Podání informací o stavu v KS ÚsK

Republikovému výboru je svěřena moc zákonodárná. Republikový výbor schvaluje stranické předpisy, programové dokumenty a může přezkoumat kandidátní listiny do voleb.
Pravidla fóra
  • Sem vkládejte připomínky k činnosti republikového výboru. Ke každému podnětu založte nové téma.
  • Pro oznamování zbytečné byrokracie a nedostatků v předpisech využijte prosím zvláštní fórum.
  • Pokud se chcete zapojit do některého jednání RV, podejte si sem žádost. Udejte kterého jednání se chcete zúčastnit a z jakého pověření/důvodu. Pověření ideálně doložte.
  • Na dotazy a podněty odpovídají dobrovolníci, buďte prosím ohleduplní. Svá podání pište slušně a požadavky formulujte dostatečně určitě.
  • Místo odkazů do jiných fór citujte celé texty, protože lidé mají zobrazování některých fór vypnuté.
  • V podatelně se nediskutuje a jakmile bylo podání vyřešeno, téma se zamyká.
Další informace můžete nalézt na následujících místech:
Zamčeno
Uživatelský avatar
Radek.Holodnak
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2640
Registrován: 06 pro 2012, 20:51
Profese: filozofický antropolog
Bydliště: Žatec
Dal poděkování: 1397 poděkování
Dostal poděkování: 2075 poděkování

Podání informací o stavu v KS ÚsK

Příspěvek od Radek.Holodnak »

Vzhledem k tomu, že původní příspěvek byl z důvodu nepatřičné diskuse přesunut do Vnitrostranické diskuse, dovoluji si zde ještě jednou předložit zprávu pro RV, kterou signovalo 11 lidí z Ústeckého kraje.
Prosím o zamčení tohoto tématu a znemožnění diskuse. Toto podání je čistě informativní.
Přesto si myslím, že rozhodne-li se ho 11 lidí přednést RV s tím cílem, aby se s podáním RV seznámilo, bylo by minimálně slušností, aby zde tento příspěvek zůstal zachován.

Vážení členové republikového výboru,

vzhledem k tomu, že jsou většině z vás předkládány jednostranné informace, které doposud vedly k tomu, že mezi mnohými z vás panuje podezření z rozkladu ústecké krajské buňky, z vnitřní bitvy, rozvracení a boření kandidátky a primárních voleb, a tento problém je vám prezentován jakožto snaha o puč, usoudil jsem, že je třeba sepsat tuto zprávu a nabídnout vám pohled přímo od těch, kteří jsou těmi, které by možná mnozí z vás na základě výpovědí Báry Přibylové, označili za "pučisty".

V této zprávě se pokusím zformulovat problémy, které se nyní v našem kraji řeší, a hlavní terče kritiky, které vzcházejí od nezanedbatelného počtu členů KS. Činím tak zejména proto, že Bára, jak jsme nedávno zjistili, RV velmi vydatně zásobuje informacemi, které nejsou známé ani samotnému KS, a také proto, že Bára se několikrát alibisticky odvolala na to, že "neví, jaká je kritika, tak že na ni nemůže reagovat." Já tuto kritiku tedy nyní sepisuji.
Ještě uvedu, že si myslím, že absolutně není potřeba řešit naše krajské záležitosti prostřednictvím republikového výboru. Bohužel se ale Bára rozhodla, že bude obcházet své krajské sdružení, a podporu, kterou tam nenachází v dostatečné míře, si bude nalézat jinde, u jiných stranických orgánů. Proto je třeba, abychom i my "kritici" podali, o co tu vlastně jde.

1. Bára Přibylová je nekompetentní k výkonu jakékoliv stranické funkce, což dokázala během svého předsedování KS ÚsK, během kterého se nebyla schopna naučit JdŘ, VŘ a neoplývá dosud ani znalostí stanov strany. Během svého výkonu funkce nebyla schopna vyhlašovat hlasování krajského fóra a starat se u adminstrativní agendu kraje. Nezná základní postupy při přijímání členů, při vyhlašování jednání apod. Na opakovanou více než půl roku trvající kritiku v této věci nikdy nezareagovala. Nikdy bohužel nepadl třeba slib, že se tyto pro takto zodpovědnou osobu důležité předpisy naučí.
Pokud se krajská předsedkyně není schopna naučit ani vnitřní legislativě své vlastní strany, ba že nezná stanovy této strany, lze jen těžko předpokládat, že se toto chování změní v případě, že bude zvolena do krajského zastupitelstva. Opravdu si nepřejeme, aby se do zastupitelstva, pokud máme možnost tam dostat Piráta, dostal člověk, který bude porušovat jednací řád, nebude znát jasně své kompetence, nebude umět držet pravidla rozpravy; který se bude chovat jako současná místopředsedkyně sněmovny za ANO, která ani po době, která utekla od parlamentních voleb, není schopna sama bez neustálého kibicování kolegů vést jednání Sněmovny.
Není-li někdo, kdo se chce dostat na vrcholnou pozici, schopen ani po urgencích a prosbách svého elektorátu naučit se základní pravidla, je z podstaty věci pro výkon funkce nekompetentní.
Takové jednání je navíc v přímém rozporu s demokratickým minimem, které musí jako kandidátka podepsat. Bohužel ve chvíli, kdy bude zvolena, je demokratické minimum nevymahatelné a Bára se mu může smát tak, jak se doposud směje všem, kteří ji vyzvali, aby se seznámila s předpisy strany.

2. Bára Přibylová staví svou kompetenci k tomu, být krajský lídr, na dvou věcech: Že má čas vyjednávat koalici, a že se účastní koaličních jednání. To je vše.
Pro koaliční vyjednávání se ustanovil vyjednávací tým (Přibylová, Charvát, Blažej), který byl všeobecně přijat krajským fórem, ačkoliv neformálně. Vyjednávací tým se však v podstatě od počátku jednání začal chovat jako nekontrolovatelný autokratický orgán se 100% pravomocí bez jakékoliv možnosti kontroly.
Představoval bych si, že vyjednávací tým tlumočí názory krajského fóra, pod nějž spadá, a že se bude krajského fóra ptát, jak si přeje, aby tým vyjednával - jaké požadavky má tlumočit při vyjednávání v koalici. Na základě toho by také mohlo být jasně určeno, co je pro krajské fórum přijatelné, a co už ne. Nic takového však neproběhlo.
Vyjednávací tým se pasoval do role vůdců sdružení, aniž by se sdružení na cokoliv ptal.
V prvních měsících bylo z důvodu dvojakého jednání (separátně a tajně mezi Piráty a Zelenými a zároveň mezi Piráty a PRO!Krajem) vydáno v podstatě informační embargo na jakékoliv výstupy z jednání. Tím pádem nedocházelo k informování krajského fóra a o tom, co se kde vyjednává, vědělo pouze několik vyvolených. Vždy, když jsem toto jednání napadl, jakožto tehdejší člen KS, jsem byl označen za rozvraceče kolektivu a bořiče koalice - za toho, který dělá vše pro to, aby Piráti neuspěli. Základním problémem však bylo, že se ke členům strany nedostávaly ŽÁDNÉ informace, které měl vyjednávací tým.
Vyjednávací tým tak půl roku fungoval bez jakékoliv kontroly orgánem, který jej "zřídil". Výzvy k podání informací byly většinou odmítnuty s tím, že "je moc brzo", že "je to neopodstatněné" a že se "vše ještě změní." Znovu připomínám, že ke krokům vyjednávacího týmu se nemohl vyjádřit nikdo z krajského fóra, neboť tyto kroky neznal.
Tato praxe se trochu zlepšila v cca prosinci minulého roku, kdy se začaly po tvrdém nátlaku z mé strany objevovat první zápisy z jednání. Doporučuji vám je vyhledat si je. Jsou chaotické, nicneříkající. Nejsou doplněny o žádná vysvětlení, o kontext, nic.
Vyjednávací tým se vždy k věci stavěl takto:
"Tak jsme teda byli na jednání, vyjednali jsme tohle a tohle. To je nejlepší, co jsme mohli vyjednat. Tak, pojďte to odhlasovat."
Nikdo se ovšem nikoho z nás členů nezeptal, co si MY myslíme, že je nejlepší. Byla tak dojednána předběžná verze koaliční smlouvy, která byla před členy fóra postavena jako hotová věc, bez možnosti cokoliv měnit. Univerzální odpovědí na veškerou kritiku (týkající se např. zastoupení Pirátů na kandidátce, rozdělení peněz po volbách apod.) bylo odpovězeno následovně: "Tak jste tam měli jet vy, na ta jednání!"
To ale přece není žádný argument. Nikdo, nebo alespoň většina z nás, nerozporuje, že vyjednávací tým má mandát jednat. Měl by však jednat v souladu s tím, co po něm chce krajské fórum. Tak se nedělo. Neustále jsme byli stavěni před hotovou věc. Nikdo vyjma vyjednávacího týmu neměl možnost se vyjádřit k podmínkám, jaké by měl tým vyjednávat.
Způsob takového vyjednávání je dle mého názoru nepřípustný. Vyjednávací tým nemůže být výkonným orgánem.
Mezi dalšími musím také uvést příklad nekompetence k vyjednávání (pokud vám neznalost vlastních předpisů nestačí) na příkladu Míši Schwarzové, která byla původně určena dle genderového klíče na 4. místo kandidátky. Míša toto rozdělení pouze na základě toho, jestli něco má nebo nemá mezi nohama, a podle toho, že je z Chomutova, odmítla a řekla, že nebude kandidovat je proto, že je žena z Chomutova. Bára namísto toho, aby se snažila Míše vysvětlit, že toto 4. místo bylo určeno pouze nezávazně a že se od genderového klíče ustoupilo, řekla, že "vyjednala, co se dalo," a že "chválí vyjednávací tým". Předpokládal bych, že předsedkyně kraje a lídr kandidátky se bude snažit přesvědčit dlouholeté členy krajského fóra (dlouholetější, než je sama Bára) přesvědčit o tom, aby kandidovali - ne z genderových nebo lokálních důvodů, ale proto, že jsou kvalitními a přínosnými dlouholetými členy strany. Nic takového se bohužel nestalo. Nezbývá, než se pak domnívat, že ve chvíli, kdy byla Bára zvolena lídrem, ji už to, kdo je na pozicích níže, nezajímá. Proč taky, že?
Pomocí screenů, bude-li zájem, můžu také ukázat jeden z hezkých případů absolutního nepochopení toho, jak má vyjednávání fungovat. Bára Přibylová tehdy sdělila, že je domluvená kandidátka, že jsou sepsána jména, a že tedy pojďme to nahlasovat. Kandidátka byla sestavena na základě genderové a místní příslušnosti. Naštěstí se od tohoto modelu nakonec ustoupilo.
Přesto však ostatní členové tehdejšího PKS nebyli s to pochopit, že není možné neuspořádat u nás naše vlastní kandidátky. Trvalo mi několik hodin, než jsem vysvětlil, a byl jsem mezitím několikrát označen za zrádce a rozvraceče, což je pro Bářinu rétoriku typické, naznačovat, že "kdo nejde s námi, jde proti nám", že provést primárky nám ukládají naše vlastní předpisy, a že naše primárky se musí řídit našimi vlastními pravidly. A přes to vlak nejede.
Nakonec to Bára i další pochopili, ale ilustruje to její představu o tom, jak by mělo vyjednávání vypadat: "Já si tam dojedu, vyjednám si to, ukážu vám to, a vy mi to schválíte."
Zejména pokud jsem kandidátem strany prosazující transparenci a evidenci lobbystických kontaktů, je třeba se přece v první řadě podle těchto zásad CHOVAT! Nemůžu vést tajná vyjednávání a tajit informace před vlastními členy ve strachu, že je někdo zveřejní. Nemůžu vést jednání na vlastní triko, nepodat o tom informace, a postavit člen před hotovou věc, že "buď takhle, jak jsme to vyjednali, nebo si sestavte kandidátku sami."
Hlavním předmětem naší kritiky je, že vyjednávání proběhla a dosud probíhají bez informování a možnosti participace členů krajského sdružení.

3. Bára nemluví pravdu. Neustále tento konflikt, který se bytostně týká její osoby a toho, že ona jakožto osobnost je pro část KS nepřijatelná za lídra, podává jako puč členů KS proti koaliční kandidátce s PRO!Krajem, případně Zelenými. NENÍ TOMU TAK. Na tom, že Piráti budou kandidovat v koalici, je všeobecný konsenzus. Předmětem kritiky není shodit koalici nebo kandidátku, ale donutit lídra, aby kritiku reflektoval, a ne se ji vysmíval s tím, že "já vím, že jsem nejlepší, budu tvrdošíjně stát za svým", v čemž ji vy, někteří členové RV, či ty, Ivane Bartoši, utvrzujete, aniž by se KDOKOLIV Z VÁS ZEPTAL NĚKOHO Z NÁS.
Další z jejích lží, či snad lépe řečeno bludných představ, spočívá v tom, že já, Radek Holodňák, jsem agentem Lukáše Nového, který prostřednictvím mně a Michala Ketnera, mj. vyštvaného člena sdružení, manipuluje s cílem rozvrátit koaliční kandidátku. Už jen vypustit takovou domněnku vypovídá o duševní nezpůsobilosti kandidátky. Až se stane terčem kritiky v zastupitelstvu, řekne Bára, že se nebude bavit s agenty židozednářského spiknutí?
K tomu musím přidat ještě jednu věc: Bára se neustále snaží tento spor, kdy jí značná část krajského fóra vyjádřila nedůvěru, zakrývat tím, že jej označuje "za spor vykonstruovaný Klárou Rychtaříkovou, která ji prostě nenávidí." Možná, že tuto verzi jste už také slyšeli. Ale ani tato věc se nezakládá na pravdě.

4. Bára všechny své kritiky označuje za zrádce, za rozvraceče kolektivu, za nekolegiální ne-Piráty. Neustále se ohrazuje univerzálním spojením, že do toho "házíme vidle" a tvrdí, že neexistuje jiné řešení. Jiná řešení byla navrhnuta, a to například na schůzi v Žatci, kde část členů vyjádřila prosbu na Vladimíra Charváta v tom smyslu, že by byl jako lídr univerzálně přijatelný. Vladimír to odmítl. Konsenzus také, je-li mi známo, panuje na tom, že jako akceptovatelný lídr by byl také Lukáš Blažej. Ten na místě nebyl. Jako potenciální kandidát na náhradního lídra se přihlásila Michaela Schwarzová, což bylo vyignorováno. Další variantou je hledat lídra dál, do voleb je ještě dost času, dokud se nenajde někdo, kdo by byl schopen kompetentně reprezentovat Piráty a zejména pirátské krajské sdružení, které lídra deleguje.
Není tedy pravda, že bychom pouze bořili a nepřicházeli s jiným řešením. Bára umí dobře vyjednávat s každým, kromě svého vlastního krajského fóra, které se snaží i prostřednictvím získávání vlivu u vás, republikový výbore, obcházet.

5. Bára byla vyzvána, aby se pozice lídra vzdala, a aby se zopakovaly primární volby. Bára a další se začali rozčilovat, že přece byla zvolena demokraticky.
Ano, byla. Nikdo to nerozporuje a je to zřejmě důvod, proč ji taky ještě nikdo silově neodvolal. Byla zvolena demokraticky v ohlášeném hlasování, které jsem sám vedl. Přesto je třeba si uvědomit, že byla zvolena, tuším, osmi hlasy, tedy o jediný hlas, a to navíc z celkových 25 členů sdružení. Její lídrovství je tedy kryté necelou třetinou krajského fóra. Odvažuji se tvrdit, že minimálně stejné hodnoty dosahuje nyní číslo počtu těch, kteří Báru nyní kritizují. Bára uvedla, že byla demokraticky zvolena, a že odstupovat nebude. Je ale evidentní, že si po této vlně kritiky není jista tím, že bude znovu zvolena. Byla vyzvána, aby pozici lídra obhájila v nových primárkách, to odmítla. Myslím si, že lídr by měl být natolik suverénní, že by se neměl bát kdykoliv svou důvěru nechat ověřit krajským fórem.
Jediným legitimním prostředkem tak, zdá se, je Báru z pozice lídra odvolat stejně demokraticky, jako na tuto pozici byla zvolena. Dosud tak ale nikdo neučinil, protože jsme Báře chtěli dát prostor na to, aby na kritiku zareagovala, aby ji reflektovala a pokusila se vyjít vstříc těm, kteří s ní nesouhlasí, navrhnout kompromis, cokoliv. Nic z toho se nestalo. Bára, s vidinou sebe jakožto krajské zastupitelky, hrdé pirátské mámy, si stojí za svým a nesleví ze své pozice ani o píď.

6. Na schůzi byla tázána, aby jmenovala 5 bodů pirátského programu, čehož nebyla schopna, což byl mj. v minulém roce důvod pro nepřijetí Čestmíra Zemana za člena KS ÚsK.


podepsaní:

Radek Holodňák, předseda MS Žatec
Michaela Schwarzová, Chomutov
Klára Rychtaříková, Kadaň
Jan Kranda, Žatec
Martina Sejkorová, Žatec
Vít Konečný, Kadaň
Josef Steiner, Kadaň
Michal Schmidt, RegP Žatec
Tomáš Weidisch, místopředseda MS Žatec
Ilja Roudný, Žatec
Tomáš Štoger, RegP Žatec
Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Kontrolní komise
Příspěvky: 18636
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2165 poděkování
Dostal poděkování: 33830 poděkování

Re: Podání informací o stavu v KS ÚsK

Příspěvek od Martin.Kucera »

Radek.Holodnak píše:Prosím o zamčení tohoto tématu a znemožnění diskuse. Toto podání je čistě informativní.
Zamknout vlastní téma v podatelně můžeš i sám.

Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Uživatelský avatar
Lukas.Findeis
Člen KS Praha
Příspěvky: 4913
Registrován: 04 dub 2010, 15:47
Profese: běžecký trenér
Dal poděkování: 4653 poděkování
Dostal poděkování: 4059 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Podání informací o stavu v KS ÚsK

Příspěvek od Lukas.Findeis »

Zamykám.

Přesunuté vlákno je zde.

735 07 66 99, Praha 12

Zamčeno

Zpět na „Podatelna republikového výboru“