Piráti podporují elektromobilitu

Toto fórum slouží k orientačním průzkumům mezi členy.

Moderátoři: Administrativní odbor, Předsedající

Pravidla fóra
V tomto fóru se zjišťují pomocí anket názory členů na nějakou oblast (např. pokud přijde dotaz zvenku). Odpovídat na otázky zde mohou pouze členové strany.
Chcete-li vyvolat jednání nebo hlasování celostátního fóra, použijte Členské podněty.
Odpovědět

Piráti a elektromobilita

jsem pro
51
70%
jsem proti
11
15%
zdržuji se
11
15%
 
Celkem hlasujících: 73 - Celkem hlasů: 73

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Michael.Polak »

Roman.Kucera píše:Vyřvali si cyklopruhy, čímž zkurvili silnice, nikdo po nich nejezdí (já bych po nich taky nejezdil), ale dál ohrožujou chodce na chodníku. Horší je už jen Segway.
No, asi pro tebe mám voliče, jeden můj kamarád taky nesnáší cyklopruhy :-) BTW, cyklofašisti z neznámého důvodu nenávidí Segway (asi že smí na chodníky, ač je širší, než kola, kerá tam nesmí).

Co je ale zajímavé, ten potenciálí volič zase nechce mít na Kulaťáku ožužalné monstrum. A když se v tom snažil angažovat, tak zjistil, že jediný, kdo se s ním je ochotný bavit, jsou právě ti stašliví Zelení, co mu vnutili ty nenáviděné cyklopruhy... (díky kterým se dvoupruhová dopravní zácpa ve směru do Prahy 6 dělá už před Podbabou a ne až uprostřed Prahy).

Problém je, tvojí cílovou stranou (deregulace automobilové dopravy) jsou prostě Svobodní, a to v celé řadě ohledů, vidím to jasně. Jenže Svobodní u nás nejsou schopni nabrat dost voličů, nebo jsou pro tebe nepřijatelní jinak (bouchačky, anyone?), tak jsi aktivní u nás (to samé by někdo mohl říct o mě a o Zelených, no, jenže ono je to všechno složitější...)

Pojďme raději podporovat tu elektromobilitu. Rychlá elektrokola (která fakt nebrzdí dopravu v ulicích) nemají moc zastání: je to málo cool motorka nebo kabriolet, nic pro macho- typy, je to (zatím) moc drahé aby to byla lidová doprava pro všechny, je to málo sociální (každý sám za sebe, žádné mačkání se v MHD), Zeleným cyklofašistům skutčně nesedí, že to nebrzdí dopravu v ulicích (protože znovu: elektrokola mohou být fakt rychlá). Elektrokola jsou i trochu nebezpečná (adrenalin?) a dávají smysl současně, když budou jen minimálně regulovaná: proto si myslím, že nějaká smysluplná podpora (např. organizace dobíjecích stanovišť? ujasnění legislativy?) by byl dobrý krok č.1 naší podpory elektromobility. Třeba Ondřej Profant, který si na rozdíl ode mě pořídil úplně normální konvenční elektrokolo, v tomhle v podstatě tak trochu předběhl jakékoliv naše oficiální stanovisko a jde příkladem (dokonce mezi linuxáky pozoruju afinitu k elektrokolům obecně - řekl bych, že je to i proto, že si ho můžou postavit sami, zatímco motorku se srovnatelnými parametry by si museli koupit hotovou, další věc je, že technická inteligence má nějaké povědomí o kapacitě baterií vs. výkonu motoru a umí si ledacos spočítat, třeba dojezd...)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvek:
Petr.Bajgar

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Roman.Kucera »

Dyť to stojí jako auto, akorát ti to za měsíc ukradnou a nikdy ho neuvidíš. Dá se to vůbec pojistit?
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Uživatelský avatar
Josef.Kadlecek
Člen KS Praha
Příspěvky: 2136
Registrován: 01 čer 2010, 21:17
Profese: revizní technik elektro, energetik
Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
Dal poděkování: 1916 poděkování
Dostal poděkování: 1776 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Josef.Kadlecek »

Trošku se obávám s elektromobilitou českého odezdikezdismu. Že jich bude jak kvítí - a to se pak můžou omezovat relativně ekologické tramvaje, metro a ost. MHD.
Protože jakými prostředky bychom chtěli tento fenomén "podporovat"? Zvýhodněním, daněmi na ostatní přepravu? Jo, nijak jinak se to lidstvo ještě nenaučilo, ale opatrně, přátelé, opatrně. Rozkmitat soustavu umí kdekdo.
OFFTOPICNo, a to jsem zvědavej, - když mě zatrhnou ten nápad - místo auta /materiál + vercajk/ - dvoukolák, jak mě budou na starý kolena nutit do nějakého elektroauta
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Uživatelský avatar
Ondrej.Profant
Technický odbor
Příspěvky: 7963
Registrován: 22 dub 2009, 23:55
Profese: Náměstek člena vlády
Bydliště: Praha 8
Dal poděkování: 15008 poděkování
Dostal poděkování: 8368 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Ondrej.Profant »

Roman.Kucera píše:Dyť to stojí jako auto, akorát ti to za měsíc ukradnou a nikdy ho neuvidíš. Dá se to vůbec pojistit?
Já chápu různé názory, ale tyhle demagogie jsou fakt pod úroveň. Proč by elektokolo se slušný zámkem nešlo pojistit? Znám nejméně 6 lidí, co na elektrokole jezdí po Praze.

Moje zkušenost z Prahy je, že auto mi vykrádají, ničí apod. U kola jsem měl maximálně ukradená světla. Opruz je jen na špatných silnicích, tam s kolem (a s elektro zvlášť) lehko píchneš (resp- spíš prorazíš duši).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvky (celkem 2):
Petr.Bajgar, Michael.Polak

profant.eu
náměstek vicepremiéra pro digitalizaci
vedoucí resortních týmů Informatika

Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Člen KS Praha
Příspěvky: 15254
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 9815 poděkování
Dostal poděkování: 18113 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Roman.Kucera »

Kolik to stojí? Má to něco jako WIN?
Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 34749
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31656 poděkování
Dostal poděkování: 25744 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Petr.Vileta »

Roman.Kucera píše:Kolik to stojí? Má to něco jako WIN?
Od 18 tisíc výš. WIN to asi má, nebo si ho můžeš (myslím zdarma) pořídit od Policie. Nějaká nálepka na tajné místo, nebo tak něco.
http://www.akumo.cz/elektrokola

Jenže za stejnou cenu můžeš mít třeba Peugeot 106. Já ti nevím, ale mám ten dojem, že část roku bývá venku nevlídno, třeba prší, někdy dokonce sněží, tak kdybych si měl vybrat, tak kolo to nebude. I když jsem míval motorku a byl jsem mladý a poměrně zdravý, tak byla použitelná tak od konce března do začátku října.

Líbí se mi třeba takové ty kapotované rikšy, nebo tohle autíčko, ale obávám se, že by ho u nás nepustili na silnici. A to je ten problém. Ono na elektřinu lze vyrobit lecos, ale pak narazíš na "technickou způsobilost", nemá to pásy, airbagy, deformační zóny a jsi v hajzlu. Když to tam doděláš a podstoupíš drahou homologaci, tak to zase bude tak drahé, že benzínová ojetina stojí desetinu.

Řadový člen, stínový ministr švihlých nápadů a fórista

Fide, sed cui fidas, vide.
Věř, ale komu věříš měř.

(Perchta z Pernštejna - Bílá paní)

Petr.Bajgar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 7457
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, Na Šancích 1180
Dal poděkování: 6865 poděkování
Dostal poděkování: 3623 poděkování

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Petr.Bajgar »

Petr.Vileta píše:Líbí se mi třeba takové ty kapotované rikšy, nebo tohle autíčko, ale obávám se, že by ho u nás nepustili na silnici. A to je ten problém. Ono na elektřinu lze vyrobit lecos, ale pak narazíš na "technickou způsobilost", nemá to pásy, airbagy, deformační zóny a jsi v hajzlu. Když to tam doděláš a podstoupíš drahou homologaci, tak to zase bude tak drahé, že benzínová ojetina stojí desetinu.
Už je to tady zase Líbí/Nelíbí aneb pocity a dojmy stavěné nad racionalitu a přínosnost.

Jistě nikdo nechce nutit P.Viletu, aby přesedlal z jeho plechové rakve na elektrokolo, co kdyby se mu to nedejbože ještě zalíbilo.

Na druhé straně pro monoho lidí s pohybovýmy nebo finančními problémy jsou elektrovozítka všeho druhu k nezaplacení.

Kapotování a další vybavení a vychytávky jsou jen otázkou velikosti trhu a požadavků uživatelů a dopravního provozu.
Kdybychom ale spoléhali než konzervativci pochopí výhody nových řešení ještě dnes bychom jezdili na koních nebo spíš na oslech jako Sancho Panza.

Právě proto by PP-CZ neměla patřit ke staromilským konzervám, ale spíš novátorům hledajícím optimální formy nových řešení a jejich prosazování právě v těch optimalizovaných a ne jen divoce tržních Levně koupit draze prodat(LKDP) parametrech.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Bajgar za příspěvek:
Michael.Polak
Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Michael.Polak »

Petr.Vileta píše:Od 18 tisíc výš.
Hned 2 kolegové si přestavěli konvenční ojetá horská kola (lze pořídit na Aukru od cca 3000 Kč výše) na 1.6 kW elektrokola se středovým motorem (buzeným cívkami, tedy bez magnetů, hmotnost 2 kg) pomocí přestavbového kitu a modelářský LiOn baterií za celkové náklady do 15000 Kč. Nejdražší na tom byla jejich práce, počítám, že profesionální firma (navíc odebírající ty přestavbové kity a baterie velkoobchodně!) by to dokázala stavět do 30 000 Kč (což je i cena lepších elektrokol na trhu, jenže tohle má nižší hmotnost, vyšší dojezd, vyjede to kopce i bez šlapání, apod.). Tedy maloobchodně vč. propagace by to znamenalo něco kolem 50 000 Kč (což je ale pořád cena nového mopedu - tedy nikoliv auta, jak se domnívá RoJ!).

Silná elektrokola jsou samozřejmě tak trochu životu nebezpečná (velký výkon + malá hmotnost jim dávají vlastnosti silniční stíhačky mopedů..). A na rozdíl od elektrických mopedů se to po vybití akumulátorů nezmění v kus šrotu, ale lze s tím došlapat domů, vrátit se vlakem, metrem, lze si to vynést po schodech do bytu, apod.

Elektrokola si na rozdíl od elektromobilů může teď hned dovolit naprostá většina populace v ČR v produktivním věku. Nejsou plně použitelná za každého počasí... ale zase zvyšují počet dnů, kdy můžete nechat auto doma, nebo se necpete v MHD - což se myslím taky počítá. Nepotřebují žádné speciální dotace ani granty ani daňové úlevy: je to "spotřební elektronika" jako každá jiná. Pirátské téma z toho dělá naprosto šedá právní úprava (evropská směrnice pro výkon 1-4 kW, která měla být implementována ve všech členských zemích do roku 2016, zatím implementována nebyla, takže se nikomu nechce investovat do hračky, se kterou ho potenciálně můžou začít stavět policajti)

Navrhuju do našeho programu začlenit např. tento bod:
Pro elektrokola s celkovým výkonem motorů do 4 kW nad rámec dosavadní specifikace pedelec/25 kW/h zavedeme rozšíření stávající vyhlášky č. 341/2002 Sb., příloha 13 v tomto smyslu:

Elektrokola v této kategorii:
- musí být vybavena zpětným zrcátkem
- musí být povinně vybavena rychloměrem
- musí být vybavena zvukovým výstražným zařízením o hlasitosti odpovídající dosahovaným rychlostem
- smějí používat akcelerátor místo režimu asistovaného šlapání
- na označených cyklostezkách nesmí překročit rychlost 25 km/h
- na ostatních komunikacích nesmí překročit rychlost 50 km/h
- nemají povolen vjezd na dálnice a silnice pro motorová vozidla
- nemusí být vybavena SPZ a platit povinné ručení

Řidič elektrokol v této kategorii:
- musí dosáhnout alespoň 15 let věku
- musí bez ohledu na věk vždy být vybaven přilbou
- nesmí před jízdou požít alkohol, stejně jako řidič motorového vozidla
- nemusí být držitelem řidičského průkazu (ale vzhledem k pokutovatelnosti překročení např. rychlostních limitů u sebe musí mít vždy doklad totožnosti)
Jako řidič, který na různých verzích (pravda trochu exotických) elektrokol najezdil asi 12000 km a svezl se i na těch silných kouscích (a přežil to!!!) se domnívám, že tohle rozhodnutí je přesně takovým kompromisem mezi regulací a deregulací, který potřebujeme. Nikdo by například nemohl namítat, že taková elektrokola brzdí provoz ve městech. Škoda, kterou mohou lehká elektrokola způsobit, je minimální - hlavním problém je, že se jejich řidič zabije. Samozřejmě problémem by mohla být interakce s chodci, ale tam ukáže až čas, jestli vzájemná ohleduplnost zafunguje.

Každopádně, tohle je příklad toho, jak si představuju liberální regulaci v podstatě čehokoliv. Pokud by se v budoucnu např. dopravní nehody elekotrokol začaly množit a představovat vážný problém, tak by se asi regulace musela zpřísnit - ale počáteční stav je takový, že je třeba lidi, co na to mají, povzbudit, aby si to koupili místo mopedu. Samozřejmě, předpokládám, že lobbyisté z řad specializovaných cykloprodejen (které nijak nezastupuju!!) zahrnou poté naši stranu děkovnými sponzorskými dary, podobně jako growshopy :)

Pokud někdo chce elektromobilitu podpořit tady, teď, realisticky, masivně, celorepublikově a nikoliv jen symbolickým jednorázovým gestem. (a současně dokázat, že to nemusí daňové poplatníky stát ani korunu) ... tak ať navrhne něco lepšího.

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Michael.Polak »

Petr.Vileta píše:Od 18 tisíc výš.
Hned 2 kolegové si přestavěli konvenční ojetá horská kola (lze pořídit na Aukru od cca 3000 Kč výše) na 1.6 kW elektrokola se středovým motorem (buzeným cívkami, tedy bez magnetů, hmotnost 2 kg) pomocí přestavbového kitu a modelářský LiOn baterií za celkové náklady do 15000 Kč. Nejdražší na tom byla jejich práce, počítám, že profesionální firma (navíc odebírající ty přestavbové kity a baterie velkoobchodně!) by to dokázala stavět do 30 000 Kč (což je i cena lepších elektrokol na trhu, jenže tohle má nižší hmotnost, vyšší dojezd, vyjede to kopce i bez šlapání, apod.). Tedy maloobchodně vč. propagace by to znamenalo něco kolem 50 000 Kč (což je ale pořád cena nového mopedu - tedy nikoliv auta, jak se domnívá RoJ!).

Silná elektrokola jsou samozřejmě tak trochu životu nebezpečná (velký výkon + malá hmotnost jim dávají vlastnosti silniční stíhačky mopedů... hlavně zrychlení z 0 na rychlost světla u nich překvapí, resp. odpovídá "ludicrous mode" u vozů Tesla, pouze krátce před dosažením rychlosti světla by se přetrhl řetěz). A na rozdíl od elektrických mopedů se to po vybití akumulátorů nezmění v kus šrotu, ale lze s tím došlapat domů, vrátit se vlakem, metrem, lze si to vynést po schodech do bytu, apod.

Elektrokola si na rozdíl od elektromobilů může teď hned dovolit naprostá většina populace v ČR v produktivním věku. Nejsou plně použitelná za každého počasí... ale zase zvyšují počet dnů, kdy můžete nechat auto doma, nebo se necpete v MHD - což se myslím taky počítá. Nepotřebují žádné speciální dotace ani granty ani daňové úlevy: je to "spotřební elektronika" jako každá jiná. Pirátské téma z toho dělá naprosto šedá právní úprava (evropská směrnice pro výkon 1-4 kW, která měla být implementována ve všech členských zemích do roku 2016, zatím implementována nebyla, takže se nikomu nechce investovat do hračky, se kterou ho potenciálně můžou začít stavět policajti)

Navrhuju do našeho programu začlenit např. tento bod:
Pro elektrokola s celkovým výkonem motorů do 4 kW nad rámec dosavadní specifikace pedelec/25 kW/h zavedeme rozšíření stávající vyhlášky č. 341/2002 Sb., příloha 13 v tomto smyslu:

Elektrokola v této kategorii:
- musí být vybavena zpětným zrcátkem
- musí být vybavena rychloměrem
- musí být vybavena zvukovým výstražným zařízením o hlasitosti odpovídající dosahovaným rychlostem
- smějí používat akcelerátor místo režimu asistovaného šlapání
- na označených cyklostezkách nesmí překročit rychlost 25 km/h
- na ostatních komunikacích nesmí překročit rychlost 50 km/h
- nemají povolen vjezd na dálnice a silnice pro motorová vozidla
- nemusí být vybavena SPZ a platit povinné ručení

Řidič elektrokol v této kategorii:
- musí dosáhnout alespoň 15 let věku
- musí bez ohledu na věk vždy být vybaven přilbou
- nesmí před jízdou požít alkohol, stejně jako řidič motorového vozidla
- nemusí být držitelem řidičského průkazu (ale vzhledem k pokutovatelnosti překročení např. rychlostních limitů u sebe musí mít vždy doklad totožnosti)
Jako řidič, který na různých verzích (pravda trochu exotických) elektrokol najezdil asi 12000 km a svezl se i na těch silných kouscích (a přežil to!!!) se domnívám, že tohle rozhodnutí je přesně takovým kompromisem mezi regulací a deregulací, který potřebujeme. Nikdo by například nemohl namítat, že taková elektrokola brzdí provoz ve městech. Škoda, kterou mohou lehká elektrokola způsobit, je minimální - hlavním problém je, že se jejich řidič zabije. Samozřejmě problémem by mohla být interakce s chodci, ale tam ukáže až čas, jestli vzájemná ohleduplnost zafunguje.

Rychlostní omezení, když si uvědomíte, že platí i z kopce, je poněkud drastické, nicméně věřím, že by mohlo zachraňovat životy. O něco těžší elektrokola nejde zabrzdit úplně na místě, výrobce by to pak motivovalo zamyslet se nad rekuperačním bržděním, tempomaty a takovými hračkami. Dnes rychlostní omezení u jízdních kol nejsou vyhlašována, protože obyčejné kolo nemusí mít rychloměr, takže při jízdě z kopce je zcela legální se zabít.

Každopádně, tohle je příklad toho, jak si představuju liberální regulaci v podstatě čehokoliv. Pokud by se v budoucnu např. dopravní nehody elekotrokol začaly množit a představovat vážný problém, tak by se asi regulace musela zpřísnit - ale počáteční stav je takový, že je třeba lidi, co na to mají, povzbudit, aby si to koupili místo mopedu. Samozřejmě, předpokládám, že lobbyisté z řad specializovaných cykloprodejen (které nijak nezastupuju!!) zahrnou poté naši stranu děkovnými sponzorskými dary, podobně jako growshopy :)

Pokud někdo chce elektromobilitu podpořit tady, teď, realisticky, masivně, celorepublikově a nikoliv jen symbolickým jednorázovým gestem. (a současně dokázat, že to nemusí daňové poplatníky stát ani korunu) ... tak ať navrhne něco lepšího.

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Zahraniční odbor
Příspěvky: 4106
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2897 poděkování
Dostal poděkování: 6677 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti podporují elektromobilitu

Příspěvek od Michael.Polak »

Petr.Bajgar píše:Právě proto by PP-CZ neměla patřit ke staromilským konzervám,
Řeknu to na rovinu: pokud jeden Pirát bojuje za právo občana riskovat svoje peníze na hracích automatech, a druhý zase za právo občana riskovat svoje psychické i jiné zdraví užíváním psychoaktivních látek, tak proč já bych nemohl bojovat za právo zkombinovat oboje rychlou jízdou na elektrokole? Zjednodušme to! Jsme stranou, bojující za práva rozverných idiotů všeho druhu :-)

"Strana mírné radosti ze života v mezích zákona"
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 2):
Petr.Vileta, Roman.Kucera

@xChaos@f.cz | @xChaos@mastodon.pirati.cz | nyx.cz XCHAOS | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | člen MS P6 | pozorovatel TO a KETů doprava/energetika | maloburžoazní centrista | zdání kompetence se vytváří absencí viditelné nekompetence

Odpovědět

Zpět na „Zjišťování názorů členů“