Cargo tramvaj

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Martin.Vosmera píše: 01 črc 2019, 13:06
Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 12:45
Návštěvník píše: 01 črc 2019, 12:31 A prosím jak chcete věcně diskutovat o věcech, které jsou nesmyslem už na první pohled :?:
Co se týče problému s výlukou metra, dost by mě zajímalo, jak byste to jako ten velký pan odborník řešil, když to metro je prostě potřeba někdy opravit, že...
....
A že by bylo potřeba zajistit nějakou tangenciální dopravu, to je samozřejmě fakt. Nicméně to je na zcela jinou debatu.
Odpověděl jste si sám. Tangenciální doprava ale zajištěna není. A tak výluka na jedné trase - v jednom směru - znamená logicky kolaps. Řešení je teoreticky roky známé, ale ani Piráti jej neumí posunout do praxe.
To samozřejmě vím a nejsem sám, ale posunutí řešení do praxe chce hodně času. Opravdu na to nestačí autobusy, je třeba budovat novou infrastrukturu. Myslím, že Piráti jsou jedni z mála, kteří - aspoň někteří z nich - se snaží otevřít diskusi o tangenciálním vedení metra D, což by mohl být první krok. Sám jsem zvědav, zda se v tomto ohledu začne konečně něco dít a věřím, že ano.

Druhá věc je, že předchozí vládci, pokud pro MHD stavěli aspoň něco, vymýšleli takové nesmysly jako Déčko do historického centra a postavili bazmeky jako metro do Letňan a do Motola, které zčásti dopravu spíš zmršily. Doufám, že stávající rada aspoň začne s přípravou něčeho komplexnějšího. Ale i pokud ano, tak zahájení realizace může být v nejoptimističtějším případě někdy za 10 let... Zatím nemáme ani žádný výkres.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
V__

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Návštěvník »

Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 13:27Myslím, že Piráti jsou jedni z mála, kteří - aspoň někteří z nich - se snaží otevřít diskusi o tangenciálním vedení metra D, což by mohl být první krok. Sám jsem zvědav, zda se v tomto ohledu začne konečně něco dít a věřím, že ano.
Přetrasovat formálně už rozestavěnou trasu? No to nemůžete říct ani ze srandy :lol: Navíc tu trasu, kde se i Hřib předváděl neohrabaně se sbíječkou a nikdy se nenechal slyšet, že by tu trasu raději vedl jinudy. Změně trasování déčka nemůžete sám věřit ani ve snu :mrgreen:
Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 13:27Druhá věc je, že předchozí vládci, pokud pro MHD stavěli aspoň něco, vymýšleli takové nesmysly jako Déčko do historického centra a postavili bazmeky jako metro do Letňan a do Motola, které zčásti dopravu spíš zmršily. Doufám, že stávající rada aspoň začne s přípravou něčeho komplexnějšího. Ale i pokud ano, tak zahájení realizace může být v nejoptimističtějším případě někdy za 10 let... Zatím nemáme ani žádný výkres.
A do té doby nezbývá, než si vystačit s těmi autobusy. Tedy pracovat s dostupnými možnostmi. Na úpravu linkového vedení autobusů není potřeba složitě měnit územní dokumentaci. Do začátku by stačilo, kdyby ty tangenty jezdili mezi uzly na periferii, nestavěli na každém rohu a svou okružní jízdou nezajišťovali současně místní obsluhu, v některých extrémech (Spořilov) dokonce najdete autobus jedné linky stavící na jednom místě hned 2x. Když může jet autobus bez zastávky z Prahy do Brna, proč by nemohl jet autobus z Letňan se zastávkou na Vysočanech, Skalce, Chodově a Smíchově? Například. Když se podíváme na dnešní vedení linek jako například 125 nebo 177, to by člověk zvracel. Šotouši by přišli o výletní okružní autobusy, kdyby se to mělo změnit a optimalizovat :twisted:
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Návštěvník píše: 01 črc 2019, 17:21
Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 13:27Myslím, že Piráti jsou jedni z mála, kteří - aspoň někteří z nich - se snaží otevřít diskusi o tangenciálním vedení metra D, což by mohl být první krok. Sám jsem zvědav, zda se v tomto ohledu začne konečně něco dít a věřím, že ano.
Přetrasovat formálně už rozestavěnou trasu? No to nemůžete říct ani ze srandy :lol: Navíc tu trasu, kde se i Hřib předváděl neohrabaně se sbíječkou a nikdy se nenechal slyšet, že by tu trasu raději vedl jinudy. Změně trasování déčka nemůžete sám věřit ani ve snu :mrgreen:
Mluvil jsem o úseku od Pankráce na sever, v krajním případě aspoň od nám. Míru na sever. Samozřejmě.
Návštěvník píše: 01 črc 2019, 17:21 A do té doby nezbývá, než si vystačit s těmi autobusy. Tedy pracovat s dostupnými možnostmi. Na úpravu linkového vedení autobusů není potřeba složitě měnit územní dokumentaci. Do začátku by stačilo, kdyby ty tangenty jezdili mezi uzly na periferii, nestavěli na každém rohu a svou okružní jízdou nezajišťovali současně místní obsluhu, v některých extrémech (Spořilov) dokonce najdete autobus jedné linky stavící na jednom místě hned 2x. Když může jet autobus bez zastávky z Prahy do Brna, proč by nemohl jet autobus z Letňan se zastávkou na Vysočanech, Skalce, Chodově a Smíchově? Například. Když se podíváme na dnešní vedení linek jako například 125 nebo 177, to by člověk zvracel. Šotouši by přišli o výletní okružní autobusy, kdyby se to mělo změnit a optimalizovat :twisted:
Nebudu vám vyvracet pocit, že by to fungovalo, ale pevně doufám, že nedostanete šanci to zkoušet na lidech. Vaše přesvědčení, že Vámi navrhované řešení je dokonalé, Vám opravdu nezávidím.

A to jste výše některé označoval za šotouše. Inu, to, co navrhujete, je podle mě dost šotoúchylné. :lol:

Dál už pro mě tato diskuse postrádá smyslu.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Návštěvník »

Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 13:27Opravdu na to nestačí autobusy, je třeba budovat novou infrastrukturu. Doufám, že stávající rada aspoň začne s přípravou něčeho komplexnějšího. Ale i pokud ano, tak zahájení realizace může být v nejoptimističtějším případě někdy za 10 let... Zatím nemáme ani žádný výkres.
A do té doby jakože tedy nic nebude s výmluvou, že to údajně nejde? :evil: To dopadne jak dopravou na letiště. Desítky let se bude jen žvanit o možnostech. A neudělá se vůbec nic :roll:

Od Pirátů jsem čekal nejen schopnost řešit dlouhodobé vize, ale rovněž schopnost se vypořádat s aktuálními dopravními problémy v rámci relativně dostupných mezitimních řešení. Bohužel jedinou reálnou možností jsou právě ty autobusy, případně jejich mutace na alternativní pohony. No vidím, že jsem se zmýlil. :o Piráti také nic nevyřeší. Stejně jako nic nezvládli vyřešit Zelení. :? Vznikne zase jen další čmáranice do územního plánu, které se možná dožijou naše pravnoučata. :|
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Návštěvník píše: 01 črc 2019, 17:46
Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 13:27Opravdu na to nestačí autobusy, je třeba budovat novou infrastrukturu. Doufám, že stávající rada aspoň začne s přípravou něčeho komplexnějšího. Ale i pokud ano, tak zahájení realizace může být v nejoptimističtějším případě někdy za 10 let... Zatím nemáme ani žádný výkres.
A do té doby jakože tedy nic nebude s výmluvou, že to údajně nejde? :evil: To dopadne jak dopravou na letiště. Desítky let se bude jen žvanit o možnostech. A neudělá se vůbec nic :roll:

Od Pirátů jsem čekal nejen schopnost řešit dlouhodobé vize, ale rovněž schopnost se vypořádat s aktuálními dopravními problémy v rámci relativně dostupných mezitimních řešení. Bohužel jedinou reálnou možností jsou právě ty autobusy, případně jejich mutace na alternativní pohony. No vidím, že jsem se zmýlil. :o Piráti také nic nevyřeší. Stejně jako nic nezvládli vyřešit Zelení. :? Vznikne zase jen další čmáranice do územního plánu, které se možná dožijou naše pravnoučata. :|
To, že jsem řadový člen Pirátů ještě neznamená, že můj názor reprezentuje stanovisko strany. Je to názor, se kterým vstupuji do probíhajících diskusí. To jen tak pro upřesnění.

Osobně se řešením veřejné dopravy aktivně zabývám možná 15 let, drtivá většina témat ve veřejné dopravě se musí řešit na aktuální infrastruktuře. To je fakt a samozřejmě to moc dobře vím. Takže si poměrně dobře uvědomuji možnosti a limity řešení městské dopravy pomocí autobusů s ohledem i na stávající silniční infrastrukturu. Velmi zjednodušeně řečeno, rychlíkové busy by byly možná zajímavé a pro část lidí užitečné, ale těch relací, kde by se skutečně vyplatily i při vysokých nákladech, které musíme zohlednit, je relativně málo. Do toho nám možnost zavedení takových linek omezuje reálný počet řidičů, který nám v tom do značné míry brání, i když najdeme prachy.

A pokud chcete můj osobní názor, kdyby se mělo více investovat do autobusů, viděl bych trochu jiné adepty než dlouhé zrychlené linky...

Každopádně ať na dnešní infrastruktuře vykouzlíme cokoliv, pořád z hlediska nákladů a kapacity nejsou autobusy ideální pro zajištění páteřní dopravy ve městě. Bez nových staveb prostě žádný skvělý výsledek nevytvoříme, a proto se v případě Prahy musíme podle mě začít intenzivně bavit o těch stavbách.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Michael.Polak

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Michael.Polak »

Návštěvník píše: 29 čer 2019, 09:05Kolejová tramvajová síť Prahy nezvládá kapacitně už dnes na mnoha místech. Jakákoliv mimořádnost znamená s v sítí katastrofu. Přímo ke spalovně koleje ani nevedou, takže velká investice s minimálním efektem pro primární účel tramvají.
Koleje vedou k Malešicím hodně blízko, takže by je stačilo o kousek prodloužit. A ta samotná trať na Černokostelecké (? nebo jak se ta ulice jmenuje) patří k těm nejméně využívaným, takže mi nepřijde, že by to byl jakýkoliv problém.

Obecně na kolejích vozidlo jako vozidlo. Nevidím důvod, proč by tramvaj s lidma (která musí všude zastavovat, atakdál) problémy dělat neměla, a tramvaj s nákladem (opět: jakýmkoliv, nemusí to být jen odpadky) by problémy dělat měla.

Hodně jsem o tomhle uvažoval v souvislosti s cargo-koly... ono je totiž potřeba z té nákladní tramvaje většinou pak posunout náklad ještě o kousek dál, takže třeba nějaký rozvoz unifikovaných kontejnerů, které by se pak ještě dál od tramvaje odvážely nákladními elektrokoly, by rozhodně smysl dával.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvek:
Ondrej.Kalis

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Michael.Polak »

Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 13:27vymýšleli takové nesmysly jako Déčko do historického centra
Coby popravdě bylo tak špatného, aby Déčko např. mělo úvrať na Masaryčce/náměstí Republiky, místo aby se podivným obloukem centru vyhlo a mířillo na Žižkov? Pokud se to udělá jinak, tak už nikdy nevznikne přestup mezi Béčkem a Déčkem, což teda rozhodně jde proti dosavadní logice budování metra, kde byl přestup ze všeho na všechno....

Dostupnost centra je tak nějak principem života ve městě. A zrovna těžiště té části centra, která se nezměnila v turistland, je právě někde okolo Florence, takže pokud Déčko získá kromě přestupu na Céčko i přestup na Béčko a návaznost na tramvaje do Karlína, tak to fakt hodně lidí využije a vyhne se přestupu na přetížené Céčko. Pokud lidi z Déčka nedojedou do centra a jen se budou na Pankráci štosovat do plných vlaků Céčka, které jsou tam už dnes za hranicí kapacity, tak to nevyřeší nic.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvek:
V__

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Návštěvník »

Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 17:40Mluvil jsem o úseku od Pankráce na sever, v krajním případě aspoň od nám. Míru na sever. Samozřejmě.
Trasování linky D od Náměstí Míru na sever měl ve svých studiích již Metrostav. Už v osmdesátých letech minulého století. Tangentou měla být linka E, která měla řešit nejen dopravu od Pankráce na sever, ale také mimo centrum na západ. Dnes je v tomto směru na stole tramvaj - která ale až tak rychlá nebude a navíc bude náchylnější na problémy způsobené ostatní povrchovou dopravou. Můžete přemýšlet, pročpak se i u nás dlouho mluvilo o podpovrchových tramvajích. ;)

A opravdu není nutné stavět těžké metro - tedy sovětského typu a současně stanice stavět jako protiatomový kryt.I tím by se dost ušetřilo.

Kdysi jsem někde četl, že Piráti se rádi inspirují Barcelonou. Ta se rozkládá na daleko menším území. Ale linkové vedení metra jim můžeme závidět.
Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 17:40A to jste výše některé označoval za šotouše. Inu, to, co navrhujete, je podle mě dost šotoúchylné. :lol:
Samozřejmě. Ono na Metrostavu v těch osmdesátých letech minulého století byli určitě samí šotouši. :o Ale rozumím, přihlásit se k myšlenkám našich otců není dostatečně Pirátské :oops:
Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Návštěvník »

Michael.xChaos.Polak píše: 01 črc 2019, 18:01Koleje vedou k Malešicím hodně blízko, takže by je stačilo o kousek prodloužit. A ta samotná trať na Černokostelecké (? nebo jak se ta ulice jmenuje) patří k těm nejméně využívaným, takže mi nepřijde, že by to byl jakýkoliv problém.
A kudy se tam dostanou odpadky třeba z Dejvic nebo Pankráce, Smíchova... :?: To bude ten problém. Těsno je i za normálního provozu, natož když někde dojde k mimořádnosti. Vytížení trati na samotné Černokostelecké není problém. Problém jsou tratě v centru. Překládat odpadky z popelářských vozů na tramvaj až u Malešic trošku postrádá smysl z pohledu dopadů na životní prostředí. To už je skutečně lepší, když to auto dojede až do spalovny.
Obyvatel.Zizkova
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Obyvatel.Zizkova »

Michael.xChaos.Polak píše: 01 črc 2019, 18:07
Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 13:27vymýšleli takové nesmysly jako Déčko do historického centra
Coby popravdě bylo tak špatného, aby Déčko např. mělo úvrať na Masaryčce/náměstí Republiky, místo aby se podivným obloukem centru vyhlo a mířillo na Žižkov? Dostupnost centra je tak nějak principem života ve městě.
Žižkov je dnes rozhodně legitimní součástí městského centra. Co je tohle za blábol? :evil: Reálně zde sídlí spousta firem. Bydlí tady spousta lidí. Rovněž z pohledu možností kulturního vyžití rozhodně nejde o nějakou městskou periferii. Nechcete se za tento nesmysl raději rovnou omluvit? :roll:
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“