Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
Pravidla fóra
- Sem vkládejte připomínky k činnosti personálního odboru. Ke každému podnětu založte nové téma.
- Na dotazy a podněty odpovídají dobrovolníci, buďte prosím ohleduplní. Svá podání pište slušně a požadavky formulujte dostatečně určitě.
- Místo odkazů do jiných fór citujte celé texty, protože lidé mají zobrazování některých fór vypnuté.
- V podatelně se nediskutuje a jakmile bylo podání vyřešeno, téma se zamyká.
- Jakub.Michalek
- Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
- Příspěvky: 12344
- Registrován: 22 čer 2009, 14:54
- Profese: poslanec
- Bydliště: Žižkov - Praha 3
- Dal poděkování: 5385 poděkování
- Dostal poděkování: 20706 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
Ahoj, myslím, že všichni, kdo organizujeme rozsáhlejší kampaně, cítíme, že tohle je velký hendikep proti ostatním stranám. Hendikep o to smutnější, že jsme vnímáni jako IT strana, která má navíc 15 milionů za volby. Bohužel republikové předsednictvo dosud nezorganizovalo práce na aplikaci pro správu dobrovolníků a příznivců, resp. nevybralo žádnou z existujících. Stav je takový, že v podstatě živoříme a velmi těžko oslovujeme různé zájemce a organizujeme akce. Myslím, že to je klíčová věc, která se od personální odboru očekává, tedy dovolil jsem si se sem obrátit.
Cítíme to teď v kampani v Praze naplno. Máme jen velmi chabou organizaci dobrovolníků. V podstatě co potřebujeme, je aplikace, ve které by každý dobrovolník vyplnil schopnosti, které má, a činnosti, se kterými je ochoten pomáhat. Následně by měli předsednictvo, organizátoři akcí a kampaní možnost všechny dobrovolníky oslovit pomocí jednoho e-mailu, sms zprávy nebo zprávy na facebooku. Například pokud bych potřeboval pozvat lidi na předvolební akci, tak bych vyplnil jeden text a zbytek by se automaticky rozeslal, včetně založení události na facebooku. Jindy bych potřeboval vybrat jen grafiky nebo lidi, kteří se nabídli, že zajistí odvoz materiálu. Dobrovolník by mohl upravovat svůj profil, aby byly informace aktuální, resp. by byl periodicky žádán o aktualizace (např. jednou za 6 měsíců). Takto bychom mohli příznivce oslovovat i s newsletterem a fundraisingem, oni by si sami nastavili, jaké zprávy je zajímají. V systému by byly i úkoly a aktivní projekty (jako redmine, který již existuje, ale představuje pouze jednu složku z potřebného systému). Každá skupina by měla předdefinovaný rozsah osobních údajů, se kterými je oprávněna se seznamovat. Vedoucí orgánu nebo předseda krajského sdružení by tak věděl, na čem jeho lidé pracují a mohl by jejich činnost lépe koordinovat.
Prosím, abychom se nad tímto tématem vážně zamysleli a aktivně hledali řešení. Ostatně pokud nyní investujeme peníze do efektivní práce s dobrovolníky, budou to náklady, které se nám budou v budoucnu neustále vracet. Otevřená je také možnost spolupráce s neziskovými organizacemi, které také mají často problémy se správou dobrovolníků. Bohužel, současný trend jde zcela opačnou stranou, není možné používat ani hromadné zprávy a jsou problémy s hromadnými e-maily, informace o dobrovolnících a jejich schopnosti nikde ukládány a zpřístupňovány povolaným osobám nejsou. Zakládám tohle vlákno, abychom zde probrali různé nápady, jak lze v tomto směru situaci zlepšit.
Cítíme to teď v kampani v Praze naplno. Máme jen velmi chabou organizaci dobrovolníků. V podstatě co potřebujeme, je aplikace, ve které by každý dobrovolník vyplnil schopnosti, které má, a činnosti, se kterými je ochoten pomáhat. Následně by měli předsednictvo, organizátoři akcí a kampaní možnost všechny dobrovolníky oslovit pomocí jednoho e-mailu, sms zprávy nebo zprávy na facebooku. Například pokud bych potřeboval pozvat lidi na předvolební akci, tak bych vyplnil jeden text a zbytek by se automaticky rozeslal, včetně založení události na facebooku. Jindy bych potřeboval vybrat jen grafiky nebo lidi, kteří se nabídli, že zajistí odvoz materiálu. Dobrovolník by mohl upravovat svůj profil, aby byly informace aktuální, resp. by byl periodicky žádán o aktualizace (např. jednou za 6 měsíců). Takto bychom mohli příznivce oslovovat i s newsletterem a fundraisingem, oni by si sami nastavili, jaké zprávy je zajímají. V systému by byly i úkoly a aktivní projekty (jako redmine, který již existuje, ale představuje pouze jednu složku z potřebného systému). Každá skupina by měla předdefinovaný rozsah osobních údajů, se kterými je oprávněna se seznamovat. Vedoucí orgánu nebo předseda krajského sdružení by tak věděl, na čem jeho lidé pracují a mohl by jejich činnost lépe koordinovat.
Prosím, abychom se nad tímto tématem vážně zamysleli a aktivně hledali řešení. Ostatně pokud nyní investujeme peníze do efektivní práce s dobrovolníky, budou to náklady, které se nám budou v budoucnu neustále vracet. Otevřená je také možnost spolupráce s neziskovými organizacemi, které také mají často problémy se správou dobrovolníků. Bohužel, současný trend jde zcela opačnou stranou, není možné používat ani hromadné zprávy a jsou problémy s hromadnými e-maily, informace o dobrovolnících a jejich schopnosti nikde ukládány a zpřístupňovány povolaným osobám nejsou. Zakládám tohle vlákno, abychom zde probrali různé nápady, jak lze v tomto směru situaci zlepšit.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Jakub.Michalek za příspěvky (celkem 9):
- Ondrej.Profant, Dominika.Michailidu, Petr.Vileta, Vaclav.Fortik, Frantisek.Kopriva, Lenka.Kozlova, Ivan.Sirko, Pavel.Moravec, Petra.Kopecka
Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
Nenič mě, sloužím všem.
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34757
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31658 poděkování
- Dostal poděkování: 25744 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
Domlouval jsem se s AO, že po volbách dokončíme sumarizaci požadavků na aplikaci pro FO + AO a vypíšeme výběrové řízení. A protože RegP jsou také součástí agendy AO, bude asi dobré přizvat i PO a pojmout to trochu šířeji. Ona totiž spousta informací je společných nebo souvisejících. Kdyby fungovala GAPI, tak se to dá rozdělit na více aplikací a navzájem si data vyměňovat, ale pan Godot stále ještě nepřišel, tak asi bude lepší to udělat jako jednu jedinou aplikaci pro více agend.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 3):
- Martin.Kucera, Frantisek.Kopriva, Petra.Kopecka
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 7457
- Registrován: 22 čer 2009, 21:57
- Profese: ,
- Bydliště: Chrudim, Na Šancích 1180
- Dal poděkování: 6865 poděkování
- Dostal poděkování: 3623 poděkování
Re: Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
Tohle poznání má přibližně rok a půl až dva roky zpoždění.
Zdaleka však nejde o chybu jen současného (ne)vedení, ale především vedení předešlého. Tedy jde o problémy které J.Michálek spolus M.Ferjenčíkem a I.Bartošem dlouhodobě spoluvytvářeli. Marné bylo jakékoliv upozorňování a požadavky abychom se efektivně připravovali na předčasné volby v minulém roce a tato naivní nepřipravenost se jen dál a dál projevuje v mnoha dnešních důsledcích.
V žádném případě současnou situci nemůže vyřešit žádná jednotlivá ať už sebezázračnější IT aplikace. Jde o systemový problém komunikace a (ne)součinnosti. Stále dokola jsme omezování osobními limity jednotlivců, kteří se derou k moci a pak usilují pouze a jedině o udržení jakéhosi chymérického postavení. Díky tomu jsou naše možnosti systematicky omezovány místo aby byly zmnožovány vzájemnou součinností.
Za pět let naší existence nemáme ani funkční databázi členů natož příznivců a už vůbec sympatizantů, kteří by nám byli ochotni pomáhat před volbami. Přesto že jsem k tomuto vyzýval už v ro 2009. Po pěti letech činnosti L.Nového nemáme ani funkční systém komunkace mezi členy a příznivci(jakékoliv hloupoučké mumladlo). Sázka na pouhopouhé nafukování mediální bubliny postavené na jedné žvanihlavě má prostě jdnoduše tyto své dnešní přirozené důsledky.
Nerad to píšu, ale už v r.2009 jsem vyzýval navrhoval a žádal o zřízení Volebního odboru. Nově zvolený I.B. a jeho suita to považovali za omezování jejich osobního postavení a tento podnět stejně jako mnoho dalších pohřbyli.
Takže to vypadá že se situace nezlepší dokud dnešní mladí nebudou dostatečně staří a snad už konečně zkušení, aby začali chápat.
Zdaleka však nejde o chybu jen současného (ne)vedení, ale především vedení předešlého. Tedy jde o problémy které J.Michálek spolus M.Ferjenčíkem a I.Bartošem dlouhodobě spoluvytvářeli. Marné bylo jakékoliv upozorňování a požadavky abychom se efektivně připravovali na předčasné volby v minulém roce a tato naivní nepřipravenost se jen dál a dál projevuje v mnoha dnešních důsledcích.
V žádném případě současnou situci nemůže vyřešit žádná jednotlivá ať už sebezázračnější IT aplikace. Jde o systemový problém komunikace a (ne)součinnosti. Stále dokola jsme omezování osobními limity jednotlivců, kteří se derou k moci a pak usilují pouze a jedině o udržení jakéhosi chymérického postavení. Díky tomu jsou naše možnosti systematicky omezovány místo aby byly zmnožovány vzájemnou součinností.
Za pět let naší existence nemáme ani funkční databázi členů natož příznivců a už vůbec sympatizantů, kteří by nám byli ochotni pomáhat před volbami. Přesto že jsem k tomuto vyzýval už v ro 2009. Po pěti letech činnosti L.Nového nemáme ani funkční systém komunkace mezi členy a příznivci(jakékoliv hloupoučké mumladlo). Sázka na pouhopouhé nafukování mediální bubliny postavené na jedné žvanihlavě má prostě jdnoduše tyto své dnešní přirozené důsledky.
Nerad to píšu, ale už v r.2009 jsem vyzýval navrhoval a žádal o zřízení Volebního odboru. Nově zvolený I.B. a jeho suita to považovali za omezování jejich osobního postavení a tento podnět stejně jako mnoho dalších pohřbyli.
Takže to vypadá že se situace nezlepší dokud dnešní mladí nebudou dostatečně staří a snad už konečně zkušení, aby začali chápat.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Bajgar za příspěvek:
- Ivan.Sirko
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34757
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31658 poděkování
- Dostal poděkování: 25744 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
Myslím, že jim křivdíš. Právě výše jmenovaní kdysi přijeli na krajskou schůzi v Plzni, přišla řeč na potřebu evidence členů a já se tehdy nabídl, že to naprogramuji a také jsem to udělal. Bohužel jsem se nikdy nezabýval bezpečnostní problematikou internetu (neměl jsem potřebu) a tak byla aplikace poněkud děravá.Petr Bajgar píše:Tohle poznání má přibližně rok a půl až dva roky zpoždění.
Zdaleka však nejde o chybu jen současného (ne)vedení, ale především vedení předešlého. Tedy jde o problémy které J.Michálek spolus M.Ferjenčíkem a I.Bartošem dlouhodobě spoluvytvářeli.
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 7457
- Registrován: 22 čer 2009, 21:57
- Profese: ,
- Bydliště: Chrudim, Na Šancích 1180
- Dal poděkování: 6865 poděkování
- Dostal poděkování: 3623 poděkování
Re: Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
Myslím, že jsi vůbec nepochopil o čem jsem psal.Petr Vileta píše:Myslím, že jim křivdíš.
- Martin.Kucera
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 18678
- Registrován: 23 dub 2009, 16:41
- Profese: nakladatel
- Dal poděkování: 2165 poděkování
- Dostal poděkování: 33872 poděkování
Re: Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
Jak píše Petr Vileta, Jakubův návrh se nemálo překrývá s tím, co by měla umět nová Evidence členů (aplikace společná pro AO, FO a PO), respektive všechno to, o čem Jakub píše, by měla umět pro členy, takže bych viděl jako vhodné řešení mít v ní zkrátka evidované i regp (koneckonců navíc mezi regp a členy existují obousměrné přesuny), kteří holt oproti členům nebudou mít některé údaje vyplněné.
Až do konce loňského roku bylo možné něco takového vybudovat pouze dobrovolnicky (nebyly finance aby to šlo zadat jako placenou veřejnou zakázku). Jediný dobrovolník, který se o to pokusil, byl Petr Vileta. A po funkční Evidenci volá AO od chvíle, co Krtek tu Viletovu zařízl kvůli bezpečnostním rizikům. Takže žádné "zpožděné poznání". Ale "vědět o problému" a "mít k dispozici lidi, kteří ho vyřeší" jsou dvě dosti odlišné věci.Petr Bajgar píše:Za pět let naší existence nemáme ani funkční databázi členů natož příznivců a už vůbec sympatizantů, kteří by nám byli ochotni pomáhat před volbami. Přesto že jsem k tomuto vyzýval už v ro 2009.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvky (celkem 2):
- Ljuba.Polakova, Pavel.Moravec
Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. -- Lucie Spáčilová
- Roman.Kucera
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 15254
- Registrován: 14 zář 2010, 10:04
- Profese: IT
- Bydliště: Praha, Letná
- Dal poděkování: 9815 poděkování
- Dostal poděkování: 18113 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
Zlatý voči. Řeku k pramenům neobrátíš. Aplikace nic nevyřeší, lidi prostě nechtějí pomáhat. Kdo chce, ten si věci zjistí. Zlatý časy už byly, teď jsme normální politická strana a řešíme to, co zelený před 5-10 lety. Nikdo nic nechce dělat. Ztráta panictví je bolestivá, ale každý si tím projde.
Až se ta aplikace "najde", nikdo ji nebude používat, respektive bude furt stejně lidí, jako teď, bez aplikace.
Až se ta aplikace "najde", nikdo ji nebude používat, respektive bude furt stejně lidí, jako teď, bez aplikace.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Kucera za příspěvky (celkem 2):
- Petr.Bajgar, Ivan.Sirko
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
- Dominika.Michailidu
- Republikové předsednictvo
- Příspěvky: 3692
- Registrován: 28 črc 2011, 22:13
- Profese: výtvarník
- Bydliště: Krnsko
- Dal poděkování: 8305 poděkování
- Dostal poděkování: 6373 poděkování
Re: Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
No, to není úplně celá pravda.. řeku sice neobrátíš (to nikdo nechce), ale zas ji nemusíš regulovat jak bývá zvykem.. Zjišťovat si, kde můžu pomoct a s čím je o poznání náročnější, než když někam napíšu "můžu pomoct s lepením plakátů a s převozem Hradec - Praha" a občas mi přijde mail, jestli teda můžu něco odvézt, přivézt, vylepit + kontakt. to dá rozum. Takže na řeku umístit bójky, záchytná mola atp. to pořád ještě jde.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Dominika.Michailidu za příspěvek:
- Pavel.Moravec
- Ondrej_Marek
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 910
- Registrován: 07 čer 2013, 10:38
- Profese: IT administrátor/tiskař
- Bydliště: Praha 8
- Dal poděkování: 1020 poděkování
- Dostal poděkování: 1454 poděkování
Re: Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
Kus pravdy má ROJ i Jakub. Aplikace je potřeba ale není to magická pilulka.
Podle mě prvním krokem (nezávisle, paralelně na výběrku a vývoji aplikace) musí být "prošťouchnutí" komunikace mezi členy, orgány (předsednictva místních a krajských sdružení) a regp/ostatními dobrovolníky (neregistrovaní příznivci).
Otestovat zpětnou vazbu, "oklasifikovat" si potenciální použitelnost (někdo kdo vůbec nereaguje se těžko dá počítat do dobrovolníků) a z těchto čísel vycházet.
Spoléháme se na status quo, který byl před volbami do PS a možná ještě více let zpátky, realita je dnes jinde. Podobně tomu je s retencí členů. Jen v pražském sdružení bych odhadoval tak minimálně polovinu zcela neaktivních členů (ani nehlasují natož aby se někde ukázali) a na regp kromě pár přispěvatelů na fórum a lidí co potkávám IRL nemám žádný kontakt.
Je přeci nesmysl před KAŽDOU kampaní znovu a znovu vynalézat kolo a vymýšlet jak oslovit dobrovolníky a regp a dávat dohromady byť pouhopouhý contact list.
Chápu obavy ze zneužití osobních údajů ale jméno příjmení lokalita mail plus případné schopnosti nejsou zas tak kritické údaje jako třeba rodné číslo, telefon apod.
Tudíž návrh decentralizovaného postupu (pokud se toho nebude chtít zhostit PO samo centrálně)
1) PO vygeneruje pro každé PKS seznam členů a dobrovolníků, včetně všech dostupných kontaktních údajů - data viz výše - jméno, příjmení, lokalita, kontakty, dovednosti
2) PKS se pokusí všechny tyto lidi zkontaktovat v několika vlnách (třeba jednou za 14 dní po dobu dvou měsíců), ti, kteří nebudou ani na jeden z pokusů o kontakt reagovat, budou "oflagováni" jako potenciálně mrtvé duše a tato data budou předána zpět PO
3) za dva měsíce již jistě bude funkční aplikace takže se do ní údaje zadají a všichni budeme sluníčkoví, PO mezitím vymyslí jaká motivace pro dobrovolnickost by měla existovat v době, kdy máme "státní" peníze na účtě a vyškolí zbytek strany.
Podle mě prvním krokem (nezávisle, paralelně na výběrku a vývoji aplikace) musí být "prošťouchnutí" komunikace mezi členy, orgány (předsednictva místních a krajských sdružení) a regp/ostatními dobrovolníky (neregistrovaní příznivci).
Otestovat zpětnou vazbu, "oklasifikovat" si potenciální použitelnost (někdo kdo vůbec nereaguje se těžko dá počítat do dobrovolníků) a z těchto čísel vycházet.
Spoléháme se na status quo, který byl před volbami do PS a možná ještě více let zpátky, realita je dnes jinde. Podobně tomu je s retencí členů. Jen v pražském sdružení bych odhadoval tak minimálně polovinu zcela neaktivních členů (ani nehlasují natož aby se někde ukázali) a na regp kromě pár přispěvatelů na fórum a lidí co potkávám IRL nemám žádný kontakt.
Je přeci nesmysl před KAŽDOU kampaní znovu a znovu vynalézat kolo a vymýšlet jak oslovit dobrovolníky a regp a dávat dohromady byť pouhopouhý contact list.
Chápu obavy ze zneužití osobních údajů ale jméno příjmení lokalita mail plus případné schopnosti nejsou zas tak kritické údaje jako třeba rodné číslo, telefon apod.
Tudíž návrh decentralizovaného postupu (pokud se toho nebude chtít zhostit PO samo centrálně)
1) PO vygeneruje pro každé PKS seznam členů a dobrovolníků, včetně všech dostupných kontaktních údajů - data viz výše - jméno, příjmení, lokalita, kontakty, dovednosti
2) PKS se pokusí všechny tyto lidi zkontaktovat v několika vlnách (třeba jednou za 14 dní po dobu dvou měsíců), ti, kteří nebudou ani na jeden z pokusů o kontakt reagovat, budou "oflagováni" jako potenciálně mrtvé duše a tato data budou předána zpět PO
3) za dva měsíce již jistě bude funkční aplikace takže se do ní údaje zadají a všichni budeme sluníčkoví, PO mezitím vymyslí jaká motivace pro dobrovolnickost by měla existovat v době, kdy máme "státní" peníze na účtě a vyškolí zbytek strany.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej_Marek za příspěvky (celkem 3):
- anonym2064, Ivan.Sirko, Marek.Dluhos
SMRT GENERALIZACI, SMRT INFORMAČNÍMU ŠUMU
- Martin.Kucera
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 18678
- Registrován: 23 dub 2009, 16:41
- Profese: nakladatel
- Dal poděkování: 2165 poděkování
- Dostal poděkování: 33872 poděkování
Re: Chybějící systém pro správu dobrovolníků a příznivců
Jasněže žádná aplikace lidí nevytvoří, ale kdyby nic jiného, tak podstatně usnadní kontaktování těch stávajících, protože si několik desítek lidí (PKS, PMS, odbory) nebude muset vytvářet a udržovat individuální databáze kontaktů.
Nemluvě o tom, že ta Evidence členů je potřeba i na řadu jiných činností. (A příznivci by do ní měli být zahrnuti i z toho důvodu, že účast v komisích a odborech není omezena jen na členy strany.)
Nemluvě o tom, že ta Evidence členů je potřeba i na řadu jiných činností. (A příznivci by do ní měli být zahrnuti i z toho důvodu, že účast v komisích a odborech není omezena jen na členy strany.)
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Martin.Kucera za příspěvek:
- Jakub.Michalek
Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. -- Lucie Spáčilová