Úvod k dopravní politice
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
- Zdenek.Pech
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 716
- Registrován: 05 kvě 2009, 14:07
- Profese: AV/ICT specialista
- Bydliště: Plzeň
- Dal poděkování: 73 poděkování
- Dostal poděkování: 92 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Úvod k dopravní politice
Zdravím všechny, kteří zavítali do této diskuse...
Asi všichni si představíme něco pod pojmem "doprava", takže ve spojení s politikou se dostáváme na široké pole. Sice zorané, ale určitě - jak jistě sami uznáte - je mnoho bodů, o kterých můžeme diskutovat, kritizovat nebo se je ideálně pokusit změnit. Začít můžeme s tématy oblíbenými jako například nepříliš transparentní bodový systém pro řidiče, kvalita vozovek, maximální povolená rychlost, kamionová doprava versus pravidla, potom zabrousit do letecké dopravy ohledně palivových příplatků, na vodě hodně kritizované omezení majitelů vodních skútrů atd. --- je toho mnoho, ale věřím, že se dokážeme na řadě věcí shodnout. Takže uvítám vaše příspěvky
Asi všichni si představíme něco pod pojmem "doprava", takže ve spojení s politikou se dostáváme na široké pole. Sice zorané, ale určitě - jak jistě sami uznáte - je mnoho bodů, o kterých můžeme diskutovat, kritizovat nebo se je ideálně pokusit změnit. Začít můžeme s tématy oblíbenými jako například nepříliš transparentní bodový systém pro řidiče, kvalita vozovek, maximální povolená rychlost, kamionová doprava versus pravidla, potom zabrousit do letecké dopravy ohledně palivových příplatků, na vodě hodně kritizované omezení majitelů vodních skútrů atd. --- je toho mnoho, ale věřím, že se dokážeme na řadě věcí shodnout. Takže uvítám vaše příspěvky
|| jednatel PPC s.r.o. || Pirát tělem i duší
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 3167
- Registrován: 21 dub 2009, 12:08
- Profese: IT Manager
- Dostal poděkování: 8 poděkování
Re: Úvod k dopravní politice
Tak já začnu, zajímali by mě nějaké statistiky z dopravy, měli by se dát zjistit dotazem na Ministerstvo, ale zatím nikomu, kdo se o to zajímal, uspokojivě neodpovědeli. Vždy odkážou na nějakou statistiku, ze které se nedá nic vyčíst. To je podle mě zcela špatně.
Zajímal by mě:
1. podíl "bodově hodnocených" řidičů" na dopravních nehodách, kolik bylo dopravních nehod víme, kolik bylo smrtelných také. Víme i procento bodovaných řidičů (tuším že to je 10 - 15). Zajímalo by mě, kolik procent nehod způsobili řidiči s body. Z toho se dá snadno říct, jestli má bodový systém smysl.
2. Počet smrtelných nehod při nárazu do stromu. Diskuse o kácení stromů se podobná té o Jádru, nevede se na základě faktů, ale emocí. Pokud je to číslo 20/rok, tak je na místě se ptát, jestli jsou pro nás ty stromy u silnic tak důležité, že obětujeme 20 (nebo 2 nebo 100?) lidí ročně. Debata o tom, že si to zavinili sami, je podle mě bezpředmětná.
Chtěl bych znát Vaše názory, případně, jestli se někdo dokáže k takovým informacím dostat.
Zajímal by mě:
1. podíl "bodově hodnocených" řidičů" na dopravních nehodách, kolik bylo dopravních nehod víme, kolik bylo smrtelných také. Víme i procento bodovaných řidičů (tuším že to je 10 - 15). Zajímalo by mě, kolik procent nehod způsobili řidiči s body. Z toho se dá snadno říct, jestli má bodový systém smysl.
2. Počet smrtelných nehod při nárazu do stromu. Diskuse o kácení stromů se podobná té o Jádru, nevede se na základě faktů, ale emocí. Pokud je to číslo 20/rok, tak je na místě se ptát, jestli jsou pro nás ty stromy u silnic tak důležité, že obětujeme 20 (nebo 2 nebo 100?) lidí ročně. Debata o tom, že si to zavinili sami, je podle mě bezpředmětná.
Chtěl bych znát Vaše názory, případně, jestli se někdo dokáže k takovým informacím dostat.
- Mikulas.Ferjencik
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 14661
- Registrován: 24 dub 2009, 00:25
- Profese: Asistent předsedy poslaneckého klubu
- Bydliště: Praha Vršovice
- Dal poděkování: 12033 poděkování
- Dostal poděkování: 20484 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvod k dopravní politice
Mám poznámku k těm stromům. Po vykácení aleje prokazatelně stoupne průměrná rychlost na daném úseku silnice, takže mnohem cennější statistika by byla statistika nehodovosti na konkrétních úsecích před a po kácení...
Garant pro oblast veřejných rozpočtů, mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770
Podporuji Rekonstrukci Pirátů www.rekonstrukcepiratu.cz
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 3167
- Registrován: 21 dub 2009, 12:08
- Profese: IT Manager
- Dostal poděkování: 8 poděkování
Re: Úvod k dopravní politice
Takovou statistiku ale asi nemáme, kolik lidí se zabije o strom je snažší zjistit. Nejdříve bychom se měli rozhodnout, jestli je vůbec chceme kácet, až potom můžeme vybrat úseky, kde to provedeme a na nich uděláme další statistiku.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 210
- Registrován: 03 kvě 2009, 14:04
- Profese: student
- Dostal poděkování: 2 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvod k dopravní politice
já jsem proti kácení,
samozřejmě na některých cestách jsou stromy příliš blízko, ale zkuste si jet autem v krásné aleji stromů a ve stínu a porovnej to to s cestou kde na vás fouká vítr, a praží slunce.
Ten rozdíl je markantní. Není nic horšího než nekonečná silnice kde není NIC. Když už stavíme nové dálnice tak bych kolem nich vysázel stromy. Taky to určitě bude mít vliv na vzduch kolem takových silnic. Řekl bych že stromy mají pozitivní vliv na klid řidičovi duše, a že tam kde jsou stromy lidi tolik nespěchají a nepředjíždějí tolik jako prasata. Je také příjemné když se cesta alespoň trošku vlní. Když není úplně rovná. Otevírají se stále nové pohledy do krajiny, a člověk vidí stále nové prostředí a udržuje ho to pozorného. Rovná cesta je nudná a "bez duše"
samozřejmě na některých cestách jsou stromy příliš blízko, ale zkuste si jet autem v krásné aleji stromů a ve stínu a porovnej to to s cestou kde na vás fouká vítr, a praží slunce.
Ten rozdíl je markantní. Není nic horšího než nekonečná silnice kde není NIC. Když už stavíme nové dálnice tak bych kolem nich vysázel stromy. Taky to určitě bude mít vliv na vzduch kolem takových silnic. Řekl bych že stromy mají pozitivní vliv na klid řidičovi duše, a že tam kde jsou stromy lidi tolik nespěchají a nepředjíždějí tolik jako prasata. Je také příjemné když se cesta alespoň trošku vlní. Když není úplně rovná. Otevírají se stále nové pohledy do krajiny, a člověk vidí stále nové prostředí a udržuje ho to pozorného. Rovná cesta je nudná a "bez duše"
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 3167
- Registrován: 21 dub 2009, 12:08
- Profese: IT Manager
- Dostal poděkování: 8 poděkování
Re: Úvod k dopravní politice
Pro mě jsou stromy u silnice zcela bezpředmětné, koukám na cestu, kde mi kdo vběhne pod kola, kdo mi nedá přednost, nebo kdo měbude chtít sešrotovat náklaďákem. Pak si teprve vybírám, jestli bude lepší strom, kluk na kole, nebo tatra v protisměru.
- Ondrej.Profant
- Technický odbor
- Příspěvky: 7963
- Registrován: 22 dub 2009, 23:55
- Profese: Náměstek člena vlády
- Bydliště: Praha 8
- Dal poděkování: 15008 poděkování
- Dostal poděkování: 8368 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvod k dopravní politice
Přesně jak řekl Kamil. Alej může škodit jen pokud přeroste do silnice (měla by být starost majitele silnice, máme nezaměstnanost, takže najít někoho, kdo prořeže stromy nemůže být porblém).
Je mnohem příjemnější jet alejí, než otevřenou krajnou. Připadá mi zcela zcestné je kácet.
Jinak bych založil témata:
Železnice (obecně)
ČD (diskuse o tom molochu)
Osobní doprava
Kamionová doprava
Je mnohem příjemnější jet alejí, než otevřenou krajnou. Připadá mi zcela zcestné je kácet.
Jinak bych založil témata:
Železnice (obecně)
ČD (diskuse o tom molochu)
Osobní doprava
Kamionová doprava
profant.eu
náměstek vicepremiéra pro digitalizaci
vedoucí resortních týmů Informatika
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 210
- Registrován: 03 kvě 2009, 14:04
- Profese: student
- Dostal poděkování: 2 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
- Ondrej.Profant
- Technický odbor
- Příspěvky: 7963
- Registrován: 22 dub 2009, 23:55
- Profese: Náměstek člena vlády
- Bydliště: Praha 8
- Dal poděkování: 15008 poděkování
- Dostal poděkování: 8368 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvod k dopravní politice
Ty jistě také , já jsem navrhoval taková hlavní ke kterým se může vyjádřit každý.
U těch zbylých mi přišlo, že je méně výrazných témat.
U těch zbylých mi přišlo, že je méně výrazných témat.
profant.eu
náměstek vicepremiéra pro digitalizaci
vedoucí resortních týmů Informatika
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 210
- Registrován: 03 kvě 2009, 14:04
- Profese: student
- Dostal poděkování: 2 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvod k dopravní politice
řekl bych celoevropská krize po uzavření přívodu plynu z Ruska má přece jenom trošku větší význam než stav Českých drah