Zápisy ze schůzek asistentů

Moderátor: Poslanecka snemovna - poslanci

Odpovědět
Uživatelský avatar
anonym39320
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 388
Registrován: 22 pro 2017, 16:03
Profese: ústavní právník
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 286 poděkování
Dostal poděkování: 679 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zápisy ze schůzek asistentů

Příspěvek od anonym39320 »

Zápis ze Schůze asistentů

Místo konání: Poslanecká sněmovna
Den a čas konání: středa, 14. 2. 2018, 14:00 - 15:00
Přítomni : Albert Diok, Jaroslav Němec, Zuzka Koláříková, Drahoslava Křenková, Romana Klimešová, Zuzana Freitas, Soňa Pohanková, Lukáš Lev Červinka, Věra Marušiaková, Tomáš Eichler, David Witosz, Miluš Kotišová, Ondra Beníček, Marta Kučerová, David František Wagner, Štěpán Rattay, Stanislava Pajerová, Vítek Šimral, Tomáš Hába, Matouš Vanča, Nela Chudová, Josef Pavlovic, Bára Stuchlá, Tomáš Guth Jarkovský
Omluveni: Zuzana Vachůnová, Lukáš Jansa, Lucie Procházková, Karolína Duschková

Předsedá: David František Wagner
Zapisovatel: Tomáš Guth Jarkovský

Agenda
  1. Představení nového tajemníka (David František Wagner)
  2. Řešení faktur za telefony (David František Wagner)
  3. Představování se v kolečku
  4. Technické systémy (Lukáš Lev Červinka)
  5. Jednotné zápisy jednání (Lukáš Lev Červinka)
  6. Pracovní skupiny (Vít Šimral)

1. Představení nového tajemníka
Členům týmu byl představen nový tajemník poslaneckého klubu Štěpán Rattay. Přebírání agendy od dosavadního tajemníka bude probíhat postupně a to v období dvou až třech měsíců. Členové se tak budou stále ještě obracet na dosavadního tajemníka, pokud nebude upřesněno jinak.

2. Řešení faktur za telefony
Strana má uzavřenou smlouvu s Vodafone na stranické tarify, které budou nabídnuty i PK.

Současný stav je takový, že každá faktura je na reálného uživatele čísla. Dle požadavků KPS je však nezbytné, aby výdaje fakturoval poslanec, tj. na faktuře musí být jeho jméno. Jediný možným řešením nyní je, že reálný uživatel uhradí fakturu od poskytovatele sám a následně ji přefakturuje na poslance.

V jednání je, aby bylo možno přeskočit přefakturovávání, tj. aby fakturu od poskytovatele platila rovnou KPS. Očekávané zjednodušení snad již od příštího měsíce.

3. Představování se v kolečku
Všichni členové se postupně představili, uvedli svou současnou posici a odbornost.
Bylo konsensuálně dohodnuto, že bude vytvořena tabulka odborností asistentů klubu, kam každý člen doplní svou odbornost, případné další oblasti zájmu, které by mohly být ostatním ku pomoci. Vytvoření tabulky se ujal Tomáš Guth Jarkovský - k disposici zde:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

4. Technické systémy
Redmine
Byl tlumočen požadavek vedení PK na důsledné používání Redmine jakožto nástroje pro správu úkolů - pro možnost kooperace PK a strany na jednotlivých úkolech a v neposlední řadě pro možnost jak ostatních členů PK a strany, ale i široké veřejnosti, se seznámit s úkoly, které PK řeší a jak je řeší.

Část členů vyjadřuje nesouhlas s používáním Redmine s odůvodněním, že je příliš komplikovaný, představuje zbytečnou byrokratickou zátěž a nebyli k jeho používání dostatečně proškoleni.

Tajemník v tomto směru informoval členy, že se připravuje hromadné školení jak nových, tak stávajících členů, v používání Redmine a dalších systémů.

Google Drive
Lukáš Lev Červinka upozornil na nesystematičnost v ukládání dokumentů na Google Drive a na nezbytnost vytvoření metodiky třídění a ukládání. V současné době neexistuje žádný dokument upravující dle jakého klíče by měly být dokumenty na Google Drive ukládány a každý pracovník klubu, asistent či poslanec tak nahrává dokumenty dle svých vlastních preferencí a představ. Kvůli tomu nejsou soubory ukládány do příslušných složek vždy dle stejného principu třídění a není ani dodržována stejná vnitřní logičnost pojmenovávání souborů, což stěžuje, až znemožňuje, jejich vyhledávání.

Lukáš Lev Červinka v tomto směru navrhl používání systému klíčových slov a vytvoření metodiky pro ukládání a sdílení souborů na Google Drive.

5. Jednotné zápisy jednání
Členové byli informováni o nové metodice Jednání týmů (RFC 1), která obecně upravuje přípravu jednání všech týmů, sestavování agendy, vedení zápisu, jeho zveřejňování a rozpracovávání úkolů.

RFC 1 k disposici zde: https://docs.google.com/document/d/1i9b ... sp=sharing

6. Pracovní skupiny
Vít Šimral informoval ostatní členy o přípravě vzniku pracovních skupin a zdůraznil důležitost jejich brzkého začátku fungování.




Seznam úkolů:
  • Všichni členové
  • zaznamenat do tabulky odborností, připravené Tomášem Guthem Jarkovským, informace o své osobě (odbornosti, užitečné dovednosti, kontakt) - bezprostředně po konání schůze
    tabulka k disposici zde: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Lukáš Lev Červinka
analytik Výzkumného centra Asociace pro mezinárodní otázky
doktorand na katedře ústavního práva Právnické fakulty UK a na Fakultě ekonomie University Ca' Foscari v Benátkách

Twitter: @CervinkaLev / Facebook: Lukas.L.Cervinka
Odpovědět

Zpět na „PS - asistenti“