Tady je strašně moc otázka, co je naše cílovka. Když se podíváš
sem, uvidíš
Víra v budoucnost evropského projektu se nicméně napříč různými skupinami společnosti poměrně liší. Vysokoškolsky vzdělaní v budoucnost projektu věří více než ostatní, větší důvěru v budoucnost projektu sjednocené Evropy mají mladí lidé (ve věku 15 – 29 let), respondenti, kteří mají dobrou životní úroveň, a dotázaní, kteří se na škále politické orientace situují napravo. Z hlediska stranických preferencí projevují větší důvěru projektu sjednocené Evropy voliči ČSSD, TOP 09 a ANO.
Větší skepsi směrem k budoucnosti sjednocené Evropy najdeme zejména u lidí starších 60 let, občanů se středním vzděláním bez maturity nebo vyučených, dotázaných, kteří označili svoji životní úroveň za ani dobrou, ani špatnou, nebo za špatnou, důchodců, těch, kteří se na škále politické orientace sami zařazují jednoznačně nalevo, voličů KSČM a rozhodných nevoličů.
...
Názory na všechny předkládané otázky jsou úzce provázané: lidé domnívající se, že ČR má posilovat své zapojení v rámci EU jsou častěji spokojeni s členstvím ČR v EU, věří v budoucnost projektu sjednocené Evropy a myslí si, že evropská integrace má do budoucna posilovat.
Když to tedy popíšu Ivošovým slovníkem, jako soutěž o to, kdo prodá svůj produkt, souhlasím s
tímhle pánem. "Kluci s dronama"
jsou "náš segment trhu", "důchodci za životní jistoty" jsou jejich segment trhu. Ale nic dramaticky geniálnějšího tam nevymyslíme ani my, ani Sobotka (ten už to zkoušel a spíš teda fail).
Samozřejmě je to o tom, jak moc v tomhle přístupu chceme být důslední, ale to je na politickém rozhodnutí nějakého kolektivního orgánu (CF/RV), IMO. Tady se bavíme o tom, jak pro něj přichystat podklady.