Kandidáti, nechť se v tomto vlákně přihlásí ke kandidatuře a přednesou svoji kandidátskou řeč.
- Rezignace Pavla Štěpánka na post vedoucího KMO
- Funkce v této době není placená, ale bude možnost, pokud si to odhlasujeme tuto funkci zafinancovat z rozpočtu pro personální výdaje.
- Rozpravu uzavřu za dva týdny mj. 25. 12. 2018, pokud se však nikdo nepřihlásí, rozprava se prodlouží.
- Mediální tým
-
Koncepce mediálního odboru (dokument)
- Tímto otevírám rozpravu.
- Zde je schválená koncepce mediálního odboru, kterou vypracoval Pavel Štěpánek.
Cíl:
Cílem krajského mediálního odboru je zlepšování PR Pardubického kraje, vytváření povědomí o činnosti Pirátů navenek, vyhledávání témat, jejich zpracování a včasná publikace. Rozšiřování základny fanoušků a sympatizantů.
Fungování:
1. Statut krajského mediálního odboru (KMO) vychází z oraganizačního řádu České pirátské strany a jeho fungování se řídí zásadami týmové spolupráce .
2. Krajský MO je podřízen předsednictvu krajského sdružení, úzce spolupracuje s celostátním odborem a komunikuje se všemi členy krajského sdružení.
3. KMO má svou podatelnu (fórum/redmine?), návrhy jsou vždy podávány tam, vedoucí nebo zástupce vezme podání na vědomí a přejde k jeho realizaci, či podání zamítne. V případě zamítnutí je možnost podat odvolání k PKS.
4. Pro komunikaci členů odboru je zřízené samostatné subfórum. V něm mohou diskutovat i nečlenové KMO.
5. Pokud člen po KMO požaduje nějakou činnost (napsat článek, sdílet odkaz, rozjet kampaň), musí dodat potřebné podklady. Členové by měli být ve svých požadavcích racionální a měli by být připraveni pro jejich splnění něco udělat.
6. Je-li to potřeba, je prostřednictvím emailu rozeslána informace členům KMO o aktuální kauze, které je třeba se věnovat.
7. Organizační struktura KMO vypadá následovně:
a. Vedení odboru
Vedoucí odboru je volen krajským sdružením na dva roky. Výkonem funkce zástupce vedoucího pověří vybraného člena KMO. Vedení odboru řeší hlavní agendu odboru (administrativní, kreativní i organizační) a odpovídá za jeho chod.
b. Správci kanálů
Jsou jmenováni vedoucím a starají se o informační kanály strany. Každý kanál má svého hlavního správce, který odpovídá za jeho provoz. Pokud nejsou jmenováni odpovídá za provoz vedoucí KMO.
c. Tipaři
Jsou všichni členové KMO a potažmo všichni členové KS PaK, jejichž úkolem je vytypovat a fakticky popsat jakoukoli kauzu nebo příběh, který by se měl zveřejnit. Tyto informace poskytne neprodleně do podatelny KMO nebo přímo psavcům.
d. Psavci
Jsou jmenováni vedoucím a jsou hlavními autory tiskových zpráv, článků a komentářů. Zpracovávají podněty tipařů a v co nejkratší době předávají texty korektorům. Za svou činnost mohou být odměňováni. O výši odměny rozhodne svým usnesením KF.
e. Korektoři
Jsou jmenováni vedoucím a opravují gramatiku, slovosled a celkovou správnost textu. V co nejkratší době předává opravený text k rukám vedoucího. Za svou činnost mohou být odměňováni. O výši odměny rozhodne svým usnesením KF.
f. Pověřenci a koordinátoři
Jsou jmenováni vedoucím zpravidla pro jednorázové v případě kampaní i dlouhodobé úkoly (zhotovení grafiky, zařízení logistiky, příprava tiskové konference, uspořádání propagační akce, atp.).
Činnosti mediálního odboru:
● Správa profilů kraje v sociálních sítí
○ správa a propagace oficiálního FB profilu krajského sdružení
○ dohlížení na fungování regionálních profilů místních sdružení
○ správa regionálních profilů pokud jej PMS správou pověří
○ udržování živého profilu, minimálně 2x týdně příspěvek k aktuálnímu tématu
○ snaha o kontinuální nárůst fanoušků
○ vedení přehledů jednotlivých stránek ve správě KMO a zpracování FB analytiky
○ koordinace těchto činností s krajským koordinátorem
● Správa webových stránek kraje
○ údržba, rozvoj a propagace oficiálních webových stránek kraje
○ zajištování aktuálnosti designu, gifů a titulních fotografií
○ zveřejňování článků
● Správa podatelny
○ pravidelná kontrola podatelny , údržba a promptní řešení podání
○ doručení případných důležitých podání k PKS
● Psaní článků
○ zpracování požadavků kraje do článků a jejich publikace
○ aktivní vyhledávání pirátských témat a jejich zpracování
○ tvorba rozhovorů s činovníky a členy krajského sdružení
○ vytvoření krajské sítě tipařů a psavců
● Psaní tiskových zpráv
○ zpracování podnětů členské základny do TZ
○ rozesílání TZ na dostupné novinářské kontakty
● Newsletter
○ tvorba a rozesílání krajského měsíčního zpravodaje
○ jeho odeslání vždy na přelomu měsíce
○ uvést přehled událostí z minulého a následujícího měsíce
○ kooperace s krajským koordinátorem
● Pirátské listy
○ příprava podkladů a sazba Pirátských listů
○ zajištění jejich výroby, případně distribuce
○ kooperace s regiony
○ přispívání do on-line Pirátských listů
● Audiovizuální díla
○ správa krajského youtube kanálu
○ tvorba audiovizuální děl dle zadání
● Databáze kontaktů
○ správa a rozšiřování databáze kontaktů na sdělovací prostředky
○ udržování přátelského kontaktu s novináři
● Výkaz práce
○ pravidelné vykazování činnosti v systému Redmine
● Monitoring
○ monitoring pirátských výstupů v médiích
○ monitoring politické konkurence v médiích
Mediální minimum:
Mediálním minimem je označován soubor činností, které jsou zásadními povinnostmi KMO. Jejich nedodržení může být důvodem k odvolání vedoucího KMO.
Správa FB profilu kraje
Správa webových stránek kraje
Databáze kontaktů
Newsletter
Správa podatelny
1x/měsíc účast na jednání PKS (případně schůzka s předsedou )
Pravidla odměňování:
Vedoucí KMO zodpovědně vede, řídí a rozvíjí mediální tým. Osobně garantuje správný chod týmu a očekávané výstupy. Deleguje práci na členy KMO a dohlíží na dodržování mediálního minima. Vedoucímu KMO PaK nenáleží žádná finanční odměna avšak může být navržena.
Psavcům a korektorům náleží úkolová odměna za článek. Výši této odměny schvaluje svým usnesením KF.
Vedoucí KMO se za účelem splnění svých úkolů obrací s požadavky primárně na členy KMO, následně na další dobrovolníky z řad členů sdružení. Teprve poté co není možné zadanou činnost splnit tímto způsobem, může se vedoucí obrátit na externí placenou službu. Pro tyto případy může vedoucí čerpat finanční prostředky až do výše k tomu určené rozpočtové položky. Platba za takové služby se řídí pravidly hospodaření .
Závěrečná ustanovení:
Tuto koncepci mediálního odboru Pardubického kraje schvaluje a mění krajské fórum PaK svým usnesením.
Cílem krajského mediálního odboru je zlepšování PR Pardubického kraje, vytváření povědomí o činnosti Pirátů navenek, vyhledávání témat, jejich zpracování a včasná publikace. Rozšiřování základny fanoušků a sympatizantů.
Fungování:
1. Statut krajského mediálního odboru (KMO) vychází z oraganizačního řádu České pirátské strany a jeho fungování se řídí zásadami týmové spolupráce .
2. Krajský MO je podřízen předsednictvu krajského sdružení, úzce spolupracuje s celostátním odborem a komunikuje se všemi členy krajského sdružení.
3. KMO má svou podatelnu (fórum/redmine?), návrhy jsou vždy podávány tam, vedoucí nebo zástupce vezme podání na vědomí a přejde k jeho realizaci, či podání zamítne. V případě zamítnutí je možnost podat odvolání k PKS.
4. Pro komunikaci členů odboru je zřízené samostatné subfórum. V něm mohou diskutovat i nečlenové KMO.
5. Pokud člen po KMO požaduje nějakou činnost (napsat článek, sdílet odkaz, rozjet kampaň), musí dodat potřebné podklady. Členové by měli být ve svých požadavcích racionální a měli by být připraveni pro jejich splnění něco udělat.
6. Je-li to potřeba, je prostřednictvím emailu rozeslána informace členům KMO o aktuální kauze, které je třeba se věnovat.
7. Organizační struktura KMO vypadá následovně:
a. Vedení odboru
Vedoucí odboru je volen krajským sdružením na dva roky. Výkonem funkce zástupce vedoucího pověří vybraného člena KMO. Vedení odboru řeší hlavní agendu odboru (administrativní, kreativní i organizační) a odpovídá za jeho chod.
b. Správci kanálů
Jsou jmenováni vedoucím a starají se o informační kanály strany. Každý kanál má svého hlavního správce, který odpovídá za jeho provoz. Pokud nejsou jmenováni odpovídá za provoz vedoucí KMO.
c. Tipaři
Jsou všichni členové KMO a potažmo všichni členové KS PaK, jejichž úkolem je vytypovat a fakticky popsat jakoukoli kauzu nebo příběh, který by se měl zveřejnit. Tyto informace poskytne neprodleně do podatelny KMO nebo přímo psavcům.
d. Psavci
Jsou jmenováni vedoucím a jsou hlavními autory tiskových zpráv, článků a komentářů. Zpracovávají podněty tipařů a v co nejkratší době předávají texty korektorům. Za svou činnost mohou být odměňováni. O výši odměny rozhodne svým usnesením KF.
e. Korektoři
Jsou jmenováni vedoucím a opravují gramatiku, slovosled a celkovou správnost textu. V co nejkratší době předává opravený text k rukám vedoucího. Za svou činnost mohou být odměňováni. O výši odměny rozhodne svým usnesením KF.
f. Pověřenci a koordinátoři
Jsou jmenováni vedoucím zpravidla pro jednorázové v případě kampaní i dlouhodobé úkoly (zhotovení grafiky, zařízení logistiky, příprava tiskové konference, uspořádání propagační akce, atp.).
Činnosti mediálního odboru:
● Správa profilů kraje v sociálních sítí
○ správa a propagace oficiálního FB profilu krajského sdružení
○ dohlížení na fungování regionálních profilů místních sdružení
○ správa regionálních profilů pokud jej PMS správou pověří
○ udržování živého profilu, minimálně 2x týdně příspěvek k aktuálnímu tématu
○ snaha o kontinuální nárůst fanoušků
○ vedení přehledů jednotlivých stránek ve správě KMO a zpracování FB analytiky
○ koordinace těchto činností s krajským koordinátorem
● Správa webových stránek kraje
○ údržba, rozvoj a propagace oficiálních webových stránek kraje
○ zajištování aktuálnosti designu, gifů a titulních fotografií
○ zveřejňování článků
● Správa podatelny
○ pravidelná kontrola podatelny , údržba a promptní řešení podání
○ doručení případných důležitých podání k PKS
● Psaní článků
○ zpracování požadavků kraje do článků a jejich publikace
○ aktivní vyhledávání pirátských témat a jejich zpracování
○ tvorba rozhovorů s činovníky a členy krajského sdružení
○ vytvoření krajské sítě tipařů a psavců
● Psaní tiskových zpráv
○ zpracování podnětů členské základny do TZ
○ rozesílání TZ na dostupné novinářské kontakty
● Newsletter
○ tvorba a rozesílání krajského měsíčního zpravodaje
○ jeho odeslání vždy na přelomu měsíce
○ uvést přehled událostí z minulého a následujícího měsíce
○ kooperace s krajským koordinátorem
● Pirátské listy
○ příprava podkladů a sazba Pirátských listů
○ zajištění jejich výroby, případně distribuce
○ kooperace s regiony
○ přispívání do on-line Pirátských listů
● Audiovizuální díla
○ správa krajského youtube kanálu
○ tvorba audiovizuální děl dle zadání
● Databáze kontaktů
○ správa a rozšiřování databáze kontaktů na sdělovací prostředky
○ udržování přátelského kontaktu s novináři
● Výkaz práce
○ pravidelné vykazování činnosti v systému Redmine
● Monitoring
○ monitoring pirátských výstupů v médiích
○ monitoring politické konkurence v médiích
Mediální minimum:
Mediálním minimem je označován soubor činností, které jsou zásadními povinnostmi KMO. Jejich nedodržení může být důvodem k odvolání vedoucího KMO.
Správa FB profilu kraje
Správa webových stránek kraje
Databáze kontaktů
Newsletter
Správa podatelny
1x/měsíc účast na jednání PKS (případně schůzka s předsedou )
Pravidla odměňování:
Vedoucí KMO zodpovědně vede, řídí a rozvíjí mediální tým. Osobně garantuje správný chod týmu a očekávané výstupy. Deleguje práci na členy KMO a dohlíží na dodržování mediálního minima. Vedoucímu KMO PaK nenáleží žádná finanční odměna avšak může být navržena.
Psavcům a korektorům náleží úkolová odměna za článek. Výši této odměny schvaluje svým usnesením KF.
Vedoucí KMO se za účelem splnění svých úkolů obrací s požadavky primárně na členy KMO, následně na další dobrovolníky z řad členů sdružení. Teprve poté co není možné zadanou činnost splnit tímto způsobem, může se vedoucí obrátit na externí placenou službu. Pro tyto případy může vedoucí čerpat finanční prostředky až do výše k tomu určené rozpočtové položky. Platba za takové služby se řídí pravidly hospodaření .
Závěrečná ustanovení:
Tuto koncepci mediálního odboru Pardubického kraje schvaluje a mění krajské fórum PaK svým usnesením.