Stránka 2 z 2

Re: Investice do zeleznic...

Napsal: 17 úno 2020, 11:57
od sinda
Marek.Krejpsky píše: 17 úno 2020, 11:02Nová výstavba průmyslových zón i satelitních čtvrtí by měla jít ruku v ruce s rozšířením regionálních tratí a vleček.To ale vláda dlouhodobě zanedbává a k nové výstavbě plánuje pouze nové silnice a na železniční přípoje nemyslí.
Územní plánování ale řeší samosprávy, nikoliv stát a od ní takové požadavky nechodí. Navíc, kudy byste postavil tu novou železnici k satelitu třeba v Jílovém u Prahy, v Horoměřicích, Klecanech, Jesenici či v Roztokách, bude-li řeč o pražské aglomeraci? Severně od Brna je to stejně problematické.
Marek.Krejpsky píše: 17 úno 2020, 11:02Myslím že je především je potřeba konsolidovat páteřní spojení, přidat nové koleje do stávajících koridorů, tak aby vznikla nová kapacita pro nákladní dopravu.
Viz předchozí diskusní příspěvek. Ne všude je to rozumně technicky možné. A to i v případě I.tranzitního koridoru.
Marek.Krejpsky píše: 17 úno 2020, 11:02V regionech je zapotřebí budovat malé terminály pro nakládku a vykládku, tak aby se náklady dali jednoduše poslat po železnici i do menších měst.
Opět se obloukem vracíme k územnímu plánování. Zmíněné terminály musí navrhovat místní samosprávy. A opět: obvykle tyto projekty naráží na aktivní odpor místních. Netuším, jak se s tímto chcete vypořádat.
Marek.Krejpsky píše: 17 úno 2020, 11:02Myslíte tím že dneska nikdo nevyrábí elektrické nebo kombinované soupravy pro regionální dopravu? Nebo jde o to že nepružný státní dopravce ČĎ nemá takové vozy k dispozici? To vede k současné neutěšené situaci, kdy o tom co ČD budou nakupovat a jak se rozvíjet nerozhoduje vláda, ale na ČD přisáté zájmové skupiny.
Laciné nadávky na stát. Ale linku S49 PID v motorácích pod trolejí provozuje Arriva, dříve pod trolejí pendlovali dokonce mezi Prahou a Benešovem. Stejně tak jezdí v motorové trakci pod trolejí RegioJet na ústecku. Čím vysvětlíte nepružnost i ze strany soukromých dopravců? Cožpak jim někdo brání ty vozidla pořídit?
Nikezeus píše: 17 úno 2020, 11:54 V cem slozitejsi? Silnicni komunikace nemusi splnovat parametry ve sve tride? Polomery oblouku, sklon komunikace?
Navic konkretne sklonove pomery treba u osobni VRT nejsou nezbytne problem, TGV ma az 35 ‰.
Pro srovnání:
Obrázek

Re: Investice do zeleznic...

Napsal: 17 úno 2020, 17:29
od Tomas.Pastircak
Za mě: Elektrifikace lokálek, kde projede méně než nějakých 20 vlaků denně, nedává smysl. Ani ekonomicky, ani ekologicky, protože náklady i ekologická stopa elektrifikace v součtu s tím, že se zatím elektřina stejně vyrábí z velké části z uhlí budou pravděpodobně v průběhu dalších padesáti let v součtu vyšší, než když se tam bude ještě dlouho jezdit v dieselu. Dává to smysl jen v pár výjimečných případech, jako třeba aktuálně lokálka z Litvínova do Teplic, kde jen koncový cca dvoukilomúsek Litvínov - Louka u Litvínova není elektrifikovaný (a na elektrifikaci už se pracuje).

Aktuálně od investic očekávám spíš zrychlování tratí (jako konkurence jednak autům, jednak letadlům), a dále AC/DC (přechod ze stejnosměrné napájecí soustavy na střídavou).

Re: Investice do zeleznic...

Napsal: 18 úno 2020, 20:39
od KlicperaPetr
Mozna inspirace. Nabízí se každopádně otázka, zda-li je obnova zmíněných tratí skutečně smysluplná.

https://tv.idnes.cz/porady/zanikle-trate.K913022