Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Moderátor: PKS Středočeský kraj

Pravidla fóra
  • Toto je veřejné fórum. Stanoviska nevyjadřují názor Pirátů, pokud nebyla schválena příslušnými orgány. Stanoviska se publikují na krajském webu.

  • V anketách mohou hlasovat i návštěvníci bez přihlášení. Ankety proto nelze v žádném případě považovat za závazná hlasování.

  • Moderátorem tohoto fóra je krajské předsednictvo.

  • Toto fórum je viditelné pro návštěvníky bez přihlášení. Kdokoliv do něj může psát nebo hlasovat v anketách.

  • Registrovaní uživatelé (včetně členů a RegP) si mohou fórum zneviditelnit, viz návod.

Odpovědět
Miroslav.Dvorak
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 44
Registrován: 02 říj 2019, 20:55
Profese: Manazer
Bydliště: Vestec
Dal poděkování: 8 poděkování
Dostal poděkování: 81 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Příspěvek od Miroslav.Dvorak »

Ahoj Jirko, podle mych informaci o dobudovani Vestecke spojky, ma spojka podporu Seberova a Hrnciru ve forme dvouproude silnice bez kamionu jako obchvatu Seberova a Hrnciru (od D1 do ulice K Seberovu). Druha cast od ulice K Seberovu ke kruhovemu objezdu na sever od Vestce (u cerpaci stanice Shell, sjezd od Prazskeho okruhu) jiz tak jednoznacna neni. Zastupitelstvo obce Vestec je proti plnohodnotne dalnici, nicmene pokud by byla umistena v tunelech pod zemi, bylo by to podle mych informaci pruchodne. Zastupitelstva vsech obci jsou si totiz vedoma, ze stavbu stejne nemohou natrvalo zablokovat, protoze je to kompetenci bud kraje, pripadne statu. Krome toho vsichni obyvatele jsou znechuceni kazdodennimi kolonami, ve kterych ztraci cas vsichni, at uz ve vlastnich autech nebo v autobusech verejne dopravy, a ktere rozhodne neprispivaji k lepsimu zivotnimu prostredi. Idealni reseni neexistuje, ale nejlepsi spatne reseni je postavit Vesteckou spojku v tunelech pod zemi (pak by to mohla byt i dalnice), pripadne ji postavit v planovane trase, ale pouze jako silnici nizsi tridy s omezeni vjezdu tezkych vozidel.
petr_syrovy
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 32
Registrován: 01 čer 2019, 22:13
Profese: vedoucí
Bydliště: Jesenice
Dal poděkování: 33 poděkování
Dostal poděkování: 23 poděkování

Re: Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Příspěvek od petr_syrovy »

Vestecká spojka je plánovaná komunikace, která je hned vedle naší obce. Komunikace se obvykle stavějí k tomu, aby se odvedla doprava z míst, kde vzniká.

Populace v obcích narůstá a narůstá potřeba pro různé tranzitní komunikace - radiály. Vestecké spojka má svůj účel a potřebu.

Jistě bude spousta lidí tvrdit, že je to špatně se zásahem do krajiny. Na druhé straně kolony popojíždějících aut produkují hluk, prach, emise a opět mluvíme o vlivu na okolní prostředí. Rozumná infrastruktura jistě pomůže. Proto je i spousta lidí pro tuto komunikaci.

Spíše než otázka jestli ano či ne mluvme o tom jak takovouto komunikaci postavit. Tunely, zářez do hloubky. Výhody pro okolní vesnice je zřejmý, ale je nutné realizovat s minimálním negativním dopadem na přilehlé obce. Do jisté míry lze mluvit o obchvatu obcí, po kterém volají jiné obce v ČR.
Naposledy upravil(a) petr_syrovy dne 29 zář 2020, 15:36, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Roman.Moravek
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 147
Registrován: 27 lis 2018, 01:16
Profese: ekonom - OSVČ
Bydliště: Dolní Břežany
Dal poděkování: 705 poděkování
Dostal poděkování: 279 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Příspěvek od Roman.Moravek »

Otázka zda by měla být vybudována Vestecká spojka, tak jak byla položena je jasná.
Dle mého názoru by rozhodně měla být realizována. Protože alternativou by byl do budoucna dopravní kolaps a kolony, které tam jsou již nyní. To vědí i obyvatelé, kteří v té lokalitě žijí. Prosím, všimni si, že toto napsali členové naší strany, kteří v té lokalitě přímo bydlí, kromě těchto našich členů, ty šílené a otravné kolony začínají štvát stále více místních obyvatel...Já od Vestce bydlím cca 2 km, takže i já vím přesně o čem je řeč, bohužel.
Takže odpověď je: ANO, měla by být postavena, ale za určitých podmínek (na kterých by bylo třeba najít shodu s obcemi, kterých se to přímo týká), které popsali již MIrek s Petrem přede mnou.
Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2826
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7362 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Díky všem třem za vyjádření. Já počkám ještě na Honzu Ličku, abychom byli konzistentní, pokud se k Vestecké spojce vyjadřoval za Piráty už někdo v minulosti.

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

Uživatelský avatar
Jan.Licka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 378
Registrován: 28 dub 2017, 14:15
Profese: Manufacturing Engineer
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 1006 poděkování
Dostal poděkování: 840 poděkování

Re: Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Příspěvek od Jan.Licka »

Hezký večer. Piráti jsou strana, která staví na faktech. Omezme se na technické detaily a souvislosti.

- Vestecká spojka a Exit 4 na D1 (VS a E4) v navržené podobě bude sloužit zejména jako zkratka mezi D3 a D1, pro kapacitní odlehčení části okruhu D0.
- Vesteckou spojku lze zprovoznit až po zprovoznění úseku D0 Běchovice – dálnice D1 (stavba 511), do doby splnění této podmínky nelze stavbu uvést ani do zkušebního provozu.
- Jesenice i Šeberov ve svých územních plánech mají svoje vlastní obchvaty a společně s MČ Šeberov dlouhodobě oponují VS, byť v tomhle ohledu existují dílčí pokroky.
http://www.seberov.cz/dulezite-informac ... spojka.htm

Argumenty o ekologii nebo hluku nyní vynechávám - každá liniová stavba pochopitelně zabírá a poškozuje krajinu, omezuje osoby okolo stavby žijící; tato škoda musí být vyvážena přidanou hodnotou pro společnost jako celek.

Logická souslednost staveb výše je nejdříve D0 (511), poté D3 a k ní extenze do centra Prahy Vestecká spojka - která by s 35 000 vozidly za 24 hodin navíc způsobila jisté komplikace na vnitřním okruhu MO, ale to nyní nechme stranou. Z celorepublikového pohledu jsme již dříve za RT Dopravy v jiném vláknu uvedli ekonomicky střízlivější a efektivnější řešení dopravních spojení směrem do Jižních Čech a na Rakousko než je D3 (krok 2), proto nedává Vestecká spojka jako krok 3 celého schématu smysl. Not B ⇒ Not C.

Dopravní zátěž komunikací v prstenci okolo Prahy, který "ztloustnul" řídkou satelitní výstavbou, obtížně obsloužitelnou VHD pochopitelně vnímáme jako kritickou. Vycházet dál trendu živelné výstavby bez urbanismu, pozemkovému "klondiku" ale není ekonomicky ani technicky udržitelné. Celá síť by se musela průběžně přestavovat pro trvale rostoucí potřeby IAD, aby nevznikala úzká místa - což pochopitelně není stavebně možné. Navíc, s každou novou silnicí rostou i náklady na její pravidelnou údržbu, které jdou proti snižujícím se disponibilním zdrojům státního rozpočtu (mj. kvůli stárnutí populace bez důchodové reformy).

Vzhledem k tomu, že převážnou většinu účastníků silničního provozu tvoří jednotlivci směřující stejným směrem (do centra, do práce) je základem rozvíjet energeticky efektivní, hromadnou dopravu. A pro každý případ můžeme diskutovat, pro kterou přípražskou obec je vhodnější tramvaj, autobus či lehká železnice.

Dávat druhým vyrůst
:idea: infrastruktura / automatizace / logistika

Uživatelský avatar
Jiri.Snizek
Krajský zastupitel
Příspěvky: 2826
Registrován: 19 lis 2017, 10:01
Profese: školitel software pro veřejnou správu
Bydliště: Kolín
Dal poděkování: 7362 poděkování
Dostal poděkování: 3543 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Příspěvek od Jiri.Snizek »

Tohle mi přistálo na messengeru.

Dobrý den, rád bych se vás, jakožto kandidáta na hejtmana, jménem občanů Mladé Boleslavi zeptal na pár otázek, které cítíme, že jsou ve vztahu ke kraji důležité. Vaši odpověď bych poté rád uveřejnil na veřejné stránce tak, aby se s ní mohli ostatní občané seznámit.

1. Jak velkou prioritu pro Vás bude představovat výstavba rychlého železničního spojení mezi Prahou a Mladou Boleslaví?
Sliby v této oblasti slýcháme již přes dvacet let, avšak kvalitní železniční spojení Mladé Boleslavi (mimochodem druhého největšího města kraje) s Prahou chybí. Momentální jízdní doba rychlíků se pohybuje okolo jedné a čtvrt hodiny, a to je ještě nádraží mimo město. Je tak nekonkurenceschopná k autobusovým spojům, které odjíždí z centra a cesta trvá 40 minut. Avšak cestování autobusy z Mladé Boleslavi do Prahy je často noční můrou, neboť přeplněné autobusy, dlouhé fronty a často ucpaná dálnice cestu znepříjemňují a prodlužují (samozřejmě v tomto směru mluvíme o stavu před pandemií). Moderní železniční spojení jednak ulehčí velmi přetížené dálnici, zlepší značně komfort veřejné dopravy pro cestující a bude i značnou pomocí nákladní železniční dopravě, kterou ocení nejen místní automobilka.

2. Aktuální doba zprovoznění nového a rychlejšího spojení je stanovena na rok 2030. Co uděláte pro to, aby se to stihlo dříve?
V tomto smyslu je nutno podotknout, že časový horizont 10let je poměrně dlouhý a může se stát, že celý projekt opět skončí u ledu. Avšak nejedná se o žádnou výstavbu moderních tratí s řadou tunelů a rychlostmi okolo 300km/h, které by to odůvodňovaly. V našem případě se jedná „pouze“ o zbudování dvou spojek – Bezděčínské a Všejanské-, které pouze propojí stávající tratě. Nebude potřeba stavět žádné tunely, mosty a další „složitější a dražší“ stavby, jedná se o pouze dvoukolejnou elektrifikovanou trať pro rychlost do 200km/h. I z toho důvodu věříme, že by se se skutečnou vůlí, která dosavadním představitelům kraje (ale i vlády) chyběla, šlo celý projekt značně urychlit. Zvláště, když už probíhají inženýrské průzkumy.

3. Momentální autobusové spojení Prahy a Mladé Boleslavi je na velmi chabé úrovni, co uděláte pro jeho zlepšení? (Než dojde ke zprovoznění železničního spojení)
Jak už bylo řečeno výše, autobusové spojení má celou řadu nevýhod. Mezi další značné patří skutečnost, že jen malý zlomek spojů směřujících do Prahy začíná přímo v Mladé Boleslavi. Mnoho spojů přijíždí např. z Krkonoš, Jičína a dalších oblastí, a proto jsou často již při svém příjezdu do Mladé Boleslavi značně obsazené. Cestující proto místo toho, aby přišel zhruba na čas odjezdu spoje musí přijít i o dvacet minut dříve, aby měl alespoň šanci, že si bude moci sednout. To však opět zbytečně prodlužuje dobu cesty. Je velmi smutné, že tak velké město jako je Mladá Boleslav postrádá autobusové linky, které by zde přímo začínaly a byly určeny primárně právě pro jeho obyvatele.

4. Zasadíte se o okamžité integrování Mladoboleslavska do systému PID? Ač je to k nevíře, tak současné autobusové linky mezi Prahou a Mladou Boleslaví stále nejsou integrované do PID. Jedná se o jeden z posledních regionů kraje, který tuto integraci postrádá, zároveň tuto integraci však potřebuje mnohem více než jiné, které již integrovány byly. Jednoduchý příklad je, že mezi Mladou Boleslaví a menším městem Dobrovice (vzdálených pár kilometrů) se již jezdí v rámci PID, avšak právě mezi Mladou Boleslaví a Prahou to autobusy stále není realitou, i když je zřejmé, kteří cestující by to více ocenili.

Budu rád za jakékoli odpovědi na položené otázky. Věřím, že toho máte momentálně nad hlavu, ale oceníme jakýkoli zájem.

Děkuji a přeji hezký den.

721 356 719, jiri.snizek@pirati.cz, středočeský radní pro regionální rozvoj a územní plánování, náměstek hejtmanky Středočeského kraje https://stredocesky.pirati.cz/lide/jiri-snizek/

Cílem politiky Pirátů je svobodná, vzdělaná a digitálně propojená společnost. Protože jedině ta vede k moderní, udržitelné a prosperující ekonomice, která umožní vysokou kvalitu života v budoucnosti.

https://swarmwise.pirati.cz/

petr_syrovy
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 32
Registrován: 01 čer 2019, 22:13
Profese: vedoucí
Bydliště: Jesenice
Dal poděkování: 33 poděkování
Dostal poděkování: 23 poděkování

Re: Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Příspěvek od petr_syrovy »

Jan.Licka píše: 29 zář 2020, 20:40 Hezký večer. Piráti jsou strana, která staví na faktech. Omezme se na technické detaily a souvislosti.

- Vestecká spojka a Exit 4 na D1 (VS a E4) v navržené podobě bude sloužit zejména jako zkratka mezi D3 a D1, pro kapacitní odlehčení části okruhu D0.
- Vesteckou spojku lze zprovoznit až po zprovoznění úseku D0 Běchovice – dálnice D1 (stavba 511), do doby splnění této podmínky nelze stavbu uvést ani do zkušebního provozu.
- Jesenice i Šeberov ve svých územních plánech mají svoje vlastní obchvaty a společně s MČ Šeberov dlouhodobě oponují VS, byť v tomhle ohledu existují dílčí pokroky.
http://www.seberov.cz/dulezite-informac ... spojka.htm

Argumenty o ekologii nebo hluku nyní vynechávám - každá liniová stavba pochopitelně zabírá a poškozuje krajinu, omezuje osoby okolo stavby žijící; tato škoda musí být vyvážena přidanou hodnotou pro společnost jako celek.

Logická souslednost staveb výše je nejdříve D0 (511), poté D3 a k ní extenze do centra Prahy Vestecká spojka - která by s 35 000 vozidly za 24 hodin navíc způsobila jisté komplikace na vnitřním okruhu MO, ale to nyní nechme stranou. Z celorepublikového pohledu jsme již dříve za RT Dopravy v jiném vláknu uvedli ekonomicky střízlivější a efektivnější řešení dopravních spojení směrem do Jižních Čech a na Rakousko než je D3 (krok 2), proto nedává Vestecká spojka jako krok 3 celého schématu smysl. Not B ⇒ Not C.

Dopravní zátěž komunikací v prstenci okolo Prahy, který "ztloustnul" řídkou satelitní výstavbou, obtížně obsloužitelnou VHD pochopitelně vnímáme jako kritickou. Vycházet dál trendu živelné výstavby bez urbanismu, pozemkovému "klondiku" ale není ekonomicky ani technicky udržitelné. Celá síť by se musela průběžně přestavovat pro trvale rostoucí potřeby IAD, aby nevznikala úzká místa - což pochopitelně není stavebně možné. Navíc, s každou novou silnicí rostou i náklady na její pravidelnou údržbu, které jdou proti snižujícím se disponibilním zdrojům státního rozpočtu (mj. kvůli stárnutí populace bez důchodové reformy).

Vzhledem k tomu, že převážnou většinu účastníků silničního provozu tvoří jednotlivci směřující stejným směrem (do centra, do práce) je základem rozvíjet energeticky efektivní, hromadnou dopravu. A pro každý případ můžeme diskutovat, pro kterou přípražskou obec je vhodnější tramvaj, autobus či lehká železnice.

Dobrý den,
mohu požádat o zdroje informací, na kterých je odpověď postavena? 35000 aut za 24 hodin? Odkud se tato auta vezmou? Pokud mluvíme ve vztahu k MO, pak předpokládám, tato auta tam již dnes jsou. Pokud se jedná o další auta, pak by tato auta musela projet přes Jesenici, což bych pokládal jako další důvod pro Vesteckou spojku (VS). VS bude místní komunikace, která hlavně řeší problém přilehlých obcí.

Honzo, můžeš mi poradit, kde jsou zmiňovaná čísla? Pak lze dopočítat jaký to bude mít vliv na další potřebné komunikace, jako 511, a následné ulehčení dopravy na Spořilovské spojce.

Pokud se posadíme na mez a počítáme auta, která projedou obcí Jesenice, pak dojdeme k závěru, že VS musí být dříve než zmiňované stavby D3, a případně 511. Již dnes auta pouze projíždějí přes obec. Bohužel pokud někdo přijde s rozumnou komunikací nalezne odpor bez skutečných argumentů.

Pokud mluvíme o ekonomické udržitelnosti, pak předpokládám, že obec by měla dýchat. Bez VS se ještě zvětší zácpy v dopravních špičkách, nehledě nato, že obec Jesenice staví školu, sportovní areál a další zdroje pro dopravu. Dřívě zmíněné, dle mého není udržitelný rozvoj. Současné přeložky silnic okolo Jesenice bohužel neřeší a nenahradí VS. Nicméně VS bude poslední částí obchvatu Jesenice, s pořadovým číslem IV (k dnešnímu datu, část I je zprovozněna).

Z pohledu Jesenice, VS musí být mnohem dříve než D3. Dostavba D0 je nutná, ale lokální problém řeší pouze částěčně. VS musí začínat u Vestce, pohled ze šeberova není správný. Již dnes se u Vestce tvoří dlouhé kolony, a ty se budou tvořit do doby než tuto dopravu odvede nějaká komunikace. VS bude více než vhodná.

V závěru textu na který reaguji opět hledám oporu ve faktech. Kde přesně je zdroj informací, prosím? Pokud tvrdíme "živelný urbanismus", který stavební úřad je odpovědný? Nebo je to takové plácnutí, protože takovéto plácnutí je populární? Prosím fakta, spíše než bajka Dona Quijota.
Uživatelský avatar
Roman.Moravek
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 147
Registrován: 27 lis 2018, 01:16
Profese: ekonom - OSVČ
Bydliště: Dolní Břežany
Dal poděkování: 705 poděkování
Dostal poděkování: 279 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Příspěvek od Roman.Moravek »

Jan.Licka píše: 29 zář 2020, 20:40 Hezký večer. Piráti jsou strana, která staví na faktech. Omezme se na technické detaily a souvislosti.

- Vestecká spojka a Exit 4 na D1 (VS a E4) v navržené podobě bude sloužit zejména jako zkratka mezi D3 a D1, pro kapacitní odlehčení části okruhu D0.
- Vesteckou spojku lze zprovoznit až po zprovoznění úseku D0 Běchovice – dálnice D1 (stavba 511), do doby splnění této podmínky nelze stavbu uvést ani do zkušebního provozu.
- Jesenice i Šeberov ve svých územních plánech mají svoje vlastní obchvaty a společně s MČ Šeberov dlouhodobě oponují VS, byť v tomhle ohledu existují dílčí pokroky.
http://www.seberov.cz/dulezite-informac ... spojka.htm

Argumenty o ekologii nebo hluku nyní vynechávám - každá liniová stavba pochopitelně zabírá a poškozuje krajinu, omezuje osoby okolo stavby žijící; tato škoda musí být vyvážena přidanou hodnotou pro společnost jako celek.

Logická souslednost staveb výše je nejdříve D0 (511), poté D3 a k ní extenze do centra Prahy Vestecká spojka - která by s 35 000 vozidly za 24 hodin navíc způsobila jisté komplikace na vnitřním okruhu MO, ale to nyní nechme stranou. Z celorepublikového pohledu jsme již dříve za RT Dopravy v jiném vláknu uvedli ekonomicky střízlivější a efektivnější řešení dopravních spojení směrem do Jižních Čech a na Rakousko než je D3 (krok 2), proto nedává Vestecká spojka jako krok 3 celého schématu smysl. Not B ⇒ Not C.

Dopravní zátěž komunikací v prstenci okolo Prahy, který "ztloustnul" řídkou satelitní výstavbou, obtížně obsloužitelnou VHD pochopitelně vnímáme jako kritickou. Vycházet dál trendu živelné výstavby bez urbanismu, pozemkovému "klondiku" ale není ekonomicky ani technicky udržitelné. Celá síť by se musela průběžně přestavovat pro trvale rostoucí potřeby IAD, aby nevznikala úzká místa - což pochopitelně není stavebně možné. Navíc, s každou novou silnicí rostou i náklady na její pravidelnou údržbu, které jdou proti snižujícím se disponibilním zdrojům státního rozpočtu (mj. kvůli stárnutí populace bez důchodové reformy).

Vzhledem k tomu, že převážnou většinu účastníků silničního provozu tvoří jednotlivci směřující stejným směrem (do centra, do práce) je základem rozvíjet energeticky efektivní, hromadnou dopravu. A pro každý případ můžeme diskutovat, pro kterou přípražskou obec je vhodnější tramvaj, autobus či lehká železnice.
Ahoj Honzo, a všem,
v podstatě s tím, co Honza napsal souhlasím. Pokusím se být nyní stručný.
Honza, jestli jsem to dobře vstřebal, napsal, že Vestecká spojka ANO, za předpokladu, že bude dostevěna část okruhu D0 (511), tak, aby ke kolapsu dopravy nedocházelo následně jinde.

AŽ SEM JE TO VLASTNĚ ODPOVĚĎ NA POLOŽENOU OTÁZKU zda vybudovat, či nevybudovat Vesteckou spojku.

Dále svou úvahu poté rozšiřuje o svůj pohled na výstavbu ekonomicky střízlivější výstavby zkapacitnění silnice I/3. I zde máme shodu v tom, že náklady na zkapacitnění I/3 budou nížší, než náklady na dostavbu D3 (západní varianta). Ale já tvrdím v tom jíném vláknu, a v tom se lišíme, že ty výšší náklady na dostavbu D3 (západní varianta) jsou nezbytné, jestliže chceme, abychom řešili problém s nedostatečnou kapacitou silničních tahů směrem na Tábor a dál, na několik desetiletí dopředu.
Já stále tvrdím, že D0 je nezbytnost, která se musí dobudovat ruku v ruce s dostavbou dálníce D3, nebo zkapacitněním I/3.
petr_syrovy
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 32
Registrován: 01 čer 2019, 22:13
Profese: vedoucí
Bydliště: Jesenice
Dal poděkování: 33 poděkování
Dostal poděkování: 23 poděkování

Re: Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Příspěvek od petr_syrovy »

Pokud se bavíme o D3 a D0, pak souhlasím. Jedná se o vysokorychlostní komunikace, které je potřeba dobudovat.

Pokud se bude přebudovávat I/3, aby to byla srovnatelná komunikace s D3, pak bude nesmyslně široká a nebezpečná. Dále předpokládám, že D1 bude upravena. Při tomto scénáři: široká I/3 a dobudování D1, budou náklady již jinde než jak bylo prezentováno. Dle mého názoru se již nejedná o ekonomicky rozumné řešení.

Vesteckou spojkou, spolu s dalšíma spojkama stabilizujeme plynulost provozu a odlehčujeme špičkám.
Uživatelský avatar
Petr.Prochazka
Předseda/předsedkyně místního sdružení
Příspěvky: 504
Registrován: 31 bře 2013, 22:04
Profese: Dispečer mezinárodních vlaků
Bydliště: Nymburk, Hrnčířova 1927
Dal poděkování: 667 poděkování
Dostal poděkování: 776 poděkování

Re: Transparentní vlákno Jirky Snížka otevřené kritice

Příspěvek od Petr.Prochazka »

Jiri.Snizek píše: 29 zář 2020, 21:55 Tohle mi přistálo na messengeru.

Dobrý den, rád bych se vás, jakožto kandidáta na hejtmana, jménem občanů Mladé Boleslavi zeptal na pár otázek, které cítíme, že jsou ve vztahu ke kraji důležité. Vaši odpověď bych poté rád uveřejnil na veřejné stránce tak, aby se s ní mohli ostatní občané seznámit.

1. Jak velkou prioritu pro Vás bude představovat výstavba rychlého železničního spojení mezi Prahou a Mladou Boleslaví?
Sliby v této oblasti slýcháme již přes dvacet let, avšak kvalitní železniční spojení Mladé Boleslavi (mimochodem druhého největšího města kraje) s Prahou chybí. Momentální jízdní doba rychlíků se pohybuje okolo jedné a čtvrt hodiny, a to je ještě nádraží mimo město. Je tak nekonkurenceschopná k autobusovým spojům, které odjíždí z centra a cesta trvá 40 minut. Avšak cestování autobusy z Mladé Boleslavi do Prahy je často noční můrou, neboť přeplněné autobusy, dlouhé fronty a často ucpaná dálnice cestu znepříjemňují a prodlužují (samozřejmě v tomto směru mluvíme o stavu před pandemií). Moderní železniční spojení jednak ulehčí velmi přetížené dálnici, zlepší značně komfort veřejné dopravy pro cestující a bude i značnou pomocí nákladní železniční dopravě, kterou ocení nejen místní automobilka.

2. Aktuální doba zprovoznění nového a rychlejšího spojení je stanovena na rok 2030. Co uděláte pro to, aby se to stihlo dříve?
V tomto smyslu je nutno podotknout, že časový horizont 10let je poměrně dlouhý a může se stát, že celý projekt opět skončí u ledu. Avšak nejedná se o žádnou výstavbu moderních tratí s řadou tunelů a rychlostmi okolo 300km/h, které by to odůvodňovaly. V našem případě se jedná „pouze“ o zbudování dvou spojek – Bezděčínské a Všejanské-, které pouze propojí stávající tratě. Nebude potřeba stavět žádné tunely, mosty a další „složitější a dražší“ stavby, jedná se o pouze dvoukolejnou elektrifikovanou trať pro rychlost do 200km/h. I z toho důvodu věříme, že by se se skutečnou vůlí, která dosavadním představitelům kraje (ale i vlády) chyběla, šlo celý projekt značně urychlit. Zvláště, když už probíhají inženýrské průzkumy.

3. Momentální autobusové spojení Prahy a Mladé Boleslavi je na velmi chabé úrovni, co uděláte pro jeho zlepšení? (Než dojde ke zprovoznění železničního spojení)
Jak už bylo řečeno výše, autobusové spojení má celou řadu nevýhod. Mezi další značné patří skutečnost, že jen malý zlomek spojů směřujících do Prahy začíná přímo v Mladé Boleslavi. Mnoho spojů přijíždí např. z Krkonoš, Jičína a dalších oblastí, a proto jsou často již při svém příjezdu do Mladé Boleslavi značně obsazené. Cestující proto místo toho, aby přišel zhruba na čas odjezdu spoje musí přijít i o dvacet minut dříve, aby měl alespoň šanci, že si bude moci sednout. To však opět zbytečně prodlužuje dobu cesty. Je velmi smutné, že tak velké město jako je Mladá Boleslav postrádá autobusové linky, které by zde přímo začínaly a byly určeny primárně právě pro jeho obyvatele.

4. Zasadíte se o okamžité integrování Mladoboleslavska do systému PID? Ač je to k nevíře, tak současné autobusové linky mezi Prahou a Mladou Boleslaví stále nejsou integrované do PID. Jedná se o jeden z posledních regionů kraje, který tuto integraci postrádá, zároveň tuto integraci však potřebuje mnohem více než jiné, které již integrovány byly. Jednoduchý příklad je, že mezi Mladou Boleslaví a menším městem Dobrovice (vzdálených pár kilometrů) se již jezdí v rámci PID, avšak právě mezi Mladou Boleslaví a Prahou to autobusy stále není realitou, i když je zřejmé, kteří cestující by to více ocenili.

Budu rád za jakékoli odpovědi na položené otázky. Věřím, že toho máte momentálně nad hlavu, ale oceníme jakýkoli zájem.

Děkuji a přeji hezký den.
Ad 1) Rychlé a smysluplné propojení středočeských měst s hlavním městem Praha i mezi jednotlivými městy navzájem je pro Piráty velkou prioritou. Problematika zrychlení železničního spojení mezi Prahou a Mladou Boleslaví (případně dále Libercem) se vleče již desítky let. Ekonomická stránka stavby železničního koridoru Praha - Mladá Boleslav - Liberec, tuto stavbu již několikrát zcela odsunula mimo nerealizovatelné projekty z pohledu zájmu státu. Zrychlení a zkapacitnění tratě z Prahy pouze do Mladé Boleslavi zase několikrát odsunul nezájem kraje a nedostatečná snaha místních samospráv. Správa železnic se svého času snažila zlákat mezi spoluinvestory této stavby i samotnou automobilku Škoda auto, která po železnici dopravuje velké objemy svých výrobků. Škoda o takovou investici zájem neprojevila. Aktuální situace vypadá skutečně tak, jak pán píše. Projekt je ve stavu, kdy je vypsáno výběrové řízení na zhotovitele projektu a předpoklad je začít stavět v roce 2027 s dokončením v roce 2030.
Kraj zdá se bude moci pouze tlačit na správu železnic, aby tyto termíny skutečně dodržela. Stav železniční infrastruktury v celé republice není radostný a SŽ má v příštích deseti letech před sebou desítky obrovských projektů rekonstrukcí a staveb například Vysokorychlostních tratí. Piráti v krajském zastupitelstvu dohlédnou na to, aby tato stavba běžela podle plánů a samozřejmě podporovat i případnou možnost urychlení celého projektu v kooperaci se SŽ.

2) Jak jsem již uvedl výše, SŽ má před sebou spoustu staveb a rekonstrukcí a momentálně naráží na to, že její kapacity zkrátka na to všechno nestačí. Zdvojkolejnění tratě znamená rozšíření stávajícího profilu na dvojnásobnou šířku. Stavba Všejanské a Bezděčínské spojky bude znamenat výkup pozemků. Kraj musí maximálně spolupracovat se správou železnic tak, aby tyto akce proběhly hladce a stavba nezůstala u ledu, nicméně v reálu to zřejmě nebude možné dosáhnout dříve než za uvedených deset let. Nicméně jsme přesvědčeni, že při dobré komunikaci se SŽ jsme schopni zajistit možná i nějaké urychlení celého projektu. Celá tato stavba bude ohromným přínosem nejen pro obyvatele Mladé Boleslavi, ale také pro stovky obyvatel Lysé nad Labem, či Milovic (také Nymburka), kteří se nyní dopravují do zaměstnání krkolomně autem.

3. a 4.) Veřejná Hromadná Doprava a její smysluplné využití je jednou z našich priorit také. Chceme podporovat VHD n oproti milionům automobilů, které způsobují mnohaminutové kolony, díky nimž se autobusy mnohdy nedostanou do centra města včas a jízdní řád překračují o dlouhé doby. Mladoboleslavsku kraj stále dluží větší integraci a důstojné dojíždění do hlavního města. Budeme okamžitě po nástupu jednat se všemi dopravci ve snaze je zapojit do PID. Je na pováženou, že autobus jedoucí z Krkonoš, jede první půlku své trasy v integrovaném systému IDOL a před Mladou Boleslaví přepíná jen a pouze na svůj tarif. Všechny tyto autobusy provozují soukromí dopravci, s nimiž je nutné vyjednat nové podmínky, které cestujícím usnadní cestování v rámci celého kraje včetně Prahy. V našem velkém zájmu je zapojení všech osobních dopravců operujících v našem kraji do systému PID a možnost tak cestovat skutečně v rámci celého kraje na jednu jízdenku. Smysluplnost některých autobusových (i vlakových) spojů, které kraj dotuje, budeme podrobovat podrobné analýze, abychom uspokojili poptávku v časech, kdy jezdí spoje zcela přeplněné a případně změnili systém tam, kde spoje nevyužívá zcela nikdo. Zda to bude znamenat zavedení zcela nových spojů pouze mezi Mladou Boleslaví a Prahou, nebo zlepšení a zpřehlednění stávajícího systému, to nelze nyní předjímat.
Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod. Jan Werich
Odpovědět

Zpět na „Středočeský kraj“