Zápisy z jednání republikového předsednictva

Moderátoři: Republikové předsednictvo - asistenti, Komise předsedajících

Odpovědět
anon102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 476
Registrován: 26 úno 2018, 18:14
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od anon102 »

Zápis z jednání Republikového předsednictva RP 13/2020

Místo konání: Online - Zoom
Den a čas konání: 23.3. 2020
Po telefonu : Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera
Hosté: Janka Michailidu, Dan Leština, Petr Springinsfeld, Jan Hošek

Zapisovatel: Šárka Altmanová
Předsedající: Vojtěch Pikal
Ověřovatel: Ivan Bartoš

Agenda
  1. Resty z per rollam hlasování
  2. Kampaň ke krajským volbám
  3. RT a požadavky na rozpočet
  4. Infobod k programu 2021
  5. Začlenění Mladých pirátů do stranických struktur
  6. Prefinal Olčiny žaloby
  7. Pirátský institut / institut Aarona Schwartze
  8. Prioritní témata v době korony
  9. Kontrola úkolů

    1.Resty z per rollam hlasování
    Visí nám dvě per rollam hlasování, která je třeba dotáhnout - Doplatky volebních výdajů Tomáše Tožičky a Návrh dohody o podpoře kandidátky ti co nehlasovali byli upozorněni aby zahlasovali, bylo odpovězeno na doplňující otázky.

    2.Kampaň ke krajským volbám
    Vzhledem k situaci nemá smysl nyní vymýšlet nějaký claim kampaně atd. jelikož zřejmě dojde k reprioritizaci témat a přečasování kampaně. Na základě toho se bude muset zřejmě upravit i rozpočet (nikoliv celkové záměry). Nemusíme pak nutně opakovat výběrka, ale musíme reflektovat změny situace, může dojít ke strategickým změnám, musí dojít ke strategickému rozhodnutí odložení startu krajské kampaně, výhledově o cca 2 měsíce. Je potřeba pokračovat ve schvalování záměrů VV tak jak jsou, jistě, že bude třeba se situaci přizpůsobit, ale je nutné mít toto schváleno a případně poté jen poupravit.

    Dan Leština prosí o info volebním manažerům v případě, že dojde k reprioritizaci. Ivan ujišťuje, že jedeme v režimu přípravy, kampaň se určitě nestopuje, informace proudit budou, záměry je třeba schválit. Kampaň je dle něj potřeba rozdělit na 2 fáze. Ivan zdůrazňuje - vzhledem k vývoji situace s pandemií koronaviru chceme, aby šéfové volebních týmů v krajích byli připraveni na komunikaci s VV a koordinátorem kampaně, protože vzhledem k situaci může být navržen jiný strategický postup než klasický lineární průběh kampaně jak jsme zvyklí, jakmile proběhne meeting MO, stratéga a VV, všichni dostanou info, kampaň nerušíme, je třeba, aby všichni vyčkali na info.

    3.RT a požadavky na rozpočet
    Radek poslal v pátek tabulku, kam všichni mohou vypisovat požadavky, týmy, které jsou prioritní v corona situaci nebude a nechce urgovat, mají dost jiné práce.

    Restrukturalizace RT: Vojta napsal návrh k reorganizaci RT, který by měl spočívat v redukci “dvouhlavosti” vedení týmů.
    Garanti by měli být k dispozici jen pro týmy, kde nemáme “vůdce” daného tématu, ale jinak není třeba, aby se překrývali gesční poslanci a garanti. Janka ocenila Vojtův postup, že tuto věc prvně předložil k vnitrostranické diskuzi. Ivan s Olgou nemají možnost sledovat plynule forum a byli byl rádi, aby mělo RP alespoň info, že se něco děje, návrh měl být podle nich prvně představen RP. Vojta upozorňuje, že to co dal na forum není žádný závazný návrh, je to jen nápad za něj, forum volil proto, že má pocit, že na to nikdo v tuto chvíli příliš nemá čas. Olga připomíná domluvu, že si Vojta s Radkem na strukturu sednou, poté jí představí RP a poté teprve toto bude proudit na forum. Ivan souhlasí, Vojta mohl počkat do rána, rychle informovat RP a poté teprve hodit na forum. Vojta bere kritiku na vědomí, jen opakuje, že je ve fázi ještě před konzultací s Radkem.

    4.Infobod k programu 2021
    Jakub M. požádal RP, aby byl přizván na RP vždy, kdy se bude řešit program 2021, pokud na téma narazíme nečekaně, můžeme mu kdykoliv volat. Dodal také termíny dalších jednání o programu, které Šárka zanese do kalendáře RP.

    5.Začlenění Mladých pirátů do stranických struktur
    Vojta uvedl své podání per rollam Ivan by byl pro, abychom Mladé piráty podpořili a měli jsme je neformálně, nerad by ale toto institucionalizoval. Ivan vysvětluje své obavy plynoucí ze zkušeností mládežnických organizací jiných stran. Vojta Ivana ujišťuje, že Mladí piráti by samozřejmě byli vázáni stanovami a organizačním řádem. Martin upřesňuje, že ve chvíli, kdy bude tým někam začleněn, bude možné lépe “dohlížet” na jejich činnost. Olga by byla ráda, aby Vojta připravit SWOT analýzu, aby se RP mohlo lépe rozhodnout, které zařazení dává největší smysl. Vojta zadá k vypracování Mladým pirátům.

    6.Prefinal žaloby - ochrana osobnosti Olga RIchterová
    Olga zaslala zbytku RP dokument s návrhem žaloby společně s předpokládanými náklady, seznámila ostatní členy s rozšířením odůvodnění vzhledem k nejaktuálnější kauze. Ivan některé lidi dohledal na FB a informoval je, že se dopouští trestného činu, není to ale řešení.
    Republikové předsednictvo
    • souhlasí s podáním žaloby na N.L., a s hrazením výdajů spojených s žalobou
    Odůvodnění: Šíří se o nás další a další hoaxy, je třeba tomu aktivně čelit.

    Pro: Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera
    Návrh byl přijat.

    7.Pirátský institut / institut Aarona Schwartze
    Olga má jednoduchý návrh, byla by ráda, aby bylo usnesení konsensuální, uvádí připravené usnesení. Ivan vidí logicky, aby byla dedikovaná osoba, která by na tom mohla spolupracovat s akčním týmem a RV. Navrhované usnesení nám může vytrhnout trn z paty a udělat most mezi dobrovolnickou částí a RV, Olgy návrh se mu líbí. Martin by chtěl mít k dispozici materiály k tomu, jaká forma je nejvhodnější, Olga odpovídá - má info od lidí, kteří se tomu věnují, potřebujeme ale osobu, která se tomu sběru informací bude moci věnovat hlouběji, a to by mohlo vyřešit právě předložené usnesení - potřebujeme kapacitu načíst vše a vyptat se lidí. Janka reaguje, že materiály, které by Dan Mazur vypracoval a výstupy, které by získal je třeba brát s rezervou, není optimistická v tom co se nám zvenku dostane za informace. Důležitá by podle Janky byla role Dana v tom, že by Dan získával informace na odpovědi RV, které padnou v rámci rozpravy. Rozprava by podle ní měla trvat alespoň 2 týdny.
    Republikové předsednictvo
    • pověřuje Daniela Mazura úkolem:
      a) vytváření podkladů k plnění úkolů vyplývajících z rozpravy a rozhodnutí RV k formě politického institutu
      b) podpory RP v procesu přípravy institutu
      c) maximální podpory pro pracovní skupinu připravující vznik institutu.
    • zdůrazňuje že zadávání práce, vč. metodologie, bude pokud možno diskutováno s celou pracovní skupinou, v první fázi s celým RV, a že se předpokládá maximální rozsah: 20 hodin týdně.
    • zřizuje nový záměr “Příprava podkladů pro založení institutu” do 40tis Kč, z rezervy RP, hospodářem záměru Olga Richterová
    • ukládá Danielu Mazurovi dokumentovat svou práci tak, aby byla kdykoli přenositelná na někoho dalšího.
    • pověřuje předmět usnesení
    Odůvodnění: Dan Mazur se účastnil vytvoření srovnávací tabulky k existujícím institutům (stejně tak i M. Gregorová, J. Michailidu, O. Richterová) a s tématem je tudíž už seznámený. Má aktuálně volné kapacity cca 20 hod. týdně pro tuto práci. Zároveň je členem RV a bude moci pomoci vše aktivně probírat i tam.

    Pro: Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera
    Návrh byl přijat.


    8.Prioritní témata v době korony
    Olga předložila RP přehled témat vztahujících se ke koroně (cca 7) a informovala RP, že pokud by se tomuto chtěl někdo věnovat, měl by jí dát vědět, aby měla signál, že některá z věcí je pro ně zásadně politicky důležitá. Tímto bychom mohli na PK podpořit, že nám některá témata v aktuální situaci přijdou důležitější než jiná. Olga prosí i o přidání dalších zásadních témat, pokud někoho za RP něco napadne.

    9.Kontrola úkolů
    Proběhla rychlá kontrola dlouhodobějších úkolů. Vyřešení situace s infolinkou - Ivan by lidi střídal 3-4 měsíce odbavování infolinky a 14 dnů v posledním měsíci školením další osoby, která bude infolinku přebírat, do konce roku by se na tomto mohly vystřídat ještě 2 osoby, Olga - chce využít kapacity, které jsou dneska doma, Martin zdůrazňuje spojitost s maily. Ivan zkusí vykomunikovat s klubem.

    Korona mail má za RP na starosti Radek, nově bude odcházet vždy v pondělí a pátek, propojila se okolo toho dobrovolnicko profesionální skupina lidí, dnes budou prvně testovat v tomo nastavení.

    Centrální tabulka kauz, které generují finanční plnění ze strany Pirátů stále řeší Aleš s Radkem. Ivan svolá schůzku k e-shopu. Šárka překontroluje, že začalo hlasování CF o výroční finanční zprávě. Martin Kučera stále řeší s TO vhodnou formu připojování k jednání RP pro členy. Vojta se Šárkou se nestihli sejít nad konceptem přípravných schůzek k RP, dořeší až to bude možné a aktuální. Šárka je v kontaktu s asistentkou RV ohledně aktualizované strategie 2020.
anon102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 476
Registrován: 26 úno 2018, 18:14
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od anon102 »

Ahoj, Pirátky a Piráti,

návrh programu na RP 14/2020 (30.3.2020) je přístupný všem členům v této složce na mraku.
anon102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 476
Registrován: 26 úno 2018, 18:14
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od anon102 »

Zápis z jednání Republikového předsednictva RP 14/2020

Místo konání: Online - Zoom
Den a čas konání: 30.3. 2020 11:30 - 13:30
Po telefonu : Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera
Hosté: Dan Leština, Jana Koláříková, Janka Michailidu, Michaela Skokanová

Zapisovatel: Šárka Altmanová
Předsedající: Vojta Pikal
Ověřovatel: Radek Holomčík

Agenda
  1. Platforma pro jednání RP
  2. Síť mediátorů a supervizorů
  3. Situace na Praze 8
  4. Fond na podporu podnikatelů
  5. Krajské programy a hospodářská krize
  6. Program 2021
  7. Ochranné pomůcky


    1.Platforma pro jednání RP
    Předsednictvo vzhledem k nutnosti komunikovat v této době plynule a na co nejlepší úrovni online souhlasí s tím, že bude využívat placenou verzi aplikace Zoom (alespoň do doby, dokud nebude pirátské Jitsi funkční tak, jak má).

    2.Síť mediátorů a supervizorů
    Ivan - máme zkompletovanou relevantní síť mediátorů a supervizorů? Aleš - z těch co jsme oslovili všichni odpověděli, jsme na tom lépe s mediátory, kterými bychom uměli pokrýt větší část ČR. Aleš bude ještě dál poptávat. Ivan navrhuje, aby Aleš připravil mustr smluv, aby až bude potřeba, jsme se na ně rovnou mohli obracet. Začal by druhé kolo poptávky zkusil by to z kontaktů krajů - chceme mít na kraj alespoň jednoho supervizora i mediátora bez ohledu na to, že třeba nyní nejsou potřeba, musíme být připraveni na situaci, kdy třeba potřeba budou. Ivan chce dokument RFP zafinalizovat v menší skupině, než je celá pracovní skupina k mediaci a supervizi, která se v tuto chvíli nemá šanci scházet. V rámci rozpočtu máme záměr na toto schválený, na RV s tím tedy už nemusíme. Do středy bude deadline na připomínky. Někdo ale musí navrhnout schválit výběrovou komisi a parametry VŘ. Navržení komise - za PO Jana, za RP Ivan, za RV Lydie B./Petra S., případně ať někoho do komise navrhnou, budeme řešit ve středu. Poradním hlasem mohou být členové pracovního týmu. Aleš upozorňuje, že toto není klasické VŘ, pravidla hospodaření mluví tak, že toto musíme ještě nahlásit KK, což se stane také ve středu.

    3.Situace na Praze 8
    K bodu přítomna vedoucí PO - Jana K. Na Praze 8 měly vzniknout mediační skupiny - Jana K. oslovila 3 klíčové lidi, aby vytvořili seznam toho, jak by měla vypadat skupina, která má být mediovaná - z toho co probíhá na foru není možné to rozlišit a není možné mediovat všechny. Jana už částečně něco dostala a na zbytek čeká, poté bude řešit seznam témat a postup přímo s mediátorkou. Ivan s postupem souhlasí. Jana to chce do konce tohoto týdne dotáhnout.

    4.Fond na podporu podnikatelů
    Na Radka se obrátil Petr S. z právního týmu s podnětem na podporu právní analýzy možnosti zřízení podpůrného fondu na snížení dopadů Covid19, jednalo by se o to připravit metodické materiály pro zřízení podpůrných fondů pro naše komunální zastupitele. Finanční strop by měl být 15 tis. Bod byl řádně projednán, není třeba, aby tento výdaj hlasovalo celé RP, stačí jeden hospodář - Radek Holomčík souhlasí se spoluúčastí RP na projektu ve výši 7,5 tis. Kč na podporu analýzy možnosti zřízení podpůrného fondu na snížení dopadů Covid19 s tím, že druhou polovinu budou hradit KS nebo MS.

    5.Krajské programy a hospodářská krize
    Měli bychom našim KS dát co nejlepší podporu, pokud chtějí mít kvalitní prorůstové programy - musí k tomu mít prostředky na odborníky. Ivan - program MMR stojí bokem, ale to je špatně, přes MMR potečou evropské peníze v rámci jednotlivých programů - v programu by měl být tohohle otisk. V programu by měla být velmi výrazná zmínka o tom, co který resort potřebuje řešit následkem krize, která nastane. Dan Leština připomíná, že města dostala noticku, že budou kráceny jejich rozpočty, v tomto by uvítala pomoc.
    Republikové předsednictvo
    • žádá krajská sdružení o zvážení úprav volebních programů pro krajské volby 2020 tak, aby reflektovaly aktuální epidemii Covid19 a s ní související nastupující hospodářskou krizi,
    • deklaruje že v případě zájmu krajských sdružení podpoří vytvoření lokalizovaných programových balíčků zaměřených na prorůstová opatření, ve spolupráci s resortními týmy Finance, Průmysl a obchod, Práce a sociální věci, Místní rozvoj a Zemědělství i externími odborníky,
    • pověřuje místopředsedu Radka Holomčíka, aby s touto výzvou seznámil krajská předsednictva, zmapoval jejich zájem a informoval o tomto Republikové předsednictvo na jednání 6. 4. 2020.
    Odůvodnění:
    Současná epidemie Covid 19 startuje další hospodářskou krizi. Kraje mají omezenou, ale přesto reálnou možnost, jak pomáhat tlumení důsledků krize a realizovat prorůstová opatření. Chceme proto krajům, které tuto výzvu cítí a mají zájem ji zapracovat do svých volebních programů ke krajským volbám 2020, dát odborný support pro vytvoření prorůstových programových balíčků.

    Pro: Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera
    Návrh byl přijat.

    6.Program 2021
    Janka M. - Jakubem M. byli vyzváni, aby do 15.3. dodali témata do sněmovního programu - dostali odkaz na dokument, kde jsou záložky a přidělená práva RT, Janka prosila o přidání jejího meziresortu, zpětně ale dostala info, že tam mezirezorty nebudou a že mají připojit k některému RT. Podle Vojty má Jakub pravdu, každý tým by měl být pod určitým RT, ale na přípravě programu se v tuto chvíli nepodílí, tzn. neví přesně, jak to vypadá a zda je to dostatečně průchozí. Radek to vidí podobně jako Vojta, nevidí problém v tom, mít témata z mezirezortu rozhozená pod RT, kterých se to týká. Dan Leština doplňuje, jakou bude mít program formu - RP to schvalovalo, jsou tam jednotlivé body a ty se poté sešijou, nebo se dají do online aplikace a budou vyjíždět podle filtrů, tzv. program na míru. Janka je z přístupu zklamaná,bude muset komunikovat se 4 - 5 RT, nepřijde jí to koncepční, nevidí výhodu v tom mít to fixované na RT, když stejně nekopírují strukturu ministerstev a proč se toho křečovitě držíme, navíc v rámci programu. Šárka upozorňuje, že Jakub chtěl u těchto bodů týkajících se programu 2021 vždy být přítomen. Ivan nesouhlasí s tímto dozařazením bodu během RP, kde musí odpovídat pod tlakem a bez přípravy a znalosti situace, příště chce bod pořádně připravit. Program má podle něj existovat v ucelených celcích, je to technická věc, měla by se komunikovat s Jakubem a na RP jít až při eskalaci, každý má své právo na slunci, ale nechce to nyní řešit v tomto režimu. Martin, souhlasí s Jankou, program by měl být o koncepcích a ne o RT podle ministerstev. Vojta - Jakub aktuálně zpracovává pilot k procesům, který by mělo RP dostat. Janka vysvětluje, že nemohla zařadit dříve, dozvěděla se to dnes ráno, chtěla jen zjistit, jestli to má řešit sama, nebo to má s RP řešit obecně. Ivan opakuje - nejdřív zkusit řešit s Jakubem, RP klidně do kopie, stačí Ivan, který bude gesční. Olga - je to velká koncepční otázka, na příští jednání by to mělo být připraveno, rozhodně to není maličkost, jak Janka svůj dotaz uvedla. Radkovi je jedno, jestli se mezirezorty udělají jako balík a k nim tagy, nebo se to udělá jinak.

    7.Ochranné pomůcky
    Ivan dostal nabídku od sponzora z kampaně a dlouhodobého podporovatele Pirátů, který už dodává pomůcky i na Prahu pro sociální služby, a to konkrétně na respirátory FFP2. Ivan u něj prozatím blokl 1500 respirátorů, které můžeme dále darovat, ale chce znát názor RP. Magistrát má své zajištěné, respirátory mají, Eva H. pomohla vytipovat zařízení, kde respirátory chybí. Ivan to nechce dělat s logy a dělat z toho kampaň. Část by šla darem, část by byla placena. Vojta - formálně je nutné přijetí daru a záměru na nákup - obojí schvaluje do určité výše RP, je třeba vyřešit distribuci, ideálnější asi řešit per rollam, nyní už to nestihneme dořešit. Radek - souhlasí, ale má prosbu, budeme to medializovat minimálně, nebo vůbec, nechceme “hyena PR”. Ivan by to dal max. do pasivních dokumentů ala “jak Piráti pomohli”. Dan Leština se ptá na systémovější distribuci pomůcek.
anon102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 476
Registrován: 26 úno 2018, 18:14
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od anon102 »

Ahoj, Pirátky a Piráti,

návrh programu na RP 15/2020 (6.4. 2020) je přístupný všem členům v této složce na mraku.
anon102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 476
Registrován: 26 úno 2018, 18:14
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od anon102 »

Zápis z jednání Republikového předsednictva RP 15/2020

Místo konání: Online - Zoom
Den a čas konání: 6.4. 2020
Po telefonu :Ivan Bartoš (od konce bodu 5), Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera, Aleš Krupa
Omluveni :Ivan Bartoš (do konce bodu 5)

Zapisovatel: Šárka Altmanová
Předsedající: Vojta Pikal
Ověřovatel: Martin Kučera

Agenda
  1. Schválení předsedajícího a ověřovatele zápisu
  2. Resortní a nadresortní týmy
  3. Pověření PKS OlK vyjednávání o volební spolupráci v senátních volbách v obvodu č. 66.
  4. Rozložení rizika založením bankovních účtů u dalších bank
  5. Krajské programy a hospodářská krize
  6. Permanentní kontaktní kampaň
  7. Efektivnější fungování infolinky Pirátů
  8. Přesun termínu dalšího RP


    1.Schválení předsedajícího a ověřovatele zápisu
    Ověřovatelem schválen Martin Kučera. Předsedající Vojta Pikal.

    2.Resortní a nadresortní týmy
    Radek stále pracuje na přehledu finančních požadavků RT. V tabulce už je doplněna velká část, velkým otazníkem je zemědelství, bude dořešeno tento týden, na příští RP by mělo být hotovo. Z meziresortů Šárce zatím zaslaly informace pouze Vojta a Janka. EDIT - chvilku po jednání - poslal i lidskoprávní tým.

    3.Pověření PKS OlK vyjednávání o volební spolupráci v senátních volbách v obvodu č. 66.
    OlK potřebuje pověření, aby mohli vyjednat volební spolupráci v obvodu 66. Vojta odpovídá na dotazy RP. Aleš avizuje, že věc zběžně probral s Lukášem Wagenknechtem, který proti tomuto postupu nic nemá. Bod byl řádně projednán, byla důsledně probrána možná rizika.
    Republikové předsednictvo
    • pověřuje v souladu s § 22a (2) VŘ předsednictvo olomouckého krajského sdružení volebním vyjednáváním v senátních volbách v obvodu č. 66,
    • ukládá, aby všichni pirátští kandidáti do senátu procházeli protikorupční analýzou.
    Pro: Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera
    Omluven: Ivan Bartoš
    Návrh byl přijat.

    4.Rozložení rizika založením bankovních účtů u dalších bank
    Bod uvádí Aleš Krupa. Dnes máme 40M na termínovaných vkladech u Oberbank, z toho 35M do poloviny srpna 2020 a 5M do poloviny května 2020. 11M máme u Fio, co nevidět by měl opět přijít příspěvek na činnost necelých 9M, v tuto chvíli by bylo rozumné uložit část financí jinam, zajímavá by mohla být Komerční banka. Aleš navrhuje 9M co dostaneme na příspěvku + 5M co se nám uvolní v květnu uložit u Komerční banky na běžný účet, který je transparentní. Nejde nám o úroky, ty půjdou v současné situaci dramaticky dolů, ale o rozložení rizika. Vojta není proti, řeší jen byrokratickou náročnost. Aleš vše ještě propočítá a případně připraví k hlasování per rollam, nikdo není proti tomuto postupu.

    5. Krajské programy a hospodářská krize
    Radek obeslal hned minulé pondělí po RP kraje, zda mají zájem o prorůstové balíčky, všechny kraje dodaly kontaktní osoby, Radek celou věc představil o víkendu na RV. Radek dnes znovu kraje obeslal s úkolem na další dva týdny, proběhne k tomu i Jitsi, aby se každý mohl doptat na to, čemu nerozumí. Je možné, že se Radek v následujícím období obrátí na RP ohledně financování některých malých analýz či rešerší, zejména co se týče dotačních titulů a výzev. Bude se vše snažit vyřešit inhouse, ale je možné, že to nevyjde (např. z časových důvodů, dosavadní předpoklady jsou 4-6 týdnů). Radek už bude oslovovat i RT, aby na tom pomalu začaly pracovat - s MPO a financemi je předjednáno, ostatní bude také žádoucí zapojit. Olga by chtěla zapojit 2 členy PK analytického týmu.

    6.Permanentní kontaktní kampaň
    VV připravil obsáhlý dokument zabývající se permanentní kontaktní kampaní. Aleš prosí, aby se s ním do příštího RP členové seznámili a příště bylo zařazeno jako samostatný “diskuzní” bod, za přítomnosti Petra Fojtíka a Pavla Štěpánka. Radek cítí synergii s tím, co má v hlavě a co je v dokumentu, je spokojen.

    7. Efektivnější fungování infolinky Pirátů
    Michal Zachar nezávisle na RP navrhl něco, co se zde diskutuje již delší dobu. Navrhuje přesunout infolinku do týmu odpovídačů za úplatu, cílem by měla být lepší evidence, a také ideálně nalodění volajícího. Vracíme se opět k otázce finančních nákladů na tuto pozici. Martin má připomínky přímo ke konkrétním bodům, hlavně k tomu, kde se povede evidence hovorů - musí být bezpečná. Olga - jde hlavně o peníze, kolik má Aleš spočítáno že můžeme dát a kolik je reálné. V současné situaci se děje to, že lidé volají poslancům, protože nevědí, kam jinam volat. Odbočka - je třeba prověřit i zabezpečení osobních údajů u Pirátů. Zpět k infolince - je třeba rozložit peníze tak, že někdo koordinuje a někdo odbavuje hovory, tam musí rotovat alespoň dva lidé. Aleš - uvažoval o budgetu 4-5k měsíčně. Peníze na to nikde schváleny nebyly. Olga by na to schválila peníze např. na dva měsíce jako pilotní projekt a pak by se vidělo. Martin by dal zkušební období klidně do konce června. Je nutné připravit nový záměr a připravit VŘ. Olga - měl by to dělat jeden hlavní člověk a druhý by měl být v záloze pro případ nemoci atd. Tyto lidi by měl vytipovat Michal Zachar. Úkol dostává Aleš. Nikdo z RP nemá nic proti, Aleš provede.

    8. Přesun termínu dalšího RP
    Příští RP přesunuto kvůli Velikonočnímu pondělí na úterý 14.4. po PK v čase 15-17h.
anon102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 476
Registrován: 26 úno 2018, 18:14
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od anon102 »

Ahoj, Pirátky a Piráti,

návrh programu na RP 16/2020 (14.4.2020 od 15 hod.) je přístupný všem členům v této složce na mraku.
anon102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 476
Registrován: 26 úno 2018, 18:14
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od anon102 »

Zápis z jednání Republikového předsednictva RP 16/2020

Místo konání: Zoom
Den a čas konání: 14.4. 2020 od 15 hod.
Přítomni : Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojta Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera, Aleš Krupa
Hosté: Janka Michailidu, Petr Springinsfeld

Zapisovatel: Šárka Altmanová
Předsedající: Vojtěch Pikal
Ověřovatel: Martin Kučera

Agenda
  1. Schválení předsedajícího a ověřovatele
  2. Podpisy dohod na podporu kandidátů do senátu v rámci voleb 2020
  3. Organizační bod
  4. Vyjednání podpory pro senátní volby na P9
  5. Info ke krajskému hospodářskému programovému balíčku
  6. Pomoc obcím
  7. Permanentní kontaktní kampaň


    1.Schválení předsedajícího a ověřovatele
    Předsedat bude Vojta Pikal, ověřovatelem Martin Kučera.

    2.Organizační bod
    Změny v Pirátské strategii, které odhlasovalo RV jsou od Kristiny Kubcové připraveny, Šárka je za RP v dokumentu přijme, vytvoří PDF a uloží na mrak tak, aby na ně mohlo odkazovat RV.

    Pozvání na mumble zasedání KF Vysočina 19.4. od 16 hod. za RP přijímá Ivan. Na setkání s vedoucími odborů bude 21.4. od 13 h na Jitsi přítomen Martin Kučera a podle situace i ostatní členové RP (poběží schůze, není jasné, jaké budou možnosti). Martin s Vojtou by rádi přešli ze Zoomu zpět na Jitsi. Vyzkoušíme si na setkání s odbory a pokud to bude fungovat, můžeme vrátit i pro RP.

    3.Podpisy dohod na podporu kandidátů do senátu v rámci voleb 2020
    Došlo k podpisu několika dohod s kandidáty, Ivan z časových důvodů ne vždy stíhá podepisovat, smluv bude navíc mnoho, bylo by dobré, aby ho mohl někdo zastoupit. Ivan je pro, ale je nutné, aby o tom, že se někdo chystá něco podepsat vždy vědělo celé RP, info musí dostat i volební výbor.

    Republikové předsednictvo
    • pověřuje jednotlivé místopředsedy podpisem dohod na podporu kandidátů do senátu v rámci senátních voleb 2020 dle dříve schváleného vzoru po oznámení věci předsednictvu a volebnímu výboru
    Pro: Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera
    Návrh byl přijat.


    4.Vyjednání podpory pro senátní volby na P9
    RP už může zahájit vyjednávání o smlouvě s D. Smoljakem na záhladě hlasování a mělo by se dohodnout koho tím pověří. RP nebude nikoho pověřovat, vyjednáváním se bude zabývat Ivan.

    5.Info ke krajskému hospodářskému programovému balíčku
    Radek seznámil RP s tím, že se do tohoto zapojily všechny kraje, na Jitsi proběhlo zadání na PESTE a SWOT analýzu, abychom měli zmapované reálie krajů, všichni mají dodat materiály nejpozději příští týden, s Danou Balcarovou se ještě bude dělat rešerše dotačních titulů, které asi v souvislosti s tímto půjdou použít a poté věc půjde na resortní týmy. Primárně bude Radek řešit s Mikulášem Ferjenčíkem, ale obracet se bude i na ostatní. Ivan chce vědět, jaký je časový harmonogram - od včerejška do 3-4 týdnů. Ivan chce ještě vědět, jestli dobře nakládáme se zdroji a neposíláme si informace zbytečně mnohokrát sem a tam, zda zkrátka nejsou 4 týdny moc. Je potřeba používat materiály, které už máme a ne vytvářet další a nové. Radek se na to samozřejmě ptal a odpovědí mu byl právě časový rámec 4-6 týdnů, on za sebe by to stihl za týden, ale nechce na ostatní tlačit. Olga upozorňuje na stránku https://koronavirus.pirati.cz/reseni/, kde už je řada řešení hotová. Olga vidí synergii tří věcí - máme přípravu pro web, máme přípravu pro PS a teď Radek rozjíždí tuto linku, je třeba to propojovat. Ivan - spoustu věcí děláme paralelně, je třeba to koordinovat, abychom nedělali totéž několikrát, proč např. na strategy nezazní, že řešení již někde agregujeme. Špatně nám tečou informace, Olga chce vědět, jak toto vyřešíme, děje se nám to opakovaně.


    6.Pomoc obcím
    V rámci celé řady debat, které Radek vedl, se na něj obrací řada komunálních zastupitelů, že by i obce potřebovaly nějakým způsobem odborně a programově podpořit, zkusil vykopnout na foru, cílem má být info zastupitelům, co mohou dělat pro to, aby docházelo k podpoře podnikání, druhak je připravit na výpadky z příjmů do obecních pokladen a restartovat krizovou a pokrizovou obnovu směrem v souladu s naším programem. Radek oslovuje jednotlivé zastupitele, aby se zapojili. Snaží se najít někoho, kdo za něj vezme koordinaci. Radek to začal řešit na popud řady komunálních zastupitelů. Nyní to zastřešuje Radek, bude házet na někoho z nejzodpovědnějších zastupitelů a ten to povede dál.

    7.permanentní kontaktní kampaň
    K bodu přítomni Pavel Štěpánek a Petr Fojtík - Petr zaslal návrh dokumentu k permanentní kontaktní kampani, jehož koncept vznikl před corona krizí, není to tedy úplně aktuální, ale musíme na to nějak reagovat. Celá kampaň by nám měla pomoci hlavně v dlouhodobém horizontu, směřujícímu k volbám 2021. Máme příležitost se to naučit, vychytat chyby a mít více systematický přístup. Celý dokument se opírá o výzvu volebního výboru směrem k vedení strany, aby hlavní osobnosti Pirátů více jezdily po ČR, byly více vidět. Koncept nyní počítá se zapojením cca 15-20 lidí. 1. úroveň je zaštitovatel v podobě RP, 2. úroveň je nakopávač - volební výbor, 3. organizátor - KS/MS, 4. koordinátor - počítá se s najmutím nového člověka, zatím na půl úvazku k Pavlu Štěpánkovi, 5. vykonavatel - představitelé Pirátů. Petr představil i finanční rámec. Aleš Krupa toto nacenil následovně - 20 výjezdů měsíčně nás bude stát cca 150 tis. Kč - to je nižší hranice. Časový údaj - původně byl zamýšlen start na květen/červen s navázáním klasické volební kampaně. Pokud situace dovolí, měli bychom toto rozjet v červnu alespoň tam, kde to půjde. Otázka je, zda RP souhlasí, že permanentní kampaň je věc, kterou potřebujeme. Pokud ano, tak kdy, pokud ne tak proč. Pavel Š. doplňuje, že je třeba hlavně říct, kde na to vezmeme peníze, Pavlovi by se líbilo, abychom v jedné osobě měli řidiče, ochranku, koordinátora, fotografa atd. - takových lidí ale potřebujeme více, aby se střídali, klíčové jsou tedy peníze a úvazek. Pavel také upozorňuje, že jeho pozice nyní nemá zástup, tato osoba by tedy měla být zástupce pro případ, že by Pavel z jakéhokoli důvodu vypadl. Ivan s dokumentem souhlasí, má trochu problém s kampaněmi ve školách - musí to být na explicitní pozvání, nebudeme se cpát sami na kampaně do škol. Co se týče peněz, upozorňuje Ivan, že se nám posunulo i financování MO, je třeba ověřit a nakombinovat krajské a MO výdaje na kampaň. Olga oceňuje, že je dokument dobře a přehledně zpracovaný, chybí jí zmínění spolupráce s MS a KS, přitom vytažení toho nejlepšího z místních lidí je klíč k dobré kampani. Olga chce, aby kraje navrhly, jak by podle nich takový krajský den vypadal. Vojta si ještě jednou upřesňuje, že se jedná o 150k měsíčně a chce, aby hlavně někdo přišel s tím, kde na to vezmeme peníze. Aleš odpovídá, že s KS a MS se samozřejmě počítá při organizaci, jen je třeba explicitně více rozepsat. Olga se zamýšlí, jak je reálné to v červnu spustit. Pavel dodává, že krajské spojky, které mají na tomhle spolupracovat, jsou logicky koordinátoři. Organizaci si nacvičíme s autobus tour, kterou plánujeme s Ivanem - i zde se dělíme o náklady centrála vs. kraje, v podobném duchu by se pak měla nést i permanentní kampaň. Ivan je spokojen, jen čeká na instrukce a je ready. Vojta moc neví, co se po RP teď chce, má-li o něčem hlasovat, chce něco uchopitelnějšího. Ivan - vidí úkoly takto - RP opřipomínkovat dokument, VV připravit financování, zvalidovat si, že to je funkční na prototypu a předjednat start kampaně. Pavel souhlasí, chce po RP souhlas, že chce do toho jít a odsouhlasit financování. Petr ještě doupřesňuje časování kampaně, ale uvidíme dle situace. Vojta upozorňuje, že koordinátora musíme finančně vyseknout - potřebujeme ho dříve a budeme ho mít stále, je třeba ho řešit bokem. Aleš upřesňuje - koordinátora chceme jen na vybrané měsíce, není to tak, že bychom ho měli pořád a také nemá smysl brát koordinátora teď, když nevíme, kdy ho můžeme nabrat a kdy je start. Do pátku dojde k připomínkování dokumentu RP a v pátek dojde k hlasování per rollam.
anon102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 476
Registrován: 26 úno 2018, 18:14
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od anon102 »

Ahoj, Pirátky a Piráti,

návrh programu na RP 17/2020 (20.4.2020 od 11:30 hod.) je přístupný všem členům v této složce na mraku.
anon102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 476
Registrován: 26 úno 2018, 18:14
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od anon102 »

Zápis z jednání Republikového předsednictva RP 17/2020

Místo konání: Zoom
Den a čas konání: 20.4. 2020 12:00 - 13:30
Přítomni : Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojta Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera, Aleš Krupa
Hosté: Janka Michailidu, Michaela Skokanová

Zapisovatel: Šárka Altmanová
Předsedající: Vojtěch Pikal
Ověřovatel: Marin Kučera

Agenda
  1. Schválení předsedajícího a ověřovatele
  2. Usnesení RV
  3. Organizace a kompetence v předvolební kampani 2020
  4. Zadávání právních kauz
  5. Pirátská infolinka + odpovídači
  6. Změny na pirátské wiki
  7. Organogram strany
  8. Kontrola úkolů

    1.Schválení předsedajícího a ověřovatele
    Předsedajícícm zvolen Vojta PIkal, ověřovatel Martin Kučera.

    2. Usnesení RV
    RP bere na vědomí usnesení RV ke koncepčním stranickým materiálům.

    3.Organizace a kompetence v předvolební kampani 2020
    Aleš K. bod zařadil na žádost VV a uvádí ho členům RP - VV chce vědět, jak by měla být vedena kampaň stran kompetencí orgánů. Narozdíl od minulých voleb teď máme stálý volební výbor, ale má vzniknout i další operativní tým, kde bude někdo z VV, MO, volební koordinátor atd.? Nebo má organizaci převzít stálý VV? Vojta - předpokládáme taky existenci VV s operativní denní agendou. Ivan si myslí, že VV probublá na schůzky týmu Strategy a ta bude mít novou instanci, vytvářet nový tým je nesmysl, i RV má zástupce ve VV. Je potřeba, aby šly informace všude a byl to orgán, který může věci operativně řešit - na to není třeba nic nového zakládat. Tým pondělní strategy může zasedat nejen v pondělí, ale i ad hoc na požádání. o Vojta hovořil o možnosti existence operativního volebního štábu, který má řešit produkci a aktuální rozhodování. Bylo mu sděleno mi řečeno, že se takový v celostátním měřítku nepředpokládá, budou případně pouze krajské.

    (Poznámka: Zápis k bodu 3 byl editován 23.4. na žádost Vojty Pikala s vědomím ověřovatele Martina Kučery.)

    4.Zadávání právních kauz
    Pořád není dořešeno, Aleš prosil FH, aby bylo jasné, koho se vlastně faktura týká, něco se vyjasnilo, ale zdaleka ne vše - dokud nebude jeden člověk, přes kterého půjdou všechna zadání na FH a další placené advokáty, nikdy v tom nebudeme mít jasno. Prozatím se dle Ivana budou všichni obracet na Radka Holomčíka a ten bude jediný, od koho si FH smí vzít objednávku a nutný je vždy předem odhad nákladů na objednávku. Některé věci děláme opakovaně, mustry pro náš právní tým už bychom měli mít zajeté, stejně některé podobné věci zadáváme k novému vypracování. Do newsletteru je potřeba dát info, jaký je nyní postup k řešení právních kauz. Ivan vykomunikuje s Filipem H.
    Republikové předsednictvo
    • konstatuje že zahájení čerpání zpoplatněných právních služeb, které mají za následek čerpání rozpočtu centrály strany, musí být vždy řešeno s vědomím místopředsedy Radka Holomčíka vzhledem k tomu, že je pověřen koordinací právního týmu,
    • ukládá Radku Holomčíkovi, aby připravil pokyn pro členy strany, jak žádat služby právní pomoci.
    Pro: Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera
    Návrh byl přijat.

    5.Pirátská infolinka + odpovídači
    Michal Zachar zaslal RP návrh možnosti pojetí týmu odpovídačů, aby byl pokryt telefon, mail i soc. sítě - Olga - bere to jako zdařile zorganizované ze strany managementu, ale není promyšlené lepší propojení s RT. Pomoci by mohlo vytvoření sdíleného dokumentu s FAQ k aktuálním kauzám. Ivan vysvětluje, že podobný dokument funguje, Olga oponuje, že o něm neslyšela a je možné, že o něm neví ani Michal Zachar a spol.

    6.Změny na pirátské wiki
    Petr Vileta nechtěně shodil wiki, naštěstí v době, kdy tam zřejmě nepřibývalo nic zásadního, i pokud by přibylo, umí to TO v případě nouze dohledat a zachránit. Petrovi se aktuálně nedá dovolat, aby se s ním RP o situaci pobavilo. Vojta - pokud se Petrovi nemůžeme dovolat, diskuze tu nyní nemá smysl. S řešeními RP zatím počká, Martin se s Petrem spojí a zkusí se s ním domluvit, aby se toto už neopakovalo.

    7.Organogram strany
    Republikové předsednictvo
    • žádá jako první krok jednotlivé vedoucí odborů a vedoucího kanceláře, aby dodali do příštího zasedání RP stručný přehled pracovní náplně svých pracovníků v podobě organogramu.
    • pověřuje Aleše Krupu Kompletací za odbory
    Pro: Ivan Bartoš, Olga Richterová, Vojtěch Pikal, Radek Holomčík, Martin Kučera
    Návrh byl přijat.

    Odůvodnění: Je nutné mít jasno, kdo má jakou zodpovědnost. Na koho se s čím obracet. Je dále potřeba doplnit orgány (RV, KK, RK, PKS, PMS atd).

    8. kontrola úkolů
    Vracíme se ke koordinaci SVÝTu, Šárka dostala na starost přípravu scénářů s datem konání 12.6., předloží na dalším RP. Šárka připomíná výjezdy do krajů a po dohodě s RP také připomene možnost vzdáleného připojení ke krajským schůzím. Ivan si hlídá vyjednávání o smlouvě na Praze 9, Radek pracuje na pomoci obcím a prorůstových balíčcích pro kraje. Šárka všem připomíná okomentování podkladů meziresortních týmů, Šárka předloží na PPK možnost aliasu pro odborné týmy. Šárka pohlídá start hlasování CF k výroční fin. zprávě. Radek na příští RP zafinišuje výstupy z tabulky požadavků RT. Šárka přijme za RP změny v dokumentu Strategie, už má přístupy. Aleš se Šárkou připraví 2 možné termíny supervize RP.
anon102
Návštěvník – nepatří k Pirátům
Příspěvky: 476
Registrován: 26 úno 2018, 18:14
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Zápisy z jednání republikového předsednictva

Příspěvek od anon102 »

Ahoj všem,

návrh programu na RP 18/2020 (27.4.2020 od 11:30 hod.) je přístupný všem členům v této složce na mraku.
Odpovědět

Zpět na „Celostátní orgány - otevřená část“