Re: Volební program > přímá demokracie
Napsal: 05 kvě 2009, 05:48
Diky za pouceni. Ja jsem trochu provokoval, aby bylo se dozvedel, kdo ma jake definice.
I ja bych se rad alespon blizit situaci kdy veci politicke se budou tykat rozhodovani o vecnych otazkach a vedle toho bude financni rozhodovani, kdy si soukromnici mezi sebou budou urcovat co co stoji. Citite ten problem? Totiz za veci verejne se musi soukromnikum platit a tudiz sprava veci verejnych neni idealni zkoumani jestli je treba vodovod nebo cisticky ale rozhodvani o obrovskych balicich penez, ktere jsme ziskal zakonem, z dani. Puvodni fiskalove byli kralovi verni na ruznych hradech kteri hajili kralovske cesty. A taky vybirali myto. Pokud neni nevolnictvi, kdy udrzbu krajiny si prislusny remeslnik musel u pana odpracovat, penize a politika se tvrde a neoddelitelne michaji.
Nevsimli jste si, ze superhruba mzda je (u pomerne nizkeho platu - pohledem ze zapadu) cryrnasobek te ciste? Nebo ze fakturujete 4 koruny ale vyplacite 1 a dodavateli platite taky 1. Jednoduse stat (= politika) dnes rozhoduje o vice nez 50% penez. To neni jak za Frantiska Josefa, kdy (zpocatku) dane platilo do 10% lidi.
Jako protivaha statu se vytvorily velke firmy, posleze nadnarodni korporace. Muj pradeda mel hodne velkou firmu a postavil ji diky vojenskym zakazkam od statu. A to bylo ve 20-30. letech. Mali meli sanci jedine jako jeho subdodavatele.
Podle mne politika je dnes o kontrolach toku penez. A mame nastroje, diky internetu, jak se na ne trochu podivat. Jak jsem psal jinde. Digitalni mapy mobilniho provozu + digitalizovane mapy stareho farniho usporadani vam ukazi, kde je se o krajinu malo starame (= driv tam lidi byli, dnes ne). Tam patri dotace. Dale jsou treba silnice, zeleznice, site, kriminalni policie, ekologicke zakony apod. Ty musi zajistit stat. V soucasne dobe se dostavame do situace, ze k reseni kazdeho lokalniho problemu hned delame zakon s celosttani platmosti. Cimz se dostaveme do situace, kdy vetsina rozhodnuti je spatnech nebo vyhledvajich skulinky v zakonech.
1) Kazdemu zakonu by melo predchazet rozbor (vectne mapy) proc se dela. zda je obecneho vyznamu a jake specificke problemy diky jeho implementaci nastanou. Na foru moderovanem tvurci zakona. Pak shrnuti a pak teprve jednani ve vyborech. (jeste viz 3). Ony totiz ty rozbory bezne existuji ale s zadnymi mapami potrebnosti se nekonfrontuji.
Rozhodovani o tom, jak se postavi chodnik nebo cisticka musi byt na nizsi urovni, sdruzeni obci, kraj apod. Tam bychom se meli postarat o maximum te prime demokracie. Ve velkych mestej je to tezke, ale taky to nebylo vzdy tak. Jeste moje mama znala vetsinu lidi v ulici (v Praze).
2) Sousedske mobilni site (a ti, kdo se k nim pripojuji zvenku) prirozene generuji male komunikujici jednotky, Jen je oslovit. Samozrejme fungujici obce jsou fungujici obce, ty bych nechal jak jsou. Ale je jich malo. Na konkretni implementaci tehle myslenky je jeste treba zapracovat, ted nestiham.
3) Snizit pocet centralnich zastupitelu. Snemovna 99, senat 28 (= za kazdy kraj 2). Ne kvuli usetreni, ale aby na kazdeho bylo pekne videt jak hlasoval, co rekl a jak to zduvodnil atd. 200 a 88 je moc. Taky cim min lidi, tim mensi sance, ze se budou chovat jako stado. A omezeny mandat na dve nasledujici obdobi, alespon u senatoru.
Vyse zminena tri opatreni by zvysila transparentnost rozhodnuti o vecech politickych a procistila by se i situace s verejnymi penezi. Domnivam se skutecne, ze globalni valky vedly k totalni politizaci penez a ze dnes, diky komunikacim, je cas to napravit. A zaroven krec soucane politiky spociva v to, ze zavazky a vyzvy politiku od tech, kdo je podporili (= korporace, velci utraceci dani pod.), jsou kazdodenne zpochybnovany diky rostouci transparentnosti sveta.
Zdravi
Dalibor Stys
I ja bych se rad alespon blizit situaci kdy veci politicke se budou tykat rozhodovani o vecnych otazkach a vedle toho bude financni rozhodovani, kdy si soukromnici mezi sebou budou urcovat co co stoji. Citite ten problem? Totiz za veci verejne se musi soukromnikum platit a tudiz sprava veci verejnych neni idealni zkoumani jestli je treba vodovod nebo cisticky ale rozhodvani o obrovskych balicich penez, ktere jsme ziskal zakonem, z dani. Puvodni fiskalove byli kralovi verni na ruznych hradech kteri hajili kralovske cesty. A taky vybirali myto. Pokud neni nevolnictvi, kdy udrzbu krajiny si prislusny remeslnik musel u pana odpracovat, penize a politika se tvrde a neoddelitelne michaji.
Nevsimli jste si, ze superhruba mzda je (u pomerne nizkeho platu - pohledem ze zapadu) cryrnasobek te ciste? Nebo ze fakturujete 4 koruny ale vyplacite 1 a dodavateli platite taky 1. Jednoduse stat (= politika) dnes rozhoduje o vice nez 50% penez. To neni jak za Frantiska Josefa, kdy (zpocatku) dane platilo do 10% lidi.
Jako protivaha statu se vytvorily velke firmy, posleze nadnarodni korporace. Muj pradeda mel hodne velkou firmu a postavil ji diky vojenskym zakazkam od statu. A to bylo ve 20-30. letech. Mali meli sanci jedine jako jeho subdodavatele.
Podle mne politika je dnes o kontrolach toku penez. A mame nastroje, diky internetu, jak se na ne trochu podivat. Jak jsem psal jinde. Digitalni mapy mobilniho provozu + digitalizovane mapy stareho farniho usporadani vam ukazi, kde je se o krajinu malo starame (= driv tam lidi byli, dnes ne). Tam patri dotace. Dale jsou treba silnice, zeleznice, site, kriminalni policie, ekologicke zakony apod. Ty musi zajistit stat. V soucasne dobe se dostavame do situace, ze k reseni kazdeho lokalniho problemu hned delame zakon s celosttani platmosti. Cimz se dostaveme do situace, kdy vetsina rozhodnuti je spatnech nebo vyhledvajich skulinky v zakonech.
1) Kazdemu zakonu by melo predchazet rozbor (vectne mapy) proc se dela. zda je obecneho vyznamu a jake specificke problemy diky jeho implementaci nastanou. Na foru moderovanem tvurci zakona. Pak shrnuti a pak teprve jednani ve vyborech. (jeste viz 3). Ony totiz ty rozbory bezne existuji ale s zadnymi mapami potrebnosti se nekonfrontuji.
Rozhodovani o tom, jak se postavi chodnik nebo cisticka musi byt na nizsi urovni, sdruzeni obci, kraj apod. Tam bychom se meli postarat o maximum te prime demokracie. Ve velkych mestej je to tezke, ale taky to nebylo vzdy tak. Jeste moje mama znala vetsinu lidi v ulici (v Praze).
2) Sousedske mobilni site (a ti, kdo se k nim pripojuji zvenku) prirozene generuji male komunikujici jednotky, Jen je oslovit. Samozrejme fungujici obce jsou fungujici obce, ty bych nechal jak jsou. Ale je jich malo. Na konkretni implementaci tehle myslenky je jeste treba zapracovat, ted nestiham.
3) Snizit pocet centralnich zastupitelu. Snemovna 99, senat 28 (= za kazdy kraj 2). Ne kvuli usetreni, ale aby na kazdeho bylo pekne videt jak hlasoval, co rekl a jak to zduvodnil atd. 200 a 88 je moc. Taky cim min lidi, tim mensi sance, ze se budou chovat jako stado. A omezeny mandat na dve nasledujici obdobi, alespon u senatoru.
Vyse zminena tri opatreni by zvysila transparentnost rozhodnuti o vecech politickych a procistila by se i situace s verejnymi penezi. Domnivam se skutecne, ze globalni valky vedly k totalni politizaci penez a ze dnes, diky komunikacim, je cas to napravit. A zaroven krec soucane politiky spociva v to, ze zavazky a vyzvy politiku od tech, kdo je podporili (= korporace, velci utraceci dani pod.), jsou kazdodenne zpochybnovany diky rostouci transparentnosti sveta.
Zdravi
Dalibor Stys