Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Moderátor: Resortni tym Kultura

Jan.Hrebicek
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 46
Registrován: 20 led 2018, 22:28
Profese: manažer
Bydliště: Praha 1
Dal poděkování: 29 poděkování
Dostal poděkování: 59 poděkování

Re: Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Příspěvek od Jan.Hrebicek » 23 čer 2019, 20:52

Článek v jedné z oligarchových hlásných trub budí dojem článku na objednávku, jehož účelem je udržovat nesmiřitelné postoje, ostatně to plyne již z jeho titulku.

Jak si jinak vysvětlit, že v jeho textu jsou tyto "podstatné" informace a tvrzení:
Dalibor.Zahora píše:
22 čer 2019, 18:03
LN Orientace 22.6. 2019

Mariánský sloup není symbolem smíření

Mám doklady třeba ze schůze katolické politické jednoty v Kyjově, kde se horovalo proti Husovu pomníku a zároveň se zdůrazňovalo, že český národ je národ dynastický. Mariánská a zároveň prodynastická linka je v tom zřetelná.

Mám zdokumentovanou reakci jednoho mladočeského politika, který se cítil dotčen tím, že někdo může Husův pomník považovat za projev neúcty k Panně Marii.

Chci věřit tomu, že nebyla a že si mnozí tehdejší katolíci uvědomovali, že je potřebnější investovat do práce s lidmi.

Argumentuje stavebním povolením, které vydala Praha 1, ale to bylo, pokud vím, získáno na základě zmanipulovaných informací. Například tam chyběla negativní stanoviska některých protestantských církví.
Horší je, že kauza Mariánského sloupu a náš přístup k ní dělá ze stany partičku zastydlých protihabsburských a protikatolických xenofobů. Vystoupení primátora minulý týden v diskusi Události, komentáře bylo prohrou našich aktuálních pozic, tedy minimálně z pohledu intelektuálního. Příkaz primátora postavit policejního anton na místo, kde věřící ohlásili, že chtějí mít při shromáždění umístěný oltář, je potom těžko uvěřitelná třešnička na dortu.

Pokud chceme, abychom ztratili podporu většiny intelektuální části obyvatel a většiny věřících (kromě nesmiřitelných protestantů), tak pokračujme v nastoupeném přístupu. OFFTOPICPro dokreslení těm, kteří by si mysleli, že na tom není co řešit, uvádím, že nadále jsme schopni vnitrostranicky používat termín "katolický falus", za který jsme se v minulosti již omluvili, nebudu jmenovat, abych stranu nepoškozoval. Zároveň mně jeden z našich magistrátních zastupitelů je schopen v diskusi napsat, že by na ten pomník chodil plivat, pokud by byl postaven.

Druhou možností je, že se chceme přiklonit k populismu, potom jednáme správně. Otázkou ale je, zda je tato parketa v Praze perspektivní a zda není celorepublikově již dostatečně zabrána ze strany ANO a SPD plus se na ni tlačí vznikající Trikolóra a samozřejmě i KSČ a ČSSD. Ostatně ČSSD vynesl v minulosti k výšinám populismus současného prezidenta, ale dotčení voliči jsou již u ANO.

Pokud bychom se z toho chtěli vymotat se ctí, a ne neřešením problému, jak by zjevně vyhovovalo Zdeňkovi, tak je třeba zvolit alespoň částečně aktivní přístup. Pasivní přístup ostatně nic neřeší, protože Pospíšil, Čižinský a ODS to usnout nenechají. Doporučuji pražskému předsednictvu, aby předložilo KF k hlasování návrh usnesení ve smyslu: KF Praha má k obnovení Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí za podmínky splnění zákonných podmínek neutrální postoj. KF žádá zastupitele HMP, aby při případném jednání o zastavění pozemku po zbouraném Mariánském sloupu požadovali vyhlášení veřejné soutěže vyhodnocené odbornou porotou.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Hrebicek za příspěvky (celkem 2):
Josef.Kadlecek, Anna.Ungerova

Uživatelský avatar
Ales.Jakl
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1523
Registrován: 24 kvě 2014, 16:20
Profese: řidič kamionu
Bydliště: Tachov
Dal poděkování: 1865 poděkování
Dostal poděkování: 2112 poděkování

Re: Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Příspěvek od Ales.Jakl » 23 čer 2019, 21:23

Hřebíček:Horší je, že kauza Mariánského sloupu a náš přístup k ní dělá ze stany partičku zastydlých protihabsburských a protikatolických xenofobů. Vystoupení primátora minulý týden v diskusi Události, komentáře bylo prohrou našich aktuálních pozic, tedy minimálně z pohledu intelektuálního. Příkaz primátora postavit policejního anton na místo, kde věřící ohlásili, že chtějí mít při shromáždění umístěný oltář, je potom těžko uvěřitelná třešnička na dortu.
Nevidím na vašich nadávkách nic intelektuálního a akci se sloupem považuju za provokaci náboženských fanatiků. Katolická ani habsburská říše už dávno neexistují....

V ČR existuje mnoho mariánských sloupů a většinu z nich místní občané pravděpodobně vnímají jako kulturní památku. Na Staroměstském náměstí ho lidé vnímali jako symbol habsburské nadvlády v Čechách a katolické náboženské netolerance a proto ho v revolučních dobách po vzniku čs. republiky zničili.

Nelze přepisovat a přemazávat historii. Kdo ctí památku 27 popravených osobností (šlo o elitu národa+tisíce dalších zabitých, okradených, perzekuovaných a vyhnaných protestantů) z r.1621 a odkaz obnovitele samostatného čs. státu tak ten Pirátský postoj k obnovení sloupu na tomto historicky citlivém místě pochopí.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ales.Jakl za příspěvky (celkem 3):
Vaclav.Fortik, Dalibor.Zahora, Josef.Kadlecek
Člen MS Tachovsko

Mačo pikčur

Co je? Co je? Cojecojecoje!

Nebuď tak netrpělivý, neřekla jsem NE..

Uživatelský avatar
Vit.Jurasek
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 762
Registrován: 24 led 2012, 16:41
Profese: Programátor
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 4666 poděkování
Dostal poděkování: 1340 poděkování

Re: Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Příspěvek od Vit.Jurasek » 24 čer 2019, 11:44

Zaznělo tu pár věcí, které se mnou zarezonovalo:
1. zákonnost - tzn. zabránit ve stavbě bez povolení města je správné
2. držení kurzu - neměnit každou chvíli názor je správně, tím spíš pokud do diskuze nepřibyl nějaký prvek, který by mohl mít vliv (a ilegální akce jednoho sochaře je absolutně nevalidní důvod měnit názor)
3. referendum bych nedělal, protože s aktuálními možnostmi by to bylo ještě více rozdělující společnost
4. když smíření, tak opravdu smíření - dát tam něco co bude na téma "protestanti odpouští omlouvajícím se katolíkům a oba se sklání před sekularizací", dát tam katolický falus není akt smíření ani náhodou
5. opravdu je důvod vůbec něco stavět/obnovovat? já bych docela uvítal zbourání 1/3 kostelů a obnovit místo nich původní svatině - kruh kamenů a posvátný háj. Zároveň by to pomohlo zazelenit spoustu obcí.
6. to že to někdo vnímá jen jako památku ne jako symbol je hezké, ale to neznamená, že to symbol není. A pokud to není symbol, tak proč tak agresivně tlačit na obnovu? Vždyť je to jen socha/sousoší a sloup.

Suma:
Zavrhnul bych obnovu Mariánského sloupu a a udělal bych referendum na téma A) nic se nepostaví, nebo B) vyhlásí se architektonická soutěž na umělecké dílo Smíření a Sekularizace, která bude posuzována komisí ze zástupců bezvěrců, historiků, katolíků a protestantů a všichni budou mít právo veta. (případně bych je nechal návrhy vetovat/protřídit a definitivní rozhodnutí bych udělal jako další lidové hlasování)

Tedy pokud se katolíci chtějí omluvit za zvěrstva co tu napáchali a protestanti jim to chtějí odpustit a oba jsou ochotni se symbolicky vzdát politické moci.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vit.Jurasek za příspěvky (celkem 2):
Josef.Kadlecek, Pavel.Moravec

Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 1454
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: živnostník, řemeslník; dobrý elektrikář
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1386 poděkování
Dostal poděkování: 1274 poděkování

Re: Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Příspěvek od Josef.Kadlecek » 24 čer 2019, 13:05

Jsem pro B)
Místo sloup Mariánský, sloup Smíření. To je mi po srsti.
OFFTOPICA pokud možno, aby se použil onen přivezený materiál; kdyby se měl nahradit jiným, mi to kapánek rve srdce. Jako hospodáři. Už jen tý spálený nafty na dovoz! Pomineme-li úsilí nadšenců.
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!

Jan.Krupka
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 123
Registrován: 26 kvě 2014, 21:22
Profese: referent státní správy
Bydliště: Moravská 840/1, Praha 2, 120 00
Dal poděkování: 103 poděkování
Dostal poděkování: 95 poděkování

Re: Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Příspěvek od Jan.Krupka » 25 čer 2019, 00:00

Tak to by závěrem asi stačilo. Ostatně, nejhorší, co může potkat liberála, tvrdil J. S. Mill, je tyranie veřejného mínění a omezenost ustálených zvyklostí. Jan Masaryk by se revolučním argumentům o zlých Habsburcích a škodlivosti monarchie či katolicismu od srdce vysmál, což často činil navzdory autoritě slavného otce, který jako každý velký člověk dělal také velké chyby. Snad jen pro ty, co chtějí pochopit nezbytnou souvislost institucí právního státu s monarchií, bych si dovolil s úctou doporučit slavné dílo Blandine Kriegel, žákyně slavného Michela Foucaulta, levicového a postmoderního teoretika politiky a práva (sic!) "The State and the Rule of Law". Šokující oslava monarchismu na základě poctivé analýzy historických pramenů, která změnila náhled na právní dějiny západní Evropy.
Jsem anarchista - ovšem ne proto, že pohrdám autoritou, ale proto, že ji potřebuji. Stejně tak nejsem nevěřící, ale muž, který vyžaduje něco, za co stojí uvěřit... Beru své povinnosti tak vážně, neboť v celkovém kontextu průměrnost odmítám.

Uživatelský avatar
klivan
Příznivec Pirátů – Ústecký kraj
Příspěvky: 1037
Registrován: 29 zář 2017, 21:17
Profese: lékař
Bydliště: Litoměřice
Dal poděkování: 430 poděkování
Dostal poděkování: 544 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Příspěvek od klivan » 25 čer 2019, 08:17

Památky ničil Talibán a Pražané, přesněji rozzuřený dav. ;)
Nedorozumění: Sloup nebyl symbolem Habsburků
Mariánský symbol dav Pražanů v roce 1918 strhl a rozbořil jako údajný symbol habsburské nadvlády, šlo o nepochopení. Plastika sice byla vztyčena po bitvě na Bílé hoře, ale oslavovala jiné vítězství – uhájení Prahy při vpádu švédského vojska za třicetileté války. „Také město Brno se ubránilo obléhání. Na rozdíl od Prahy je na to hrdé. V Praze ani nikdo neví, jak statečně a dlouho se město bránilo krutému nepříteli,“


1648 Prahu obléhali Švédové (nahoře obraz Karla Škréty) 1650 na paměť ochrany Prahy při obléhání byl na Staroměstském rynku postaven mariánský sloup; od známého barokního sochaře Jana Jiřího Bendla. Sloup Panny Marie byl 3. listopadu 1918 stržen rozvášněnými Pražany, kteří v něm viděli symbol stavovské porážky na Bílé
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/vrati-se-m ... _praha_hel
Přílohy
Slaget_vid_Prag_(1648),_ur__Theatri_Europæi...__1663_-_Skoklosters_slott_-_99875.tif.jpg
Slaget_vid_Prag_(1648),_ur__Theatri_Europæi...__1663_-_Skoklosters_slott_-_99875.tif.jpg (22.92 KiB) Zobrazeno 318 x
Tito uživatelé poděkovali autorovi klivan za příspěvek:
Petr.Vileta
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers

Uživatelský avatar
Dalibor.Zahora
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 9211
Registrován: 21 dub 2009, 12:29
Profese: zakládající člen
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 22456 poděkování
Dostal poděkování: 10600 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Příspěvek od Dalibor.Zahora » 02 črc 2019, 12:35

Ústav dějin umění AV ČR se připojil k memorandu o kopii Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí, adresovanému MUDr. Zdeňku Hřibovi, primátoru hl. m. Prahy:

Memorandum_Mariansky_sloup.pdf
https://www.udu.cas.cz/cs/archiv-clanku ... i-v-praze/

Praha, 28. června 2019

MUDr. Zdeněk Hřib
primátor hl. m. Prahy
a členové Rady hl. města Prahy

Vážený pane primátore, vážené členky a členové Rady hl. města Prahy,

obracíme se na Vás jako představitelé odborných uměleckohistorických institucí a vysokoškolských pracovišť ve věci diskutované obnovy Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí. V poslední době aktivity zastánců obnovy výrazně stouply a my – v obavách, aby již dříve vyslovené a odborně podložené argumenty nezapadly ve vzrušené atmosféře – chceme znovu připomenout důležitá a bohužel opomíjená fakta, která v často zjednodušených či dokonce zavádějících prohlášeních nezaznívají. Celá záležitost má jak svou ideovou, či spíše ideologickou rovinu, tak rovinu odbornou, památkovou a uměleckohistorickou. Obecně se však dotýká kulturního principu úcty k naší minulosti, obavy z manipulace historického vědomí, a proto musí každé rozhodování v této věci zohlednit zásadní, neautentický a moderní zásah do cenné podoby historického centra hlavního města Prahy.

Od zastánců obnovy reprezentovaných Společností pro obnovu mariánského sloupu opakovaně slýcháme, že sloup byl vztyčen po ukončení třicetileté války na památku úspěšné obrany Starého a Nového Města proti švédským obléhatelům na samém konci války v roce 1648. Toto tvrzení však opomíjí řadu dalších okolností, které vznik a vnímání sloupu v době jeho vzniku a v průběhu času ovlivnily. Zastánci vůbec nepřihlíží k tomu, že umělecké dílo – jímž Mariánský sloup nepochybně byl – na sebe navrstvilo řadu významů, které jsou dány historickými, kulturními, lokálními i uměleckými okolnostmi jeho vzniku. Tuto vrstvu významů, které se váží k Mariánskému sloupu, nelze pro jejich aktuální promlouvání do současné debaty opomenout a rádi bychom je stručně shrnuli.

Mariánský sloup přikázal císař Ferdinand III. postavit na Staroměstském náměstí a výslovně si přál, aby byl proveden podle vzoru vídeňského sloupu stojícího od roku 1647 před jezuitským kostelem na náměstí Am Hof. Při vysvěcení vídeňského sloupu císař zasvětil Panně Marii jako vládkyni a patronce sám sebe, své potomky, lid rakouských zemí a vojsko. Náboženský akt se tak posunul do roviny politicko-ideologické deklarace. Když císař žádal o použití formy vídeňského sloupu v Praze, přenášel tak do českého prostředí stejné ideové koncepty. V Praze však tato nábožensko-politická deklarace tzv. rakouské zbožnosti (pietas Austriaca) začala žít vlastním životem, a to zejména díky místu zvolenému pro stavbu sloupu. Rozhodně nebylo vybráno náhodou.

Prostor Staroměstského náměstí je totiž místem mimořádné historické paměti. Stavbou sloupu se Habsburkové chtěli vypořádat s jejím podstatným dílem a deklarovat zde své vlastní vladařské nároky i rekatolizační program, jehož symbolem se zde stala postava Panny Marie. Aktuálního genia loci prostoru náměstí vytvářely v prvé řadě dvě dominanty: radnice, tedy politické centrum Starého Města pražského fungující zde od středověku, symbolizující v devíze Praga caput regni autoritu města, kterou Habsburkové od 16. století systematicky omezovali. Na opačné straně náměstí se tyčilo další místo střetu – kostel Panny Marie před Týnem, chrám utrakvistické církve mající své kořeny v českém husitství. Po Bílé hoře byl z průčelí kostela svržen kalich ‒ symbol utrakvismu a nahradila jej socha Panny Marie. Instalace těchto, a dalších monumentů v prostoru Staroměstského náměstí tedy znamenala proces rituální očisty města a země od nekatolické minulosti a ztělesňovala zahájení symbolické rekatolizace tohoto klíčového prostoru. Tento exkurz zřetelně vypovídá o tom, že mariánský sloup představoval již v okamžiku svého vzniku triumfální výraz habsburské monarchistické ideologie opírající se o program militantní katolické protireformace. Tento ideologický koncept zdaleka přesahoval rámec pouhé paměti na úspěšnou obranu Starého a Nového města v roce 1648.

Tomuto radikálně rekatolizačnímu významovému programu odpovídala i podoba jednotlivých soch Mariánského sloupu: Panna Marie na vrcholu byla zpodobena jako tzv. Panna Marie Neposkvrněného početí, která byla symbolem obnovy (v českém prostředí často násilné) katolické víry. Andělé, umístění v přízemí sousoší, byli zpodobeni v boji s ďábly a dalšími příšerami. Ty byly jako bytosti temna a zla v dobové symbolice a aktuálním protireformačním kontextu chápány jako pokoření nekatoličtí „kacíři“. Tedy stejně, jako političtí nepřátelé Habsburků – tj. české nekatolické stavy poražené na Bílé hoře. Pražský Mariánský sloup tedy nebyl jen memoriální památkou, ale také symbolem expanzivní habsburské katolicko-protireformační propagandy. V tomto kontextu je zřejmé, že v žádném případě nemůže fungovat jako deklarace ekumenického smíření mezi církvemi.

Vedle těchto historických a kulturních argumentů proti obnově mariánského sloupu stojí dále důvody čistě praktické. Od zastánců obnovy slýcháme, že nový sloup bude kopií barokní památky. K tomu, aby bylo možné vyrobit kopii původního originálu je však zapotřebí jeho podrobná obrazová a fotografická dokumentace, případně musí dochované zbytky barokní památky poskytnout dostatek podkladů pro zhotovení kopie. Bohužel ani dochovaná dokumentace, ani zbytky originálu tuto možnost nenabízejí. Zobrazení na grafických listech jsou velmi nepřesná a fotografie zhotovené před destrukcí sloupu jsou jen pohledy z dálky nedovolující rekonstrukci detailů. Částečně je dochována jen postava Panny Marie a jedna andělská skupina, další dvě jsou pro kopii díky velmi torzálnímu dochování nepoužitelné a poslední z nich je opět nevhodná protože jde o volnou repliku či spíše napodobeninu zničeného barokního originálu, pořízenou v 19. století. Kopírovat tedy není podle čeho. Výsledná tzv. kopie tak má vůči svému baroknímu vzoru jen minimální autentický vztah. Argumentovat proto úctou k významné barokní památce a její obnovou je tedy zcela liché a nepravdivé. Zamýšlené dílo je novým, současným vstupem do historického prostředí města a jako takové by mělo být posuzováno. Jakkoliv je otázka kvality uměleckého díla subjektivně definovaná, přesto s rozhodností opřenou o naši profesionální zkušenost oprávněně tvrdíme, že podoba soch není v žádném případě taková, aby obstála v náročném prostředí Staroměstského náměstí. Pokud by se instalovala, stala by se jen zcela nevěrohodnou, banální atrakcí.

Vážený pane primátore, obracíme se na Vás s výzvou, aby příslušné orgány města nepřipustily tzv. obnovu Mariánského sloupu v podobě navrhované Společností, která je kontroverzním podnikem plánovaným pro mimořádně citlivé místo veřejného prostoru města. Jistě lze v dnešní době (např. digitálních rekonstrukcí) hledat jiné, důstojné prostředky připomenutí existence a celé škály významů této památky. Jako zástupci odborné obce věříme, že budete našemu apelu věnovat pozornost a samozřejmě nabízíme podrobnější doložení našich argumentů.

Podepsáni:
Prof. PhDr. Milena Bartlová, CSc., vedoucí Katedry teorie a dějin umění Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze
PhDr. Richard Biegel, Ph.D., ředitel Ústavu pro dějiny umění Filozofické fakulty Univerzity Karlovy
PD et Doc. PhDr. et Ing. Jiří Fajt, Ph.D.
Doc. Ivan Foletti Ivan, MA, Docteur es Lettres, Seminář dějin umění Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, Brno
PhDr. Kateřina Horníčková, Ph.D., Ústav věd o umění a kultuře Filozofické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Doc. Mgr. Jakubec Ondřej, Ph.D., proděkan pro bakalářské a magisterské studium Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, Brno
Prof. PhDr. Marie Klimešová, Ph.D., Ústav pro dějiny umění Filozofické fakulty Univerzity Karlovy
Mgr. Radka Nokkala Miltová, Ph.D., vedoucí Semináře dějin umění Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, Brno
PhDr. Ing. Jaromír Olšovský, Ph.D., Vedoucí Katedry dějin umění a kulturního dědictví, Filozofická fakulta Ostravské univerzity
Doc. PhDr. Michaela Ottová, Ph.D., Ústav pro dějiny umění Filozofické fakulty Univerzity Karlovy
Doc. Mgr. Martina Pachmanová, Ph.D., Katedra teorie a dějin umění, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
Doc. PhDr. Pomajzlová Alena, Ph.D., Seminář dějin umění Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, Brno
PhDr. Daniela Rywiková, Ph.D., Katedra dějin umění a kulturního dědictví Filozofické fakulty Ostravské univerzity a proděkanka pro zahraniční a vnější vztahy
Prof. PhDr. Lubomír Slavíček, CSc., Seminář dějin umění Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, Brno
PhDr. Lubomír Sršeň, Národní muzeum, oddělení starších českých dějin
Doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D., Seminář dějin umění Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, Brno
Doc. PhDr. Michal Šroněk, CSc., zástupce ředitele Ústavu věd o umění a kultuře Filozofické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Prof. PhDr. Vít Vlnas, PhD., vedoucí Ústavu dějin křesťanského umění Katolické teologické fakulty Univerzity Karlovy
Prof. PhDr. Pavel Vlček, Ústav dějin umění Akademie věd České republiky, v.v.i.
PhDr. Radim Vondráček, ředitel sbírek a výzkumu, Uměleckoprůmyslové museum v Praze
Doc. PhDr. Tomáš Winter, Ph.D., ředitel Ústavu dějin umění Akademie věd České republiky, v.v.i.
Dr. phil. Marius Winzeler, ředitel Sbírky starého umění, Národní galerie Praha
Doc. PhDr. Jana Zapletalová, Ph.D., vedoucí katedry dějin umění Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
PhDr. Eliška Zlatohlávková, Ph.D., Ústav dějin křesťanského umění Katolické teologické fakulty Univerzity Karlovy
Doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D., Katolická teologická fakulta Univerzity Karlovy

Kontaktní osoba:
Doc. PhDr. Michal Šroněk, CSc., zástupce ředitele Ústavu věd o umění a kultuře Filozofické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Michal.sronek@seznam.cz
Tito uživatelé poděkovali autorovi Dalibor.Zahora za příspěvky (celkem 4):
Jan.Prokop, Vit.Jurasek, Ivor.Kollar, Josef.Kadlecek
zástupce KMO Sčk, zakládající člen, bývalý člen KK, více na profilu wiki.pirati.cz, aktuální texty najdete na Deník Referendum, více jsem na twitteru @daliborzz než na FB fb.com/dlbrz t. 773 993 465

Lukas.Macek
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Příspěvek od Lukas.Macek » 02 črc 2019, 22:44

To bylo keců o svobodě. A teď už i Piráti podporují potlačování menšinových názorů :lol:

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 3073
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 499 poděkování
Dostal poděkování: 2723 poděkování

Re: Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Příspěvek od Ondra.kl » 04 črc 2019, 14:44

... svoboda neznamená moci si na cízím dělat co se mi zlíbí ;-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondra.kl za příspěvek:
Vit.Jurasek

Michal.Lupecka
Člen KS Olomoucký kraj
Příspěvky: 187
Registrován: 27 dub 2009, 18:10
Profese: webař
Bydliště: City 17
Dal poděkování: 354 poděkování
Dostal poděkování: 182 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kauza mariánského sloupu na Staroměstském náměstí v Praze

Příspěvek od Michal.Lupecka » 04 črc 2019, 15:08

Lukas.Macek píše:
02 črc 2019, 22:44
To bylo keců o svobodě. A teď už i Piráti podporují potlačování menšinových názorů :lol:
To snad ne, nebo ano?
Totiž sloup buď bude nebo nebude a jedna skupina buď bude nebo nebude spokojena.
Ale názory na to jak to má nebo nemá být snad nikdo nepotlačuje… tedy alespoň já jsem nic takového nezaznamenal.
@iiic
PGP Key IDs: 0x760CC8FBFF5A6EA7 | 0x8BC4688A2B9556EF

Co znamená mediální vyváženost? "Dnes vám zprostředkujeme rozhovor s předním odborníkem na dané téma a v rámci vyváženosti i s někým kdo nemá ani ponětí o čem mluví, ale cokoliv si vymyslí"

Odpovědět

Zpět na „Svobodná kultura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů