Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k inform

Fórum pro diskusi a připomínkování připravovaných předpisů a jiných legislativních návrhů.

Moderátor: Komise předsedajících

Pravidla fóra
Fórum slouží pro diskuzi, připomínkování a přípravu předpisů vnějšího světa(zákonů, vyhlášek, evropské legislativy, mezinárodních smluv) - vnitrostranické předpisy diskutujeme zde
  • Do fóra vkládejte návrhy předpisů označené jejich názvem případně návrhy na změnu předpisů.
  • Do prvního příspěvku v tématu vložte odkaz na plný text návrhu.
[iwiki]/zakony/start[/iwiki]
Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
Příspěvky: 12407
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 1116 poděkování
Dostal poděkování: 5176 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k inform

Příspěvek od Jakub.Michalek »

Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

Oldřich Kužílek mi zaslal k připomínkám svůj návrh novely zákona o svobodném přístupu k informacím, kterou zpracovává pro Libora Michálka. Pro nás dělal analýzu, která byla jedním z podkladů. Můžete komentovat zde (zejména k úplnému znění). Já se chystám sepsat podrobný komentář, až budu mít čas. Finální verze by měla být během tohoto týdne, v pátek máme schůzku k finalizaci díla.
Dobrý den,

konečně posílám tři základní materiály:
1. paragrafové znění návrhu novelizace Infozákona

2. úplné znění Infozákona s vyznačením změn

3. důvodovou zprávu.


Zdržení bylo způsobeno hlavně implementací novelizované Směrnice RE-USE. Hroznou prací na poslední chvíli se navíc ukázala revize poznámek pod čarou, které jsem musel kompletně znovu projít a zařadit je v logice postupného číslování, narušeného již několikerým vypouštěním.

V Důvodové zprávě jsou odkazy na přílohy (značeno zatím XXX), které zatím nemám hotové. Předpokládám, že vzniknou ještě i další přílohy, než uvedené tři, a odkazy na ně budou do důvodové zprávy taky zařazeny.

Navrhuji nyní, abyste se na novelu podíval a sdělil mi prvotní dojmy, odhalil chyby atd.

Myslím, že by bylo vhodné nyní taky texty předložit Jakubovi Michálkovi, který je nyní v zákoně honěný a navíc celkem zná problematiku opakovaného použití a otevřených dat, takže by mohla vzniknout plodná polemika.

Samozřejmě, pokud vzhledem k účetní uzávěrce Senátu bude odměna uhrazena již nyní, neznamená to, že bych na textu dále plně nepracoval, zejména na vychytání chyb, zařazení změna oprav, na kterých se dohodneme, a hlavně na dokončení příloh, které jsou popsány více ve smlouvě s Pirátskou stranou.
13-11-29 Návrh novelizace InfZ.docx
(70.42 KiB) Staženo 134 x
13-11-29 Důvodová zpráva.docx
(90.23 KiB) Staženo 164 x

Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
V případě potřeby mě prosím kontaktujte napřímo přes telefon, Signal nebo přes mail - viz kontakty. Jiné zprávy nečtu.

Patrick.K
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 323
Registrován: 10 zář 2013, 22:42
Profese: profese
Dal poděkování: 24 poděkování
Dostal poděkování: 66 poděkování

Re: Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k in

Příspěvek od Patrick.K »

1) Nešlo by zařídit, aby "úřad" NEBYL v Praze? Jelikož takový úřad představuje nárůst soudních sporů o pokuty před správními soudy, asi bychom to tady už nerozdýchali (teď to trvá roky).

2) Nešlo by nějak zařídit, že by věcně příslušnými ke sporům o informace byly obvodní/okresní soudy? Kdyby to šlo (tedy byla by vůle), tak by určitě nebyl problém vymyslet něco jako elektronický platební rozkaz - mohlo by se to jmenovat "elektronický/papírový informační příkaz". Konkrétně jde o to, že podle současného návrhu vlastně před "úřadem" proběhne klasické správní řízení, kdy "úřad" rozhoduje ve druhém stupni a pak ještě udílí sankce. Navíc koncentruje požadavky z celé ČR na jedno místo, z mnoha úřadů a jsou tam šibeniční lhůty. Stížnost se má podávat u "úřadu", což zvyšuje administrativu. Kdyby naopak žádost o informace nebyla brána jako "řízení" (§15), ale opravdu jen jako informace, mnoho věcí by to ulehčilo. Modelový příklad:
a) dotaz na povinný úřad
b) zamítavá odpověď úřadu (ne rozhodnutí)
c) žaloba příslušnému okresnímu/obvodnímu soudu na vydání elektronického informačního příkazu (kolky třeba za 1000 Kč)
d) rozsudek, v němž je kolik má (a zda vůbec) žadatel zaplatit a že se má vydat informace.
e) odvolání (kolky)
f) druhoinstanční rozhodnutí
g) exekutor

Jaké by to mělo výhody? Exekuční vykonatelnost, "rozprostření" sporů po celé ČR a tím pádem jejich relativní rychlost, sankční charakter pro úřady by nespočíval ve vyměřovaných pokutách (a vzniku dalších soudních sporů), ale v úhradě soudních nákladů a pak případně nákladech exekuce, omezení "buzerovacích" dotazů občanů, jelikož za žaloby se platí kolky. Další výhodou je veřejná judikatura soudů.

Nevýhody by byly především v tom, že všechny věci, co by měl definovat "úřad", by musely být nadefinovány přímo v novele zákona.

3) Je tedy opravdu nutná existence "úřadu"?

4) Nápad na "publikační schéma" se mi naopak velmi líbí. To kdyby se podařilo nadefinovat pro všechny úřady (proběhlo např. zde, tak je vyhráno.)

Je mi jasné, že přijít ve fázi hotového zákona úplně s jinou vizí je blbost, tak to berte spíše jenom jako návrh k zamyšlení. Podle mě to bude strašně drahé a platit to budou všichni daňoví poplatníci, nikoliv konkrétní žadatelé. Navíc náklady budou i na straně "povinných" - zveřejňování oněch informací z § 18. Je potřeba nechat správní soudy volné pro spory, které vzniknou zavedením služebního zákona pro úředníky - to něco zažijete. A jakmile budou profi úředníci, bude v důsledku málo soudních sporů o informace, takže nový "úřad" mi přijde prostě moc. Navíc když to tam obsadí, jako předseda, někdo "politicky spolehlivý", tak jste víte kde... I proto bych iniciativu viděl na straně občanů (nevládních organizací) a ne na nějakém úřadu.

PS: Jak to že tu k tomu není žádné "pracovní" vlákno? Takový "megazákon" přeci nevyrostl jenom tak?
Jakub.Stacke
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 739
Registrován: 21 dub 2012, 09:27
Profese: Obchodní cestující
Bydliště: zlín
Dal poděkování: 146 poděkování
Dostal poděkování: 193 poděkování

Re: Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k in

Příspěvek od Jakub.Stacke »

ví o tom Maděra?:)
Prostě Stacke
77nula157333
Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Vedoucí resortního týmu
Příspěvky: 802
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 230 poděkování
Dostal poděkování: 338 poděkování

Re: Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k in

Příspěvek od Lukas.Blazej »

Kdo bude řešit neplnění povinností jako
Do 15 dnů od poskytnutí informací na žádost povinný subjekt tyto informace zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup. O informacích, poskytnutých v jiné než elektronické podobě, nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých informacích postačí zveřejnit doprovodnou informaci vyjadřující jejich obsah.
např. http://www.msmt.cz/ministerstvo/anotace ... h-vyrizeni ? Prošel jsem novelu jen rychle, ale nevšiml jsem si, že by v tomto případě mohl Úřad udělat něco víc, než jen vydat doporučení.


V části o přestupcích je uvedeno
(6) V návrhu musí být uvedeno, čí právo na informace bylo porušeno, koho navrhovatel označuje za pachatele a kdy a jakým způsobem přestupek spáchal.
Postačí označit za pachatele povinný subjekt?

Z funkce může být předseda odvolán také tehdy, jestliže nevykonává po dobu 6 měsíců svoji funkci.
Není půl roku až moc? Tři měsíce se mi zdají lepší.


Jak to bude s úhradou za anonymizaci? Je legitimní?
Tel. 778702712
Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
Příspěvky: 12407
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 1116 poděkování
Dostal poděkování: 5176 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k in

Příspěvek od Jakub.Michalek »

Dávám odkaz na svoje připomínky, podrobně jsem se tím zabýval. Jinak novela je pojata restriktivně, snažili jsme se implementovat novou směrnici o Re-Use, zřídit Úřad a vyřešit některé klíčové věci jako informační příkaz. Odpovědi:
Kdo bude řešit neplnění povinností jako (reaktivní zveřejňování)
Je to správní delikt projednávaný Úřadem na podnět s pokutou až do 3 % aktiv. Já původně navrhoval udělat na to zvláštní stížnost, ale nevím, zda se tato myšlenka prosadí.
Postačí označit za pachatele povinný subjekt?
Pachatelem přestupku je vždy fyzická osoba. Povinný subjekt se dopouští jiného správního deliktu.
Jak to bude s úhradou za anonymizaci? Je legitimní?
Není legální, to se ví již dnes, viz judikatura ve velkém komentáři.
1) Nešlo by zařídit, aby "úřad" NEBYL v Praze? Jelikož takový úřad představuje nárůst soudních sporů o pokuty před správními soudy, asi bychom to tady už nerozdýchali (teď to trvá roky).
Asi šlo. Máte tip na město? Třeba Vrbice u Mšené-Lázně.
2) Nešlo by nějak zařídit, že by věcně příslušnými ke sporům o informace byly obvodní/okresní soudy?
Ne! Soustava správních soudů začíná krajskými soudy, jak známo.
Úvaha není správná. Rozhodovat má Úřad jako centralizovaný správní úřad, jehož rozhodnutí budou rovněž vykonatelná. Neexistuje důvod, proč to přenášet na soudy (opak je pravdou).
3) Je tedy opravdu nutná existence "úřadu"?
Ano. Existence úřadu podstatně zlevní náklady na poskytování informací veřejnou správou (nebudou to muset dělat správní soudy, už 2 roky čekám na informace a oni berou vysoké platy), zrychlí řízení (nyní max 45 dní do informačního příkazu) a zvýší (informační příkaz + dozor) vynutitelnost práva na informace. Dnes není ani pořádně jasné, kdo je odvolacím orgánem. BTW nahrazovat správní řízení správním soudnictvím je porušením principu subsidiarity správního soudnictví.

Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
V případě potřeby mě prosím kontaktujte napřímo přes telefon, Signal nebo přes mail - viz kontakty. Jiné zprávy nečtu.

Patrick.K
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 323
Registrován: 10 zář 2013, 22:42
Profese: profese
Dal poděkování: 24 poděkování
Dostal poděkování: 66 poděkování

Re: Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k in

Příspěvek od Patrick.K »

Jakub Michalek:
Implementace hotového řešení podle vzoru EU na naše podmínky, pro níž jste se již evidentně pevně rozhodli, nemusí mít v podmínkách ČR automaticky stejné očekávané výsledky. Třeba mě by zajímalo, jestli bys dokázal vyjmenovat alespoň tři úřady, které u nás v ČR dlouhodobě fungují dobře? Pokud ne, domnívám se, že by bylo dost nezodpovědné, zřizovat úřad další, navíc s ročním rozpočtem tak mezi 500-600 miliony Kč. To by chtělo mít dost dobře odůvodněné, kde se ty peníze naopak ušetří. Nevím sice, kolik přesně tak úřady všech úrovní za rok odmítnou žádostí o informace (tudíž vzniknou spory), ale mnoho toho zřejmě nebude. Nejjednodušší mi přijde srovnat počet žalob (dovolání) u NSS týkajících se práva na informace s jiným „odvětvím“. Podle vyhledávání na http://www.nssoud.cz je věcí týkajících se práva na informace okolo 1000 případů za téměř 4 roky. U hospodářské soutěže (žalovaný ÚOHS, čili také “úřad“) je to téměř 400 případů, a u stavebního zákona okolo 2700. Přitom ÚOHS řeší ročně spíše desítky sporů. Nebylo by tedy spíše lepší více se zaměřit na automatické povinné zveřejňování údajů z veřejné správy v otevřeném formátu (informační povinnost) a vymezit minimum informací, které se zveřejňovat naopak nesmí? Pokud bude vše veřejné (průhledné), prostě logicky odpadne počet sporů o nevydání informace, včetně sporů o výši úhrady za vyhledání informací. Jediné spory by pak byly (když by to bylo blbě napsané v zákoně) mezi tím, zda do oné kategorie vyloučených informací něco patří, nebo ne. Sporům by se hlavně mělo předcházet, ne je vyvolávat. Samotnou kontrolu způsobu zveřejňování informací by pak bylo možné jednoduše přilepit třeba k NKÚ, nebo ÚOOÚ.
Jinak samotné spory by určitě šlo převést i pod agendu okresních soudů, pokud by se příslušně "vyladily" zákonné podmínky. Třeba jako u sporů před ČTÚ. Viz. výklad. No a co se týče toho sídla úřadu (když by to muselo být) - měl jsem na mysli spíš Brno, nebo Ostravu.
Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
Příspěvky: 12407
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 1116 poděkování
Dostal poděkování: 5176 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k in

Příspěvek od Jakub.Michalek »

Sverit dohled nad zverejnovanim informaci UOOU, to je jako sverit dohled nad cistotou ovzdusi tovarnikum. :D

Jinak rozhodovani CTU je rozhodovani o soukromopravni veci, zatimco rozhodovani o pristupu k informacim se tyka verejneho subjektivniho prava, tedy ma o nem probihat rizeni ve spravnim soudnictvi a tebou navrhovane reseni je protiustavni.

Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
V případě potřeby mě prosím kontaktujte napřímo přes telefon, Signal nebo přes mail - viz kontakty. Jiné zprávy nečtu.

Patrick.K
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 323
Registrován: 10 zář 2013, 22:42
Profese: profese
Dal poděkování: 24 poděkování
Dostal poděkování: 66 poděkování

Re: Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k in

Příspěvek od Patrick.K »

Jakub M:
No ten konkrétní úřad jsem jen tak střelil, určitě by šlo vybrat lepší. Jinak k té protiústavnosti - jak jsem psal výše, když by na úřadech převládl princip veřejnosti všeho, tak PAK by bylo potřeba komplexně poladit předpisy, aby to právě nebylo řízení o veřejném subj. právu. V Ústavě je snad jenom, že jsou správní soudy a soudy obecné a že zákony určí, kdo co soudí.
Uživatelský avatar
Jakub.Michalek
Poslanec/poslankyně Parlamentu ČR
Příspěvky: 12407
Registrován: 22 čer 2009, 14:54
Profese: poslanec
Bydliště: Žižkov - Praha 3
Dal poděkování: 1116 poděkování
Dostal poděkování: 5176 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k in

Příspěvek od Jakub.Michalek »

Dávám sem poslední verzi, kterou mám od Oldřicha Kužílka a svoje připomínky (také částečně k registru smluv).
Vážení,

dal jsem dohromady ještě nějaké změny k návrhu zákona o svobodném přístupu k informacím.

Nejprve bych zavedl obecně informační příkaz v zákoně č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
§ 16b Informační příkaz

(1) Pokud Úřad přezkoumává rozhodnutí nebo postup povinného subjektu a poskytnutí informace nebrání zákonný důvod, v rozhodnutí povinnému subjektu také přikáže, aby informaci poskytl v určené lhůtě. Lhůta nesmí být delší než 15 dnů od doručení rozhodnutí povinnému subjektu.

(2) Proti výroku o vydání informačního příkazu se nelze odvolat.
Komentář: Je vhodné informační příkaz definovat na jediném místě kompletně. Zejména nesmí být jakékoliv pochybnosti, že je informační příkaz materiálně vykonatelným rozhodnutím, tedy výslovně se uvádí, že jde o rozhodnutí a že je určena lhůta k dobrovolnému splnění povinnosti. Nesmí být také pochybnost, že by se mohl povinný subjekt odvolávat proti informačnímu příkazu. Zbylé výskyty v jednotlivých řízeních je možné upravit odkazem nebo zcela vypustit (viz např. § 16 odst. 4, 5, § 16a odst. 6 písm. b) InfZ.)
------------------------------

Odpovídajícím způsobem bych upravil zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní:
Díl 8 Řízení ve věcech poskytování informací

§ 101d Informační příkaz

V řízení o žalobě proti rozhodnutí správního orgánu, proti jeho nečinnosti či nezákonnému zásahu, které se týká poskytování informací podle jiného právního předpisu, se žalobce může také domáhat toho, aby soud vydal informační příkaz.x) Soud informační příkaz vydá, pokud dosud nebyl vydán, ačkoliv měl být podle zákona vydán. Soud o žalobě rozhodne do 60 dnů poté, kdy mu došla.
-------
x) § 16b odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Komentář: Část nauky stěžovala, že ustanovení o soudním informačním příkazu (nyní § 16 odst. 4 InfZ) patří spíše do soudního řádu správního. Přitom bych tam také přidal lhůtu pro rozhodnutí soudu, jak navrhuje dr. Marvanová, neboť řízení ve věcech poskytování informací má mnohem větší nároky na rychlost než např. řízení stavební, azylové, vyplácení důchodu, kárná odpovědnost, ochrana hospodářské soutěže, veřejnoprávní úprava telekomunikací apod., kde lze prodlení zhojit dodatečně např. penězi, zatímco v případě nedostatku informací taková náprava typicky není možná a informace má svůj význam jen tehdy, pokud je dostupná v rozumném čase.

-------------------------------

Připomínky k registru smluv (návrh zákona poslance Jana Farského).

1) V § 2 odst. 1 odst. d) návrhu bych napsal: "d) právnická osoba, kterou některá z osob uvedených pod písmeny a) až c) sama nebo společně s jinými takovými osobami ovládá, a to i prostřednictvím jiné právnické osoby." Není žádného důvodu, proč by měly být vyloučeny např. účelové organizace provozované více vysokými školami společně.

2) V § 4 by mělo být uvedeno, že je Registr je bezplatně přístupný způsobem umožňujícím dálkový přístup. Tato skutečnost bez dalšího z návrhu ani ze zákona o informačních systémech veřejné správy nevyplývá.

3) Návrh počítá s tím, že by nezveřejněné smlouvy byly neúčinné a po určité době by se staly neplatnými (§ 9). Z toho důvodu je kardiální stanovit, míní uveřejněním. Návrh to stanoví fakticky, váže to na textový obsah (nebude vhodnější držet se pojmu NOZ "textová podoba") a metadata. Z toho lze vyvodit, že smlouva není uveřejněna, pokud nejsou zveřejněna metadata.

Jsou tedy v zásadě dva přístupy, jak zajistit právní jistotu. Buď vystavovat osvědčení o tom, že smlouva byla uveřejněna, což je nepřiměřeně časově náročné (byť by se tak mohlo stát automaticky a elektronicky, např. jako u obchodního rejstříku), nebo se pouze omezit na její neúčinnost, která může být zhojena. Je třeba vzít na vědomí i trestněprávní důsledky, které vyplývají z poskytnutí plnění na základě neúčinné smlouvy. Tedy bylo by vhodné, kdyby
1) vystavením osvědčení (které by udělal automat datových schránek podobně jako u žádostí o výpis, ostatně i tímto automatem se tam smlouvy ke zveřejnění zasílají) byly podmínky splněny,
2) byla by vypuštěna fikce zrušení smlouvy po jejím nezveřejnění, neboť to je vázáno zpravidla na aktivitu povinného subjektu (v zákoně je sice, že smlouvu zveřejňují obě smluvní strany). Dokonce by mělo být pravidlem, že se smlouva nahrává v celém rozsahu, uchovává se takto v centrálním registru, ale nezveřejňuje se celá, čímž by odmítly pochybnosti ohledně účinnosti částí, které v registru nejsou. Osvědčení by mělo stejný charakter jako doložka právní moci u rozhodnutí a bylo by vydáváno automaticky.

Fikce zrušení by měla též ten nepříznivý výsledek, že by povinný subjekt mohl tímto způsobem odstoupit od smlouvy a držet firmu v pasti. Proběhlo by výběrové řízení, které by firma vyhrála, podepsala by se smlouva, povinný subjekt by smlouvu nezveřejnil, nastala by fikce zrušení a firma by na to doplatila. To je podle mého názoru nesprávné řešení, správné řešení je možnost firmy domáhat se zveřejnění v takovém případě a platnosti smlouvy. Proto bych vázal okamžik uveřejnění na vystavení osvědčení nebo bych fikci zrušení vypustil (§ 9) - poučme se z chyby fikce zamítavého rozhodnutí, která také mnoho nepřinesla. Důležité je, aby byla schválena naše změna, protože bez odpovídajících procesních institutů je Farského návrh poněkud chabý (např. nemožnost domáhat se zveřejnění jinou osobou, když většina šmelin se naopak vyznačuje tím, že jsou povinný subjekt a dodavatel ve shodě, tj. nikdo nepůjde k soudu apod.)


Zdraví Jakub

Jakub Michálek, předseda poslaneckého klubu Pirátů a vedoucí resortního týmu Spravedlnost
V případě potřeby mě prosím kontaktujte napřímo přes telefon, Signal nebo přes mail - viz kontakty. Jiné zprávy nečtu.

Uživatelský avatar
Lukas.Blazej
Vedoucí resortního týmu
Příspěvky: 802
Registrován: 24 lis 2010, 18:04
Bydliště: Ústí nad Labem - centrum
Dal poděkování: 230 poděkování
Dostal poděkování: 338 poděkování

Re: Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k in

Příspěvek od Lukas.Blazej »

Jakub Michalek píše:
Postačí označit za pachatele povinný subjekt?
Pachatelem přestupku je vždy fyzická osoba. Povinný subjekt se dopouští jiného správního deliktu.
Právě proto nevidím moc situací, ve kterých by se dal přestupek využít. Ještě jsem se nesetkal s případem, kdy bych věděl, která osoba je u povinného subjektu zodpovědná za vyřízení žádosti o informace.
Jakub Michalek píše:
Jak to bude s úhradou za anonymizaci? Je legitimní?
Není legální, to se ví již dnes, viz judikatura ve velkém komentáři.
Z rozhodovací praxe nadřízených orgánů jsem nabyl dojmu, že legální je. V komentáři jsem judikaturu nenašel, mohl bys mi ji prosím poslat? Využil bych ji v žalobách proti rozhodnutí správních orgánů (nesouvisejících s OSA).


Ještě pár věcí, na které je nejspíš pozdě. Když už mě to ale napadlo..

Je nezbytně nutné identifikovat žadatele? Nestačil by k poskytnutí informace e-mail? Jméno a příjmení ještě chápu, ale datum narození, adrestu místa trvalého pobytu (a v mém případě zároveň ještě adresu pro doručování) při elektronické komunikaci už ne.

Proč by neměla být možnost stížnost podat zároveň u povinného subjektu?
Nesplnění §20 odst. 7 by mělo být správním deliktem.
§5 odst. 6 - proč šest měsíců a ne méně?
Tel. 778702712
Odpovědět

Zpět na „Připravované předpisy“