Dopravní situace Kralupy nad Vltavou

Diskuse s veřejností a místo pro její podněty a připomínky


Moderátor: Komise předsedajících

Pravidla fóra
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdeněk
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 196
Registrován: 28 kvě 2009, 12:34
Profese: Produktový manažer
Dostal poděkování: 3 poděkování

Dopravní situace Kralupy nad Vltavou

Příspěvek od Zdeněk »

Jestliže se dostanete do parlamentu,jak hodláte řešit dopravní situaci v Kralupech nad Vltavou?
Ve městě je jediný most přes řeku Vltavu,postavený ve třicátých letech minulého století.Dnes a denně je most přetěžován mnohatunovými kamiony které přes město jen projíždí - na takovou zátěž nebyl most nikdy projektován a nadměrná zátěž vede k devastaci jeho mostního oblouku i pilířů.
. Vesměs 80% dopravy která vede přes město a přes most je pouze tranzitní a tudíž pro město pouze zátěž a nikoliv přínos.
Již nejméně 20 let se mluví o obchvatu kolem města a co vím existují dvě varianty jak toho dosáhnout.
Jedna hovoří o dalším běžném mostu mimo katastr města a vybudování přípojných silnic na dálnici D8 a silnici směr Tursko,Velké Přílepy.
Druhá varianta,kterou prosazuje betonářská loby je vytvoření velikého mostu který by přemostil celé údolí Vltavy u Kralup tak že by se na most najíždělo u obce Chvatěruby - z D8 exit Úžice a z mostu by se sjíždělo až na druhém kopci v Tursku.Most by měl ve více patrech pojmout automobilovou a vlakovou dopravu.
Takže mě zajímá:
1 - jaká varianta obchvatu města je pro Vás prioritnější
2 - prosadili by jste levnější variantu proti megalomanské betonářské loby která by ve stavbě ráda "utopila" tisíce či dokonce miliony tun betonu a železa
3 - zasadíte se o to aby se most v centru Kralup stal chráněnou kulturní památkou(protože v době vzniku to byl most s největším rozpětím oblouku a byl na svoji dobu stavěn pokročilou technologií) a bylo na něj zakázáno vjezdu nákladní a kamionové dopravě
WAREZ není právo,WAREZ je výsada a není pro každého!
Kalanis
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Dopravní situace Kralupy nad Vltavou

Příspěvek od Kalanis »

Odpovím tak trochu jako fanda dopravy zvenčí.
Na Kralupy se ženou 2 projekty, které ten stav mají již zlepšit. Prvním je relativně nový plán jižního obchvatu Kralup s pár trochu dražšími stavbami a plánem na návaznost dále k D8. Ten je zatím před vydáním územního rozhodnutí a tedy ke stavbě daleko. Navíc lze naprosto suverénně očekávat protesty a obstrukce některých zájmových skupin (což by transparentní řízení dost pořešilo - to ale ve stávajícím stavu nehrozí). Také bude nejspíše v budoucnu sloužit jako středočeský aglomerační okruh (tedy dnešní 101).
Druhý je starý a nejde o nic menšího než Pražský okruh (R1). Obstrukce tam páchané jsou snad známé všem ve Středních Čechách. Jo, Kralupami projíždí kopce aut a kamionů jen proto, že někteří občané Suchdola a Čimic nejsou ochcotni si sednout s projektanty, kteří by jim sporné body vysvětlili a případně doladili změny (nejspíš by jich nebylo až tak moc, některé argumenty odpůrců jsou leda k smíchu, jelikož vlastně nechtějí návrhy vidět). Tedy nechtějí udělat totéž, jako u části z Běchovic na D1 (tam to kupodivu šlo). Značná část toho problému právě visí na faktu, že nejbližší most pro automobily je od Holešoviček PRÁVĚ AŹ v Kralupech. Takže řešení je na lokální úrovni jedinné - Praha postupně trochu nekorektně pacifikuje své části a ve středních čechách by měli Kralupští, Roztočtí a Klecanští zapracovat na Zdibech (okruh jde po jejich katastru), případně pomoci Praze se Suchdolem a Chabry. Nebo nějakým způsobem vyhodit stávající starosty těchto MČ z rozhodování. Pokud vím, tak Horoměřice takhle kupodivu nestávkují.
Jako fanda pirátů si myslím, že právě plně transparentní řízení s možností vyjádření občanů (nejlépe přímo v terénu) by tyto problémy výrazně umenšilo a návrhy upravilo (případně by se vyjádřila většina, tedy nejpozději při dalších místních volbách).
Anezka.Bubenickova
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 434
Registrován: 22 dub 2009, 12:29
Profese: 0
Bydliště: Velké Přílepy
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 13 poděkování

Re: Dopravní situace Kralupy nad Vltavou

Příspěvek od Anezka.Bubenickova »

Osobne bych byla pro levnejsi verzi. Pripadne postaveni mostu pobliz Roztok. (tj dokonceni prazskeho okruhu)

Samotny most neznam a musela bych si o nem najit vice informaci. Z toho, co jsem se dozvedela od vas bych pravdepodobne pro zarazeni mezi kulturne tecchnicke pamatky byla.
Uživatelský avatar
Inzenyr
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 252
Registrován: 01 zář 2009, 17:50
Profese: Manager,vedoucí projektů,výzkum a vývoj
Bydliště: Praha 8 - Čimice
Dal poděkování: 46 poděkování
Dostal poděkování: 95 poděkování

Re: Dopravní situace Kralupy nad Vltavou

Příspěvek od Inzenyr »

Kalanis píše:........ Obstrukce tam páchané jsou snad známé všem ve Středních Čechách. Jo, Kralupami projíždí kopce aut a kamionů jen proto, že někteří občané Suchdola a Čimic nejsou ochcotni si sednout s projektanty, kteří by jim sporné body vysvětlili a případně doladili změny (nejspíš by jich nebylo až tak moc, některé argumenty odpůrců jsou leda k smíchu, jelikož vlastně nechtějí návrhy vidět). Tedy nechtějí udělat totéž, jako u části z Běchovic na D1 (tam to kupodivu šlo). Značná část toho problému právě visí na faktu, že nejbližší most pro automobily je od Holešoviček PRÁVĚ AŹ v Kralupech. Takže řešení je na lokální úrovni jedinné - Praha postupně trochu nekorektně pacifikuje své části a ve středních čechách by měli Kralupští, Roztočtí a Klecanští zapracovat na Zdibech (okruh jde po jejich katastru), případně pomoci Praze se Suchdolem a Chabry. Nebo nějakým způsobem vyhodit stávající starosty těchto MČ z rozhodování. Pokud vím, tak Horoměřice takhle kupodivu nestávkují.
Mohu Vas ubezpecit, ze uz se snazime tri roky, abychom byli k jednani Magistratem Prahy a investorem prizvani a aby nam projek byl predlozen k pripominkovani. Uz mam tri odpovedi magistratu, ze z ruznych duvodu menuzeme byt ucastniky rizeni a tudiz s nami o zadnych pripominkach jednat nebudou. :-(

V Suchdole dokonce stavba zacala bez vsech stavebniho povoleni, protoze nektere pozadavky na vyjadreni jeste lezely na TSK.
Zacal i presto, ze jsme byli Magistratem ubezpecovani, ze jeste neni schvaleno, ktera varianta obchvatu dostane prednost. :-(

Stale je to o transparentnosti statni spravy, jak v Kralupech, tak v Praze.
Prvni registrovany volic CPS. :-)

56 kBit linka mi staci, pokud nemusim stahovat 95% textu, ktery ma nulovou informacni hodnotu.

http://www.elspeedy.com, www.parnicistic.estranky.cz
Jana.Syrovatkova
Člen KS Praha
Příspěvky: 2879
Registrován: 04 zář 2009, 14:34
Profese: VŠ pedagog
Bydliště: trvalé Úvaly u Prahy, přechodné Praha 7, Holešovice
Dal poděkování: 232 poděkování
Dostal poděkování: 722 poděkování

Re: Dopravní situace Kralupy nad Vltavou

Příspěvek od Jana.Syrovatkova »

Inzenyr píše:[
To, co píšete, mě přijde vskutku alarmující. Pokud Vám v tomto jako zástupci ČPS budeme moci jakkoli pomoci, napište - toto je přímo v našem volebním programu - kdyby byly veškeré kroky zveřejněny na internetu, kdyby byly návrhy smluv předem dostupné na internetu, možná se budou občané bouřit dostatečně včas, aby ledacos změnili, ale mnozí občané se domluví. A každému bude jasné, že smlouvy budou muset být pro lidi výhodné.

Nemáme dostatečné kapacity, abychom v tuto chvíli nastudovali veškerou problematiku a řekli, která konkrétní varianta je v podobných kauzách ta správná. Ale rozhodně víme, že utajování skutečností a nepřipouštění občanů k rozhodování o jejich obci s tím, že se jich to netýká, je špatně.

Je dost možné, že občané Běchovic se domluvili, protože s nimi jejich magistrát nehrál hru na kočku a myš. Příští rok tu máme komunální volby - příležitost říct politikům, co si o nich myslíme. Ale z vlastní zkušenosti z mé obce vím, že často se nedá poznat kdo je kdo. Znáte to - "zloděj křičí, chyťte zloděje". Nehledě na to, že každý magistrát se před odchodem bude snažit douzavírat rozjednané smlouvy a zinkasovat provize, nedělám si iluze, že by to bylo jinak.

Zajímavou věcí je, že i závěrečná zpráva NERV nám dává za pravdu - budou-li podobné zakázky skutečně transparentní, ušetří se množství prostředků.
Kalanis
Návštěvník – nepatří k Pirátům

Re: Dopravní situace Kralupy nad Vltavou

Příspěvek od Kalanis »

Inzenyr: Ano? Mám informace z opačného konce. Ad 1 - místo - stavba nezačala (a asi ještě hodně dlouho nezačne), neb neexisuje dokončené územní řízení a tedy nejsou nakoupené všechny potřebné pozemky a pozřizována věcná břemena (=> není na čem). Ad 2 - nevypáčitelnost - Pravděpodobně zásek vedení suchdolské radnice ("my to tu nechceme!") způsobil, že pražský magistrát přistoupil k tomuto kroku. Řešením je změna lidí v tamním vedení na takové, kteří budou mít zájem se dohodnout. Jako se dohodli na 511.
Dál se tu také hraje o pozemky (hodně pozemků u spekulantů) a jejich umístění unitř/vně okruhu (míra lukrativnosti stoupá s blízkostí centra města, dostupností a mírou začlenění) (zaplacení hejlovců).
P.S. Fakt mne nebaví jezdit každý týden z Letňan do Jenče skrz přecpanou Letnou (nebo obdobné Kralupy).
P.P.S. Ten projekt jsem viděl asi 10x, ale tady ho ventilovat nebudu. Kdo chce, nástřel si dohledá.
Uživatelský avatar
Vilem.Marsik
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 397
Registrován: 16 zář 2009, 11:49
Profese: programátor
Dal poděkování: 11 poděkování
Dostal poděkování: 80 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dopravní situace Kralupy nad Vltavou

Příspěvek od Vilem.Marsik »

Celou situaci sleduju již několik let, hlavně proto, že jsem donedávna bydlel poblíž. Setkal jsem se i s paní Francovou, která se ve věci angažuje za okolí Draháňského údolí a stojí za webem http://www.drahan.chabry.cz/ .

O tom že je obchvat co nejdříve dokončit nikdo nepochybuje. Vypadá to ale, že jižní trasa prosazovaná magistrátem je horší:
  • naruší 2 chráněná území, jedny z posledních kusů přírody v okolí
  • je dražší
  • na rozdíl od severní verze ji místní obyvatelé nechtějí
  • nepřispěje k rozvoji oblasti, v jejím okolí se nedá stavět infrastruktura, která by z ní těžila
  • přilehlá zástavba jsou hlavně sídliště a mimo jiné blázinec v Bohnicích, tam dálnice zvýší hluk, znečištění, a zvýší hustotu provozu
Magistrát se zasekl, a snaží se prosadit jižní variantu za každou cenu. Dá se jen spekulovat, zda jeho úředníci mají finanční zájem na přilehlých pozemcích. Obyvatelům nenabízí kompenzace za zhoršení podmínek, které projekt přinese. Se starosty a sdruženími, kteří jsou proti, se nebaví, a snaží se je vytlačit z jednání. Ti pak nemají jinou možnost než se obracet k soudu. Výsledkem je zpožďování stavby a nekonečné tahanice.

Přitom pokud vím, tak severní varianta byla pro tamní starosty celkem přijatelná. Vnímali to jako šanci pro svůj rozvoj. Nebýt toho, že o ní magistrát nechce slyšet (pořád opakuje, že není možná, ale argumenty moc slyšet nejsou), tak obchvat už mohl stát.

Ať se nakonec postaví jakákoliv varianta, tak za jediné možné řešení považuji, když magistrát přestane zneužívat své postavení, začne s obyvateli dotčených oblastí jednat, a nabídne jim takové podmínky a odškodnění, aby si je získal na svou stranu, tak že by se v referendu vyslovili pro stavbu. To je myslím demokracie, které jako strana chceme dosáhnout.
Uživatelský avatar
Inzenyr
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 252
Registrován: 01 zář 2009, 17:50
Profese: Manager,vedoucí projektů,výzkum a vývoj
Bydliště: Praha 8 - Čimice
Dal poděkování: 46 poděkování
Dostal poděkování: 95 poděkování

Re: Dopravní situace Kralupy nad Vltavou

Příspěvek od Inzenyr »

vilem.marsik píše:..............
Magistrát se zasekl, a snaží se prosadit jižní variantu za každou cenu. Dá se jen spekulovat, zda jeho úředníci mají finanční zájem na přilehlých pozemcích. Obyvatelům nenabízí kompenzace za zhoršení podmínek, které projekt přinese. Se starosty a sdruženími, kteří jsou proti, se nebaví, a snaží se je vytlačit z jednání. Ti pak nemají jinou možnost než se obracet k soudu. Výsledkem je zpožďování stavby a nekonečné tahanice.

Přitom pokud vím, tak severní varianta byla pro tamní starosty celkem přijatelná. Vnímali to jako šanci pro svůj rozvoj. Nebýt toho, že o ní magistrát nechce slyšet (pořád opakuje, že není možná, ale argumenty moc slyšet nejsou), tak obchvat už mohl stát.

Ať se nakonec postaví jakákoliv varianta, tak za jediné možné řešení považuji, když magistrát přestane zneužívat své postavení, začne s obyvateli dotčených oblastí jednat, a nabídne jim takové podmínky a odškodnění, aby si je získal na svou stranu, tak že by se v referendu vyslovili pro stavbu. To je myslím demokracie, které jako strana chceme dosáhnout.
Plne s vami souhlasim, presne takovy je pristup magistratu. Problem mezi Jizni a Severni variantou je ten, ze Jizni varianta vede po uzemi mesta Prahy a Severni varianta vede po uzemi Stredoceskeho kraje. Dal myslim neni co dodavat, proc se ji magistrat tak drzi. :-(
Prvni registrovany volic CPS. :-)

56 kBit linka mi staci, pokud nemusim stahovat 95% textu, ktery ma nulovou informacni hodnotu.

http://www.elspeedy.com, www.parnicistic.estranky.cz
Odpovědět

Zpět na „Veřejná diskuse“