Plně souhlasím také mám rád individualisty pro jejich obohacující jedinečnost a zároveň se pokouším nacházet aspoň jistou jediněčnost i u lidí zdánlivě běžných a při zběžném pohledu nezajímavých.stys píše:Takže mám radši individualisty.
Ostatně, opakuji co říkal Galileo (pro neangličtináře): Ve vědě autorita tisíců neobstojí proti pokorné dedukci jednotlivce. Pokud jde o pravdu, platí to nejen pro vědu, ale pro celou společnost. Dnes všude platí autorita tisíců.
Pravda je, že navrátilci mají tendenci poučovat. Částečně proto, aby zakryli že ve skutečnosti selhali, nebo proto, že skutečně vidí tu zaprděnost českého vědeckého rybníka a chtějí to změnit, když už se z různých osobních důvodů vrátili. A poučování bývá podkládáno názorem většiny a ten se dnes řídí systémem bulváru. Až si říkám, jak je, že se přece někdo uživí tím, že se zabývá skutečně elementárními problémy ( jako jsou pokroky teorie strun, např.holografický princip, nebo model world crystal apod. )
Výrok "Dnes všude platí autorita tisíců" je spíše obecně přijímanou představou, že co není v televizi to neexistuje a demokracie že je něco jako volba Superstar atp. Toto je ale ve velké míře podle mého názoru střelba do vlastních řad vzdělanců. Kteří prý jsou stejně nachylní věřít podobným absurditám a manipulacím jako vstupovat do až fanatických sekt. Lidská psyché je velmi křehká a od útlého věku školními pravidly formovaná do často podivných absurdit. Něco možná napoví starý vtip : Potkají se dva pánové a první se ptá druhého, proč jste tak ustaraný a druhý mu odpovídá, mám stále starosti se synem, napřed jak dostat syna na školu, pak jak dostat syna ze školy no a teď mám tu největší jak dostat školu ze syna.
Celá dlouhá leta se musejí dětí dívat ve svých třídách dívat na obrázek jakéhosi nejvyššího úředníka. Proč se nemohou dívat na velikány vzešlé z tohoto jim blízkého kulturního prostředí? Proč se učí datumy narození českých světových osobností a né věk a okolnosti jejich jedinečnosti.
Tendenci poučovat mají dnes snad všichni, staří mladé a mladí zase staré, vzdělaní nevzdělané, cestovatelé pecivály, atp. na mnoho způsobů. Jsou to výsledky dlouholeté jednostranné komunikace televize tisku škol úřadů. Prostě všichni chceme být posloucháni a nikdo nechce poslouchat ty druhé. Přesto, že by nás jejich zkušenosti mohli obohatit a naše zkušenosti bychom nemuseli rozdávat každému na potkání.
V tomto mohl být internet novým komunikačním prostředkem pokud by nebyl jen tlachárnou.
PS: nerozumím přesně poslední větě příspěvku a neznám podstatu pojmů v závorce, bulvár nečtu nepropaguju ale chápu jeho potřebu některými lidmi, kteří by jinak jistě brzy zapoměli i číst nebýt drsných bulvárních podnětů, díky čemuž si možná někdy přečtou i něco hodnotnějšího. Nebo třeba až jejich děti.