Ahoj, na klubu jsme diskutovali parkování v Praze, protože je to velké téma. Rozhodli jsme se k tomu udělat Pirátský úterek, kde bychom to prodiskutovali.
Jednotný návrh parkování
- Cena za konkrétní místo - zřizování na žádost - cca 40 tis. Kč - dle lokality
- Cena za konkrétní lokalitu (modrá) - cca 2-3 tis. Kč - trend postupně zvyšovat - asi lze také dle lokality
- Počet parkovacích míst na hodinové parkování (fialová) - musí odpovídat počtu modrých míst (např. aspoň 1/3)
- Cena za celou Prahu nebo větší lokality - cca 25 tis. Kč
Pozvat členy, které to zajímá na zastupitelský úterek po Zastupitelstvu - řeší Ondra do poloviny října.
článek píše:Tady je prostor pro první kouzlo, které by motoristům ušetřilo čas a nervy: cenu parkování lze měnit tak, aby ulice nebyly ve špičkových časech úplně plné, ale téměř plné. Tedy odradit od cesty autem toho člověka, pro kterého zrovna teď cesta není zase tak důležitá, aby v cíli nechal dejme tomu stokorunu, a ušetřit tak místo pro toho, kdo má naléhavější poslání.
Pokud by se tohle podařilo prosadit, tak příští CF v Hubu tedy, předpokládám, svoláte na dobu od 20:00 do 04:00, abychom my venkované za parkování nemuseli dát celý měsíční plat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
Ještě bych dodal, že možnost pořídit si parkovací místo, by měli mít i neresidenty Prahy (třeba Středočeši). A to jak na hodiny, tak i dlouhodobé kupóny. Cena by měla být vyšší než pro residenty a také by se měla odvíjet od vytíženosti jednotlivých částí, přičemž parkování na P+R parkovištích by bylo nejlevnější.
Obecně jako Piráti můžeme slíbit, že my se spolu domluvit napříč krajskými sdruženími dokážeme. Ne jako u Socanů, kde pražská rada vyhodí středočeského hejtmana-spolustraníka z jednání.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Frantisek.Kopriva za příspěvky (celkem 3):
Upřímně, kolik z vás řídí auto častěji než jednou do týdne?
Kolik z vás jezdí autem, protože to je v jeho případě efektivnější a rozumnější než jiné typy dopravy?
Kolik z vás jezdí autem, protože musí?
Bývalý Pirát, úzce spjatý s tradičními dávnými pirátskými hodnotami 2016/2017 flipped to XSFP MBTIco se na vojně naučíš, za to tě v civilu zavřou porcelánové zařízení, spojující výhody umyvadla a klosetové mísy, se jmenuje umyvadlo (citace, třetí komentář)
Ondrej.dj-bobr.Ulehla píše:Kolik z vás jezdí autem, protože to je v jeho případě efektivnější a rozumnější než jiné typy dopravy?
Jezdím autem, protože jsem starý, nesportovní, líný jako prase, netrpělivý (nechci čekat podle jízdního řádu), většinou vezu nějaké věci, a v 90% případů mě to dokonce vyjde levněji.
Elektromobil si nekoupím, dokud neseženu nějakou jeho ojetinu za 30 tisíc. Ještě tak šlapací trojkolku s přívěsným vozíkem, ale s motůrkem.
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
Nicméně abych nebyl jen negativní.
* U půdních nástaveb bych stanovil povinnost vybudovat za každých 60m^2 jedno parkovací místo, veřejné. Když to nejde, nepovolit To je totiž velký problém, že ve starých ulicích stoupá počet bytů a ti bohatí, co se tam nastěhují, mejí často auto. Cenu parkovacích karet bych odvodil od délky trvalého pobytu na dané adrese. Noví zbotatlíci na to mají.
* Zakázal bych úplně na veřejných pozemcích rezervovaná parkovací místa na konkrétní majitele - s výjimkou majitelů ZTP. Z teorie obsluhových systémů vyplývá, že rezervace jednoho konkrétního místa je obrovsky neefektivní, je to plýtvání velmi vzácným statkem.
* Pokud modré zóny, tak kombinované - jako máme na P7 "zelenomodré". S kartou zdarma, bez karty za poplatek.
* Pokud modré zóny, tak na celou Prahu - opět teorie obsluhových systémů a efektivita využití.
* Pokud regionalita modrých zón, tak zavést systém parkovacích hodin. Rozvedu:
Budu-li ve své oblasti (P7), mám to zdarma, jako je to teď. Pojedu-li mimo svou oblast, mám jako držitel karty zdarma jen napřiklad 2 hodiny, pak musíém platit jako každý bez karty. Parkovací hodiny jsou prakticky zdarma, je to kus papíru, na který se nastaví čas příjezdu. Měšťáci pak jen kontrolují, jestli se nepřešvihl čas. Pokud někdo podvádí a posune čas "do budoucnosti", aby prodloužil dobu, riskuje, že tam cajti přijdou "v mezičase" a sankce bude vysoká. Dá se to ochcat tak, že budu každé dvě hodiny chodit svý hodiny přetáčet, ale v praxi se to neděla. Tento systém je na světě používán desítky let k naprosté spokojenosti. Nic to nestojí ani město, ani řidiče. Zas na něm nikdo nevyvaří majlant, to je asi důvod, proč je v Česku vzácný.
Jenom bych dodal, že na Praze 6 se ulice po zavedení parkovného téměř vyprázdnili, přitom je to někde v téhle cenové kategorii. Lidi odstavili auta všude možně, kde ještě nejsou pruhy, a souboj radnice z občany je v tomhle ohledu do očí bijící...
Pro nás jako pro malou firmu, která fakt jezdí autem ke klientům, je současný stav skutečně nepříjemný - například jsme si ještě ani parkovné nezaplatili a váháme.
Naprosto anti-pirátská je i současná metodika hlídání na Praze 6 - tedy projíždění ulic kamerovými auty a snímání poznávacích značek aut kamerami. Fakt by Piráti jasně měli vznést dotaz, jak je to v tomto případě s data retention a kdo k těmto informacím má přístup - protože už jen metadata z tohoto (kolik aut jezdí po Praze 6 kam) musí být i bez rozklíčování na jednotlivé majitele aut nesmírně cenná.
Celopražské parkování je bez vyhrazení konkrétního místa únosné tak v kategorii kolem deseti tisíc ročně, podle mě. Konkrétní vyhrazené místo by naopak mělo být prodáno nesrovnatelně dráž - viděl bych to kolem padesáti tisíc Kč minimálně.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 4):
Roman.Kucera píše:Cenu parkovacích karet bych odvodil od délky trvalého pobytu na dané adrese. Noví zbotatlíci na to mají.
On sám trvalý pobyt je hovadina. Znám lidi, kteří mají trvalý pobyt úplně v jiném městě a z nejrůznějších důvodů, ale už léta bydlí jinde. Prostě zavést jen "adresu bydliště".
Jo a odkdy je z tebe komunista? Zbohatlíci, ehm, to jsem četl naposledy ... v Rudém Právu v roce 1988.
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
Adresa bydliště se oficiálně uvádí jako trvalý pobyt. Jestli někde bydlíš neoficiálně, musíš si holt pořídit neoficiální kartu. Funguje to, dokud tě někdo nepráskne.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvek: