Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního zákova

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, RT ZivotniProstredi - hlasovací

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Životní prostředí. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního záko

Příspěvek od Karel666 »

O čem je toto vlákno? Že dokola mluvíte, že nějaké řešení je špatné protože bere nějaká práva při stavbě dálnice. Ok, mohli bych přijmout, že to řešení je špatné, ale máte nějaký návrh řešení, které je lepší?
Tedy za přepokladám, že uznáváte, že se mají postavit dálnice, železnice či elektrické vedení až po datové v nějakém rozumném čase.

Pokud tedy jenom řečníte o tom co je vše špatné na stavebním zákoně, ale nemáte návrh řešení, jak chcete, aby lidi podpořili piráty v tomto řešení? Myslíte, že lidi nechápou, že něco se musí udělat a když se postaví dálnice, že nebude někdo kdo to nakonec bude mít vedle baráku?

Takže po přečtení tohoto vlákna se ptám, MÁTE NĚJAKÉ ŘEŠENÍ TOHO JAK STAVĚT V ROZUMNÉM ČASE nebo jenom zrušíte to co umožňuje neoddalovat stavbu co musí stát 30 a více let?
Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 775
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 888 poděkování
Dostal poděkování: 1369 poděkování

Re: Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního záko

Příspěvek od Lukas.Blazej »

Ahoj,
pokud budeme měnit ZOPK k vrácení veřejnosti, navrhuji změnit i vodní zákon. Příklad toho, proč by spolky měly mít možnost se účastnit, přikládám v příloze. Stručně - bylo povolena oprava rybníků, ačkoliv v nich jsou ZCHD.
Přílohy
77361_ODV-525, roz. o přezkumu sken.pdf
(132.6 KiB) Staženo 52 x
77362_ODV-525, roz. o odv. sken.pdf
(179.4 KiB) Staženo 49 x
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Blazej za příspěvek:
Jan.Nezhyba
Tel. 778702712
Uživatelský avatar
Dana.Balcarova
Člen KS Praha
Příspěvky: 610
Registrován: 13 pro 2013, 12:34
Profese: poslankyně PSP ČR
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 807 poděkování
Dostal poděkování: 682 poděkování

Re: Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního záko

Příspěvek od Dana.Balcarova »

Lukas.Blazej píše:Ahoj,
pokud budeme měnit ZOPK k vrácení veřejnosti, navrhuji změnit i vodní zákon. Příklad toho, proč by spolky měly mít možnost se účastnit, přikládám v příloze. Stručně - bylo povolena oprava rybníků, ačkoliv v nich jsou ZCHD.
Jak bys ten vodni zakon novelizoval, ted jde do 1. člení na plenu PSP, takze to specha.
Pokud dokazes napsat 1. co konkretne a jak bys zmenil a 2. kratce popsat duvod-proc.
Nemusi to byt dokonale, posoudime to ma sanci a je to obhajitelne.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Dana.Balcarova za příspěvek:
Jan.Nezhyba
Jen v takové společnosti se bude dobře dařit, ve které lidé sázejí stromy, o nichž vědí, že v jejich stínu už nebudou odpočívat
Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Komunální zastupitel/ka
Příspěvky: 775
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 888 poděkování
Dostal poděkování: 1369 poděkování

Re: Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního záko

Příspěvek od Lukas.Blazej »

Dana.Balcarova píše:
Lukas.Blazej píše:Ahoj,
pokud budeme měnit ZOPK k vrácení veřejnosti, navrhuji změnit i vodní zákon. Příklad toho, proč by spolky měly mít možnost se účastnit, přikládám v příloze. Stručně - bylo povolena oprava rybníků, ačkoliv v nich jsou ZCHD.
Jak bys ten vodni zakon novelizoval, ted jde do 1. člení na plenu PSP, takze to specha.
Pokud dokazes napsat 1. co konkretne a jak bys zmenil a 2. kratce popsat duvod-proc.
Nemusi to byt dokonale, posoudime to ma sanci a je to obhajitelne.
§ 115 odst. 6 vodního zákona píše:Občanské sdružení, jehož cílem je podle jeho stanov ochrana životního prostředí, je oprávněno být informováno o zahajovaných správních řízeních vedených podle tohoto zákona, pokud o tyto informace vodoprávní úřad požádá, s výjimkou stavebních řízení vedených podle § 15 a řízení navazujících na posuzování vlivů na životní prostředí podle § 3 písm. g) zákona o posuzování vlivů na životní prostředí; žádost musí být co do předmětu a místa řízení specifikována. Tato žádost je platná jeden rok ode dne jejího podání, lze ji podávat opakovaně.
Není žádný důvod, proč by měla být vodní díla vyjmuta z okruhu řízení, která mohou spolky připomínkovat. Například ve výše uvedeném řízení byla pravomocně povolena oprava rybníků, ačkoliv i orgán ochrany přírody upozorňoval na nutnost provedení biologického průzkumu z důvodu výskytu zvláště chráněných živočichů. Spolky mají místní znalost a mohou v podobných případech zabránit zcela zbytečným fatálním dopadům staveb.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Lukas.Blazej za příspěvky (celkem 2):
Dana.Balcarova, Jan.Nezhyba
Tel. 778702712
Uživatelský avatar
Dana.Balcarova
Člen KS Praha
Příspěvky: 610
Registrován: 13 pro 2013, 12:34
Profese: poslankyně PSP ČR
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 807 poděkování
Dostal poděkování: 682 poděkování

Re: Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního záko

Příspěvek od Dana.Balcarova »

Lukasi muzes me popsat ten kontretni pripad, tj, misto kde se to stalo a urad, ktery to schvalil. A nakou skutkovou podstatu toho k cemu negativnimu muze dojit.
Diky Dana
Jen v takové společnosti se bude dobře dařit, ve které lidé sázejí stromy, o nichž vědí, že v jejich stínu už nebudou odpočívat
Uživatelský avatar
Jan.Nezhyba
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 925
Registrován: 14 bře 2012, 10:43
Profese: Výškové práce a n.n.o. Ekologie
Bydliště: Havíř-OFF
Dal poděkování: 918 poděkování
Dostal poděkování: 799 poděkování

Re: Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního záko

Příspěvek od Jan.Nezhyba »

Karel666 píše:O čem je toto vlákno? Že dokola mluvíte, že nějaké řešení je špatné protože bere nějaká práva při stavbě dálnice. Ok, mohli bych přijmout, že to řešení je špatné, ale máte nějaký návrh řešení, které je lepší?
Tedy za přepokladám, že uznáváte, že se mají postavit dálnice, železnice či elektrické vedení až po datové v nějakém rozumném čase.

Pokud tedy jenom řečníte o tom co je vše špatné na stavebním zákoně, ale nemáte návrh řešení, jak chcete, aby lidi podpořili piráty v tomto řešení? Myslíte, že lidi nechápou, že něco se musí udělat a když se postaví dálnice, že nebude někdo kdo to nakonec bude mít vedle baráku?

Takže po přečtení tohoto vlákna se ptám, MÁTE NĚJAKÉ ŘEŠENÍ TOHO JAK STAVĚT V ROZUMNÉM ČASE nebo jenom zrušíte to co umožňuje neoddalovat stavbu co musí stát 30 a více let?


dobrej nástup :)

tak dokola se ttu nemluví vlakno ma teprve dvě stránky - na první bylo stanovisko k novele -

pro vysvětlení
Ale tady toto je nepochopení celkové instituce účastníka řízení a jeho postavení tj. za 1.
nikdo nemá vyjmečná práva krom práv vyplývajících ze zákona jako účast přímo dotčené osoby, která má dáno postavení již ze zákona 2.
Ostatní jsou jen informováni dle genrální žádosti postavené dle oblasti zájmu 3. to neznamená sutomatickou účast v řízení či nějaké výhradní postavení
Stejně tak činnost spolku je vymezena jeho stanovami 4.

Petice
je pomalý docela složitý institut který v řízeních má váhu relativní.

Schvalování změn územního plánu / pořizování aktuálního
zde je možnost zapojení veřejnosti taky možná - ovšem kdo umí a má možnosti jej řádně nastudovat posoudit a kvalifikkovaně relevantně připomínkovat
-----------

Jako nejduležitější vidím to " aby stát znovu proaktivně zastával funkci garanta příznivého životního prostředí" jak vyplývá ne jen z ústavy
Zájmem je v rámci demokratické společnosti zachovat původní spektrum možnosti účasti veřejnosti v řízeních.
Upravit znovu nastavení limitních záměrů pro posouzení jejich dopadů na životní prostředí.
Prosadit separe zákon o liniových stavbách.
---------------
Je třeba provést důslednou analýzu za období XX do doby novelizace stavebního zákona a souvisejích. Kvantifikující a objasnující důvody nepřiměřených délek řízení.
Až na základě důkladné analýzy je potřeba přijmout opatření v rámci novelizace

Jistá analýza vybraných řízení existuje ale je to málo - vznikla v rámci eko NNo
----------

Občanská sdružení dnes zaregistrované spolky jsou v drtivé většině případů platformou právě pro občansky aktivní společnost, která nabízí odborný profesionální servis v rámci řízení a podobně. Není v silách občana nastudovat si mnohdy ani základy zák. 500 správní řád. A dalo by se ve výčtu pokračovat.
jak už jsem psal...
------------
Samozřejmě řešní máme tak jak to u pirátů bejvá když už do něčeho štouraj...
Novela tedy neřinesla to podstatné za co byla čr peskována a rozhodně to nebyla šíře možnosti účasti občanů.
Řešení je v přijetí novely zákona o liniových stavbách zejména v oblastech na které poukazuješ.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Nezhyba za příspěvek:
Dana.Balcarova
„Kdo nezná přístav, do kterého se chce plavit, tomu není žádný vítr příznivý.“
Seneca
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního záko

Příspěvek od Karel666 »

Řešení je v přijetí novely zákona o liniových stavbách zejména v oblastech na které poukazuješ.
A kde se to řeší v tomto vláknu? Jeden kříčí zrušme toto, druhej berete právo, chceme je přidat. Ty píšeš, že to vyřeší stavební zákon o liniových stavbách, ale v reálu se musí změnit x dalších zákonů, protože liniové stavby se fakt neřeší jenom stavebním, ale i občanským atd....

Proto jsem napsal, proboha o čem se to zde bavíme? Každej chce zrušit či přidat nějakej paragraf, ale to je vlastně to poslední, musí se nastavit nějakej proces podle kterýho se pojede a se kterým všichni budou souhlasit a tomuto procesu se musí přizpůsobyt ostatní zákony.

A to je co se ptám MAJÍ PIRÁTI NĚJAKEJ POSTUP OBECNÝ JAKÝM BY SE MĚLA ŘÍDIT VÝSTAVBA LINIOVÝCH STAVEB O A DO Z. bavit se pouze o zákonech natož a jednotlivých paragrafech je to nejhorší co můžete udělat, prakticky se to v reálu ještě víc rodrbe než je...
Uživatelský avatar
Jan.Nezhyba
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 925
Registrován: 14 bře 2012, 10:43
Profese: Výškové práce a n.n.o. Ekologie
Bydliště: Havíř-OFF
Dal poděkování: 918 poděkování
Dostal poděkování: 799 poděkování

Re: Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního záko

Příspěvek od Jan.Nezhyba »

Karel666 píše:
Řešení je v přijetí novely zákona o liniových stavbách zejména v oblastech na které poukazuješ.
A kde se to řeší v tomto vláknu? Jeden kříčí zrušme toto, druhej berete právo, chceme je přidat. Ty píšeš, že to vyřeší stavební zákon o liniových stavbách, ale v reálu se musí změnit x dalších zákonů, protože liniové stavby se fakt neřeší jenom stavebním, ale i občanským atd....

Proto jsem napsal, proboha o čem se to zde bavíme? Každej chce zrušit či přidat nějakej paragraf, ale to je vlastně to poslední, musí se nastavit nějakej proces podle kterýho se pojede a se kterým všichni budou souhlasit a tomuto procesu se musí přizpůsobyt ostatní zákony.

A to je co se ptám MAJÍ PIRÁTI NĚJAKEJ POSTUP OBECNÝ JAKÝM BY SE MĚLA ŘÍDIT VÝSTAVBA LINIOVÝCH STAVEB O A DO Z. bavit se pouze o zákonech natož a jednotlivých paragrafech je to nejhorší co můžete udělat, prakticky se to v reálu ještě víc rodrbe než je...

zaprve znovu opakuju - tat novela nic nezrychlí a jsem to schopen dokazat -

z toho plyne nechme to tak?
ne tady narozdíl jak je běžné na těchto věcech spolupracujeme s týmem dopravy a jeho garantem aby byla shoda mezi resorty čož nám nedělá problém

Asi by si par lidi mělo uvědomit že skutečně nechrapem a když nejsme/nejsem na foru opravdu se nikde nedrbu na zadku :)
- taky že den ma jen 24 hodin a s tím neuděláš nic stejně jako že musím alespon 5 hodin spát :)
A taky toto není první ani poslední zákon který budu připomínkovat věř prosím že mám tedy alespon to m,inimální ponětí o legislativě a procesech legislativnách

a byť nejsem v PS věř že jsem stejně zasekanej jako oni pani poslanci od tmy do tmy :lol:

Mame konkretni okruhy do změn stavebního zákona a další související legislativy - vše v souladu s prohlášením k této problematice a že veřejně nevystřílím patrony do vzduchu neznamena že jen tlachame. :!:
nemám pocit že ted tady je prostor pro novelizaci a podobnou práci sleduješ co se děje ve sněmovně čím žije národ.
Prosím věř že až bude čas přečteš si paragrafove znění včetně duvodove zprávy.
Zatím tedy budiž vodítkem směru ono prohlášení.


co se dělo v posledni době na čem pan garant pracoval celou dobu v podstatě už i mezi svátky
https://www.pirati.cz/tiskove-zpravy/kr ... avsku.html

do toho příprava pirateconu v OV 3.3 otevřene forum o životním prostředí

Udalosti v Ostravě s oxidy síry Piráti jako první odhalily zdroj emisí - \laguny Ostramo studie podkladů :) identitifikace zdroje - popis nesrovnalosti v měřícím systemu AVE (zu) a ISKO chmu v oblasti fifejdy - příprava podání na čižp ve věci lagun - materialy pro poslance MSK v teto věci

pokud si myslíš že sem vyprskl tak ne jen jsem i já občas unavenej a i já mam limity za ktere už nejdu nehodlám sebou znova seknout - pojistku nemám a živit mě taky nikdo nebude - stay cool - :fet:
„Kdo nezná přístav, do kterého se chce plavit, tomu není žádný vítr příznivý.“
Seneca
Karel666
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1017
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 187 poděkování
Dostal poděkování: 311 poděkování

Re: Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního záko

Příspěvek od Karel666 »

Cituji:
Prosím věř že až bude čas přečteš si paragrafove znění včetně duvodove zprávy.
Super, takže se budu moci vyjádřit až k tomu jestli "páčka má být 5cm od kraje nebo 5,5cm"?
Píšeš piráti nespí a něco dělají OK, jaký je obecný výstup kromě odkazu na článek, kde se probírá obsah rtuti atd.?

Co se ptám je obecně jak si představují piráti postup stavebníka od schválení záměru stavby stavebníkem až po kolaudaci stavby. Tedy kdy se může ten který vyjadřovat, jaká časová představa termínů, kdo bude součástí řízení, co bude nutné v řízení pod 79 co bude pod úplně novým řízením atd.

Když přede mně hodíš paragrafové znění tak k čemu se pak mám vyjádřit? To jako budu muset sednout a kreslit si celý víkend graf postupu pro jednotlivá řízení atd. místo aby jste dali nějaký obecný nástřel postupu jak bude probíhat stavba od a do z, kdy každý účastník uvidí zde mohu vstoupit a souhlasím nebo řekne ne nesouhlasím, protože z nějakého důvodu chcu mít právo vstoupit jinde a na tomto místě mi to bere nějaká práva atd.

Takže prosím, já neříkám, že sedíte a nic neděláte, já se opakovaně ptám jakou máte představu postupu staveb, kdy má kdo vstupovat atd. To, že mi předhodíš paragrafové znění co za týden hodíte do parlamentu, pak rovnou říkám, že to je pozdě... Pak vlastně namám co komentovat...
Nechápu, proč se neřeší toto jako ve firmě (jasně zní to Babišovsky), ale neřeší se postup jako takový a teprve poak paragrafy a tím myslím v debatě, proč chcete lidem předhodit paragrafy k debatě a ne samotný postup?
Uživatelský avatar
klivan
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 1228
Registrován: 29 zář 2017, 21:17
Profese: lékař
Bydliště: Litoměřice
Dal poděkování: 472 poděkování
Dostal poděkování: 771 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Proti OMEZOVÁNÍ OBČANSKÝCH PRÁV v novele Stavebního záko

Příspěvek od klivan »

Jan.Nezhyba píše:
Karel666 píše:
Řešení je v přijetí novely zákona o liniových stavbách zejména v oblastech na které poukazuješ.
A kde se to řeší v tomto vláknu? Jeden kříčí zrušme toto, druhej berete právo, chceme je přidat. Ty píšeš, že to vyřeší stavební zákon o liniových stavbách, ale v reálu se musí změnit x dalších zákonů, protože liniové stavby se fakt neřeší jenom stavebním, ale i občanským atd....
Proto jsem napsal, proboha o čem se to zde bavíme? Každej chce zrušit či přidat nějakej paragraf, ale to je vlastně to poslední, musí se nastavit nějakej proces podle kterýho se pojede a se kterým všichni budou souhlasit a tomuto procesu se musí přizpůsobyt ostatní zákony.
...
zaprve znovu opakuju - tat novela nic nezrychlí a jsem to schopen dokazat -
z toho plyne nechme to tak?
ne tady narozdíl jak je běžné na těchto věcech spolupracujeme s týmem dopravy a jeho garantem aby byla shoda mezi resorty čož nám nedělá problém
Novela stavebního zákona nestačí. Investoři od ní ale převratné změny k lepšímu neočekávají. :!:
Jenom připomínám : v délce stavebního řízení je ČR na 130. místě- Česko jako Papua :mrgreen:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Papua_(provincie)
https://echo24.cz/a/ivtFz/cesko-jako-pa ... -130-miste
Dle jiných se dále propadáme až na 160 místo. :mrgreen:
https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=453652&sId&mId
Novela stavebního zákona urychlení lhůt patrně nepřinese. „Novela v současné podobě určité zjednodušení asi přinese, ale nesplňuje to, co podle nás měla splnit. To znamená zkrácení lhůt,“ uvedla viceprezidentka Hospodářské komory ČR Irena Bartoňová Pálková pro ČTK
A s výslednou podobou novely není spokojené ani ministerstvo pro místní rozvoj.
"Prostor pro další zrychlení, zjednodušení a zefektivnění stavebního práva v České republice určitě je,
https://domaci.ihned.cz/c1-65889410-nov ... poctu-obci
Tito uživatelé poděkovali autorovi klivan za příspěvek:
Jan.Nezhyba
„Náš problém není v tom, že toho víme málo. Náš problém je, že mnoho z toho, co víme, není pravda.”
Will Rogers
Odpovědět

Zpět na „Životní prostředí“