KET ŽP
Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci
- Dan.Lestina
- Krajský zastupitel
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 01 zář 2013, 22:18
- Profese: aspirující přírodovědec
- Dal poděkování: 3687 poděkování
- Dostal poděkování: 3788 poděkování
KET ŽP
Čus, opět předbíhám oficiální strukturu, aby mohla začít fungovat, ještě než je de iure vytvořená
Min. já si sem budu si sem odkládat věci ohledně životního prostředí v kraji a budu rád, když nebudu sám. Diskutujme, inspirujme se a tak. Časem snad i tvořme program do krajských voleb.
Min. já si sem budu si sem odkládat věci ohledně životního prostředí v kraji a budu rád, když nebudu sám. Diskutujme, inspirujme se a tak. Časem snad i tvořme program do krajských voleb.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Dan.Lestina za příspěvek:
- Ivo.Vlasaty
- Dan.Lestina
- Krajský zastupitel
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 01 zář 2013, 22:18
- Profese: aspirující přírodovědec
- Dal poděkování: 3687 poděkování
- Dostal poděkování: 3788 poděkování
Re: KET ŽP
https://budejovice.idnes.cz/vrbenske-ry ... zpravy_mrl
Na Vrbeňácích se chystá velké a nákladné odbahňování. Dávám to sem, protože to rozhoduje a financuje především kraj.
Podle mých důvěryhodných zdrojů je to doopravdy potřeba a projekt stojí za to podpořit (chránění ptáci to zasírají a voda je pak nechutná i pro ně ). Samozřejmě se tam může vyskytnout xy ďáblů v detailech, který napáchají nenapravitelné škody. Když někoho napadne blbě postavit příjezdovou cestu pro náklaďáky, rekonstruovat hráz s těma starýma dubama apod., ale zdá se, že o tom vědí...
Náklady mi přijdou velké, ale nemám přehled.
Trochu mě děsí, co tam říká radní Kohn:
- Zadržování vody v krajině by nemělo mít přednost před ochranou přírody v tak cenym území.
- Myslim, že představa, že obnovenej rybník je na tom nějak významně lépe než "zaniklý" z hlediska zadržování vody, je blbost. Zaniklý rybník je totiž zpravidla zaplavovaná mokřina, což je na zadržování vody super. Často podobná, jako tam byla předtím, než tam ten rybník před pár sty let udělali. Ale to se všechno liší místo od místa.
- Nálety je asi potřeba vyřezat. Jako skoro všude jinde, co je tam cenné mimo vodu, jsou především ne-lesní organismy, které končí, jakmile to zaroste lesem. Ale bojím se, že pan radní má jinou představu o tom, jak by měl cílový stav vypadat... Ale to je prostě další technický detail, který si musí ohlídat.
Závěr: sledoval bych a opatrně podporoval. Pokud by se někdo kouknul na finanční stránku věci, budu moc vděčný.
Na Vrbeňácích se chystá velké a nákladné odbahňování. Dávám to sem, protože to rozhoduje a financuje především kraj.
Podle mých důvěryhodných zdrojů je to doopravdy potřeba a projekt stojí za to podpořit (chránění ptáci to zasírají a voda je pak nechutná i pro ně ). Samozřejmě se tam může vyskytnout xy ďáblů v detailech, který napáchají nenapravitelné škody. Když někoho napadne blbě postavit příjezdovou cestu pro náklaďáky, rekonstruovat hráz s těma starýma dubama apod., ale zdá se, že o tom vědí...
Náklady mi přijdou velké, ale nemám přehled.
Trochu mě děsí, co tam říká radní Kohn:
- Jak "rekultivace území", tak obnovení zaniklých rybníků, tak udělání nových jde udělat dobře i špatně a především špatných příkladů je po republice dost... Většinou čím nákladnější projekt a upravenější výsledek, tím hůř."Chceme ve spolupráci s krajem rekultivovat celou chráněnou oblast. Od bývalého vojenského cvičiště až k bažantnici. Chceme obnovit i některé rybníky, které v lokalitě historicky existovaly, a možná se dostaneme i k tomu, že jeden, nebo dva úplně nové vytvoříme. Jde o to udržet vodu v této krajině. Uděláme maximum pro to, aby lokalita měla charakter rezervace a podařilo se tam obnovit faunu i floru, která tam byla. Dnes je oblast hodně zanedbaná,“ "Musím však zmínit zaneřáděné území, které se musí vyčistit, odstranit různé nálety a podobně."
- Zadržování vody v krajině by nemělo mít přednost před ochranou přírody v tak cenym území.
- Myslim, že představa, že obnovenej rybník je na tom nějak významně lépe než "zaniklý" z hlediska zadržování vody, je blbost. Zaniklý rybník je totiž zpravidla zaplavovaná mokřina, což je na zadržování vody super. Často podobná, jako tam byla předtím, než tam ten rybník před pár sty let udělali. Ale to se všechno liší místo od místa.
- Nálety je asi potřeba vyřezat. Jako skoro všude jinde, co je tam cenné mimo vodu, jsou především ne-lesní organismy, které končí, jakmile to zaroste lesem. Ale bojím se, že pan radní má jinou představu o tom, jak by měl cílový stav vypadat... Ale to je prostě další technický detail, který si musí ohlídat.
Závěr: sledoval bych a opatrně podporoval. Pokud by se někdo kouknul na finanční stránku věci, budu moc vděčný.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Dan.Lestina za příspěvek:
- Ivo.Vlasaty
- Dan.Lestina
- Krajský zastupitel
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 01 zář 2013, 22:18
- Profese: aspirující přírodovědec
- Dal poděkování: 3687 poděkování
- Dostal poděkování: 3788 poděkování
- Dan.Lestina
- Krajský zastupitel
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 01 zář 2013, 22:18
- Profese: aspirující přírodovědec
- Dal poděkování: 3687 poděkování
- Dostal poděkování: 3788 poděkování
Re: KET ŽP
Prohlubování dna Vltavy pod Týnem a lodní doprava obecně
https://zdopravy.cz/ochrana-prirody-vyl ... ani-13481/
https://budejovice.idnes.cz/povodi-vlta ... zpravy_khr
Tahle konkrétní úprava mi nepřijde jako zásadní ekologická katastrofa, pár škeblí vem čert, pokud by byly vyváženy nějakým jiným rozumným veřejným zájmem, ale...
Betonáři tlačí na rozvoj lodní dopravy. Dlouhodobě zastávám názor, že obzvlášť v JčK je to drahý nesmysl. V tomhle případě je to "jen" 64 mega a ze Státního fondu dopravy, ale jednak to furt jsou peníze daňových poplatníků, a ne malé, jednak nejsou zdaleka jediné. Musíme se ke splavnění Vltavy stavět jako k celku, a to se najednou náklady sčítají... a ekologický dopad násobí, troufnu si říct. Udržováná vodní cesta prakticky znamená celý ten tok vyřadit pro spoustu živočichů z nabídky jejich biotopů. A zaříznutí celé řady přírodě blízkých revitalizačních opatření, uvádění řek do přirozenějšího stavu, což je škoda nejen pro přírodu, ale i pro povodňový režim .
Plus jsou tam ty samé problémy se šířením invazních organismů atd. atp., jako řešíme tady: viewtopic.php?f=550&t=37663
A jak tam vidíte, podobný názor má i celostátní garant dopravy i žp.
Další specifikum JčK je, že se afaik nepočítá s větším využitím pro nákladní dopravu, je to tedy projekt pro turisty a tomu nevěřim, že by se to mohlo jakkoli vyplatit.
Takže za mě shrnutí
- Pokud si někdo myslí, že to přinese rozvoj turistikého ruchu, ať si na vododopravní stavby shání peníze od nějakých sdružení podnikatelů v tomto, ne od kraje nebo měst . Za mě by to mělo výhledově platit i pro údržbu a provozní náklady stávajících vodních cest.
- Další (plánované!) rozšiřování a zlepšování vodních cest nechci.
https://zdopravy.cz/ochrana-prirody-vyl ... ani-13481/
https://budejovice.idnes.cz/povodi-vlta ... zpravy_khr
Tahle konkrétní úprava mi nepřijde jako zásadní ekologická katastrofa, pár škeblí vem čert, pokud by byly vyváženy nějakým jiným rozumným veřejným zájmem, ale...
Betonáři tlačí na rozvoj lodní dopravy. Dlouhodobě zastávám názor, že obzvlášť v JčK je to drahý nesmysl. V tomhle případě je to "jen" 64 mega a ze Státního fondu dopravy, ale jednak to furt jsou peníze daňových poplatníků, a ne malé, jednak nejsou zdaleka jediné. Musíme se ke splavnění Vltavy stavět jako k celku, a to se najednou náklady sčítají... a ekologický dopad násobí, troufnu si říct. Udržováná vodní cesta prakticky znamená celý ten tok vyřadit pro spoustu živočichů z nabídky jejich biotopů. A zaříznutí celé řady přírodě blízkých revitalizačních opatření, uvádění řek do přirozenějšího stavu, což je škoda nejen pro přírodu, ale i pro povodňový režim .
Plus jsou tam ty samé problémy se šířením invazních organismů atd. atp., jako řešíme tady: viewtopic.php?f=550&t=37663
A jak tam vidíte, podobný názor má i celostátní garant dopravy i žp.
Další specifikum JčK je, že se afaik nepočítá s větším využitím pro nákladní dopravu, je to tedy projekt pro turisty a tomu nevěřim, že by se to mohlo jakkoli vyplatit.
Takže za mě shrnutí
- Pokud si někdo myslí, že to přinese rozvoj turistikého ruchu, ať si na vododopravní stavby shání peníze od nějakých sdružení podnikatelů v tomto, ne od kraje nebo měst . Za mě by to mělo výhledově platit i pro údržbu a provozní náklady stávajících vodních cest.
- Další (plánované!) rozšiřování a zlepšování vodních cest nechci.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Dan.Lestina za příspěvek:
- Ivo.Vlasaty
-
- Komunální zastupitel/ka
- Příspěvky: 20
- Registrován: 03 zář 2014, 18:46
- Profese: právník
- Dal poděkování: 1 poděkování
- Dostal poděkování: 30 poděkování
Re: KET ŽP
K těm Vrbenským rybníkům: pátráme po projektu na radnici. Naštestí jde o EVL ( evropsky významnou lokalitu) takže se bude vyžadovat naturový posudek.
Určitě by stálo za to sledovat to zblízka i formou účasti ochranářského spolku jako účastníka povolovacích řízení.Toto mohu zprostředkovat.
Určitě by stálo za to sledovat to zblízka i formou účasti ochranářského spolku jako účastníka povolovacích řízení.Toto mohu zprostředkovat.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi mlcoch za příspěvky (celkem 2):
- Josef.Spak, Ivo.Vlasaty
- Vaclav.Klecanda
- Krajské předsednictvo
- Příspěvky: 642
- Registrován: 17 říj 2012, 15:11
- Profese: programator
- Bydliště: Tabor
- Dal poděkování: 250 poděkování
- Dostal poděkování: 805 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: KET ŽP
Ahoj, pokud KET bude fungovat v tomto vlakne, tak se ty brzy nevyzname. Ja jsem prisel s navrhem udelat FB skupinu, kde by se projednavani jednotlivych "kauz" dalo delat mnhohem lepe a strukturovaneji. Co si o tom myslite?
- Dan.Lestina
- Krajský zastupitel
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 01 zář 2013, 22:18
- Profese: aspirující přírodovědec
- Dal poděkování: 3687 poděkování
- Dostal poděkování: 3788 poděkování
Re: KET ŽP
no klidne. ale v zajmu transparence bych sel primarne cestou otevrena skupina + uzavreny chat (ten uz jsem nejaky zakladal).