Odkazy na články a videa o Dopravě

Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Doprava a Logistika

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Nikezeus
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 622
Registrován: 23 bře 2017, 10:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 520 poděkování

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od Nikezeus »

" Evropa chce mít za tři roky společnou jízdenku, má lidi vytáhnout z aut"
.
.
.

" Česká cesta o třetinu dražší

O zavedení jednotné jízdenky na železnici a posléze i v dalších druzích dopravy se pokouší i Česko. Jde na to ale jinou, mnohem dražší cestou. Protože se jednotliví dopravci nedokážou dohodnout na vzájemném prodeji jízdenek, chystá se zavést státní tarif, který budou muset od konce příštího roku všichni železniční dopravci uznávat. "

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_mato

A do toho u nas jeste lokalni knizectvi zvane kraje(v republice cca velikosti nekterych ze spolkovych zemi Nemecka) s vlastnimi IDS tarify, ktere jsou nekde uz od pohledu tak neprehledne, ze clovek zvoli radeji plechovku na 4 kolech. I kdyz v pripade sardinkace ehm. pardon autobusu bych ji zvolil i kdyby jezdil zadarmo. :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Nikezeus za příspěvek:
Fanuel
Fanuel
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 219
Registrován: 03 úno 2012, 18:37
Profese: MISTR
Dal poděkování: 247 poděkování
Dostal poděkování: 31 poděkování

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od Fanuel »

Zdravím z paluby seniorů Stříbrný šíp 2021.
Doprava a problém státní správy jedno jest.
Tedy máme asi přes 10 mil.obyvatel.
USA má 335 mil.obyvatel.
Teď k meritu věci že státní správa na místní..okresní..i krajské úrovni není schopna zajistit rozvoj třeba doprava ?
Rozvoj jak na místní úrovni tak I na celostátní.

Teď se podívejme na státní aparát v USA a na státní aparát České republiky 2021.
V USA je parlament složen z 2 komor. Kongres USA sněmovna reprezentantů a senátu.
Sněmovna reprezentantů má 435 členů senát má 100 senátorů na 335 mil.obyvatel.

Česká republika má přes 10 mil. Obyvatel a má parlament 200 poslanců a 80 senátorů??
no je to normální státní správa?? A to nemluvím o státních (federálních)úřednícich. Kraje a okresy. ČR
C.O.
AC
Stanek

Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1690
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 3142 poděkování
Dostal poděkování: 1913 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Komentář: Ministerstvo řidičů už ne, prosím

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... sim-181360

Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvky (celkem 2):
Marek.Krejpsky, Zbynek.Janoska

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

gust
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 56
Registrován: 16 úno 2021, 15:27
Profese: Kouč, IT infrastructure arch.
Bydliště: Praha 10 - Horní Měcholupy
Dal poděkování: 25 poděkování
Dostal poděkování: 36 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od gust »

Myslím, že je přinejmenším nevěrohodné, že zrušení úřadu je pouze souhra okolností...
A proč rovnou nezrušit i ERU a ČTÚ? Určitě by se dalo zdůvodnit úsporou několika mil. na provoz, navíc minimálně ČTÚ ještě dlouhodobě selhává ve své roli regulátora...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... rad-231391

Je na bíledni, že omezení transferů z veřejných prostředků se ušetří řádově vyšší prostředky. Chtěl jsem napsat, že bychom to měli nechat zařadit na jednání Hospodářského výboru/Podvýboru pro dopravu, poděkovat p. min. Kupkovi, že nastolil toto téma a naopak navrhnout posílení pravomocí, protože max. pokuta 1 mil. tam, kde jde o miliardový business je směšná (strop by se měl odvozovat od obratu). Jenže k mé hrůze jsem zjistil, že nejen že nemáme nikoho v podvýboru, ale dokonce nemáme nikoho ani v tak zásadním výboru... 🙈 Takže můžeme max. s prosíkem za STAN, aby to prosazovali za nás...

BTW ČD by nejvíc prospěla privatizace stát by si ponechal menšinový podíl, 30-40% přímý prodej strategickému investorovi, min. 20% obchodovaných na burze. Železniční doprava není obor, který by z nějakého dlouhodobého hlediska potřeboval, aby do něj vstupoval stát, a okamžitě by se systematicky vyřešila hromada problémů...

JKANDRIK
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 57
Registrován: 28 zář 2019, 22:08
Profese: programátor
Dal poděkování: 9 poděkování
Dostal poděkování: 47 poděkování

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od JKANDRIK »

gust: Pokiaľ budete privatizovať ČD, tak to bude takmer určite do rúk štátneho podniku iného štátu. To nemusí byť dostatočne veľký impulz pre hladanie efektivity (keď to vezmem z autobusov, ani začlenenie do Arrivy nespravilo z niekdajšieho ČSAD Praha-Vršovice efektívny prozákaznícky orientovaný podnik). Naviac stratíte prípadný politický nástroj (viď ČEZ). Štát (potažmo samospráva) čoby objednávateľ veľkej väčšiny osobnej dopravy do sektoru bude vo veľkom vstupovať vždy, takže naopak správna cesta je skôr expanzia a prisatie sa na peniaze v iných krajinách, ako to robia iné štátne dráhy a nakoniec aj také ČD Cargo. Železničná doprava (a zvlášť osobná) je prostredie s vysokými fixnými nákladmi ergo pomerne náročné na dlhodobú stratégiu a to súkromnému kapitálu zjavne nevyhovuje. Viď súčasné povesti o predaji Regiojetu do rúk tuším SNCF (LEOExpres už skončil v rukách RENFE, takže najväčší osobný dopravca v neštátnych rukách bude po prípadnej akvizícii toliko GWTR, Arriva aj Die Länderbahn sú v štátnych rukách). Ostatne aj v Británii pred znárodnením patrilo okolo 70% trhu štátnym hráčom iných štátov. To isté v nákladnej doprave, väčšina veľkých hráčov v ČR sú štátom vlastnené firmy, ako pobočky DB, ÖBB, alebo trebárs Metrans či niekdajšie AWT (pôvodne závodná doprava OKD, po akvizícii dnes už aj premenovaná na PKP Cargo) a Unipetrol (ORLEN).

michalci
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 131
Registrován: 02 bře 2021, 09:41
Profese: Letecký inženýr
Bydliště: Praha 4
Dal poděkování: 131 poděkování
Dostal poděkování: 66 poděkování

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od michalci »

gust
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 56
Registrován: 16 úno 2021, 15:27
Profese: Kouč, IT infrastructure arch.
Bydliště: Praha 10 - Horní Měcholupy
Dal poděkování: 25 poděkování
Dostal poděkování: 36 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od gust »

JKANDRIK píše: 29 kvě 2023, 19:23

gust: Pokiaľ budete privatizovať ČD, tak to bude takmer určite do rúk štátneho podniku iného štátu. To nemusí byť dostatočne veľký impulz pre hladanie efektivity (keď to vezmem z autobusov, ani začlenenie do Arrivy nespravilo z niekdajšieho ČSAD Praha-Vršovice efektívny prozákaznícky orientovaný podnik). Naviac stratíte prípadný politický nástroj (viď ČEZ). Štát (potažmo samospráva) čoby objednávateľ veľkej väčšiny osobnej dopravy do sektoru bude vo veľkom vstupovať vždy, takže naopak správna cesta je skôr expanzia a prisatie sa na peniaze v iných krajinách, ako to robia iné štátne dráhy a nakoniec aj také ČD Cargo. Železničná doprava (a zvlášť osobná) je prostredie s vysokými fixnými nákladmi ergo pomerne náročné na dlhodobú stratégiu a to súkromnému kapitálu zjavne nevyhovuje. Viď súčasné povesti o predaji Regiojetu do rúk tuším SNCF (LEOExpres už skončil v rukách RENFE, takže najväčší osobný dopravca v neštátnych rukách bude po prípadnej akvizícii toliko GWTR, Arriva aj Die Länderbahn sú v štátnych rukách). Ostatne aj v Británii pred znárodnením patrilo okolo 70% trhu štátnym hráčom iných štátov. To isté v nákladnej doprave, väčšina veľkých hráčov v ČR sú štátom vlastnené firmy, ako pobočky DB, ÖBB, alebo trebárs Metrans či niekdajšie AWT (pôvodne závodná doprava OKD, po akvizícii dnes už aj premenovaná na PKP Cargo) a Unipetrol (ORLEN).

1) tohle patří jinam, tady je ta diskuze OT
2) nemluvil jsem o privatizaci do rukou jednoho konkrétního investora, takže příklad ČSAD Vršovice je irelevantní. Ono prodej jakéhokoliv podniku na trhu, který není vysoce konkurenční a jsou zde vysoké bariéry pro vstup, což železniční doprava je, do rukou nějakého molochu nikdy nepovede k zásadnímu rozvoji a pro-zákaznickému směřování. To není jen ČSAD Vršovice, to je třeba Pražská teplárenská, která nešla ani do rukou jiného státu, ale soukromých rukou, a mnoho dalších. Naopak jsem psal o přeměně na veřejně (burzovně) obchodovanou společnost - to je ta zásadní změna. Prodej části strategickému investorovi je o rychlejší krystalizaci změn a do jisté míry krok naproti velkému podílu státních investic v dopravě. Samozřejmě privatizovaným ČD nic nebrání expandovat do zahraničí, nemyslím si, že pokud by doělo k jejich ozdravění a staly se podobně dobře fungující jako ČEZ, tak by měly problém upsat další kapitál...
3) ČEZ je naopak zářný příklad toho, že ztráta přímého politického vlivu firmě jen prospěje. Díky bohu (i za tento stát) za veřejnou kontrolu, kterou vykonávají malí investoři v ČEZu, a za to, že stát nemohl podlehnout pokušení stanovovat ceny el. na trhu, protože by to nejspíš ČEZ podstatně poškodilo a nepřineslo ani zdaleka kýžený efekt. Ani pro rozvoj jad. en. není nutné znárodnění ČEZu a vice versa, dneska bez garancí stejně není do en. ochoten investovat nikdo nic - stačí se podívat na nataženou Tykačovo ruku a počínající kampaň, jak se mu za 2-3 roky nevyplatí provozovat uhelky (BTW jejichž provoz je už nyní možný jen na výjimky) a že do paroplynek bez garancí investovat nebude... To celé je důsledek obrovských intervencí států EU, zejména však sousedního Německa, do en., vypínání stálých zdrojů a garance výkupních cen OZE, které způsobují propady tržních do záporu. Ale v prvé řadě to slouží jako precedens a zdroj oprávněných obav ze vysokého rizika možného opakování intervenci v dlouhodobém horizontu, na který se en. zdroje budují...

JKANDRIK
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 57
Registrován: 28 zář 2019, 22:08
Profese: programátor
Dal poděkování: 9 poděkování
Dostal poděkování: 47 poděkování

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od JKANDRIK »

1) Predpokladám, že to potom nejaký moderátor niekam prestunie
2) A kto iný bude pri veľkosti a druhu podnikania tým startegickým investorom, než nejaký "moloch" resp. štátna firma iného štátu?
3) Štát nemohol podľahnúť pokušeniu stanovenia ceny na trhu, ale výsledok je taký, že verejné financie sú v rozklade aj vplyom stropovania cien, a napriek tomu má časť ľudí účty za elektrinu na hrane likvidačnosti. Že všetko nie je úplne super, a že nebude úplne pravda, že znárodnenie nie je nutné, jasne ukazuje (a ČEZ ďaleko viac poškodzuje), trvalá snaha vlády pri účasti Pirátov ČEZ znárodniť dodatočne štýlom ala 50. roky (lex ČEZ a divne pojatá WFT). Ďalším prejavom je neschopnosť intervenovať proti tomu, že vláda SRN sa evidentne rozhodla zničiť celoeurópsky energetický trh. A obdobne bude potom vyzerať neschopnosť intervenovať pri finančných/prevádzkových problémoch niektorého zo železničných dopravcov (ešte aj svojho času v Británii si na toto ponechali mechanizmus), čo je dnes v malom vidieť na akútnej neschopnosti krajov riešiť problémy v autobusovej doprave.

Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“