No vidíš u mě je to myslím naopak, jezdím rychle když můžu, podle mě tohle generalizovat nejde, ale jsem pro úsporu značek, někdy je to fakt peklo, naopak bych zavedl aby všude byly značky předností, protože pravidlo o přednosti z prava nezná skoro nikdo a třeba u obchoďáků každej dává přednost jak chce. Tímto děkuji mé autoškole která brala přípravu opravdu skvěle.Petr Nemecek píše:Netvrdím, že to lze zavést úplně univerzálně (dálniční sjezdy jsou poměrně dobrej protipříklad, protože některý jsou fakt zrádný), ale je prokázaný, že jsou-li všude značky, maj lidi tendenci jet podle značek a nemyslet, naopak bez značek jedou pomaleji, protože je to nutí přemýšlet.
Komponenta: Dopravní infrastruktura
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika
Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
- Keram
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 445
- Registrován: 08 čer 2011, 09:36
- Profese: AČR
- Bydliště: Nýrsko
- Dal poděkování: 526 poděkování
- Dostal poděkování: 273 poděkování
Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura
MERHAUT WIN: "PN jsou Brožovým nástrojem k manipulování PS. Samožerský anarchista, co má drzost kázat o svobodě a demokracii"
- Petr.Vileta
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 34599
- Registrován: 22 črc 2009, 18:12
- Profese: Celkem Spokojený Důchodce
- Bydliště: Plzeň 2
- Dal poděkování: 31560 poděkování
- Dostal poděkování: 25689 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura
Ad značky a předpisy: Ono je to dělané zhruba tak, že se počítá s průměrně blbým řidičem. Takže když jezdím 30 let, tak jsem v Plzni docela dobrý řidič, ale přijedu do Brna nebo Prahy, a je ze mě blbec, co se totálně neorientuje. Někde uvidím 30ku a řeknu si, že to je přece kravina, situace přehledná, nikde nikdo, tak proč tam nemůžu 90? Jenže třeba nevím, že přes ulici vedou šikmo tramvajové koleje do vozovny a je to pěkný hrb. Nebo nevím, že o 100 metrů dál je výjezd hasičů atd. Pravda je, že někdy se pokutuje jen kvůli pokutě samotné, ale zase na druhou stranu, při disciplinovanosti a ohleduplnosti většiny českých řidičů je "malý dvorek a dlouhý bič" jediný možný výchovný prostředek.
Ad rozvodné sítě: řekl bych, že naopak ostrovní systémy jsou velice drahé. 100 měničů napětí o výkonu 5 kVA přijde rozhodně dráž, než jeden 500 kVA, s bateriemi totéž. Prostě když se něco dělá ve velkém, vždycky to vyjde levněji. Navíc pokud jsou všechny zdroje propojeny do jedné sítě, snáz se ztratí různé podpětí a přepětí i náhlé změny dodávaného výkonu. Je to stejné, jako když chrstnu 5 litrů vody do kýblu, nebo do rybníka. Tím kýblem to sakra zatřese a něco možná přeteče ven, kdežto v tom rybníce se to téměř nepozná.
Rovněž řídit síť se 100 stabilními zdroji je jednodušší, než řídit síť s 5000 nepředvídatelnými zdroji (FV, větrníky). Spotřeba je totiž poměrně dobře předvídatelná na základě statistik.
Inteligentní sítě jsou jistě dobré a dokonce u nás to funguje už přes 50 let (HDO relé - tzv. noční proud), ale nejde to používat na všechno, jak si někteří idealisté myslí. Já bych například nikdy nezapnul pračku na dobu, kdy nebudu doma. Praskne hadice, vysmekne se odtok, dojde ke zkratu a mám doma pohromu. Zrovna tak by se mi nelíbilo, aby moje lednice, která normálně zapíná každou půlhodinu na 5 minut, byla třeba 2 hodiny zcela odpojená, a potom to "doháněla" tím, že poběží hodinu naplno. Navíc tyhle sítě znamenají mít v bytě rozvod dělený na 2 nebo dokonce 3 okruhy, nebo u každého spotřebiče mít nějakou dálkově ovládanou krabičku, která navíc musí umět i vysílat údaje zpět, takže bude dost drahá.
Prostě u energií se musí brát ohled nejprve na fyzikální zákony a teprve potom na nějakou ideologii.
Ad rozvodné sítě: řekl bych, že naopak ostrovní systémy jsou velice drahé. 100 měničů napětí o výkonu 5 kVA přijde rozhodně dráž, než jeden 500 kVA, s bateriemi totéž. Prostě když se něco dělá ve velkém, vždycky to vyjde levněji. Navíc pokud jsou všechny zdroje propojeny do jedné sítě, snáz se ztratí různé podpětí a přepětí i náhlé změny dodávaného výkonu. Je to stejné, jako když chrstnu 5 litrů vody do kýblu, nebo do rybníka. Tím kýblem to sakra zatřese a něco možná přeteče ven, kdežto v tom rybníce se to téměř nepozná.
Rovněž řídit síť se 100 stabilními zdroji je jednodušší, než řídit síť s 5000 nepředvídatelnými zdroji (FV, větrníky). Spotřeba je totiž poměrně dobře předvídatelná na základě statistik.
Inteligentní sítě jsou jistě dobré a dokonce u nás to funguje už přes 50 let (HDO relé - tzv. noční proud), ale nejde to používat na všechno, jak si někteří idealisté myslí. Já bych například nikdy nezapnul pračku na dobu, kdy nebudu doma. Praskne hadice, vysmekne se odtok, dojde ke zkratu a mám doma pohromu. Zrovna tak by se mi nelíbilo, aby moje lednice, která normálně zapíná každou půlhodinu na 5 minut, byla třeba 2 hodiny zcela odpojená, a potom to "doháněla" tím, že poběží hodinu naplno. Navíc tyhle sítě znamenají mít v bytě rozvod dělený na 2 nebo dokonce 3 okruhy, nebo u každého spotřebiče mít nějakou dálkově ovládanou krabičku, která navíc musí umět i vysílat údaje zpět, takže bude dost drahá.
Prostě u energií se musí brát ohled nejprve na fyzikální zákony a teprve potom na nějakou ideologii.
Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista
Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.
(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 586
- Registrován: 22 led 2010, 11:40
- Profese: IT - sítě a správa systémů
- Bydliště: Trutnov
- Dal poděkování: 1202 poděkování
- Dostal poděkování: 784 poděkování
Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura
To je stejnej problém jako amerika a jejich "nesušte kočku v mikrovlnce", člověk musí být za svoje jednání odpovědný a ne že na všechno bude předpis. Jak už tu bylo zmíněno - je strašnej průšvih, že tyhlety "ťukance" se dnes nevyšetřujou a způsobení dopravní nehody je pro policii bagatelní čin, zatímco 70 na konci obce nebo špatný parkování je málem hrdelní zločin.Keram píše:Petr Nemecek píše:... naopak bych zavedl aby všude byly značky předností, protože pravidlo o přednosti z prava nezná skoro nikdo a třeba u obchoďáků každej dává přednost jak chce.
http://ihned.cz/c3-19994520-000000_d-ul ... ,%20jestli
http://www.lidovky.cz/silnice-bez-znace ... _domov_kim
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096 ... deo/117147
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 42
- Registrován: 16 úno 2012, 21:16
- Profese: ijhhh
- Dal poděkování: 3 poděkování
- Dostal poděkování: 35 poděkování
Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura
Kde měří tu 70 na konci obce? Docela bych se tam zajel podívat. Za těch pár km, co jsem projezdil (Plzeň-Dukovany 2x v měsíci, Plzeň-Liberec, a po Plzni každý den cca 5 let) jsem viděl akorát tak měření na začátku obce ve směru do té obce a to v místech, kde už stály baráky, dal se předpokládat pohyb osob nebo to bylo u křižovatky.To je stejnej problém jako amerika a jejich "nesušte kočku v mikrovlnce", člověk musí být za svoje jednání odpovědný a ne že na všechno bude předpis. Jak už tu bylo zmíněno - je strašnej průšvih, že tyhlety "ťukance" se dnes nevyšetřujou a způsobení dopravní nehody je pro policii bagatelní čin, zatímco 70 na konci obce nebo špatný parkování je málem hrdelní zločin.
Jinak samozřejmě značek, stejně tak, jako reklam a billboardů by mohlo ubýt. Prostě všeho s mírou (aj s tou energetikou, jádrem, OZE atd.), ale úplně degradovat-vypustit restriktivní charakter, tak jak to je popsáno v tom článku (případně, jak tady někteří razí), prostě schválit nemůžu. Jinak stejně ten trend snižování počtu značek již dávno existuje.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Alvyn za příspěvek:
- Petr.Vileta
- Keram
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 445
- Registrován: 08 čer 2011, 09:36
- Profese: AČR
- Bydliště: Nýrsko
- Dal poděkování: 526 poděkování
- Dostal poděkování: 273 poděkování
Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura
Kde? třeba u nás v NY, u jednoho výjezdu z města je akorát za značkou konec města krásná odbočka na pole kde občas číhají (nestojí tam pořád, sice tamtudy moc nejezdím ale občas tam prostě jsou a staví i za rychlost). Ale ono je to těžký, když mají nařízeno vybrat tolik a tolik tak je jasné, že budou vybírat pokuty nejmenším odporem, tj, poutání, lékárnička, 60tka v obci apd.
MERHAUT WIN: "PN jsou Brožovým nástrojem k manipulování PS. Samožerský anarchista, co má drzost kázat o svobodě a demokracii"
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 10 říj 2011, 22:43
- Dal poděkování: 5496 poděkování
- Dostal poděkování: 3646 poděkování
Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura
Je to heslo z plakatu, ale v programu to blize vysvetleno nemajiJakub Michalek píše:Psal jsem Petrovi, aby se do komponenty Infrastruktura pokusil zahrnout Berlínský koncept Netze in Nutzerhand.
BTW preklad: Sítě do rukou uživatelů
V programu maji:
- Chteji svobodny pristup k informacim; a pokud mozno pro vsechny - tedy nejakym zpusobem zajistit, aby mel pristup k netu kazdy, nehlede na socioekonomicke podminky.
- Dalsi bod je, ze chteji v Berline vybudovat Wifi sit se svobodnym pristupem (zdarma).
- Na veřejných místech (úřady apod.) zřídí stát svobodná AP.
- Vzdělávání na poli počítačové gramotnosti
- Rozšíření použitelného spektra (bezdratove technologie) pro internet
- Odstraneni zodpovednosti poskytovatelu za treti osoby (obsah prenaseny uzivateli)
Co z toho chces zapracovat do naseho programu? Stale jsem tam ale nenasel nic, co se tyka telekomunikace a ne internetu. Oni proste telekomunikaci jako celek v programu neresi. A nevim, jestli bychom meli my Jak jsem rikal, pojmem Infrastruktura se snazime zabit deset veci najednou, ale to nejde. Meli bychom se soustredit na piratska temata a nesrat se do vseho - navic pokud na to nebude ve strane jednotny nazor, budeme se zbytecne nazorove stepit
Ani v zakladnim programovem prohlaseni cele PP-DE jsem nenasel nic konkretniho, pouze, ze chteji:
- Svobodnou demokratickou kontrolu nad infrastrukturou
- Svobodne standardy
- Svobodny software
- Tito uživatelé poděkovali autorovi anonym72078 za příspěvek:
- Keram
- agila77
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 8
- Registrován: 15 črc 2014, 20:08
- Profese: bez práce
- Bydliště: Nový Spálenec
- Dostal poděkování: 7 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura
Nevím zda tohle forum je ještě aktuální ale problémy v dopravě ano. Němci zvolili cestu obchvatu a jezdí na svém území než aby investovali do Česka. Rychlovlak IC Berlin - Mnichov za 4hodiny. Na České Kubici je nádraží které využívá jeden vlak až 3max vlaky.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 116
- Registrován: 02 čer 2018, 20:11
- Profese: IT
- Dal poděkování: 21 poděkování
- Dostal poděkování: 93 poděkování
Re: Komponenta: Dopravní infrastruktura
Tak nějak to vypadá, že na téma dopravní infrastruktury Piráti zatím nemají sílu (strategii, lidi, zdroje, plán). Nechtěl by se toho někdo, kdo se v tématu odborně vyzná, ujmout?
Pořád jsem přesvědčený, že strana která by dokázala přesvědčit lidi o tom, že opravdu dokáže s budováním dopravní infrastruktury v Česku pohnout, může vyhrát volby. Tohle téma trápí úplně všechny (autaře, obyvatale měst, vlakaře, cyklisty, turisty ...)
... ale bude to těžký. Voliči už na ten všeobecný dopravně infrastrukturní bordel, kdy Česku utíká nejen Západ, ale i Východ, asi rezignovali, a hned tak někomu neuvěří
Pořád jsem přesvědčený, že strana která by dokázala přesvědčit lidi o tom, že opravdu dokáže s budováním dopravní infrastruktury v Česku pohnout, může vyhrát volby. Tohle téma trápí úplně všechny (autaře, obyvatale měst, vlakaře, cyklisty, turisty ...)
... ale bude to těžký. Voliči už na ten všeobecný dopravně infrastrukturní bordel, kdy Česku utíká nejen Západ, ale i Východ, asi rezignovali, a hned tak někomu neuvěří