Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části
Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, PKS Praha, Krajske expertni tymy - vedouci, asistenti PKS Praha
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části
Zdravím,
chtěl bych touto cestou vznést dotaz na zastupitele za Piráty, zda byl vedením města projednán návrh prázdninových opatření v městské dopravě a zda (spíše proč nikoliv) byl předložen také jednotlivým místním sdružením např. prostřednictvím KET doprava.
Konkrétně Praha 9 je městskou částí, která je v nemalém procentu svého území závislá na autobusové dopravě. V té jsou omezení mnohem rozsáhlejší než v minulých letech, a právě na Praze 9 (zejména Prosek a Střížkov) jsou velice výrazná. Přesto nevím o tom, že by se nás kdokoliv ptal na stanovisko.
Plně si uvědomuji situaci s nedostatkem řidičů, neboť se veřejné dopravě věnuji dlouhodobě. Současně ale právě na Praze 9 došlo již v minulosti k výrazným omezením autobusových linek, což v kombinaci s takto radikálním omezením po dobu dvou měsíců je na hranici únosnosti. Jde zejména o následující změny:
1) Linka 185 nebude v provozu v úseku Palmovka - Letňany (tzn. nebude v provozu na území Prahy 9) a současně linka 140 bude mít interval 8 min. Tím dochází k prodloužení intervalu v úseku Palmovka - Prosek z cca 3-4 min na 10 min, tj. více než na dvojnásobek.
2) Bez náhrady bude zrušena linka 182, tzn. že ze Střížkova do klíčového uzlu se železnicí Nádraží Libeň bude jezdit pouze linka 177 a ob jeden její spoj pojede linka 183, s ohledem na nespolehlivost linky 177 je to ve špičkách dost nepříjemné.
Prosím o vyjádření někoho ze zastupitelů k této věci a současně kolegů z ostatních městských částí, zda mají podobný problém.
Souhrn prázdninového provozu naleznete zde:
https://pid.cz/prazdninovy-provoz-pid-2019/
chtěl bych touto cestou vznést dotaz na zastupitele za Piráty, zda byl vedením města projednán návrh prázdninových opatření v městské dopravě a zda (spíše proč nikoliv) byl předložen také jednotlivým místním sdružením např. prostřednictvím KET doprava.
Konkrétně Praha 9 je městskou částí, která je v nemalém procentu svého území závislá na autobusové dopravě. V té jsou omezení mnohem rozsáhlejší než v minulých letech, a právě na Praze 9 (zejména Prosek a Střížkov) jsou velice výrazná. Přesto nevím o tom, že by se nás kdokoliv ptal na stanovisko.
Plně si uvědomuji situaci s nedostatkem řidičů, neboť se veřejné dopravě věnuji dlouhodobě. Současně ale právě na Praze 9 došlo již v minulosti k výrazným omezením autobusových linek, což v kombinaci s takto radikálním omezením po dobu dvou měsíců je na hranici únosnosti. Jde zejména o následující změny:
1) Linka 185 nebude v provozu v úseku Palmovka - Letňany (tzn. nebude v provozu na území Prahy 9) a současně linka 140 bude mít interval 8 min. Tím dochází k prodloužení intervalu v úseku Palmovka - Prosek z cca 3-4 min na 10 min, tj. více než na dvojnásobek.
2) Bez náhrady bude zrušena linka 182, tzn. že ze Střížkova do klíčového uzlu se železnicí Nádraží Libeň bude jezdit pouze linka 177 a ob jeden její spoj pojede linka 183, s ohledem na nespolehlivost linky 177 je to ve špičkách dost nepříjemné.
Prosím o vyjádření někoho ze zastupitelů k této věci a současně kolegů z ostatních městských částí, zda mají podobný problém.
Souhrn prázdninového provozu naleznete zde:
https://pid.cz/prazdninovy-provoz-pid-2019/
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Jiri.Hoskovec
- Příspěvky: 644
- Registrován: 15 bře 2017, 12:45
- Profese: Úředník
- Dal poděkování: 904 poděkování
- Dostal poděkování: 1385 poděkování
Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části
Návrh prázdninového provozu AFAIK neprochází zastupitelstvem. Na Mč byly s materiálem seznámeny dopravní komise, ale ani tam není na úrovni zastupitelstva o čem hlasovat. Je to otázka vymáhání nasmlouvaného a zaplaceného objemu dopravy od DPP.
Úředník. jiri.hoskovec@pirati.cz
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části
A toto neschvaluje ani rada?Jiri.Hoskovec píše: ↑18 čer 2019, 17:28 Návrh prázdninového provozu AFAIK neprochází zastupitelstvem. Na Mč byly s materiálem seznámeny dopravní komise, ale ani tam není na úrovni zastupitelstva o čem hlasovat. Je to otázka vymáhání nasmlouvaného a zaplaceného objemu dopravy od DPP.
Rozhodně se tam dá něco vykouzlit, případně pokud je DPP v takovém průseru (jakože fakt je), tak ať se nějakých linek vzdá a můžou se přesoutěžit. Když není schopen celoročně odjezdit ani už tak osekanou 185, já jsem pro, aby se vysoutěžila. A kdyby ji náhodou vyhrál tentýž dopravce, který jezdí 302, třeba by se podařilo ušetřit nějakého řidiče na efektivnějších výkonech. Nebo ji můžeme dát soutěžit rovnou společně s 302, tu dostal nedávno napřímo nový dopravce když původní odstoupil, a smlouva mu brzy skončí.
Takže kdo je pro soutěžit 185 a 302 jako jeden celek?
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Ladislav.Kos
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 210
- Registrován: 07 zář 2017, 08:47
- Profese: konzultant online marketingu
- Bydliště: Praha 11
- Dal poděkování: 506 poděkování
- Dostal poděkování: 365 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části
Není to politické téma, které by měli řešit politici a ROPID by s tím za politiky běhat neměl. Takže pokud se o to někdo cíleně nezajímá, nedozví se to včas.
Ing. Ladislav Kos
https://www.facebook.com/pirat.kosak
https://twitter.com/kos_ladislav
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části
To si rozhodně nemyslím. Praha je objednatelem městské dopravy, tzn. že ji financuje, a proto, zejména když je opatření tak masivní, mělo by ho město v nějaké podobě verifikovat, přinejmenším v rámci komisí, a mělo by být projednáno s městskými částmi, kterých se změny reálně dotknou. Možná ti to nepřijde, protože žádnou takto omezenou linkou nejezdíš, ale na Proseku a Střížkově je to omezení dost masivní a lidé to samozřejmě pocítí. Říct, že o tom mají rozhodovat jen odborníci, tedy ROPID, je podle mého názoru alibismus, a pokud politické vedení nemá vlastní odborníky, které dokážou odbornou organizaci kontrolovat, mělo by si je sehnat... A jedná se o opatření na dva měsíce.Ladislav.Kos píše: ↑18 čer 2019, 22:45 Není to politické téma, které by měli řešit politici a ROPID by s tím za politiky běhat neměl. Takže pokud se o to někdo cíleně nezajímá, nedozví se to včas.
A ještě mi poraď, jak se to mám dozvědět a cíleně po tom jít, když v KET se takové věci neobjeví a ROPID projednávané návrhy nezveřejňuje? Opravdu nemám na ROPIDu kontakty, které by mi tohle poslaly, a dvojnásob ne, když jde o oblast, která se mě týká.
Takže prosím ještě jednou o odpověď na otázku: Schvalovalo se to v rámci Prahy? A pokud ano, proč jsme se o tom nedozvěděli?
Současně bych rád cestou MS Praha 9 požádal o přesoutěžení linky 185. Vzhledem k tomu, že podle uvedených informací DPP nemá kapacity na plnohodnotné zajištění všech svých linek, ubrání jedné linky by mu mohlo výrazně pomoci. Zejména by tím pak bylo zajištěno, že se podobné změny v budoucnu nedotknou pro část Prahy 9 klíčové relace Prosek - Palmovka: viewtopic.php?f=1012&t=47643
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části
Možná byla s materiálem seznámena dopravní komise na Praze 9, ale na jiných MČ ne. Deficit řidičů zvýšila výměna pražců na metru v pracovních dnech, kdyby byly výluky jen o víkendech, byla by potřeba řidičů na náhradní dopravu výrazně menší.Jiri.Hoskovec píše: ↑18 čer 2019, 17:28 Návrh prázdninového provozu AFAIK neprochází zastupitelstvem. Na Mč byly s materiálem seznámeny dopravní komise, ale ani tam není na úrovni zastupitelstva o čem hlasovat. Je to otázka vymáhání nasmlouvaného a zaplaceného objemu dopravy od DPP.
- Ondrej.Kalis
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 1690
- Registrován: 26 říj 2017, 09:26
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha 9
- Dal poděkování: 3142 poděkování
- Dostal poděkování: 1913 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části
Bohužel, tak to je a asi i bude každý rok, některé výluky metra za víkend stihnout nejdou. Aby to nevyznělo úplně blbě, já samozřejmě situaci s nedostatkem řidičů naprosto chápu, docela taky obdivuji lidi, kteří po své práci chodí ještě večer nebo o víkendech řídit autobus, aby ten problém zmírnili, přiznám se, že na to bych asi neměl energii.Michal.Stepan píše: ↑15 črc 2019, 13:31Možná byla s materiálem seznámena dopravní komise na Praze 9, ale na jiných MČ ne. Deficit řidičů zvýšila výměna pražců na metru v pracovních dnech, kdyby byly výluky jen o víkendech, byla by potřeba řidičů na náhradní dopravu výrazně menší.Jiri.Hoskovec píše: ↑18 čer 2019, 17:28 Návrh prázdninového provozu AFAIK neprochází zastupitelstvem. Na Mč byly s materiálem seznámeny dopravní komise, ale ani tam není na úrovni zastupitelstva o čem hlasovat. Je to otázka vymáhání nasmlouvaného a zaplaceného objemu dopravy od DPP.
Nicméně druhá věc je, že by to podle pokud možno mě nemělo dopadat na běžné cestující. A že je to problém, který město (nebo stát?) musí řešit, protože pokud budeme stav akceptovat a škrtat to, co až tak strašně nebolí, postupně se dostaneme ke škrtání spojů, které už bude bolet, kvalitě dopravy to nepřidá. A přitom víme, že intenzity v Praze a okolí rychle rostou a je třeba veřejnou dopravu posilovat. Omezování by mělo být pro zodpovědné vedení města prakticky tabu.
Zarážející na aktuálním stavu pro mě zejména je, že město vychází silnými omezeními - které často zřejmě nebyly řádně projednány s městskými částmi, natož s místními sdruženími koaličních stran - vstříc dopravci, který dostal veškeré výkony zadané napřímo. Pokud není schopen své výkony odjezdit, mělo by prvním krokem být to, že se nějakých linek vzdá a tyto linky budou vysoutěženy - a to za jakoukoliv cenu, kterou dopravci nabídnou. Teprve když se do otevřeného výběrového řízení skutečně nikdo nepřihlásí, můžeme mluvit o tom, že to bez omezování nejde.
Mimochodem, jak chce město, které nezafinancuje ani posílení autobusové nebo tramvajové dopravy uvažovat o tom, že postaví nové metro a nové tramvajové tratě, což je nákladově úplně jinde? Jak na stavební náklady, tak z hlediska nákladů provozních...
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
- Michal.Stepan
Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.
- Michal.Stepan
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 369
- Registrován: 30 zář 2017, 11:16
- Profese: dopravní inženýr
- Bydliště: Praha, Malá Strana
- Dal poděkování: 607 poděkování
- Dostal poděkování: 464 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části
Některé opravy metra za víkend stihnout nejdou, ale výměna pražců mezi takové opravy nepatří. Ta se dá dokonce stihnout i v nočních výlukách, ale to není moc efektivní, víkendová výluka dává větší smysl.