Stránka 4 z 4

Re: Dopravní politika

Napsal: 05 črc 2010, 01:03
od Tamara
Poslední dobou mě docela zaráží množství stavebních úprav na silnicích, které mají zvyšovat bezpečnost provozu, ale v podstatě jsou jen předražené stresovače řidičů. Všechny ty mini kruhové objezdy, příčné prahy, ostrůvky a podobné mají prý zvýšit bezpečnost a průchodnost/průjezdnost kritických úseků. Asi se tím myslí, že vystresovaný řidič zpomalí a tím jede bezpečněji. To ovšem není pravda a navíc použito ad absurdum pěkná blbost. Nebezpečnější rychlost by totiž byla nulová. Tak nějak z těch úvah vypadl původní smysl automobilové dopravy, totiž rychlost.

Nakonec ještě nějaký chytrák vymyslel, že když se odstraní všechny značky na křižovatkách tak, aby platila vždy přednost zprava (mimochodem mini kruháč zavádí přednost opačnou, tedy zleva), budiž mu země lehká. Nakonec bude rychlejší městem projít než projet. Doufám, že to není cílem.

Každopádně jako způsob, jak si může stavení firma vydělat slušný peníz, je to geniální. A úředníček má úplateček.

Re: Dopravní politika

Napsal: 22 črc 2010, 10:39
od Petr.Zamecnik
Tamara píše:Poslední dobou mě docela zaráží množství stavebních úprav na silnicích, které mají zvyšovat bezpečnost provozu, ale v podstatě jsou jen předražené stresovače řidičů. Všechny ty mini kruhové objezdy, příčné prahy, ostrůvky a podobné mají prý zvýšit bezpečnost a průchodnost/průjezdnost kritických úseků. Asi se tím myslí, že vystresovaný řidič zpomalí a tím jede bezpečněji. To ovšem není pravda a navíc použito ad absurdum pěkná blbost. Nebezpečnější rychlost by totiž byla nulová. Tak nějak z těch úvah vypadl původní smysl automobilové dopravy, totiž rychlost.
Nakonec ještě nějaký chytrák vymyslel, že když se odstraní všechny značky na křižovatkách tak, aby platila vždy přednost zprava (mimochodem mini kruháč zavádí přednost opačnou, tedy zleva), budiž mu země lehká. Nakonec bude rychlejší městem projít než projet. Doufám, že to není cílem.
Každopádně jako způsob, jak si může stavení firma vydělat slušný peníz, je to geniální. A úředníček má úplateček.
Stavební úpravy na silnicích jsou z důvodu ochrany chodců, auta musí snížit rychlost a víc se věnovat řízení. A původní smysl automobilové dopravy nebyla rychlost, v začátcích často auto ani nebylo kupováno za účelem jednodušší, pohodlnější a rychlejší přepravy. Obecně lze říci, že smysl auta je přepravit osoby a náklad z bodu A do bodu B. To, že se auto stalo ukazatelem statusu, nástrojem diferenciace či kulturním symbolem jsou nezamýšlené důsledky... nutno říct, že mnohdy ke škodě. Nejbezpečnější rychlost není nulová, pravděpodobnost nehody pod 30km/h je minimální, takže se za nejbezpečnější považuje ta třicítka. Za každý kilometr navíc roste pravděpodobnost nehody myslím o 2%. Ty přednosti vymysleli v Evropě, k nám jsme je přitáhli... my:-), tedy jako lidi od nás z práce. Kombinace třicítky a přednosti z prava má v zahraničí velmi dobrou odezvu, u nás ale dost lidí rozčiluje. Většina to navíc nedodržuje. Při dlouhodobých měřeních (10K aut) nám vyšlo, že na 30tce jednou řidi průměrně o 1km/h pomaleji, než na 50tce... vtipné, že:-). A cílem je opravdu aby lidi méně používali auta. 50% cest realizovaných ve státech EU jsou na vzdálenost menší než 5km a jsou to cesty, které by se dali jít pěšky, na kole, na in-lajnech, mhd... Automobilové nehody nás stojí každý rok téměř 5% HDP. Plus různé alergie a rakoviny z důvodů exhalací, světelné a hlukové znečištění, infarkty a nemoci oběhového ústrojí způsobené stresem z řízení a dalších tisíc věcí, které nás zraňují a zabíjejí v přímé či nepřímé souvislosti s automobilovou dopravou z ní dělají věc, které bychom se měli do budoucna co nejvíc vyhýbat. Ve věkové kategorii 10 - 25 let je jízda v autě nejčastější příčinou smrti, v kategorii do 40ti let je druhou nejčatější příčinou... To jsou pro mě argumenty proč hledat alternativní možnosti, než jízda autem. Chápu, že jako běžného řidiče Tě to štve, furt nějaký omezení, výmysly a tak... ale většina stresu kolem aut je způsobena tím, že lidi od aut chtějí a čekají stejné výhody, jako přinášely před 20ti či 30ti lety, což nejde, protože teď je aut mnohonásobně víc.

Re: Dopravní politika

Napsal: 05 srp 2010, 08:05
od Marcel.Kolaja
Ahoj Petře!
Petr Zamecnik píše:Nejbezpečnější rychlost není nulová, pravděpodobnost nehody pod 30km/h je minimální, takže se za nejbezpečnější považuje ta třicítka. Za každý kilometr navíc roste pravděpodobnost nehody myslím o 2%.
Nezlob se na mě, ale tohle s prominutím blbost. To by znamenalo, že při rychlosti > 80 km*h^-1 je pravděpodobnost nehody > 100%. To je možné vyvrátit důkazem :-) Na přehledných úsecích je většinou maximální povolená směšně nízká. Lze tam projet bezpečně mnohem vyšší rychlostí. Řidič je povinen přízpůsobit rychlost jízdy svým schopnostem. To, že je maximální povolená rychlost 100 km*h^-1 ještě neznamená, že tam tou stovkou musí jet. Infrastruktura by měla respektovat to, že lidé se dopravují autem, protože je to rychlejší.
Petr Zamecnik píše:Kombinace třicítky a přednosti z prava má v zahraničí velmi dobrou odezvu, u nás ale dost lidí rozčiluje.
Ano, taková pravidla jsou IMHO např. na sídliště ideální. Co bych za to dal na tom našem ...

P.S. Na vynucení nepřekročení maximální povolené rychlosti navrhuji využít zpomalovací semafory. Obyčejné radary jsou neúčinné. Řidič pojede prostě rychleji než je povoleno. Zpomalovací semafor má implicitně červenou. Pokud se blíží auto rychlostí menší nebo rovno povolené, skočí na zelenou. Tzn. pokud je povoleno 50 km*h^-1, auto přijíždějící rychlostí 70 km*h^-1 dostane zelenou až ve chvíli, kdy se (v důsledku brždění na červenou) sníží jeho rychlost na 50 km*h^-1. Řidiče projíždějící na červenou fotit a tvrdě postihovat.


Zdraví

Re: Dopravní politika

Napsal: 13 srp 2010, 12:06
od Jan.Kohler
Marcel Kolaja píše: P.S. Na vynucení nepřekročení maximální povolené rychlosti navrhuji využít zpomalovací semafory. Obyčejné radary jsou neúčinné. Řidič pojede prostě rychleji než je povoleno. Zpomalovací semafor má implicitně červenou. Pokud se blíží auto rychlostí menší nebo rovno povolené, skočí na zelenou. Tzn. pokud je povoleno 50 km*h^-1, auto přijíždějící rychlostí 70 km*h^-1 dostane zelenou až ve chvíli, kdy se (v důsledku brždění na červenou) sníží jeho rychlost na 50 km*h^-1. Řidiče projíždějící na červenou fotit a tvrdě postihovat.Zdraví
Tyto semafory jsou dobrá věc, minimálně by se měly na pár místech vyzkoušet, ona to asi nebude levná záležitost to zavést všude kde by bylo potřeba, ale myšlenka je to dobrá a hlavně funkční.

Výše pokuty odvislá od výše příjmu
Ale proč jsem zabrouzdal do tohoto vlákna, asi všichni znáte pokutový systém ne Finsku nebo Švýcarsku, kde je výše pokuty odvislá od výše příjmu.
Už se o tom několikrát v mediích mluvilo, i na ministerstvu dopravy to sem tam někdo uvedl, že by to bylo dobré. Ale vážnější pokusy o zavedení jsem nezaregistroval.

- hlavní výhoda je narovnání trestu pro různě vydělávající lidi, pro někoho je pokuta 5000,- téměř rujnující, pro někoho je to sranda, která ho neodradí od přestupků
- jaký by to asi mělo vliv na korupci policistů při kontrole
- a jestli nejsou nějaký problémy v systému, defakto pokuty by se těžko dávali na místě, leda že by člověk ssebou vozil úředně ověřenou výši příjmu

Re: Dopravní politika

Napsal: 13 srp 2010, 13:05
od Anonym101
taky me napadl celkem dobrej trest, vsechny prestupky zverejnovat na webu s mistem a casem
ztrata soukromi by asi hodne vadila :D

Re: Dopravní politika

Napsal: 13 srp 2010, 19:49
od Ondrej.Profant
Vit Hnilica píše:taky me napadl celkem dobrej trest, vsechny prestupky zverejnovat na webu s mistem a casem
ztrata soukromi by asi hodne vadila :D
A rovnou napojení na DB s poslanci, vládou etc. :-D Překryv by byl výrazný.

Re: Dopravní politika

Napsal: 01 říj 2010, 19:09
od Tamara
Petr Zamecnik píše: Stavební úpravy na silnicích jsou z důvodu ochrany chodců, auta musí snížit rychlost a víc se věnovat řízení. A původní smysl automobilové dopravy nebyla rychlost, v začátcích často auto ani nebylo kupováno za účelem jednodušší, pohodlnější a rychlejší přepravy. Obecně lze říci, že smysl auta je přepravit osoby a náklad z bodu A do bodu B. To, že se auto stalo ukazatelem statusu, nástrojem diferenciace či kulturním symbolem jsou nezamýšlené důsledky... nutno říct, že mnohdy ke škodě. Nejbezpečnější rychlost není nulová, pravděpodobnost nehody pod 30km/h je minimální, takže se za nejbezpečnější považuje ta třicítka. Za každý kilometr navíc roste pravděpodobnost nehody myslím o 2%. Ty přednosti vymysleli v Evropě, k nám jsme je přitáhli... my:-), tedy jako lidi od nás z práce. Kombinace třicítky a přednosti z prava má v zahraničí velmi dobrou odezvu, u nás ale dost lidí rozčiluje. Většina to navíc nedodržuje. Při dlouhodobých měřeních (10K aut) nám vyšlo, že na 30tce jednou řidi průměrně o 1km/h pomaleji, než na 50tce... vtipné, že:-). A cílem je opravdu aby lidi méně používali auta. 50% cest realizovaných ve státech EU jsou na vzdálenost menší než 5km a jsou to cesty, které by se dali jít pěšky, na kole, na in-lajnech, mhd... Automobilové nehody nás stojí každý rok téměř 5% HDP. Plus různé alergie a rakoviny z důvodů exhalací, světelné a hlukové znečištění, infarkty a nemoci oběhového ústrojí způsobené stresem z řízení a dalších tisíc věcí, které nás zraňují a zabíjejí v přímé či nepřímé souvislosti s automobilovou dopravou z ní dělají věc, které bychom se měli do budoucna co nejvíc vyhýbat. Ve věkové kategorii 10 - 25 let je jízda v autě nejčastější příčinou smrti, v kategorii do 40ti let je druhou nejčatější příčinou... To jsou pro mě argumenty proč hledat alternativní možnosti, než jízda autem. Chápu, že jako běžného řidiče Tě to štve, furt nějaký omezení, výmysly a tak... ale většina stresu kolem aut je způsobena tím, že lidi od aut chtějí a čekají stejné výhody, jako přinášely před 20ti či 30ti lety, což nejde, protože teď je aut mnohonásobně víc.
Typická ukázka toho, co se stane, když odborníci ztratí zpětnou kontrolu své činnosti.