Pavel.Moravec píše: ↑25 črc 2019, 19:44Palivovou turistiku lze dost omezit tím, že poplatky za navigaci letadla na/z EU letiště budou mít 2 ceny: nižší pro ty co zde natankují, dražší pro netankující.
Spousta byrokracie (a nejsou Pirati proti nadmerne byrokracii?) a stejne to jde snadno ochcat. Natankuju "par kapek", aby se nereklo.
Pavel.Moravec píše: ↑25 črc 2019, 19:44My se zde bavíme o EU, ne o zaplivané ČR. A aspoň doufám i u nás se VRT pomaloučku, polehoučku, opatrně rozjíždí (ale detaily jsou OT).
To neni jen problem CR, tech VRT po cele EU zas tak moc neni. I TGV po Francii se na mnoha mistech pohani po konvecnich tratich nikoliv vysokorychlostne.
Vedoucí Místního týmu Brno-Řečkovice a okolí, člen MF Brno, KF Jihomoravský kraj, Rezortního týmu pro záležitosti Evropské unie, zahraničních věcí a obrany (RT EZO), lukas.dolezal@pirati.cz.
https://zdopravy.cz/szdc-zacne-s-velkou ... ost-32666/ SŽDC začne s velkou modernizací koridoru podél Berounky, obce chtějí nižší rychlost SŽDC ale naráží na protesty starostů okolních obcí. Zatímco v návrhu je rychlost až 145 kilometrů v hodině, 11 obcí sdružených v Regionu Dolní Berounka chce pomalejší jízdu. Zástupci obcí poslali ministrovi dopravy dopis, v kterém žádají maximální rychlost 105 km/h pro osobní vlaky a 90 km/h pro nákladní.
Upřímně, vážení Piráti,
tohle je jedno z nejhloupějších vláken co jsem tady kdy četl. Měl jsem za to, že si Piráti před tím než něco vypustí, udělají rešerši a nikdy nenaskočí na líbivou populistickou vlnu. Tato petice z vás udělala naprosté amatéry, kteří vůbec netuší jak letecká doprava funguje. Piráty jsem volil, jsem obeznámen a vnitřně akceptuji, že u některých názorů a postojů nenaleznu vnitřní souznění, ale co je pro mě naprosto nepřijatelné jsou neprofesionální výstupy nezakládající se na minimální analýze, sběru dat a následném vyhodnocení. Petice pana Peksy je toho důkazem.
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Není tohle vlákno pojmenované blbě? Nechceme přece vyšší zdanění, ale rovné zdanění...
To, že díky epidemii coronaviru vyplavalo na povrch, že linky se vyplatí provozovat kvůli "udržení slotů" i poloprázdné (asi to není nesmysl, ke mě se to z jiného cizojazyčného kanálu dostalo taky), to vidím jako úzce související téma. Protože aerolinky dnes letadla stejně nevlastní (ta dávno patří leasingovým společnostem) a jde vlastně jen o soutěž značek, tak nějaká iniciativa kombinující rovné (nikoliv vyšší) zdanění s bojem proti prázdným sedačkám v letadlech by mohla vést k tomu, co by snad nemuselo vadit nikomu: tedy maximální codesharing na již existujících spojích, aby se v zásadě každý den vypravovalo na spoj mezi dvěma městy právě tolik letadel, kolik je potřeba (a ta prázdná aby se rušila)
(ale opět: nic tak jednoduchého jako daň z prázdné sedačky asi vymyslet nepůjde... aerolnkám by se mohly vyplácet letadla s větším počtem míst v business a first class, protože by nominálně prázdných sedaček deklarovaly méně... kromě rovného zdanění pohonných hmot napříč sektoru bych jako řešení viděl donutit aerolinky ke spolupráci právě skrz přednostní přidělování slotů na letištích codesharovaným spojům a hlavně poskládání cestujících do jediného stroje a zrušení prázdného letadla by mělo být nějak odměňováno, např. dalším snížením letištních poplatků... problém je samozřejmě do jaké míry lze konkurující si aerolinky přimět ke spolupráci...)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 4):
Brusel pozastavil vlastní pravidla o využívání či ztrátě letištních časů pro přistání na letištích, a osvobodil tak letecké společnosti. V rámci EU proto už nyní letadla duchů nehrozí.
„Vypuknutí epidemie koronaviru má velký dopad na evropský a mezinárodní letecký průmysl. Vidíme, že se situace denně zhoršuje, a navíc se očekává, že bude provoz dále klesat. A proto se velmi rychle předloží právní předpisy týkající se letištních časů,“ uvedla pro The Guardian předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová.
Dále dodává, že jde o dočasné opatření zaměřené na pomoc průmyslu a životnímu prostředí. „Uvolní tlak na letecký průmysl a zejména na menší letecké společnosti, ale také sníží emise tím, že se vyhne prázdným letadlům.“
Jaká jsou stávající pravidla EU týkající se letištních slotů a proč by měla být dočasně upravena?
Podle stávajících evropských pravidel musí letečtí dopravci, kteří si chtějí zajistit stejné letištní sloty pro následující rok, využít alespoň 80 % slotů, které jim byly přiděleny v rámci daného období letového řádu, – jedná se o tzv. pravidlo „ztráty letištních slotů v případě jejich nevyužití“.
Vzhledem k mimořádnému poklesu poptávky cestujících, který má v nadcházejících týdnech pokračovat, bude pro období letového řádu pokrývajícího zimu 2019–2020 a léto 2020 využití letištních slotů pod 80% prahovou hodnotou stanovenou předpisy EU. Nebudou-li přijata žádná opatření, která platnost uvedeného pravidla za stávajících okolností pozastaví, budou letečtí dopravci pravděpodobně i nadále provozovat téměř prázdné lety, aby si zajistili svá práva. To by mohlo zhoršit finanční ztráty a mít zbytečné dopady na životní prostředí.
S cílem umožnit leteckým společnostem přizpůsobit kapacitu klesající poptávce způsobené koronavirovou nákazou a ochránit jejich finanční zdraví i životní prostředí předložila Komise návrh na zavedení dočasného pozastavení těchto pravidel pro využívání letištních slotů.
Na jaké období se výjimka vztahuje?
Výjimka se vztahuje na období od 1. března 2020 do 30. června 2020 a může být v případě potřeby prodloužena.
Byla taková opatření již v minulosti zavedena?
Podobná opatření byla přijata v minulosti, a to i v roce 2001 po tragických útocích 11. září a v roce 2003 během epidemie SARS.
Vedoucí Místního týmu Brno-Řečkovice a okolí, člen MF Brno, KF Jihomoravský kraj, Rezortního týmu pro záležitosti Evropské unie, zahraničních věcí a obrany (RT EZO), lukas.dolezal@pirati.cz.
Kdybych mohl dát víc palců...
Božínku, jaký je to, už jen nad Prahou, klid, kdy nám tu furt nesviští ty nesmyslné kovové ptácí, kteří v sobě mají nesmyslně se přepravující, pohříchu lidské bytosti, které spolu mohou komunikovat (teda pokud toho jsou vůbec schopny, že) výhradně po netu. Kolik jen nesmyslných porad bylo v minulosti svoláno, načež se dotyční museli fyzicky - letecky - dostavit na určené místo!
Možná se netovou komunikací opět eliminuje vliv psychopatů na lidskou společnost, což je kýžený stav (že pane Babiši! - Kdoví, jak to spolu s tou svou Monikou nakonec skoulíte... Když jste se museli [opravdu, podle zákona?, museli?] fyzicky odloučit)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Kadlecek za příspěvek:
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!