Rychlodráha Drážďany-Praha

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Petr.Bajgar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 7457
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, Na Šancích 1180
Dal poděkování: 6865 poděkování
Dostal poděkování: 3623 poděkování

Re: Rychlostní doprava v EU

Příspěvek od Petr.Bajgar »

Ondra.kl píše:Vzhledem k tomu že jsi to prosazoval jako super řešení pro osobní dopravu a náhradu aut (ve více než 90% využívaných pro cestu do práce / obchodu) ... tak se ti v tomto budeme smát ještě dlouho. A ten článek nám dává za pravdu. ;)
To je nějaký vtip? Pokud ano tak dost špatný.

I když na krátší vzdálenosti mezi jednotlivými městy nebo městskými částmi by mohli existovat varianty ET3 polootevřené pro rychlosti do 200Km/h.

Zásadním přínosem ET3 je ale vysokokapacitnost a jediněčně vysoká rychlost, bezpečnost a spolehlivost, především na větší a velké vzdálenosti, kterou individuální automobilová doprava nikdy zajistit nemůže. Zatímco dálnice jsou drahým a pomalým pozůstatkem doby kdy je Hitler stavěl kvůli přesunům tanků a těžké vojenské techniky.

Kdo ale touží další desítky let vysedávat dlouhé hodiny v dnešních plechovkách, které nejvíc energie vynakládají na převáženi své vlastní hromady železa, placení za spalování jedinečné suroviny jakou je ropa a neustále kličkovat mezi nekonečně opravovanýmy úseky dálnic a silnic, nebo pořád dokola popojíždět mezi nákupními velkosklady tomu asi není pomoci.
Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Rychlostní doprava v EU

Příspěvek od Ondra.kl »

Petr.Bajgar píše:Kdo ale touží další desítky let vysedávat dlouhé hodiny v dnešních plechovkách
Máš pravdu, vůbec netoužím každý den vysedávat v dnešních plechovkách typu autobus / tramvaj MHD, k tomu navíc 2x přestupovat s 5-10 minutami čekání a dalšími 5-10 minutami na chůzi k nástupní a od výstupní zastávky. Trávit takovýmto cestováním 3-4 hodiny denně se mi vůbec nechce, raději se dopravím vlastním autem, což mi zabere za 40-50 minut. :twisted:
Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 2764
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Bystrc
Dal poděkování: 12424 poděkování
Dostal poděkování: 5915 poděkování

Re: Rychlostní doprava v EU

Příspěvek od Pavel.Moravec »

Ondra.kl píše:
Petr.Bajgar píše:Kdo ale touží další desítky let vysedávat dlouhé hodiny v dnešních plechovkách
Máš pravdu, vůbec netoužím každý den vysedávat v dnešních plechovkách typu autobus / tramvaj MHD, k tomu navíc 2x přestupovat s 5-10 minutami čekání a dalšími 5-10 minutami na chůzi k nástupní a od výstupní zastávky. Trávit takovýmto cestováním 3-4 hodiny denně se mi vůbec nechce, raději se dopravím vlastním autem, což mi zabere za 40-50 minut. :twisted:
Jenže silnice jaksi nemají a ani nemůžou mít kapacitu pojmout všechny lidi v autech. Na dost místech ti kolony způsobí, že autem to je podobně pomalu jako MHD či na kole. Btw. auto je taky taková plechovka z 20.století ;) . Navíc, my se zde primárně bavíme o cestování na středně dlouhé vzdálenosti, kde auto nemůže konrurovat rychlostí (rychlo)vlaku nebo hyperloopu.

Co tak něco konstruktivního, že Piráti jsou jak pro VRT tak pro hyperloop či jakoukoliv alternativu? S tím, že výběr konkrétní formy závisí na řadě parametrů typu jak brzo chceme mít trať v provozu (hyperloop není zhomologován), jak efektivně se chceme pohybovat (vlak míň efektivní a pomalejší), co je jak drahé, po čem by byla jak velká poptávka atd.?

Btw. před pár dny uzavřel Ťok nějaké memorandum na výstavbu tunelu pod Krušnými horami - právě na spojení VRT Dresden-Prag, bez jakékoliv návaznosti. (lepší něco než nic, ale stavět VRT po malých kouscích nemá moc smyslu)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Pavel.Moravec za příspěvky (celkem 2):
Marek.Necada, Vaclav.Fortik
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.
Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Rychlostní doprava v EU

Příspěvek od Ondra.kl »

Pavel.Moravec píše:... Navíc, my se zde primárně bavíme o cestování na středně dlouhé vzdálenosti...
Všiml sis, že já tu vedu diskuzi na jiné téma ne?
Petr.Bajgar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 7457
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, Na Šancích 1180
Dal poděkování: 6865 poděkování
Dostal poděkování: 3623 poděkování

Re: Rychlostní doprava v EU

Příspěvek od Petr.Bajgar »

Pavel.Moravec píše:Co tak něco konstruktivního, že Piráti jsou jak pro VRT tak pro hyperloop či jakoukoliv alternativu? S tím, že výběr konkrétní formy závisí na řadě parametrů typu jak brzo chceme mít trať v provozu (hyperloop není zhomologován), jak efektivně se chceme pohybovat (vlak míň efektivní a pomalejší), co je jak drahé, po čem by byla jak velká poptávka atd.?
O to mi právě jde. Vzbudit zájem o progresivní moderní levné rychlé bezpečné spojené pro EU která potřebuje modernizaci a to především ve východních a jižních zemích. Česko je srdcem sjednocené EU a je tedy otázkou jestli nás dopravní trasy budou míjet nebo se z Česka začnou rozvíjet pro celou EU. Doprava především zboží a pak také lidí je zásadním způsobem potřebná pro rozvoj hospodářství jednotlivých přidružených zemí. Navíc novější země v podstatě nemají finanční prostředky na stavby stovek a tisíců kilometrů dálnic natož pak na stavbu a provozování VRT. Zatímco ET3 má minimální požadavky na výkupy pozemků a tím spíš na stavební náklady.

Porto by bylo nanejvýš účelné aby čeští technici a doprvací začali pracovat a spolupracovat s již šedesáti vývojovými centry na celém světě které pracují na dopravním konceptu ET3.

Na tomato by bolo dobře spolupracovat s dalšími PP. Tímto bychom také vybředli ze zobecnělé představy že nám jde "jen o ten internet" jak se mnoho lidí domnívá a proto jsme pro ně v podstatě nepotřební a nevolitelní exoti.

PS: autíčkáři ať si dál slintají v jejich hromádkách šrotu.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Bajgar za příspěvek:
Pavel.Moravec
Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Rychlostní doprava v EU

Příspěvek od Ondra.kl »

Petr.Bajgar píše:PS: autíčkáři ať si dál slintají v jejich hromádkách šrotu.
Ty máš ale představy ;) Kdyby jsi radši přemýšlel a pochopil proč vlak / autobus / tramvaj (resp. jakýkoli jiný hromadný dopravní prostředek) NEMŮŽE NIKDY NAHRADIT auto, kolo, motorku (resp. jakýkoli jiný individuální dopravní prostředek), bylo by to rozhodně přínosnější.

Pomůžu: ono to totiž platí i naopak, různé dopravní prostředky se můžou jen doplňovat - a v každé individuální situaci si člověk vybere pro něj nejvhodnější prostředek. Kontrolní otázka: Dokázal už nějaký dopravní prostředek nahradit koně? Ne, nedokázal, stále se najdou lidé kteří se dopravují na koních ;)
Uživatelský avatar
Ondrej.Profant
Technický odbor
Příspěvky: 7963
Registrován: 22 dub 2009, 23:55
Profese: Náměstek člena vlády
Bydliště: Praha 8
Dal poděkování: 15008 poděkování
Dostal poděkování: 8368 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlostní doprava v EU

Příspěvek od Ondrej.Profant »

Ondra.kl píše:
Petr.Bajgar píše:PS: autíčkáři ať si dál slintají v jejich hromádkách šrotu.
Ty máš ale představy ;) Kdyby jsi radši přemýšlel a pochopil proč vlak / autobus / tramvaj (resp. jakýkoli jiný hromadný dopravní prostředek) NEMŮŽE NIKDY NAHRADIT auto, kolo, motorku (resp. jakýkoli jiný individuální dopravní prostředek), bylo by to rozhodně přínosnější.

Pomůžu: ono to totiž platí i naopak, různé dopravní prostředky se můžou jen doplňovat - a v každé individuální situaci si člověk vybere pro něj nejvhodnější prostředek. Kontrolní otázka: Dokázal už nějaký dopravní prostředek nahradit koně? Ne, nedokázal, stále se najdou lidé kteří se dopravují na koních ;)
Tohle je silně zavádějící. Na západě se koně využívají téměř výhradně pro volný čas (napadá mě snad jen policie, která je využívá služebně).

Mnoho lidí ve městech žije bez vlasních aut, protože ve městě je auto jen zátěž. To každý dřív nebo později zjistí. Samozřejmě to neznamená, že se jim auto občas nehodí. A obráceně i zarputilým řidíčům se občas hodí MHD. Nicméně trend je jasný.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvek:
Pavel.Moravec

profant.eu
náměstek vicepremiéra pro digitalizaci
vedoucí resortních týmů Informatika

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Rychlostní doprava v EU

Příspěvek od Ondra.kl »

Ondrej.Profant píše:Na západě se koně využívají téměř výhradně pro volný čas
Vidíš, taky jsi našel situaci, kdy žádný dopravní prostředek nedokázal koně nahradit. ;)
Ondrej.Profant píše:Mnoho lidí ve městech žije bez vlasních aut, protože ve městě je auto jen zátěž. To každý dřív nebo později zjistí. Samozřejmě to neznamená, že se jim auto občas nehodí. A obráceně i zarputilým řidíčům se občas hodí MHD. Nicméně trend je jasný.
Pokud mne čteš pozorně, tak zjistíš že proti tomuto nic nemám.
Petr.Bajgar
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 7457
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, Na Šancích 1180
Dal poděkování: 6865 poděkování
Dostal poděkování: 3623 poděkování

Re: Rychlostní doprava v EU

Příspěvek od Petr.Bajgar »

Ondra.kl píše:Kdyby jsi radši přemýšlel a pochopil proč vlak / autobus / tramvaj (resp. jakýkoli jiný hromadný dopravní prostředek) NEMŮŽE NIKDY NAHRADIT auto, kolo, motorku (resp. jakýkoli jiný individuální dopravní prostředek), bylo by to rozhodně přínosnější.

Pomůžu: ono to totiž platí i naopak, různé dopravní prostředky se můžou jen doplňovat - a v každé individuální situaci si člověk vybere pro něj nejvhodnější prostředek. Kontrolní otázka: Dokázal už nějaký dopravní prostředek nahradit koně? Ne, nedokázal, stále se najdou lidé kteří se dopravují na koních ;)
Milí O.Navrátile, nikdy jsem netvrdil nic o úplném nahrazování aut, kol, motorek nebo koní.
Vždy jsem se snažil propagovat vhodné použití stávajících a dostupných dopravních prostředků. Tedy abychom nemusely jezdit na koňském hřbetu mnoho dní jen proto, abychom se dostali z jednoho konce sjednocené EU na druhý. Dnes vynákládáme obrovské prostředky na stavbu dálnic aby se po nich mohlo pár autíčkářů v podstatě ploužit sem a tam pár stovek kilometrů a přes obrovské náklady ani po desítkách let nemáme ani nejzákladnější funkční dálniční síť.

Přesně o DOPLŇOVÁNÍ se různých dopravních prostředků mi jde.
Tedy ET3 jako násobně rychlejší spojení mezi centrálními městy EU i jednotlivých zemí než je VRT při zlomkových stavebních a provozních nákladech. S tím že na tyto centrální místa-města by měly navazovat další vhodné dopravní prostředky hromadné nebo individuální dopravy. Jde mi o to aby například čerstvé potraviny nevozili tisíce kilometrů kamiony, ale díky ET3 by je pouze zavážely do jednotlivých prodejen z centrálních spojovacích bodů atp. atd.

Bohužel jako vždy kdo nechce nepochopí.
Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 4112
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 795 poděkování
Dostal poděkování: 4099 poděkování

Re: Rychlostní doprava v EU

Příspěvek od Ondra.kl »

Petr.Bajgar píše:Milí O.Navrátile, nikdy jsem netvrdil nic o úplném nahrazování aut, kol, motorek nebo koní.
Trochu jsme pohledal na Fóru a musím se omluvit, tohle jsi opravdu neřekl ... i když to z tvých projevů jen čiší.
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“