Digitalizace hygienických stanic
Moderátoři: Rada resortních týmů - členové, Resortni tym Informatika
Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Informatika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Vítejte ve fóru resortního týmu Informatika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 24
- Registrován: 21 zář 2017, 07:04
- Profese: programátor
- Bydliště: Praha Čakovice
- Dal poděkování: 7 poděkování
- Dostal poděkování: 38 poděkování
Re: Digitalizace hygienických stanic
Jen si sem odložím myšlenku:
evidentně se kdekdo snaží digitalizovat po svém, viz systém covidlab.cz univerzity Palackého, nebo systém CovIT (o kterém jsem se doslechl dnes poprvé, a vůbec nevím co si pod ním představit).
Proč je v tom takový zmatek? To nikdo neumí bouchnout do stolu a zintegrovat to na jednu hromadu?
evidentně se kdekdo snaží digitalizovat po svém, viz systém covidlab.cz univerzity Palackého, nebo systém CovIT (o kterém jsem se doslechl dnes poprvé, a vůbec nevím co si pod ním představit).
Proč je v tom takový zmatek? To nikdo neumí bouchnout do stolu a zintegrovat to na jednu hromadu?
- Tito uživatelé poděkovali autorovi petrpulc za příspěvky (celkem 2):
- Robert.Magni, V__
- Robert.Magni
- Člen KS Plzeňský kraj
- Příspěvky: 5611
- Registrován: 18 led 2013, 17:08
- Profese: dělník
- Bydliště: Břasy 264,okr.Rokycany
- Dal poděkování: 22642 poděkování
- Dostal poděkování: 4589 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitalizace hygienických stanic
Jde o stavby trafik,takže Šmejdi nedovolí nic funkčního
Robert Magni
zabzicek@gmail.com
799796575
Nelíbí se vám moje názory ? Tak vypadněte na bar !
Roger Waters, Praha 2023
- Ondrej.Profant
- Technický odbor
- Příspěvky: 7963
- Registrován: 22 dub 2009, 23:55
- Profese: Náměstek člena vlády
- Bydliště: Praha 8
- Dal poděkování: 15008 poděkování
- Dostal poděkování: 8368 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitalizace hygienických stanic
Centralizace vzniká pokud nastane jeden z těchto důvodů:petrpulc píše: ↑07 zář 2020, 14:35 Jen si sem odložím myšlenku:
evidentně se kdekdo snaží digitalizovat po svém, viz systém covidlab.cz univerzity Palackého, nebo systém CovIT (o kterém jsem se doslechl dnes poprvé, a vůbec nevím co si pod ním představit).
Proč je v tom takový zmatek? To nikdo neumí bouchnout do stolu a zintegrovat to na jednu hromadu?
- Nějaký projekt překoná ostatní kvalitou
- Tlačí na to autorita (zde se stát přímo vybízí)
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvky (celkem 2):
- Robert.Magni, Vit.Fux
profant.eu
náměstek vicepremiéra pro digitalizaci
vedoucí resortních týmů Informatika
- Josef.Kadlecek
- Člen KS Praha
- Příspěvky: 2136
- Registrován: 01 čer 2010, 21:17
- Profese: revizní technik elektro, energetik
- Bydliště: Bráník, Příkrá x U Háje, dřevěný domeček, P4
- Dal poděkování: 1916 poděkování
- Dostal poděkování: 1776 poděkování
Re: Digitalizace hygienických stanic
Malé otéčko, ale fakt malé
Existuje princip: je hrází pro jakékoli informace, odolává všem argumentům a úspěšně drží lidi ve věčné ignoranci: zavrhnout věc ještě před prozkoumáním
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
Herbert Spencer, 1820-1903 https://cs.wikipedia.org/wiki/Herbert_Spencer
Za sebe - mám vás všecky rád. Akorát před fanatickými "souložníky teoretiky" mě i u Pirátů naučilo se už mít na pozoru.
Neomylné lidi bez váhání devitalizovat!
-
- Příznivec Pirátů – Liberecký kraj
- Příspěvky: 279
- Registrován: 07 dub 2018, 19:27
- Profese: technik
- Dal poděkování: 459 poděkování
- Dostal poděkování: 358 poděkování
Re: Digitalizace hygienických stanic
petrpulc píše: ↑06 zář 2020, 12:02 Především by mne zajímal samotný proces trasování:
- Zda pro rozhovor existuje jednotný scénář. (Pokud ano, trasování opravdu nemusí dělat medici.)
- Zda se rozhovor zapisuje přímo do Daktely a v jakém rozsahu podrobností.
- Zda mají trasující povinnost se zeptat na dostupnost externích dat (eRouška, Mapy.cz, Google Maps Timeline, ...) a jak se případně předávají (a kam) k následnému zpracování. (Nebude platné pro eRouška 2.0, ale ta zatím není venku.)
- Pokud je součástí trasování žádanka na odběr, kudy se vytavuje eŽádanka (údajně jí totiž může vydávat jen praktický lékař).
- Zda mají trasující přístup k výsledku testu konkrétního člověka přímo skrz jakýkoliv systém, nebo se musí doptávat / zpracovávat data z laboratoří ručně.
- Zda mají přístup ke Covid Forms app AČR, i kdyby jen pro čtení (obsahuje mj. seznam odběrných míst).
- K jednotlivým hovorům existují dané skripty, podle kterých se jede. Medici dělají zrovna teď 3. hovory (kontakty s pozitivním), dříve se volali i 4. hovory (praktickým lékařům), trasování se zatím řeší spíše na epidemických odděleních hygienických stanic.
- Rozhovor je do Daktely nahráván + se zapisují jednotlivé osobní informace: RČ, adresa, praktický lékař, karanténa, indikace k testování, rozsah a intenzita kontaktu, příznaky, ...
- Povinnost zeptat se na dostupnost externích dat (eRouška, Mapy.cz) určitě není, ptát se samozřejmě můžeme, ale asi to ani není potřeba, dokud eRoušku nebudou mít všichni, tak to stejně asi není úplně potřeba; v rámci trasování se, pokud pacient souhlasí, vezmou data od operátora; poté se nám asi do hodiny vytvoří trasovací mapa s tím, kdy, jak dlouho a kde člověk byl. To by člověku mělo pomoci se rozvzpomenout na lidi, se kterými se setkal.
- Žádanky by teď měl vystavovat jenom praktický lékař, před měsícem jsem žádanky v jednom kraji vystavoval já a přes praktika to v podstatě nešlo, jenom se mu nahlásilo, že je človek v karanténě/pozitivní a všechno řešila hygiena. Teď voláme do Prahy, kde je povinnost praktika žádanky vystavovat jak na první test, tak na test kontrolní. Někdo to dělat nechce/někdo nemá praktika/nemůže se na test dostavit (potřeba odběrová sanita) → proto máme přes daktelu možnost vystavit eŽádanku (do té se automaticky nakopírují informace, které byly zadány do daktely, jenom se zadá kam a kdy a pacient může jít na odběr/objedná se sanita) + na hygieně samozřejmě přes jejich informační systém (ISIN, ÚZIS - nevim, přes který se to objednávalo) můžou žádanky vystavovat taky.
- My osobně teď přístup k výsledkům nemáme, ale před měsícem, když jsme mohli ještě objednávat, tak jsme se k výsledkům dostali. Data z laboratoří chodí do informačního systému na hygieně automaticky, takže se nic ručně zpracovávat nemusí. Výsledky by měly být do 48 hodin, mám info, že někdy to dělali, když nebyl nával lidí, i do 4 hodin. Negativní výsledek se posílá SMSkou, pozitivní se z hygieny pacientovi volá.
- Abych řekl pravdu, ani nevím, co je Covid Forms app. Seznam míst máme zapsán ve Wordovým souboru, jinak to normálně můžeme dohledat tady: https://koronavirus.mzcr.cz/seznam-odberovych-center i když teď, když už lidi objednávají praktičtí lékaři, to dohledávat nemusíme a měli by to znát spíš ti doktoři.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 24
- Registrován: 21 zář 2017, 07:04
- Profese: programátor
- Bydliště: Praha Čakovice
- Dal poděkování: 7 poděkování
- Dostal poděkování: 38 poděkování
Re: Digitalizace hygienických stanic
Obrovské díky, toto jsou první rozumné informace o stavu a procesu trasování, které se kde daly od kohokoliv dostat.
Je tam pár znepokojivých odpovědí:
ad 2. Proč se nepoužívají registry pojišťoven (pokud neexistuje centrální) kde by se z rodného čísla bylo možné dozvědět minimálně adresu, kontakt na praktického lékaře a případně základní anamnézu, pokud jí lékař nebo pacient do systému pojišťovny zadal (vycházím ze zkušenosti s OZP, která je v tomto asi nejdále, ale VZP prý už také sekci pro pojištěnce má)? Využitím těchto informací by mělo být možné ušetřit značnou část úvodního telefonátu a předejít chybám při diktování údajů.
ad 3. Začarovaný kruh. Dokud se data z eRoušky nebudou používat, nikdo jí nebude mít zapnutou. Ten gordický uzel je potřeba někde přetnout a jediné rozumné místo je (aktuálně) právě na straně hygieny. Snad se to změní s eRouškou 2.0, ale nepředbíhejme. Mrzí mě, že ani zaměstnanci a dobrovolníci, kteří reálně trasují, eRoušce nevěří.
ad 4. Pokud je u dotyčného podezření na nákazu (vč. příznaků) tak vlastně nechápu, proč se eŽádanka nemá vystavovat automaticky přímo hygienou a přehazuje se povinnost na praktiky. Obzvlášť když Daktela doplní potřebné informace. Toto generuje zátěž nejen pro pracovníky hygieny (vysvětlit jak žádat o žádanku u praktika), ale i pro praktické lékaře, kteří mají také značný podstav (zkuste se v Praze někam upsat jako nový pacient) i samotné nakažené, u kterých hrozí další bezdůvodné šíření nemoci (nezřídka praktik pacienta vyzve, ať si pro papírovou žádanku do ordinaci přijde osobně, s podezřením na nakažení, do čekárny plné lidí, chápeme se doufám). Navíc, obecně narážím na potřebu i v takové krizi "zaměstnat administrativou" co nejvíce lidí stůj o stůj. A nesmyslně. Praktik se může o vystavení žádanky a výsledku testu dozvědět jenom "tak mimochodem", aby to zanesl do karty. Protože to je vlastně jediný efekt celé té maškarády: Aby to bylo v kartě.
ad 6. Tedy armáda si udělala čárku, že má aplikaci; a jede se dál :/
Takový osobní souhrn, pokud je něco špatně, prosím, opravte:
- Trasují epidemická oddělení hygienických stanic, ale vlastně to může udělat v mnoha případech call-centrum, protože scénáře pro typické případy (první kontakt, získání základních informací, oznámení o pravděpodobném kontaktu s nakaženým, postup objednání na test u praktika, …) existují.
- Když má někdo pozitivní test, volá hygienik (chápu, je potřeba být empatický a řešit rozličné krajní případy) a rovnou začíná trasovat, když je negativní, pošle se jen SMS (asi pokud se neřeší konec karantény nebo jiný případ).
- Trasující ale nemá u sebe výsledky jiných testů. Když volá kontaktu nakaženého, nedostane se k jeho testům. Takže je možné, že se člověku s provedeným testem (kontaktovaným třeba na jiném čísle; předpokládám, že UID v Daktele je telefonní číslo) volá znovu. Zbytečně.
- eRoušku pro přímé odhalení kontaktů nakaženého hygieny nepoužívají, ale manipulují s výrazně hůře zpracovatelnými (a z hlediska ochrany soukromí výrazně nebezpečnějšími) geolokačními daty od operátorů a karetních společností (ke kterým bych tedy nedal přístup ani já, protože to zpracování je silně netransparentní).
- Žádanku má vystavovat praktik. Ten často eŽádanku vystavit neumí (nechce umět) a vyzve podezřelého z nákazy aby si pro papír přišel osobně.
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 1
- Registrován: 11 zář 2020, 22:17
Re: Digitalizace hygienických stanic
Pokud vím, tak nelze „zajít do obchodu” a nakoupit potřebné vybravení. Dle usnesení vlády 467/2017 se musí notebooky vždy soutěžit pomocí NENu, což je záležitost alepoň na 2-3 měsíce, pokud jde všechno dobře. Ale nejsem právník a třeba je to jinak, ale takto se to ve státní správě vykládá.Ondrej.Profant píše: ↑05 zář 2020, 17:16 Ač nerad, tak chápu, že stát nezvládne z měsíce na měsíc zaškolit lidi a doopravdu nasadit nový SW. Ale dojít do obchodu pro základní kancelářské vybavení?
- Mikulas.Ferjencik
- Kontrolní komise
- Příspěvky: 14661
- Registrován: 24 dub 2009, 00:25
- Profese: Asistent předsedy poslaneckého klubu
- Bydliště: Praha Vršovice
- Dal poděkování: 12033 poděkování
- Dostal poděkování: 20484 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitalizace hygienických stanic
Ještě jeden problém je, že rozhodnutí o karanténě chodí poštou, pokud se nemýlím. Ve chvíli, kdy máme e-neschopenku je to úlet.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Mikulas.Ferjencik za příspěvky (celkem 2):
- petrpulc, V__
Garant pro oblast veřejných rozpočtů, mikulas.ferjencik@pirati.cz, 737 943 770
Podporuji Rekonstrukci Pirátů www.rekonstrukcepiratu.cz
-
- Návštěvník – nepatří k Pirátům
- Příspěvky: 24
- Registrován: 21 zář 2017, 07:04
- Profese: programátor
- Bydliště: Praha Čakovice
- Dal poděkování: 7 poděkování
- Dostal poděkování: 38 poděkování
Re: Digitalizace hygienických stanic
To, bohužel, nelze. Nevím zda existuje povinnost státních hmotných rezerv držet i rezervu v informačních technologiích, také se bojím že ne. Možná by bylo řešením (už o tom uvažuje dost jednotlivců) vybavení KHS darovat.jakubonderka píše: ↑11 zář 2020, 22:50 Pokud vím, tak nelze „zajít do obchodu” a nakoupit potřebné vybravení.
Ale stále to naráží na jeden zásadní problém, ať bude navrhované řešení jakékoliv: KHS i celému zdravotnictví zoufale chybí IT podpora. Viz dokumentace aktualizace FW v sanitkovém ventilátoru od Baziliška na TW [https://twitter.com/Bazilis/status/1304941456038277122].
- Ondrej.Profant
- Technický odbor
- Příspěvky: 7963
- Registrován: 22 dub 2009, 23:55
- Profese: Náměstek člena vlády
- Bydliště: Praha 8
- Dal poděkování: 15008 poděkování
- Dostal poděkování: 8368 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Digitalizace hygienických stanic
V mém okolí teda šlo mailem.Mikulas.Ferjencik píše: ↑11 zář 2020, 22:57 Ještě jeden problém je, že rozhodnutí o karanténě chodí poštou, pokud se nemýlím. Ve chvíli, kdy máme e-neschopenku je to úlet.
- Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Profant za příspěvek:
- Mikulas.Ferjencik
profant.eu
náměstek vicepremiéra pro digitalizaci
vedoucí resortních týmů Informatika