Zápis z jednání Republikového předsednictva RP 9/2021
Místo konání: Jitsi Den a čas konání: 1.3.2021, 11:30 - 13:50 Přítomni: Ivan Bartoš (do bodu 7), Radek Holomčík, Vojtěch Pikal, Olga Richterová , Martin Kučera
Navázání programu koalice na dosavadní přípravu programu
Schválení zprávy k VŘ
Offline CF květen 2021
Proplácení supervize
Celostátní členská anketa
Krátký report z RV
Martinovo vnitrostranické okénko
Report k projektu Respekt je profi
Zápis z uzavřené sekce je k dispozici RP a KK ZDE.
1.Hlasování per rollam
Bylo připomenuto hlasování per rollam.
2.Navázání programu koalice na dosavadní přípravu programu
Zadání podání od RV je nejasné, Vojta se spojil i s vedoucím programového týmu a následně se spojí s novou programovou skupinou RV a ujasní si s nimi, co přesně úkoly myslí.
3.Schválení zprávy k VŘ
RP si návrh dokumentu od Ivana prošlo a předalo své připomínky. Připomínky byly vydiskutovány a vypořádány přímo na zasedání RP, hlasování proběhne po finální kontrole výsledného dokumentu per rollam.
4.Offline CF květen 2021
Ivan doplní na forum do vlákna vyhlášení CF co je potřeba, abychom měli CF oficiálně vyhlášeno - panuje shoda, že zasedání chceme vést jako zasedání, nikoli setkání, abychom mohli odbavit i pracovní věci. Šárka dá vědět Alici Hamalové, která se dotazovala + organizátorům. Pokud by se stalo, že bude epidemiologická situace špatná, kloníme se nyní spíše ke zrušení, než překlapování do dalšího online CF v tomto roce.
5.Proplácení supervize
V posledním týdnu se množily dotazy na částečnou úhradu supervize republikovým předsednictvem. RP potvrzuje své předchozí rozhodnutí hradit za splnění určitých podmínek pouze část mediací, supervizí se toto netýká. Facilitace je v tomto případě brána stejně jako supervize - platí jí objednatel. Konkrétní případ proplacení supervize zdravotýmu, který nemá vlastní rozpočet budeme řešit individuálně, zkusíme z kapitoly rozvoj týmů v rámci RT-PK.
6.Celostátní členská anketa
Byla dána možnost připomínkování loňské podoby ankety ze strany odborů a PKS. Opřipomínkovala i Bára Soukupová, která bude vyhodnocovat (aby měly otázky smysl, dobře se vyhodnocovalo a výsledky byly vypovídající). RP bude chtít ještě před finišem také okomentovat, je otázka, zda to takto stihneme do SVÝT 21.3.
7.Krátký report z RV
Vojta, Ivan a Martin krátce informovali o víkendovém dění na zasedání RV. Nunto reformulovat vysvětlení, proč je návrh k členskému podnětu podán tak, jak je - měl by provést Martin, došlo k nepochopení účelu vzniku návrhu.
8.Martinovo vnitrostranické okénko
Vnitrostranicky se vše soustředí na záležitosti kolem voleb - primárky, převolby předsednictev atd., nic dalšího z dění nevyčnívá.
9.Report k projektu Respekt je profi
Máme víceméně hotovou zprávu z 1.fáze, zbývá zapracovat jen pár posledních připomínek, poté půjde na RP a RV. Ze zprávy vzešel i navrhovaný seznam úkolů, k tomuto nutná schůzka RP a poté s odbory (s odbory mělo být povrchově naťuknuto minulý pátek, ale bohužel se nesihlo). 13.3. máme velké víkendové setkání pracovní skupiny, Šárka pomáhá s mobilizací členů pracovní skupiny, kteří se setkání opakovaně neúčastní. Máme také hotový harmonogram fáze II. s výhledem do konce května 2021.
Zápis z jednání Republikového předsednictva RP 10/2021
Místo konání: Jitsi Den a čas konání:8.3.2021, 11:30-14:30 Přítomni: Ivan Bartoš, Vojta Pikal, Olga Richterová (od bodu 8), Radek Holomčík, Martin Kučera Omluveni: Olga Richterová (do bodu 8) Hosté: Šárka Altmanová
Zapisovatel: Šárka Altmanová
Předsedající: Vojtěch Pikal
Ověřovatel: Martin Kučera
Agenda
Hlasování per rollam
Navázání programu koalice na dosavadní přípravu programu
2.Navázání programu koalice na dosavadní přípravu programu
Vojta mluvil ohledně podání s Jakubem M. i zástupci RV, probíhá mailová komunikace, netřeba nyní řešit na RP, Vojta to vezme na další jednání jen kdyby bylo opravdu nunté.
3.Celostátní členská anketa
Podobu návrhu celostátní členské ankety máme opřipomínkovanou, jen potřebujeme nějak anketu nalít do aplikace. Zkušenosti s tím má z loňska Aleš Krupa, který dostal za úkol ve spolupráci s Bárou dotáhnout. Pravděpodobně nestihneme vyhodnocení do SVÝT 21.3., rozeslání snad ano.
4.Kontrola úkolů z minula
Ivan popožene dodání podkladů k ukončené kauze Sledujuserialy.cz. Úprava členského podnětu aktuálně probíhá hlasováním RV, před předložením na CF ještě dle výsledku proběhne ad hoc schůzka RP.
5.Příprava RP na SVÝT
Registrace běží, proběhlo rozdělení témat mezi členy RP, Šárka pošle přehled společně s přehledem úkolů.
6.Martinovo vnitrostranické okénko
Rezonují více dopravní témata, Radek vnímá, že by stálo za to, aby náš dopravní tým více vysvětloval některá témata do strany. Rozjelo se nám aktivnější přijímání členů, stojí za to připomenout PKS, aby věnovali dostatečnou péči práci s kandidáty.
7.Společné-meziodborové projekty
Proběhla diskuze na základě strategického setkání odborů, na téma jak nejlépe posouvat meziodborové-společné projekty a kdo má určovat prioritu projektů. Další termín většího strategického setkání odborů navrhneme na 26.3. Je potřeba dotáhnout volební web a web k Česko inspirativní. Priorita má být schopnost termínovat nasazení externě dodávaných webů, dotáhnout projekt Nalodění. Současně má být akutní priorita vždy jen jedna a nasazování webů je nyní směrem k volbám to nejdůležitější.
Republikové předsednictvo
stanovuje přípravu volebního webu jako prioritu, a žádá TO o potvrzení, že jde o samostatný projekt bez vázanosti na pirátské systémy,
žádá TO o navržení dořešení nasazení již existujícího externího webu Česko inspirativní včetně reportu o nasazení, aby bylo možné určit problematické oblasti akceptace webů dodávaných 3. stranou, při vědomí existence šablony na https://web7.pir-test.eu/,
žádá upřesnění, kdo je zodpovědný za prioritizaci a sledování životního cyklu realizovaných projektů; včetně komunikace požadavků a jejich uzavírání v působnosti TO, jelikož web Česko inspirativní je dle našich informací připraven k nasazení od prosince 2020 a TO převzetí tohoto projektu potvrdilo MO,
žádá MO o maximální součinnost při dotažení projektu webu Česko Inspirativní.
Pro: Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík,
Martin Kučera pro body 1, 2 a 4
Návrh byl přijat.
Republikové předsednictvo
stanovuje jako prioritu obsazení pozice projektového manažera či manažerky v oblasti IT, s důrazem na meziodborovou komunikaci a koordinaci posunu meziodborových projektů, v souladu s vyhrazenými prostředky RP, jako zástupce vedoucího kanceláře pro oblast řízení projektů přesahujících kompetence jednotlivých odborů (§ 10a, písm. c) OŘ),
pověřuje personální odbor, resp. jeho vedoucí Janu Koláříkovou, přípravou prvního zadání VŘ nebo navržením vhodné osoby, jako hlavního konzultanta pověřuje vedoucího kanceláře Aleše Krupu, který jej jako svého zástupce/kyni případně pověří, a proto je v procesu výběru klíčový,
připomíná rozpočtový limit vyhrazených prostředků, který určuje úroveň seniority dané osoby,
žádá informace o stavu plnění tohoto úkolu a předložení návrhu záměru do 23.3.2021.
Pro: Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Martin Kučera
Nepřítomni: Ivan Bartoš, Radek Holomčík
Návrh byl přijat.
Odůvodnění z Org. řádu, § 10a k pravomocem vedoucího kanceláře strany:
b) plnění strategie strany, měření metrik a sledování výsledků, plnění úkolů uložených republikovým předsednictvem a koordinaci činností zahrnující více odborů,
c) řízení projektů, které přesahují kompetence jednotlivých odborů a vyžadují koordinaci mezi odbory nebo s dalšími orgány strany či externími dodavateli,
d) vedení týmu vedoucích odborů a ukládání jim dílčích úkolů ve věcech uvedených pod písmeny b) a c).
RP vnímá, že na tyto úkoly nyní vedoucí kanceláře nemá fyzicky kapacitu, proto předjímalo tuto pozici i v rozpočtu ve vyhrazených prostředcích.
8.CF květen 2021
K bodu přítomni organizátoři Andrea Linhartová, Andrej Ramašeuski, Jan Hrubeš. Ivan - květnové CF děláme proto, aby měli členové možnost potkat se osobně, poznat naše lidi, upozornit na nová témata. Pokud by se stalo, že bude potřeba hlasovat, můžeme vyřešit přes telefony, netřeba zásadní technické zázemí, držme se toho, že to je spíše sociální událost. Pokud bude omezení 100 lidí, CF neuspořádáme a uděláme to pouze jako start kampaně, s opatřeními a bezpečně. Po dohodě RP a organizátorů čekáme s finálním rozhodnutím do 12.4., kdy se rozhodneme, zda CF uspořádáme, nebo ne ( ideálně pokud bude potenciál alespoň 400 lidí, pokud to opatření nedovolí, nemá smysl). Hlavním organizátorem květnového CF je Andrea Linhartová, Vojta upraví na fóru.
Tito uživatelé poděkovali autorovi anon102 za příspěvek:
Zápis z jednání Republikového předsednictva RP 11/2021
Místo konání: Jitsi Den a čas konání: 15.3.2021, 11:30-13:00 Přítomni :Ivan Bartoš (do bodu 4, poté od bodu 6) , Vojta Pikal, Olga Richterová (do bodu 4, poté od bodu 6), Martin Kučera Omluveni : Radek Holomčík (od bodu 1) Hosté: Šárka Altmanová, Denisa Horáková, Aleš Krupa (k bodu 4)
1.Schválení záměru na politického tajemníka předsedy strany
Petr Fojtík již v současné době připravuje řadu podkladů Ivanovi - návrh, aby Petr přešel částečně k Ivanovi jako politický tajemník předsedy strany. RV předložit záměr pozice. Po dohodě s KK předloží RP k RV argumentaci, proč nebude klasické výběrko (úkol pro Vojtu).
Republikové předsednictvo
souhlasí se záměrem na pozici politický tajemník předsedy strany ve výši 270 tis. Kč do konce roku 2021,
stanovuje hospodářem záměru Ivana Bartoše,
předkládá RV k hlasování v referendu následující usnesení
“Republikový výbor
a) souhlasí se záměrem na pozici politický tajemník předsedy strany ve výši 270 tis, Kč do konce roku 2021,
b) souhlasí s nevyhlášením výběrového řízení na tuto pozici v souladu s § 6 (2) PraH
Pro: Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Martin Kučera
Návrh byl přijat.
Poznámka - pokud nám bude přasahovat rozpočtovou položku, RP si navýší z rezervy na základě navýšených výsledků hospodaření.
2.Schválení hospodáře
Republikové předsednictvo
schvaluje hospodářem záměřu 2021 RP - Zapisovatelka RP Šárku Altmanovou
Pro: Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Martin Kučera
Návrh byl přijat.
3.Úprava členského podnětu
RV doručilo usnesení , Vojta představuje usnesení RV, Martin představuje 3 návrhy úprav - odložené vyhodnocení podpory (to by CFku posunul, působí nejpřijatelněji), k dalším 2 návrhům by klidně připravil manuál, tyto body byly spornější - Vojta souhlasí, možno připravit s AO (dát do pravidel na fóru a poslat newsletterem). Vojta - nesouhlasí s tvrzením, návrh úpravy členského podnětu je v rozporu s bodem “přímá demokracie”, nesplňujeme některá pravidla, například těch pravidelnosti těch hlasování. Ivan - řešit lépe smírem než s členským podnětem, šel by k CF, napsat v čem můžeme vyhovět. Chtělo by mít reakci a vyhodnotit ji RP. Dal by termín 14 dnů.
Proběhla diskuze, jak dál postupovat a kterou cestou s dokumentem dále pracovat co nejkonstruktivněji.
4.Usnesení Volebního Výboru k systému odměňování v souvislosti s volbami
K bodu přítomen Aleš Krupa, představuje usnesení stálého VV ve znění:
"1. Volební výbor nedoporučuje zavádět jednotný systém odměn za volby do Poslanecké sněmovny 2021.
2. Volební výbor doporučuje zohlednit odměňování za volby 2021 dle standardních procesů Pirátské strany."
Aleš - VV dostal úkol podívat se na centrální systém konstrukce odměn po volbách. Na úkolu pracovali i zástupci MO a PO (souvislost s různými scénáři výsledků voleb). O podkladu jednal VV - výhrady - zahrnutí i lidi z krajů (zasahování do pravomocí krajů), návrh reflektoval celkové výsledky, což pro kraje nic neznamená, dále tam byl mix orgánů, systém by naboural to, co už má někdo vymyšleno, zvolený parametr nebyl vhodný, odměna má motivovat a řada z navržených nemá jak ovlivnit výsledek voleb. Jednalo se o paušální systém, nereflektoval různé typy pozic. Výhrad byla celá další řada, o odměně by měl rozhodovat jejich nadřízený, tak jak je to doposud. Martin - lze sjednat odměnu ihned. Nelze stanovovat výši odměny po volbách.
Vojta - neřeší se to předem, chtěl by tomu předejít. Odměna krajských pozic (včetně KoKS) by měla být řešena kraji. Předpokládá, že jsou všechny orgány informované.
5.Agenda pro setkání RP a PKS
Kandidátky - potřeba někoho z RP - vzal si za své Ivan. Nápad zařadit - info k GDPR - Šárka nabídne Alici. Vojta - možnost připomenout debatu s Alešem k odměnám, krajské koaliční struktury a rozpočet. Probrat aktuální mediální kauzy, info jak se změní volební systém a jak změní volební výsledky.
6.Kontrola úkolů
Olga - dala Michalovi N. zpětnou vazbu ke strategickému setkání odborů. Ivan - na SVÝT se připravuje. Nesouhlasí s připomínkami ke zprávě k VŘ.
7. Report k projektu Respekt je profi.
V sobotu proběhlo jedno z posledních setkání s Konsentem k projektu Respekt je profi s poměrně vysokou účastí, finalizujeme dokument pro stranu. Hlavní otázka je, které úkoly budeme řešit teď a které potom. Šárka připravila na základě 1. fáze návrh seznamu úkolů, do kterých se už můžeme pustit, Ivan ale upřesňuje, že řada věcí jsou výstupy třeba půl roku staré a je třeba to validovat, souhrn úkolů je nyní k připomínkování RP, máme čas, většina jich míří na PO, které se tomu tento týden stejně nemůže věnovat.
8.Projektový manažer
Jana navrhla inzerát, ale zatím se zveřejněním čekáme na pokyn od Aleše - od pondělka bychom měli začít pilotní projekt s koaliční volebním webem, na který cíleně najímáme profesionálního projektového manažera v IT. Jelikož je tam krátký a jasně omezený termín dodání hotového webu, měli bychom v krátké době cca 7 týdnů mít k dispozici výsledek pokusu, jak se nám investice do profesionála přesně zaměřeného na konkrétní projekt osvědčila.
Podle toho bychom pak buď šli cestou ad hoc najímaných PM k jednotlivým projektům, nebo tou cestou všeobecnějšího PM (spíš je to v tom případě delivery manager), na kterého cílí ten inzerát.
9.Martinovo vnitrostranické okénko
Nejvíce rezonuje volba do správní rady Institutu.
10.Možnost grilování kandidátů do Pirátského institutu
Olga navrhla kandidáty grilovat tak, jak jsme zvyklí, nyní by to vycházelo na večer 18.3.
Vojta - navrhuje hlasování posunout o týden. Olga souhlasí. Kdo si vezme na starost organizaci grilovačky? Olga, Šárka pomáhá s kontaktem TO atd.
Olga - nutná příprava rozpravy kandidátů. Návrh termínu grilovačky po prodloužení rozpravy 22. 3., nikdo není proti.
Zápis z jednání Republikového předsednictva RP 12/2021
Místo konání: Jitsi Den a čas konání: 22.3.2021, 11:10-12:45 Přítomni : Radek Holomčík, Ivan Bartoš, Olga Richterová (odchod 12:35), Vojtěch Pikal, Martin Kučera Hosté: Šárka Altmanová, Denisa Horáková
Zapisovatel: Denisa Horáková
Předsedající: Vojtěch Pikal
Ověřovatel: Martin Kučera
Agenda
Hlasování per rollam
Kontrola úkolů z minula
Organizační bod
Martinovo vnitrostranické okénko
Podpora obětí kyberšikany
Realizace ankety k analýze současného stavu RT
Etický poradní panel
1. Hlasování per rollam
Provedla se automatická změna rozpočtu centrály - místo odhadovaného výsledku hospodaření 24 mil. Kč byl uveden skutečný výsledek hospodaření ve výši téměř 28 mil. kč. Příjmová položka Dary na sněmovní volby byla vytvořena pro účely rozpočtu na podzim lońského roku (vycházela z předpokladu, že Piráti půjdou do voleb samostatně). Vytvořením koalice se STAN došlo ke změně pravidel rozdělování darů - všechny dary obou stran budou použity na navýšení volebního rozpočtu, vznikla nová dohadná položka na dary pro sněmovní volby ve výši 15 mil. Kč.
2. Kontrola úkolů z minula
Projekty z 1. fáze projektu Respekt je profi - problém se sdílením, Šárka napravila a pošle s úkoly znovu.
Ivan - potvrdil změnu organizátorky CF. Domluvil se s Vítkem, že se nadhodí otázky. Ale upadlo v zapomnění, potřeba oživit, Ivan založí dokument a sdílí s relevantními lidmi.
Radek - připomínkování je hotové. Nenašel nic, co by chtělo připomínky. Vzniklo před časem z iniciativy J. Michálka (jsou zde uvedené např. příklady, jak by měl vypadat inzerát, jak by se mělo zacházet s uchazeči, kteří nepostoupí). Vojta - poslat RV s prosbou o připomínky? Radek - mělo by to být oficiální výstup RP, který se pošle všem, že takto by se mělo postupovat. Nedělal by z toho předpis, jen metodická doporučení. Není to až tak na PO, měli by to vědět i ZK, aby se tím řídily. Ivan - proč to potřebuje RV? Vojta - v jakých případech se mají dělat/nedělat výběrová řízení. Ivan - zprocesoval by přes RP (bereme ho za své) a poté ho představit. Musí jít od PO jako doporučení, aby to mělo legitimitu. Radek - dokument neřeší, za jakých okolností vypisovat výběrová řízení, spíš když se vypisuje, tak jak to udělat. Martin - nebylo na to něco od PO? Vojta - pouze základní manuálek (jen pro vnitřní asistenty), jaký bude další postup? Vydáme to jako metodiku? Ivan - pokud se shodneme, tak to vydáme jako metodiku, která pochází od RP a pošleme to do světa. Vojta - souhlasí s postupem od Ivana: pošleme to jako doporučení pro ZK. Ivan - do čtvrtka deadline na komentáře, v pondělí schválení (Šárka poté rozešle).
Meziodborová mediace TO a MO - dohoda, jak mediace proběhne. Radek zjistí zpětnou vazbu od M. Ferjenčíka.
Martin - výstup tabulka činností vedoucího kanceláře. Procházel si to podle organizačního řádu, nedobral se ničemu dalšímu, co by se dalo přesunout pod kancelář, jen výběrové řízení a automatizace procesů. Spousta výlučných kompetencí, o jejichž přesunu nemá smysl uvažovat. Olga - máme excelových soupis Alešových činností? Nelze z toho vyjít? Martin - podívá se ještě. Olga - není mnoho času, máme to optimálně? Podle mě nemáme. Šárka - spojí se s Alešem ohledně tabulky. Předpokládaný datum dokončení chobotnice. Budoucí kancelář bude mít na starost finanční činnost + administrativu, kterou teď ještě nemá. Chceme finančního administratora nebo vedoucího kanceláře? Spíše předmět pro diskuzi. Potřeba finančního administrátora - shoda všech, potřeba připravit s Alešem výběrové řízení na finančního administratora, což je hlavní cíl, následně se vybere vedoucí kanceláře.
Sepsání manuálu k členským podnětům jde pomaleji, ale pracuje se na to. Vojta - nástřel manuálu v průběhu týdne.
Aleš - je na nás, abychom si to do příště prošli, kdo bude zodpovědný za finance? Vojta - nutnost zvolit někoho, kdo by to představil, prosba - na příští RP, kdo to představí. Šárka - příště pozdě, potřeba ukázat to na páteční schůzce s odbory.
3. Organizační bod
RP+PKS (26.4.): Ivan - zúčastní se setkání. Šárka - vyhovuje vám termín? Další SVÝT 18. 6. Olga - 26. 4. setkání s kraji, jedná se o osvědčení formát, nechala by to. Radek - šel by tam jen na 2 hodiny. Šárka - setkání zapíše Ivanovi do kalendáře, aby s tím počítal + pošle Martinovi a rozešle pozvánky na událost.
Supervize: bude 5.5. nebo 16.6.? Martin - lepší 5. 5., Šárka - nelze konat v poslanecké týdny, lze jen v obědové pauze. Šárka to potvrdí během týdne, jestli je taková možnost.
4. Martinovo vnitrostranické okénko
Martin - nejvíce rezonuje institut. Dále diskuze na téma nepodmíněný příjem, Kauza Š. Štrébla a Mladí Piráti. Následně proběhla diskuze na téma pravdy a svobody. Všeobecný souhlas s tím, že svoboda znamená zodpovědnost.
Martin - Mladí Piráti. Byla by dobrá podpora MO. Zaměřit se na linku šikany. Radek - potřeba nastavit si pravidla, jak toto řešit.
5. Podpora obětí kyberšikany
Vojta - máme fungující podporu pro odpovídače. Olga - téma je obecnější, odpovídači + ostatní členové. Pokud si něčeho všimneme, musíme je upozornit. Ivan - členové tomu občas jdou naproti. Radek - souhlasí s Olgou, chce diskuzi, jak se to vnímá, má se to řešit systémově? Dle Radka ano. Navrhuje 4 roviny: 1) prevence, 2) okamžité řešení, 3) jestli chceme nabídnout stranám systematickou podporu, 4) strategie trestně právního postupu (jak k tomu budeme postupovat) - měli bychom vydiskutovat. Ivan - nedokážeme sledovat iniciativy, které si lidi udělají podle svého, potřeba spolupráce s MO. Olga - lidi se rádi zastanou toho, kdo za to opravdu nemůže. Radek - souhlasí s Olgou, nikdo nikomu nezakazuje se vyjadřovat, ale musíme nést zodpovědnost, špatné vyjádření znamená hate. 1) vědomě se něco dělá - nese se za to odpovědnost, 2) nedomyšlenost - strana by měla pomoct, 3) uvědomit si, že nejde o cenzuru, ale jde o úctu času všech ostatních. Vysvětlit, jak to funguje, aby si nenabíhali sami. Vojta: 1) “internet nezapomíná, internet neodpouští”, 2) nevycházet s tématem, pokud nejsou vyfutrované fakta a argumenty, 3) všichni nejsou trollové, na internetu je jen malý výsek společnosti. Olga - je to o odpovědnosti a času.
Vojta - rozdělení podpory? Právní a psychická pomoc, intervize, mediální školení, vysvětlování průběhu věcí, jak byly, prevence. Radek - právní pomoc: nedořešili jsme právní tým, fungující právní tým = nástroj pro tuto právní rovinu? Diskuze příště. Bere si úkol: dotažení právního týmu. Olga - bylo by vhodné ukázat to na příkladech, kdy to pomohlo/nepomohlo, dle Olgy je prevence nejúčinnější, navrhuje udělat např. Pirate TV, uvést zkušenosti třeba od Ivany H. - dát jí prostor: 25 min + 15 min diskuze? Vojta - úkol vytáhnout ze zápisu ty principy, příští týden check. Ivan - nutnost vysvětlit, že to s lidmi řešíme. Olga - uvedla shrnutí: budeme formulovat kulturní zásady strany, navrhla: abychom měli jasný časový horizont. Olga - středa 31. 3. od 18 hodin, postup - dnes večer institut (dát vědět, že dezinformace jsou velká věc), vytažení z dnešního zápisu, oslovení Michala Zachara, zástupkyni PO. Řečník - Ivan 10/15 min + Ivana H. Šárka - spojení zítra s TO.
6. Realizace ankety k analýze současného stavu RT
Olga - úvod: návrh formuláře k rychlému připomínkování. Jedná se o návrh konkrétních věcí. Potřeba doladění, kontrolní termín např. čtvrtek, abychom to představili v pátek na jednání s odbory.
Vojta - potřeba vědět, kdo má krajské komunikace, jsou propustné/nepropustné. Posílat dotazník jako celek? Nebo posílat na lidi? Olga - dotazník poslat vedoucím týmů, ale je důležité odsouhlasení celého týmu. Radek - dotazník je ok, možná pomoc PO s KETy, hlavních smysl: komunikace krajské a celostátní úrovně, bez KETů nejde. Vojta - potřeba vědět u krajských zastupitelů odbornost. Termín: deadline připomínkování čtvrtek.
7. Etický poradní panel
Olga - potřeba s tím hnout. Návrh od J. Michálka. Vojta - mít panel, důvěrníky, uvažovalo se během Respekt je profi, mohli by se jednat o poměrně podobné lidi, ale asi není potřeba mít panel kvůli pár případům. Vojta - Klub morálních autorit, doporučí, jak tomu předejít. Dobrý podnět, jak se k němu postavit? Ivan - nechat jít cestou koncentua. Vojta - potřeba silnější rozhodčí moci ve straně.
Zápis z jednání Republikového předsednictva RP 13/2021
Místo konání: Jitsi Den a čas konání: 29.3.2021, 11:00-12:00 Přítomni : Ivan Bartoš, Olga Richterová, Martin Kučera, Radek Holomčík, Vojtěch Pikal Hosté: Šárka Altmanová, Denisa Horáková
Zapisovatel: Denisa Horáková
Předsedající: Vojtěch Pikal
Ověřovatel: Martin Kučera
Agenda
Schválení aktualizace doporučení pro transparentní výběrová řízení
Kontrola úkolů z minula
Organizační bod
Martinovo vnitrostranické okénko
Bleskový brainstorming k informování o stranických týmech
1. Schválení aktualizace doporučení pro transparentní výběrová řízení
Jakub nestihl projít a zapracovat připomínky. Šárka to s ním vykomunikuje a dál to postoupí k hlasování per rollam.
Vojta - důležité z politického hlediska, jedná se o transparentní VŘ.
Šárka - vyřeží posléze individuálně s někým z RP.
2. Kontrola úkolů z minula
Všichni - dotazník RT: Šárka rozeslala před jednáním RP. Projekt Respekt je profi - Martin: tabulka poměrně rozsáhlá, bude potřeba na to asi více času. Vojta - necháme to k projednání na příští týden? Šárka - příští týden ale není RP. Šárka - na členy RP - priority projektů má dle předchozí dohody určovat RP, dát tomu ty priority a dát si separátní schůzku především s PO. Šárka přidá sloupeček kromě priorit i rychlost.
Ivan - splněno. Prezentovali již v Hospodářských novinách.
Radek - MO a TO mediace probíhá. Dotažení právního týmu jako nástroje pro právní rovinu pomoci v případech kyberšikany - zařadit na příští jednání.
Martin - podklady k členskému podnětu: má zpracováno. Vybírá vhodnou metodu, jak dokument zveřejnit. Ivan - musíme se na podnět soustředit.
3. Organizační bod
Příští týden není RP - Velikonoční pondělí.
Stanovena týmová supervize RP na 5. 5. 2021
4. Martinovo vnitrostranické okénko
Není nic zásadního, stále rezonuje kauza Štěpána Štrébla.
5. Bleskový brainstorming k informování o stranických týmech
Na SVÝTu se ukázalo, že mnoho členů neví o existenci mnoha týmů a o osobě Petra Přenosila. PO požadují po RP seznam, o kterých týmech více informovat.
Radek - má vizi, aby se členové týmů informovali mezi sebou.
Vojta - možnost nové verze ve formátu rozklikávacích stromů struktury strany?
Šárka - něco podobného měl Aleš, zjistí, zdali to ještě má.
Vojta - co takhle udělat 3 otázkový dotazník?
Radek - “Máte stranický tým a chcete, aby o něm věděli i ostatní? Napište nám.” Napsat do newsletteru, že členové často nevědí o existenci některých týmů.
Olga - pro to, aby se v newsletteru připomněly zásady dobré týmové spolupráce.
Šárka - nachystá a než to půjde do newsletteru, vykomunikuje to s Vojtou.
Olga - dobře se usadily komunikační metody ve straně. Mnoho konferencí, schůzek i mezi odbory. Když si to dáme i do harmonogramu, tak se to nasčítá a atmosféra bude ve straně lepší.
Radek - souhlas s Olgou. Ale v některých krajích problémy mezi KS a KP. Uvádí, že dobrou atmosféru spravila i komunikace RP s PKS a krajskými lídry.
Šárka - RV schválilo záměr na politického tajemníka předsedy strany. Na vědomí dnes dá ještě KK.