaná do IDSOK tak, aby cestující na jednu jízdenku IDS mohl dojet do Głuchołaz. Následně zapojit polskou stranu do dialogu, iniciovat každodenní provoz osobních vlaků dále do Nysy. T.č. jezdí vlaky mezi těmito městy jen o víkendu, proč tato linka nemůže dále pokračovat do Jeseníku, jako je tomu u případu Meziměstí (viz výše)? Ideální by byl tarif IDSOK alespoň do Nysy, aby umožnil pravidelné bezproblémové cestování pro místní obyvatele.

Za druhé, je škoda nechat nevyužitou možnost napojení na vlaky přes stanici Lichkov. Je vhodné zavedení pravidelné osobní dopravy mezi Hanušovicemi a Lichkovem s napojením na vlaky do Wrocławi, které vyjedou od nového JŘ. Víkendové vlaky na této trati nedávají smysl, pokud v Lichkově není rozumný přestup. Bohužel, objednání vlaků na této lince je spojené s objednávkou Pardubického kraje a vlaky jsou vedeny tak, aby co nejlépe obsluhovaly vnitrostátní oblast z pohledu Pardubic, nejsou stavěny pro mezinárodní cestující a pro cestující z Olomouckého kraje, kteří mají snahu se tímto směrem někam dostat. S takovou nabídkou budou vlaky samozřejmě vždy prázdnější, než by mohly být a akorát budou přibývat argumenty pro jejich omezování.
Podle návrhu JŘ 2019/2020 pro trať 024 a 025 přijede o víkendu rychlík z Wrocławi do Lichkova 08:16 a z Lichkova do Wrocławi 20:21. Vlak z Hanušovic přijede 08:39, případně 18:40 a vlak z Lichkova do Hanušovic jede 09:16, případně 17:19. Ani v jednom případě tak není umožněn žádný rozumný přestup.

Autobusy
Ve spolupráci s polskou stranou vytvořit takovou síť linek, které nebudou ukončeny na hranicích. Linky by měly být protaženy do nejbližšího přestupního uzlu za hranicemi - a to v případě linek na české i polské straně. Samozřejmostí je pak plná tarifní integrace takové přeshraniční linky.
Pokud spojení Jeseník-Nysa obstará železnice, poté vidím jako perspektivní tyto autobusové linky:
Zlaté Hory-Głuchołazy
Vidnava (Velká Kraš) -Otmuchów/Nysa
Javorník-Paczków/Złoty Stok/Kłodzko
Javorník-Lądek-Stronie Śłąskie-Hanušovice (spíše turistická)

Dovětek: Přístup k problematice přeshraniční regionální dopravy v Olomouckém kraji také dobře ilustruje fakt, že když nahlédnete do tohoto dokumentu OFFTOPIC
Plán dopravní obslužnosti území Olomouckého kraje: https://mrak.pirati.cz/f/256024
, s jehož zněním jinak docela souhlasím, tak tam o ní nenajdete ani zmínku. Polsko se zde objevuje jen jako tranzitní bod na trati Jeseník-Krnov. Přeshraniční vazby nejsou v analýzách vůbec brány v úvahu. Turistický potenciál zřejmě v očích autorů je nula.
Veřím, že kdyby se tato problematika vzala reálně v úvahu na politické úrovni, tak by KIDSOK dokázal k řešení přistoupit kvalitně a zodpovědně.
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Novak za příspěvky (celkem 3):
Vojtech.Pikal, Petr.Kapounek, Martin.Svadlenka

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Příspěvek od Nikezeus »

David.Novak píše: 30 črc 2019, 16:30 [*]Železniční dopravce bez soutěže, zadáno napřímo ČD na 10 let.
Reknu to tak, pokud cestujete z mista kde jezdi jenom CD nebo jste majitel casove jizdenky CD ci Inkarty, tak vysoutezeni jineho dopravce znamena akorat komplikaci (nakup drazsi jizdenky od jineho dopravce a v pripade prestupu vetsinou casova nenavaznost spoju).

Obavam se, ze v pripade rozpalcelovani lokalnich trati na ruzne dopravce vyzene akorat dalsi lidi do IAD,
stejne tak pokud pripravovana univerzalni prestupni jizdenka bude 2x tak drazsi, to neni reseni ale paskvil.
https://archiv.ihned.cz/c1-66505770-na- ... spolecnost

Obecne nase jiz tak mala republika je roztristena na mala krajska IDSka, ve vysledku je to drahe, nekoordinovane, dopravne neprivetive.
Moc nechapu proc se neokopiruje osvedceny svycarsky model, ale porad je tendence znovuobjevovani kola. Vlastne chapu, napr. jako firma navrhujici dopravni reseni pro lokalni IDS bych nemel praci.

"Všechny prostředky veřejné dopravy ve Švýcarsku jsou vzájemně koordinovány do jednoho dopravního systému, mají společně vydaný jízdní řád, sjednocené ceny, slevy předplatného a polovičního jízdného mimo turistických tratí, kde je možno využít Swiss Pass.
Jízdní řád švýcarských železnic je založen na následujících principech:
dodržování minutové přesnosti jízdního grafikonu (jízdního řádu) s 30– a 60minutových intervalech mezi spoji v jednom směru a stejné frekvenci spojů ve směru opačném
návaznost na tramvaje a autobusy
plánování spojů, které zahrnuje kantony s veřejnou dopravou a návazností na ni"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kolejov%C ... A9_dopravy
David.Novak
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 654
Registrován: 12 kvě 2010, 20:03
Profese: Analytik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 448 poděkování
Dostal poděkování: 1027 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: IDSOK - integrovaný dopravní systém OLK

Příspěvek od David.Novak »

Na to je jednoduché řešení, přičemž stačí splnit jen jednu z daných podmínek.

1) Nastavení takových podmínek ve výběrovém řízení na dopravce, že si musí vzájemně uznávat jízdní doklady.

2) Zcela logicky - jedna krajská integrovaná jízdenka. Stejně, jako to funguje v případě autobusových dopravců.

3) Zákon o jedné jízdence.

In-karta je komerční produkt ČD a někteří objednatelé se již uchylují k tomu, aby v jemi objednaných vlacích tyto slevy nebyly akceptovány, resp. aby si je dopravce uznával na vlastní riziko.
Tito uživatelé poděkovali autorovi David.Novak za příspěvek:
Ondrej.Kalis

Pirát od září 2018, MS Olomouc, komise dopravní Olomoucký kraj, zastupitel města Olomouce.
"Yes, we are all individuals!" (Life of Brian)
“Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later that debt is paid.” (Chernobyl)


Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“