Cargo tramvaj

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
zbynekholub
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 28
Registrován: 12 led 2018, 10:47
Profese: projektový manažer
Bydliště: Biskupcova 1865/83, Praha 3
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 11 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Cargo tramvaj

Příspěvek od zbynekholub »

Uživatelský avatar
zbynekholub
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 28
Registrován: 12 led 2018, 10:47
Profese: projektový manažer
Bydliště: Biskupcova 1865/83, Praha 3
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 11 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od zbynekholub »

Aktuální téma řešení dopravy v Praze. Řeší se.
Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Návštěvník »

Kolejová tramvajová síť Prahy nezvládá kapacitně už dnes na mnoha místech. Jakákoliv mimořádnost znamená s v sítí katastrofu. Přímo ke spalovně koleje ani nevedou, takže velká investice s minimálním efektem pro primární účel tramvají. Samotná logistika nakládky a vykládky pod trolejí nebude triviální a bude zde riziko výpadku napájení zkraty nebo stržením trolejového vedení během manipulace při nakládce kontejneru.

Co je to za ptákovinu? :lol:
Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Návštěvník »

Snížení uhlíkové stopy
  • A ta elektrika pro pohon tramvaje se vyrobí kde? :idea:
Zvýšení výkonnosti a spolehlivosti
  • Naopak snížení. Problém na kolejích = neprojede širokodaleko nic. Ani lidi, ani odpadky. :twisted:
Zvýšení finanční udržitelnosti
  • Nikoliv, bude ta sranda celá dražší. Už jen z pohledu lidské síly. Nároky na řidiče tramvaje jsou vyšší, než na řidiče kukavozu 8-)
snížení ekonomické a energetické náročnosti svozu odpadu
  • Ceny elektrické energie rostou a porostou ještě víc, s tím jak se uzavírají zdroje levné energie. Takže ekonomická náročnost svozu se naopak zvýší. Další náklady budou spojene už jen s překládkou mezi svozovými auty a tramvajemi :mrgreen:
snížení lokálního znečištění
  • zvláště v místech překládky ze svozových aut na tramvaje... tam bude pěkný svinčík :lol:
zvýšení efektivity
  • další manipulace, minimálně jedna překládka navíc... a to je efektivnější? :fet:
SWOT je též dobrý, určitě kvůli nevhodně nastavené hygienické limity hluku znevýhodňující tramvajovou dopravu... takže se bude tlačit na změnu norem za účelem zvýšení hlukových limitů u tramvají :D Takové pseudo-ekologicke :mrgreen:

No je víc než jasné, že za tímhle nápadem je nějaký tramvajový šotouš... :ugeek: A mazačka mu už nestačí :mrgreen:
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34601
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31560 poděkování
Dostal poděkování: 25689 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Petr.Vileta »

Návštěvník píše: 29 čer 2019, 09:05
zbynekholub píše: 13 dub 2018, 11:53 Samotná logistika nakládky a vykládky pod trolejí nebude triviální a bude zde riziko výpadku napájení zkraty nebo stržením trolejového vedení během manipulace při nakládce kontejneru.
Co je to za ptákovinu? :lol:
Je to ptákovina, protože tramvaj může být mimo trolej odtažena velmi jednoduchým zařízením za "hák" a po naložení opět přistrčena pod trolej. Podobně se to totiž posunuje v opravnách.

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Návštěvník »

Petr.Vileta píše: 29 čer 2019, 23:42 protože tramvaj může být mimo trolej odtažena velmi jednoduchým zařízením za "hák" a po naložení opět přistrčena pod trolej. Podobně se to totiž posunuje v opravnách.
Jedním z cílů má být zvýšení efektivity. Takže to máme překládku kontejneru. K tomu posun s vozidlem. Nó, to tedy bude vysoce efektivní :lol:
Jen komunální odpady sváží stovka aut každý den. K tomu hromada dalších zajišťuje svoz tříděných odpadů. Srovnávat dílenský posun s každodenní provozní manipulací na ulici v podobném rozsahu je mimo. Typická šotoušská úvaha. To navrhované řešení nemá šanci škálovat. :mrgreen:
A celková uhlíková stopa bude díky těmto opičkám zákonitě vyšší :P Zvlášť když se započtou veškeré energie spojené s překládkou.
A už vidí to nadšení obyvatel z podobného překladiště odpadů u jejich domů. Poženou vás svinským krokem :D
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Návštěvník píše: 01 črc 2019, 07:49 Jedním z cílů má být zvýšení efektivity. Takže to máme překládku kontejneru. K tomu posun s vozidlem. Nó, to tedy bude vysoce efektivní :lol:
Jen komunální odpady sváží stovka aut každý den. K tomu hromada dalších zajišťuje svoz tříděných odpadů. Srovnávat dílenský posun s každodenní provozní manipulací na ulici v podobném rozsahu je mimo. Typická šotoušská úvaha. To navrhované řešení nemá šanci škálovat. :mrgreen:
A celková uhlíková stopa bude díky těmto opičkám zákonitě vyšší :P Zvlášť když se započtou veškeré energie spojené s překládkou.
A už vidí to nadšení obyvatel z podobného překladiště odpadů u jejich domů. Poženou vás svinským krokem :D
Šotonápad to nepochybně je, nějaké výrazné zvýšení efektivity zejména pokud by mělo jít o svoz odpadu tady fakt nevidím. Nicméně není to ani takové peklo, jak píše návštěvník.

Podle mě hlavním nedostatkem je aktuálně již velmi zatížená tramvajová síť. Předpokládám, že svoz by probíhal hlavně mimo špičky, ale i tak mi to nepřijde jako ideální řešení pro Prahu. :)

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Návštěvník
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Návštěvník »

Ondrej.Kalis píše: 01 črc 2019, 08:07Předpokládám, že svoz by probíhal hlavně mimo špičky
Tedy do ekonomických kalkulací této taškařice je potřeba zahrnout ještě náklady na příplatky za práci v noci, případně o víkendech :) Mezi šestou a dvacátou hodinou je obsazenost tramvajové sítě spoji s přepravou osob dosti vysoká.

Tedy vytýčené údajné pozitivní dopady v podobě snížení ekonomické a energetické náročnosti svozu odpadu a zvýšení efektivity nemohou být nikdy dosažené. Výsledek bude naopak opačný. Bude ta sranda stát víc peněz. Propálí se větší množství energie. Efektivnější to díky další překládce odpadků logicky nikdy nebude. Vypadá to, že už i Piráti soutěží v tom jak utratit co nejvíc veřejných peněž za co možná největší blbost :fet:
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Návštěvník píše: 01 črc 2019, 08:54 Vypadá to, že už i Piráti soutěží v tom jak utratit co nejvíc veřejných peněž za co možná největší blbost :fet:
A kde čteš, že by to Piráti chtěli realizovat? V zásobníku to je zatím stále jako nezařazený námět.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Josef.Kadlecek

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Kontrolní komise
Příspěvky: 18636
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2165 poděkování
Dostal poděkování: 33830 poděkování

Re: Cargo tramvaj

Příspěvek od Martin.Kucera »

Taky nějak nechápu, proč to anonymní Návštěvník staví do roviny "Piráti chtějí realizovat nesmysl", když je ta tom webu jasně napsáno
Zásobník opatření vznikl jako součást Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí. Pomáhá rozvíjet přijatou Dopravní politiku do konkrétní podoby. Obsahuje všechny uvažované návrhy pro zlepšení mobility obyvatel i návštěvníků Prahy, které jsme sesbírali z různých stran.

Celkem 240 opatření bylo vloženo do finálního Návrhu. Tato opatření jsou označena *. Na jejich realizaci se zaměřuje podrobný Akční plán. Ostatní položky nejsou v Plánu udržitelné mobility Prahy a okolí dále rozvíjeny, avšak slouží jako základ pro jeho budoucí aktualizaci.
přičemž zmíněná položka není označena *.
Prostě se někdo jen přišel zeptat, co Piráti soudí o uvažovaném návrhu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, V__

Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“