Nucená průjezdní parkoviště TIR

Moderátoři: Vedoucí centrálních orgánů, Republikové předsednictvo - asistenti, Krajske expertni tymy - vedouci

Uživatelský avatar
Vaclav.Zidek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 1721
Registrován: 06 dub 2018, 18:25
Profese: OSVČ
Dal poděkování: 1703 poděkování
Dostal poděkování: 2519 poděkování

Re: Nucená průjezdní parkoviště TIR

Příspěvek od Vaclav.Zidek »

Jen s troškou do mlýna ...

příklad, tady kolem jezdí x kamionů do MB zásobovat škodovku. Vyjíždění v ČR, končí v ČR. Jedou na závozové okno ve Škodovce, musí tam být tak, aby nebrzdili linku a naopak dřív je tam nikdo nevezme. Pokud tyto auta někde uměle zbrzdíme, tak se těšme na reakci trhu, protože když přijedou pozdě (bez objektivního důvodu - jako třeba požár na dálnici) a musí se linka zastavit, jsou tam mastné pokuty. A to máme jeden příklad.

Ano, mohly by ty kamiony vyjet dříve, ale kdo zaplatí ten čas "pro jistotu"? Zákazník. Kde budou parkovat ty kamiony, když budou jezdit s "předstihem"? No prostě budou blokovat dopravu v přilehlých ulicích, kolem svého cíle. Jen se problém posune z Brna jinam. To není řešení.

Václav Židek, radní Libereckého kraje pro životní prostředí a zemědělství

Telefon: 775 198 038, Email: vaclav.zidek@pirati.cz
Facebook: https://www.facebook.com/vaclav.zidek
Twitter: @VaclavZidek

Uživatelský avatar
Jiri.Kaderavek
Republikový výbor
Příspěvky: 8032
Registrován: 21 dub 2009, 12:58
Profese: programátor, hoteliér, manažer, trenér
Dal poděkování: 2793 poděkování
Dostal poděkování: 8202 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Nucená průjezdní parkoviště TIR

Příspěvek od Jiri.Kaderavek »

Děkuji všem za reakci, trochu mne mrzí, že mi zde je podsouváno něco, co nebylo mým záměrem, ale přikládám to tomu, že jsem věc nesprávně zargumentoval. Pojďme postupně a bez omáčky. Nejprve sem pastnu výtah, co je záměrem TEN-T, tedy EU definovaných pravidel pro budování evropské tranzitní sítě https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokum ... T.doc.aspx v kontextu silniční dopravy:

- zlepšování a podpoře bezpečnosti silničního provozu;
- využívání ITS zejména pro informační systémy o různých druzích dopravy; systémy pro řízení provozu a integrované komunikační a platební systémy;
- zavádění nových technologií a inovací na podporu nízkouhlíkové dopravy;
- zajištění náležitého počtu parkovacích míst s příslušnou úrovní bezpečnosti a ochrany;
- zmírňování kongescí na stávajících silnicích.

A nyní argumentace:
Marek.Rebicek píše:Házet na mě názory lobby dopravců je legrační, víš o systému nákladní dopravy dost málo a pak se uchyluješ k laciným argumentům.
Já chápu, že to zatěžuje Brno, ale tvoje idea je na desítky let, já jsem nabídl k přemýšlení technické řešení.
Ty kamiony tu budou jezdit furt, jsme v EU, a to že má na sobě rumunskou značku, neznamená, že neveze české železo do Španělska.
Kamion nejezdí 7 dnů v týdnu, jede 3x9h a 2x10h týdně a pak musí stát min. dva dny, jejich množství se nezvedne tím, že povolíš víkendy. Jen to naředíš.
Argument o tom, že chceš jet o víkendu v klidu na zápas.... Psal jsem o povolení jízdy kamionům jen po dálnicích a kompenzovat to zákazem jejich předjíždění.
Jestli s touhle výbavou chceš jít do nějaké odborné diskuze... To má být tvoje senátní téma?
Já bych tedy od zakladatele pirátů čekal, že když chce něco kritizovat, tak v tom kamionu aspon jednou seděl a s nějakým řidičem mluvil.
V té zbožňované Skandinávii žádné zákazy jízd o víkendu neplatí a místo 40t, tam soupravy mohou mít 60t celkovou hmotnost, zákazy jízd neplatí ani v Dánsku, Polsku atd...
Lobby dopravců je jako jakákoliv jiná lobby. Systém skladování, resp. neskladování JIT (just-in-time) je takový, že logistikům vychází jako nejlevnější způsob skladování přesun po komunikaci. Proto kamiony jezdí na čas, proto se budují logistická překladiště, proto se ruší velké sklady. Příčinou je tlak na náklady, kterému se dopravci musí přizpůsobit a výsledek je ten, který dnes na dálnicích vídíme. Občané jsou také uživatelé dálnic a z větší části je zaplatili oni, takže kde je jejich lobby, proč mi nedoporučíš jít se zeptat lidí a místo toho chceš, abych se ptal dopravců, kteří jen plní příkazy logistiků? I oni budou rádi, když bude na dálnicích větší řád.
Zbynek.Janoska píše: Myslím, že nic z tohoto nelze řešit na krajské úrovni, že toto je o celostátní politice. Brnu by především pomohla R43, dále dostavění D55, aby doprava Břeclav ->Olomouc nemusela zajíždět k Brnu. Dokončení páteřní sítě dálnic + podpora toho, aby transitní doprava využívala v maximální míře železnici, by vyřešila spoustu problémů.
Velký souhlas, žel tak jako v minulosti cítím značný despekt vůči tomu, že se Brno ozývá. Předhazuje se tu nesouvisející situace v Ústí nad Labem. Od revoluce vyrostla okolo Prahy pavučina dálnic, vybudoval se dálniční víceproudý okruh, neznám přesné statistiky. A co máme v Brně? Ani 1 kilometr nové dálnice, D1 stále na dvou pruzích, každodenní ranní stojící kolony v katastru města na kříže D1/D2. Ano, vidím situaci odlišně než Ústečan nebo Pražan, a to protože Brno je po Praze druhý zásadní dopravní uzel, žel bez rozvinuté inrastruktury. D2 směrem Brno by regulace provozu jednoznačně pomohl i jako izolované opatření. Považte jaká je situace, když už i samotná Policie musí tlačit ŘSD k přemalování dálnice okolo Brna, viz https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/j ... -d1-v-brne, protože ŘSD to prostě šumafuk, klidně nechají ty mostovky D1/D2 zničit, bude holt dříve další tučná zakázka. A pak, jen další a další nekonečné kolony a nervy řidičů v hajzlu. Brno je ať chcete nebo ne branou Moravy a my se momentální cítíme jak pod emargem, viz stojící D1/D2 a do Rakouska pontonový most, bože. Ještě že jezdí vlaky.
Jan.Licka píše: Nucená parkoviště na hranicích už přece existují - a to proto, že existují omezení jízdy, o jejichž standardizaci mj. usilujeme v Evropském parlamentu, spolu se sjednocením pracovních podmínek řidičů. Z těch parkovišť začínají vyjíždět kamiony každou neděli v 22:00. Čím by to nový návrh změnil? Že by z té "nádrže" dávkoval kamiony v určitých rozestupech, a VIP by startovali první? Jediné, co by to způsobilo je další výjimky a zvýhodnění těch dopravců, kteří mají na to být VIP ... Ve výsledku by se jednalo jen o další zdanění.
VIP byla pouze možnost, řekněme na každých 10 kamionů 1 VIP slot. Je to jen možnost, nemusí to být. O tom argumentace být nemá.
To o co usilujete je v přímém rozporu se zásadou omezování kongescí. Když totiž bez regulace "vyliješ" parkoviště, tak na dálnici uděláš špunt. Já navrhuji provoz nákladní dopravy regulovat a řídit, tak aby byla predikovatelná, tedy to bude vyhovovat i JIT logistice a požadavkům na povinné přestávky. Technologicky jsme se za dvacet let posunuli tak, že dokážeme nákladní dopravu řídit telematikou a informačními systémy tak, že by v podstatě nemusela existovat striktní časová omezení, ale omezení ve formě povolené intenzity provozu, takže by se o víkendu jezdit dalo, třeba ale s ohledem na dny klidu v nižší intenzitě.
Jan.Licka píše:Je nešťastné, že i jinak chytří lidé se dívají na kamiony jako na nějakou abstraktní sílu, která je potřeba regulovat jako kapající kohoutek. Množství kamionů je dáno spotřebou zboží, které vozí. A jak píše Marek, podstatnou škod na našich silnicích dělá přetížená vnitrostátní doprava.
Kapající kohoutek si uvedl ty, já říkám, že je potřeba regulovat v souladu se zásadami TEN-T. Je to jako vzdát se možnosti QoS, protože YouTube sledují všichni. Mne třeba mrzí, že i jinak chytří lidé nechápou, že regulace může být ku prospěchu věci a prostě nechají, aby se tranzit rozvíjel živelně, o nic jiného dnes vlastně nejde. Ad regulace, která na někoho působí jako hadr na býka: co jiného jsou pravidla silničního provozu? Proč je policie nevynucuje alespoň v těch šílených zácpách u nás, interpeluje někdo Policejního prezidenta?
Jan.Licka píše:Ano, za většinu problémů na silnicích si může tenhle stát sám, ať už skrze četné výjimky "dojným kravám" typu Škoda Auto nebo Lesy ČR, nebo upoceným diletanstvím ve snaze nerozkmotřit si kmotry sponzory. Už dávno tu mohlo být dynamické vážení, "které kamiony nebudou moci objet", jak deklarovalo ANO v roce 2015:
Ale mlčením to nevyřešíme. Ty chceš nucené vážení, které nelze objet? A co jiného navrhuji, krom toho, že chci k těm vahám přidat i zázemí pro řidiče a jasnou informaci, kdy se dostanou na řadu? Protože když to uděláš bez toho, budeš mít před vahou zase jen kolonu (když už je ta kolona i bez váhy). To souvisí i s konstatováním, že řidiči jsou námořníci moderní doby. Proto si zaslouží motely, fit centra, možnost k relaxaci, odpočinku, vyspání se. To by tato parkoviště poskytovala. Nemyslím si, že cokoliv v mém návrhu jde proti zájmům řidiče.
Ales.Jakl píše:V Německu jsou dálniční parkoviště na každých 10-15 km a přesto, když nezaparkuju do cca 19 hod, tak parkuju na přivaděčích....Vlivem naprosto předimenzované kamionové logistiky a nutných oprav na dálnicích se každoročně zpomaluje rychlost dopravy na německých dálnicích (zúžení, nehody, kolony).
Opět odkáži na to, že chybí aktivní řízení provozu, nemá smysl pouštět kamion do kolony přece. Řidiči běží čas a kilometry stojí.
Ales.Jakl píše:Jako řidič kamionu bych si kupodivu přál, aby kamionová logistika a doprava byla výrazně zredukována. (budu jezdit ještě max. 5 let a do té doby se stejně nic nezmění (-:). Cesta k omezení toxické logistiky vede přes její nucený přechod na obnovitelné zdroje (vodík) a tím její zdražení a přesun na železnici. Dnes je tak levná, že se vyplatí vozit zboží ( u mě často 90% nákladu tvoří obaly) sem a tam zbytečně po celé Evrop
Děkuji za potvrzení toho, že pokud poskytneme další kapacitu, bude jen zaplněna další zbytnou formou přepravy. Rád bych viděl kamiony pouze na železnici. A jsem přesvědčen, že by se nám vyplatilo vybudovat autonomní páteřní železnici s automatickými cargoplošinami, které by převáželi z hranice na hranici. 80% by vyřešila železnice ve tvaru H (při průmětu na mapu republiky), tedy s Brnem a Prahou jako uzly a rozvětvením na severo/jihozápad a severo/jihovýchod. Jenže my jsme tradičně malí a projekty podobného rozsahu zakopeme do země dříve než se ukáží na veřejnosti, viz. třeba i parkoviště o kterých hovořím.
Marek.Rebicek píše:Mě tohle připomíná debatu v našem městě...
To mělo být asi v offtopicu, protože pochybuji, že ta vozidla napravo vezou děti do školy :)
20191008_084403.jpg
Vaclav.Zidek píše:Jen s troškou do mlýna ... příklad, tady kolem jezdí x kamionů do MB zásobovat škodovku. Vyjíždění v ČR, končí v ČR. Jedou na závozové okno ve Škodovce, musí tam být tak, aby nebrzdili linku a naopak dřív je tam nikdo nevezme. Pokud tyto auta někde uměle zbrzdíme, tak se těšme na reakci trhu, protože když přijedou pozdě (bez objektivního důvodu - jako třeba požár na dálnici) a musí se linka zastavit, jsou tam mastné pokuty. A to máme jeden příklad. Ano, mohly by ty kamiony vyjet dříve, ale kdo zaplatí ten čas "pro jistotu"? Zákazník. Kde budou parkovat ty kamiony, když budou jezdit s "předstihem"? No prostě budou blokovat dopravu v přilehlých ulicích, kolem svého cíle. Jen se problém posune z Brna jinam. To není řešení.
Tohle je prostě JIT logistika a nesmíš jí poskytnout žádný další prostor, protože jej okamžitě zaplní a zužitkuje. Můj návrh by neměl dopravu zpomalit, ale ztrasparentnit, když to tak nazvu, tedy naopak, dojezd do cíle by měl být predikovatelnější. Jinak, nesouhlasím s tím, že si kamion prostě někde zastaví a nikdo s ním nic neudělá, to je svědčí o tom, že nemáme dostatečně silný právní stát. Stejně jako s návrhem omezení jízdy kamionů vlevo. Dikce zákona o sliničním provozu hovoří jasně, cituji:
§ 36, odstavec 4: „Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.
Na závěr cituji z https://www.pirati.cz/program/psp2017/doprava/
Česká dálniční síť je hmatatelným důkazem mnoha let neodborné politické práce. Navrhneme zásadní změny, jež urychlí a zkvalitní výstavbu dálniční sítě v ČR. Konec politikaření, odborníci zpět na místa!
Co tedy představuje ty zásadní změny? Protože,a možná je to jen má chyba, že jsem se k těm informací nedostal, já bohužel žádné zásadní návrhy v tomto smyslu neeviduji. Současný stav, jen pro doplnění, je dobře popsán zde https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika ... o-trati-na
Díky za pozornost. Uff... :)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Kaderavek za příspěvek:
Ales.Jakl
Zakladatel České pirátské strany
Svobodu nekoupíte, tu si volíte
https://lide.pirati.cz/personProfile/96/
Uživatelský avatar
Jiri.Kaderavek
Republikový výbor
Příspěvky: 8032
Registrován: 21 dub 2009, 12:58
Profese: programátor, hoteliér, manažer, trenér
Dal poděkování: 2793 poděkování
Dostal poděkování: 8202 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Nucená průjezdní parkoviště TIR

Příspěvek od Jiri.Kaderavek »

Pastuji sem názor Ondry, vysvětluje, proč jej nevložil sám, takže mu šetřím čas a vkládám takto.
Ondřej Polanský píše:Ahoj Jirko. Předem se omlouvám za výpadek minulý týden, ležel jsem se zánětem průdušek. Doufal jsem že vstanu dříve, teď vidím že jsem poslat alespoň noticku že se ozvu později. Nevím co se stalo, ráno jsem ve vlákně začal psát odpověď, ale odeslat se mi ji nepovedlo, celé vlákno mi zmizelo... muselo se to stát během minulých dvou hodin. V každém případě ten příspěvek posílám alespoň touto cestou:

Ahoj, asi tady budu s názorem v menšině, ale myslím že Jirkův návrh ukazuje směr přemýšlení, kterým má cenu jít. V případě dopravy bezesporu platí, že regulovanější systém bude propustnější než ten neregulovaný, použijí-li se vhodné nástroje, a ty myslím jsou dosažitelné. Druhá věc je pak takový nápad zasadit do širšího kontextu, víme, že se chystá nový mýtný systém, víme, že se ŘSD probouzí a začíná chvátat s nasazováním systému dynamického vážení, dostáváme mnoho informací od samotných řidičů kamionů co je špatně.

Navrhuji proto následující, pojďme dát dohromady čísla, co všechno potřebujeme, a kolik by to stálo. Možná při uvažování nad tímto se ta myšlenka vyvine v něco jiného.

Chceme v září příštího roku uspořádat konferenci zaměřenou na kamiony a kamioňáky, pracovní název zní TIRcon. Pokud Jirko máš zájem, napadlo mě propojit to s tvou kampaní, mohli bychom tu konferenci uspořádat v Brně.
Zakladatel České pirátské strany
Svobodu nekoupíte, tu si volíte
https://lide.pirati.cz/personProfile/96/
Uživatelský avatar
Jiri.Kaderavek
Republikový výbor
Příspěvky: 8032
Registrován: 21 dub 2009, 12:58
Profese: programátor, hoteliér, manažer, trenér
Dal poděkování: 2793 poděkování
Dostal poděkování: 8202 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Nucená průjezdní parkoviště TIR

Příspěvek od Jiri.Kaderavek »

Za mne, budu rád, pokud se na takové konferenci sejdeme a rád ji pomohu zorganizovat zde v Brně. Dohodl jsem se s Michal Marciniszynem, že mu pomohu s vedením tohoto KETu, takže to do sebe zapadá.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Kaderavek za příspěvek:
Petr.Vileta
Zakladatel České pirátské strany
Svobodu nekoupíte, tu si volíte
https://lide.pirati.cz/personProfile/96/
Odpovědět

Zpět na „Doprava, infrastruktura, územní rozvoj a plánování“