Re: Investice do zeleznic...
Napsal: 17 úno 2020, 11:57
Územní plánování ale řeší samosprávy, nikoliv stát a od ní takové požadavky nechodí. Navíc, kudy byste postavil tu novou železnici k satelitu třeba v Jílovém u Prahy, v Horoměřicích, Klecanech, Jesenici či v Roztokách, bude-li řeč o pražské aglomeraci? Severně od Brna je to stejně problematické.Marek.Krejpsky píše: ↑17 úno 2020, 11:02Nová výstavba průmyslových zón i satelitních čtvrtí by měla jít ruku v ruce s rozšířením regionálních tratí a vleček.To ale vláda dlouhodobě zanedbává a k nové výstavbě plánuje pouze nové silnice a na železniční přípoje nemyslí.
Viz předchozí diskusní příspěvek. Ne všude je to rozumně technicky možné. A to i v případě I.tranzitního koridoru.Marek.Krejpsky píše: ↑17 úno 2020, 11:02Myslím že je především je potřeba konsolidovat páteřní spojení, přidat nové koleje do stávajících koridorů, tak aby vznikla nová kapacita pro nákladní dopravu.
Opět se obloukem vracíme k územnímu plánování. Zmíněné terminály musí navrhovat místní samosprávy. A opět: obvykle tyto projekty naráží na aktivní odpor místních. Netuším, jak se s tímto chcete vypořádat.Marek.Krejpsky píše: ↑17 úno 2020, 11:02V regionech je zapotřebí budovat malé terminály pro nakládku a vykládku, tak aby se náklady dali jednoduše poslat po železnici i do menších měst.
Laciné nadávky na stát. Ale linku S49 PID v motorácích pod trolejí provozuje Arriva, dříve pod trolejí pendlovali dokonce mezi Prahou a Benešovem. Stejně tak jezdí v motorové trakci pod trolejí RegioJet na ústecku. Čím vysvětlíte nepružnost i ze strany soukromých dopravců? Cožpak jim někdo brání ty vozidla pořídit?Marek.Krejpsky píše: ↑17 úno 2020, 11:02Myslíte tím že dneska nikdo nevyrábí elektrické nebo kombinované soupravy pro regionální dopravu? Nebo jde o to že nepružný státní dopravce ČĎ nemá takové vozy k dispozici? To vede k současné neutěšené situaci, kdy o tom co ČD budou nakupovat a jak se rozvíjet nerozhoduje vláda, ale na ČD přisáté zájmové skupiny.
Pro srovnání:
