Antonino píše: ↑17 črc 2019, 07:55No, to je možná přítomnost, ale to neříká nic o skutečném potenciálu a ekonomických a ekologických aspektech. Vezmi si, jak to vypadalo u nás, než přišly Student Agency / Regio Jet (+kolaps D1). Všichni, co znám, kdo přešli z auta na vlak, tak to byla kombinace super podmínek a možnost jinak promarněný čas dopravou využit v pohodlí prací, odpočinkem nebo zábavou.
A aktuální slevy (zvýhodnění) jízdného do toho opět hází vidle. Kultura cestování klesá. Odpovídajících vozů je nedostatek, do provozu se
vrací koženky. Problémy jsou i s
personálem. Soukromí dopravci až taková výhra také nejsou. S vozidly se jezdí na krev, bez rezerv. Jakýkoliv
problém znamená zrušené spoje. Kolem Prahy má velké problémy i
příměstská doprava. To vše naopak od vlaků odrazuje a bude cestující odrazovat.
Antonino píše: ↑17 črc 2019, 07:55Teď mne napadá, že pro Piráty z toho možná vyplývá programový bod "liberalizace železniční dopravy v EU", aby lidé jako Jančura (a Jobs a pár jiných)
místo věcí na jaké jsme zvyklí, mohli dělat věci takové, jaké by mohly být ...
Liberalizace železniční dopravy v EU je dávno
rozjetý vlak. Ten proces je
dlouhodobý. Kromě překážek administrativních dochází i k postupnému odbourávání překážek technických. To znamená, že mimo jiné dochází ke
sjednocení zabezpečovacích systémů. Zde se ale nepřekvapivě naráží na to, že potenciální dodavatelé z toho vidí
zlatý důl . Čas vymezený legislativou
tlačí a lépe rozhodně nebude. Problém zde mají i soukromí dopravci, pro ně je to další náklad. A ačkoliv jsou na nasazení mobilní části ETCS i dotace, celý náklad to nepokryje. Samozřejmě, že i tyto
drobnosti ovlivní to, za kolik budou jezdit i ti soukromníci. A ti jsou už dnes se svými
komerčními vlaky vesměs ve ztrátě. Taková potěmkiáda taky dlouho vydržet nemůže.