Místní paušální poplatek, tak jak byl navržen, není vhodným řešením. Daleko lepším řešením je zpoplatněná výkonové, tedy poplatek za povolení vjezdu, inkasovaný při každém průjezdu kontrolními body. Usnesení je protichůdné, protože paušální místní poplatek zatíží stejně obyvatele se sníženou pohyblivostí, který se potřebuje dosat k lékaři, stejně jako pseudoveterána, který bude vozit turisty celý den na hrad. To, že lidé vnímají množství aut jako problém, to není noc nového, o tom nám říkali na první hodině dopravního inženýrství před 30 léty. Odmítnutí referenda je proti principům Pirátů a pokud dojde ke snížení a zvýšení ceny dopravní obslužnosti, měli by mít občané právo se k tomu vyjádřit. Pokud někdo občanům předloží návrh, který jejich život opravdu zlepší, tak by se neměl referenda bát. Množství aut je složitý problém, který mistní poplatek nevyřeší, určitě dává smysl podporovat řešení, které by přineslo situaci, kdy lidé budou auta méně potřebovat, s tím jistě souvisí podpora tramvajové dopravy, která byla dosud pilířem našeho programu. Nedávný souciologický průzkum potvrdil to, co už dávno víme, že největším problémem obylatel Prahy 1 je parkování. Myslím, že není dobře výsledky průzkumu překrucovat.V průzkumu je sice uvedeno,že 48% obyvatel chce více ulic bez aut, ale současně 69% obyvatel chce více podzemích stání pro auta. Tedy chtěli 48% lidí by chtělo přemístit auta do garáží.78% obyvatel by pak chtělo mít možnost parkovat před domem. Ale pro řešení dopravy na pozemních komunikacích bychom spíš potřebovali průzkum dopravní.